Ga naar inhoud

Wie is de Mol 2022


Wie is de Mol?  

4 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is de Mol?

    • Arno Kantelberg
      0
    • Everon Jackson Hooi
      0
    • Fresia Cousino Arias
      0
    • Glen Faria
    • Hila Noorzai
      0
    • Kim-Lian van der Meij
    • Laetitia Gerards
      0
    • Sahil Amar Aïssa
      0
    • Suzanne Klemann
      0
    • Thomas van Luyn
      0
    • Welmoed Sijtsma


Aanbevolen berichten

Morgen avond start er een nieuw seizoen van Wie is de Mol, met dit keer 11 kandidaten.

Het land van bestemming is Albanië.

 

widm22.png.336216da334d621f9ee5be3239bab116.png

 

Eerder dan normaal werd er een livestream opgezet, waarbij de kijker kennis maakte met de kandidaten.

De kandidaten moesten een pleidooi houden over waarom zij de mol NIET zijn en daarna mocht de kijker stemmen over wie de 11 kandidaten de Mol WEL is.

De uitslag gaat gepaard met de eerste executie en dit zit in de eerste aflevering.

 

In onderstaande video zijn alle pleidooien van de kandidaten te bekijken;

Arno Kantelberg
Everon Jackson Hooi
Fresia Cousiño Aria
Glen Faria
Hila Noorzai
Kim-Lian van der Meij
Laetitia Gerards
Sahil Amar Aïssa
Suzanne Klemann
Thomas van Luyn
Welmoed Sijtsma

 

In onderstaande video de leader van het 22e seizoen;

 

 

In dit topic kunnen we discussiëren over het seizoen, over de verdenkingen van de kandidaten en over wie er afvallen.

Je kunt ook in de poll stemmen op wie jij denkt dat de Mol is.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan maar meteen mijn eerste gedachten;

 

Toen bekend werd gemaakt welke kandidaten er mee deden aan dit seizoen was mijn allereerste reactie "Oh, Kim-Lian zou het perfect kunnen doen, die is het".

Echter al snel verschenen er op youtube filmpjes van zogezegde molloten die het één en ander hebben uitgezocht, waaronder het masker dat al eerder te zien was in teasers.

Met behulp van photoshop zouden de ogen van Kim-Lian perfect in dat masker passen en dus zou het wel heeel opzichtig zijn als zij de Mol zou zijn (en dus zou het een enorme blunder van de makers kunnen zijn).

Met deze reden denk ik dat het er inderdaad zeer dik bovenop ligt dat Kim-Lian het is.

 

Als ik dan verder kijk naar mogelijke kandidaten voor de Mol, dan komt bij mij eerst de naam van Thomas naar voren.

Maar bij Thomas twijfel ik toch teveel; Zouden ze die vragen? Thomas heeft namelijk ook best wel de bekende naam en staat wat dat betreft toch redelijk in de schijnwerpers...

En we hebben al gezien dat de makers ook een Rob Dekay vragen om de Mol te zijn, dus zou het ook zomaar een stille Willy of minder opvallende kandidaat kunnen zijn.

 

Met die gedachten heb ik het gevoel dat de Mol dit jaar best wel een Glen Faria of een Welmoed Sijtsma zou kunnen zijn.

Laatstgenoemde geeft dan (juist) aan dat niemand haar verdenkt, maar Welmoed krijgt snel het vertrouwen en daar zou ze juist gebruik van kunnen maken.

En eerstgenoemde is typisch een figuur die zich lekker op de achtergrond houdt en die het allemaal laat gebeuren; een allermans vriend kan zijn.

 

Hila kan interessant zijn om in de gaten te houden, aangezien zij een collega van Rik van de Westelaken is; We hebben immers al eerder gezien dat een ex-collega (Merel Westrik) de Mol is geweest.

Sterker: Toen bekend werd dat Rik het stokje van Art overnam zei ik al direct "dan zou het mij niet verbazen als Merel meedoet en de Mol nog blijkt te zijn ook", en dat gebeurde direct in zijn eerste presentatie seizoen.

 

Arno Kantelberg streep ik ook al zo goed als zeker van mijn lijstje, aangezien het Nederlandse volk (de kijker) hem aanwees als meest verdachte kandidaat tijdens de livestream.

 

Suzanne Klemann lijkt mij de meest geschikte kandidaat om als eerste af te vallen (we hebben al vaker gezien dat de eerste afvaller vaak een ouder persoon is).

Mocht zij er in blijven en maar niet afvallen dan ga ik haar in de gaten houden (vorig jaar viel Renee ook maar niet af en bleek ze ook de Mol te zijn). 

