Ga naar inhoud

Pokémon flippo's en munten, welke kwamen het eerst?


Aanbevolen berichten

Ik heb hier twee verzamelingen van Pokémon flippo's, de Smiths collectie van 74 flippo's en de Surprise collectie van 45 flippo's, en daarnaast de twee munten collecties van Super de Boer en Konmar. De muntenacties liepen van 5 juni t/m 14 juli en van 15 oktober t/m 17 november. Alle collecties zijn van 2001. Nu vroeg ik me af wanneer de Smiths en Surprise flippo's uitkwamen. Ik was nog niet eens geboren in 2001, dus ik heb geen flauw idee. Als iemand me de volgorde kan vertellen waarop de munten en flippo's uitkwamen, zou ik dat erg op prijs stellen! Dan kan ik het van oud naar nieuw in mijn kast sorteren :) alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi NikaceCards, welkom! Ik weet dat er ten tijde van de acties verzamelmapjes met genummerde blaadjes verkrijgbaar waren, het allerhandigste is om daar een exemplaar van op de kop te tikken. Probleem is dan alleen wel dat als die nu tegenwoordig tweedehands opduiken, ze vaak al gevuld zijn en jij dus met veel doublures overblijft. Daarnaast moet je ook zeker weten dat de bladen van de latere collecties daar ook bijzitten (Die werden later uitgedeeld). De Super de Boer/Konmar-actie was, zover ik weet, een rip-off van de Flippo-hype die opnieuw losbarstte, maar ik kan er ook gigantisch naast zitten. Ik herinner me vooral dat die munten echt ZWÁÁR waren.

 

Wat ik wel kan zeggen, is dat de Surprise Pokémon Flippo's ná de Smiths-reeks kwamen (Overigens is alles Smiths, maar soit). Ik heb even wat gegoogeld voor je, kwam uit op deze informatie over

 

DE FLIPPO's:

 

1856408297_1-Voorkant.thumb.JPG.4d5fc0301b9b397671471fa8691c4dd9.JPG103397985_1-Voorkant.thumb.jpg.9c6f1e8257ccb3195975bb54d357acb2.jpg

  1. Gotta Catch 'em All - Basisset, 1 t/m 25
  2. Evolutions, 26 t/m 45
  3. Powerplay, 46 t/m 66
  4. Human Powerplay, 67 t/m 70
  5. Slammers A-D (Waarbij deze laatste 4 extra dikke flippo's van de bekende personages Ash, Misty, Brock en Gary zijn; nadrukkelijk niet aangeduid als 70-74)

Deze bovenstaande vier collecties zaten dus allemaal in de blauwe map met Ash voorop, althans, die map kon je per elk nieuw verschenen collectie weer uitbreiden met inlegvellen. Hierna verscheen een nieuwe map, met de collectie van 45 Surprise Pokémon Flippo's. Omdat ik het zelf ook wel leuk vond, heb ik de moeite genomen om van beide collecties een setje afbeeldingen bij te voegen, die ik ordinair overal en nergens vandaan gehaald heb. ;)

 

DE MUNTEN

 

682245646_Voorkantmapserie1.thumb.jpg.e24041c8d5ec26c4b2b1a5164f2492ab.jpg644752408_Voorkantmapserie2.png.676e8fe96e55a5f38236f4c361898e49.png

 

Weeral even googelen wijst uit dat er niet één, maar twee series van Pokémon Munten zijn verschenen in de Super De Boer/Konmar-actie, en die had dus ook twee mappen!

Wij kochten nooit onze boodschappen daar, in hoeverre die nummering in de mappen precies zit kan ik je niet bij helpen. Ik heb al foto's van tweedehands mappen gezien zonder inlegvellen, maar gewoon alle munten een beetje lukraak bij elkaar geschoven... Google even rond, wellicht vind je dan ook een lijst van alle verschenen munten. Hieronder kun je dus zoals gezegd alvast een map downloaden met foto's van de flippo-mappen en dus ook van de in deze series verschenen flippo's :)

 

Succes!

 

Pokémon Flippo-Collecties.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik kon me überhaupt niet eens herinneren dat er ooit Pokémon Flippo’s hebben bestaan. Ik kende alleen de Looney Tunes reeksen waar je er 500 zoveel van had. In het begin waren die nog wel bij te houden, maar op een gegeven moment kwamen er zoveel nieuwe achter elkaar dat het haast onmogelijk werd. En ook die Chester Cheetos dingen waren altijd ellendig te verzamelen, want die zaten alleen maar apart in chipssoorten / zakken die niet te eten waren (van die rare friet-chips enzo).