 

Sahil, Everon, Fresia en Laetitia zijn het voor mij sowieso niet, dat is eerder leuke opvulling.

Bovendien zit Everon ook in GTST en hij is er slechts heel kort tussenuit geweest, waardoor ik denk dat hij één van de eerste afvallers is.

 

Als er een Pool zou zijn dan zou ik dus mijn geld nu inzetten op Glen of Welmoed en omdat ik het een leuke meid vind en hoop dat zij de finale haalt zeg ik nu dat Welmoed het is :).

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, het nieuwe jaar is begonnen dus tijd voor het nationale issue. Nou zijn mijn tunnels bij de NL editie de laatste jaren ook wel eens de kraters van Mars geworden, met name door opmerkelijke keuzes van het productieteam *kuch Rob.

 

Maar goed, wat je moet doen op voorhand is altijd de line-up indelen in bakjes ‘Niet de Mol’, ‘Mogelijk de Mol’ en ‘Waarschijnlijk de Mol’ op basis van onderstaande criteria A t/m F, met als stelregel: aan hoe meer van deze criteria wordt voldaan, hoe kleiner de kans dat deze persoon de Mol is. Criteria F is een bonus. Sorry op voorhand voor het cynisme.

 

A. Is de kandidaat constant luidruchtig van aard? De productie kiest graag een Mol die niet als een Tygo of Marije Knevel de hele tijd vooraan staat te roepen, maar ook liever geen muurbloempjes. Bescheiden, vriendelijk, passief als het kan en actief als het moet zonder dat het allemaal meteen opvalt.

 

B. Is de kandidaat een beetje wereldwijs? Met alle respect: hoezeer is de grijze massa van betreffende kandidaat ontwikkeld? Is de persoon geneigd bovengemiddeld veel onzin uit te kramen, heeft hij/zij geen idee wat er voor het jaar 2000 is gebeurd, is de kandidaat geneigd om vaak dingen te zeggen als ‘chill’, ‘flex’, ‘ik zit in een mindfuuuuuuuck’? Je hebt meer dan waarschijnlijk niet te maken met de Mol.

 

C. Is de kandidaat opvallend graag met zijn/haar kop d’rop? Heb je eerder nog nooit van iemand gehoord en staat er nu ineens een overdaad aan persberichten en zwamverhalen in het nieuws, waarin de kandidaat zijn zegje doet? Dan is de kans uitermate groot dat de kandidaat de deelname slechts voluit benut om de eigen carriere/bekendheid een boost te geven. Sommigen zouden zelfs graag de verklap-boete willen schrappen. De Mol heeft dit allemaal niet nodig.

 

D. Kan de kandidaat overtuigend liegen? Is er sprake van charisma en (enige vorm van) acteerervaring en is de persoon gewend veel ogen op zich gericht te hebben? Kan deze persoon ook kalm spreken in (grote) groepen en omgaan met de spanning en poker-faces trekken? Vooral in de gaten houden! Vaak zijn dit kwalitatieve acteurs (dus niet alleen bekend van GTST), kwalitatieve presentators (dus niet alleen van shownieuws) en personen met bijdehante podiumervaring in de vorm van bijvoorbeeld cabaretiers. Is de kandidaat hockeyer, doedelzakspeler, mode-expert, danser, of voor mijn part meester-patissier? Allemaal hartstikke leuk, maar vrijwel afwezige kans dat die personen voor de rol van Mol worden gecast.

 

E. Is de kandidaat van ‘beroep’ vlogger, blogger, YouTuber, Instagrammer, TikTokker, of is eigenlijk niet helder wat hij/zij precies doet behalve aandachtstrekker in bezit van dure auto’s en huizen? Niet de Mol. Echt niet over twijfelen. Spreekt vaak wel voorzich waarom.

 

F. En last but not least: politieke correctheid. We kunnen er niet meer omheen en we zijn er allemaal dol op! Kijk er dus niet raar van op dat de insteek in maart bij de bekendmaking van de Mol is dat er gelijk een beetje aandacht kan worden gegenereerd voor al het politiek corrects dat je maar kunt verzinnen. Er kijken tenslotte 3,5 miljoen mensen en het is NPO budget.

 

Conclusie

Niet de Mol: Arno Kantelberg, Everon Jackson, Fresia, Laetitia Gerards, Sahil Amar Aissa, Suzanne Klemann.

Mogelijk de Mol: Hila Noorzai, Thomas van Luyn

Waarschijnlijk de Mol: Glen Faria, Kim-Lian, Welmoed

 

De ‘Niet Mol’ groep zal ik niet te veel op ingaan want dat draait vaak uit op belediging en cynisme, maar het komt er op neer dat veel aan geen enkele van de criteria A t/m E voldoen.