 

En er zijn ook nog van die spin-off gevallen geweest met voetballers erop (topshots).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 25-1-2022 om 17:27, MarsM zei:

(...) maar op een gegeven moment kwamen er zoveel nieuwe achter elkaar dat het haast onmogelijk werd.

Dit is precies wat er gebeurde met de Pokémon flippo's. Daarna kreeg je de Beyblade Spinners, toen de Rocket Power-wheels, daarna weer de Megaman discs (metalen plaatjes die zowaar magnetisch waren... Ja top, in je chips) en toen ben ik ook afgehaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden, djkoelkast zei:

samba-boy is voor jou de volgende generatie _O- 

 

Haha ja dat klinkt inderdaad best absurd, maar 8 tot 10 jaar leeftijdverschil is precies een enorm gat als het om jeugd-bezigheden en hypes gaat natuurlijk. Dus op dit onderwerp, tja. Toen ik de eerste flippo's verzamelde vulde samba-boy nog luiers en toen samba-boy met de (opvolgers van) flippo's begon was ik al klaar met de middelbare school en met andere dingen bezig  :p .

 

Leeftijdverschil op latere leeftijd maakt qua bezigheden / interesses echt een stuk minder uit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minutes ago, djkoelkast said:

Samba-boy heeft vast nog fidgetspinners gehad. En loombandjes. En scoobydootouwtjes.

En jij een jojo. En een Rubik's Cube. En een traploopveer.

 

Valt mee, eerder een dikke pens van het leegvreten van al die zakken chips 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, djkoelkast zei:

Samba-boy heeft vast nog fidgetspinners gehad. En loombandjes. En scoobydootouwtjes.

En jij een jojo. En een Rubik's Cube. En een traploopveer.

Fidgetspinners: _O- Dat is voor mij al de volgende generatie.

 

Jojo heb ik ook gehad. En een Rubik's Cube. En een slinky.

 

...maar wel ook loombandjes (althans die gekleurde rubberen armbandjes met tekstjes erop) en scoobydoo-touwtjes (oh gawd).

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uur geleden, djkoelkast zei:

 En een traploopveer.


Een traploopveer?? :+. Is dat dan niet nog weer een beetje de generatie vóór die van ons? Of zo’n ding dat je aan je enkel kon vastmaken en als je dan huppelde dan ketsten er twee balletjes tegen elkaar. Mateloos fascinerende zaken!

 

Knikkeren, dat was nog wel heel erg hip eind jaren 90. En natuurlijk de eerste digitale speeltjes zoals Tamagotchi. Maar goed, dan gaat het alweer meer over commerciële rages en niet zozeer Free sampling stuff, zoals flippo’s. :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is mij allemaal veel te veel nieuwlichterij. Ik neem nog een lekkere ulevel, en dan ga ik even met mijn bromtol spelen.

 

 

Hoe heetten die plakjes ookalweer, die recht waren en als je ermee tikte, rond werden, als een armband ofzo? Designtjes aan de buitenkant maar van binnen een soort metaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Spiny Norman Ja, die ken ik nog! ‘Klap armbanden’ waren dat! Dat waren langwerpige banden die je tegen je pols kon klappen en dan sloten ze automatisch als een armband. En dat deed je dan natuurlijk 26 keer per minuut -0-. Dat was toch ook wel typisch jaren 90 spul toch?

 

Die slijmhandjes kan ik me dan weer niet specifiek herinneren. :P

 

Wat me ook te binnen schiet zijn ‘Boglins’ eind jaren 80, begin jaren 90. Dat waren een soort rubberen poppetjes met trollenhoofden en een lange staart die je op je vinger kon plaatsen en van sommige kon je ook de gezichtjes veranderen. Maar goed, die bleven dan vaak weer een tijd op de vensterbank in de zon liggen, waarna dat rubber allemaal compleet ging verdrogen en stinken.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die klaparmbanden heb ik ook gehad (misschien nog wel onder een diepe laag stof).

Maar die dingen waren echt slecht, want na 20 keer klapten ze niet meer zo fijn om je pols en na 40 keer was de rek er wel uit

 

En de boglins, dat was wat ja. Dat waren 6 kleinere figuurtjes, maar in verschillende kleuren verkrijgbaar.

 

57930182_Screenshot_20220127-234436_KPNVeilig.thumb.jpg.715a08cfb635b5806054967dad411268.jpg

 

En ja, ik weet nog wel enkele van deze namen:

Boink, Doink, Klang en Splat; De laatste 2 namen weet ik ook niet meer.

 

EDIT: Inmiddels heb ik terug kunnen vinden welke namen ik vergeten was: Blap en Squit.

En dat waren de UK uitgaven die overgewaaid zijn naar Nederland; er blijken in andere landen nog andere figuurtjes te zijn uitgegeven

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...