 

Evengoed blijven er 5 over en dat zijn dezelfde namen als die ik hierboven las. Bij Hila en Thomas kan het echt nog twee kanten op. Thomas heeft alle eigenschappen voor een goede Mol, maar heeft ook het vergrootglas op z’n hoofd.  Hila heeft weer de connecties in het EenVandaag circuit waar Rik ook rondhangt.

 

Grootste verdachten zijn toch Glen en Welmoed, want beiden slim en bescheiden. ideale Mollen want met die eigenschappen lig je snel goed in een groep, krijg je snel het vertrouwen en bevind je je in het midden. Niet te luidruchtig, niet te stil en nogmaals slim genoeg om in te schatten wanneer in te grijpen en wanneer niet. Kim-Lian is een alleskunner en zou de rol van Mol prima liggen. De symphatieke Mol zoals we die al zo vaak hebben gezien. En, er gaat alweer die vrij overtuigende Klaas-achtige ontdekking rond over die ogen die in een masker zijn geshopt die van haar zouden zijn. Al neem ik dat zelf vaak met een dikke korrel zout.

 

Not sure dus, maar gut-feeling is dus sowieso Kim-Lian, Welmoed of Glen.

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had het er al met RM over: media-aandacht is ook een puntje.

En het viel me op dat opeens Glen Faria in de Top 2000 a gogo zat. Een aflevering eerder zat Renee Fokker daar. Een aflevering later was er een clipje uit Beste Zangers waarin Davina Michelle "Duurt te lang" van jawel Glen Faria coverde.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik had het er al met RM over: media-aandacht is ook een puntje.

En het viel me op dat opeens Glen Faria in de Top 2000 a gogo zat. Een aflevering eerder zat Renee Fokker daar. Een aflevering later was er een clipje uit Beste Zangers waarin Davina Michelle "Duurt te lang" van jawel Glen Faria coverde.

 


Ja, had ik ook gezien en ging ook onbewust al die koppeling maken van ‘twee Mollen aan de bar’ _O-. Aan de andere kant weet het team van top 2000 a gogo natuurlijk weer niks, dus kan ook gewoon toeval zijn ;).

 

Overigens gelijk al even off-topic hoor; maar die meneer in diezelfde uitzending die samenwerkte met Jean-Michel Jarre zat wel even een verdomd knap stukje ‘Oxygene I‘ te spelen!

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zojuist is de eerste aflevering uitgezonden. 

Als je die aflevering nog moet (wilt) kijken, lees dan nog even niet verder, want spoilers.

 

Ik vond de aflevering nog niet eens zo slecht beginnen, gezien mij dat echt deed denken aan de manier waarop de Vlaamse reeks altijd begint.

Ze begonnen namelijk met beelden van de finale en daarna kwam het bericht "3 weken eerder..." in beeld.

Maar als je dan iets verder denkt, dan is het feitelijk niet meer dan een 1 op 1 kopie van de Vlaamse reeks.

En dan kan ik mij nog herinneren dat de regisseur van de Nederlandse editie heeft gezegd dat België van hem afkijkt....

 

En dan valt de aflevering meteen alweer in een diep dal, want saai en zeer slecht van opzet qua opdrachten.

Als je opdracht 1 bekijkt, dan komt het feitelijk zeer duidelijk naar voren dat er geen enkele euro in de post moest komen, want de pot moet lekker laag blijven.

Als de groep in twee teams wordt gesplitst en team 1 verdient 1400 euro en team 2 verdient 7 zichtbare jokers, dan is dat gewoon 100% garantie voor de makers op 0 euro in de pot.

En waar wil je als Mol bij, want waar kun je het meest regisseren als Mol? Juist: in de groep van de geldverdieners, want dan zet je druk op het uitgeven van het geld voor de jokers.

En wie zaten er in die groep als meest verdachte kandidaten? Glen en Kim-Lian.

 

Opdracht 2 slaan we maar gauw over, gezien het spelletje "stop de klok op tijd" al zo'n 3x eerder precies zo is langs geweest (sowieso al in het tweede seizoen).

 

En dan de livestream en de uitslag...

Van de 11 kandidaten waren er al sowieso 7 die ofwel in de broek scheten, ofwel bibberden van de zenuwen ofwel liters vocht verloren (of een combinatie hiervan).

En wat was de uitslag? Glen als MINST verdacht bij de kijker, wat toch vreemd is als je vandaag voordat de aflevering werd uitgezonden al ziet dat Glen bij de top 3 verdachten zit volgens de kijken (ook al is dat nu maanden later).

Als het daadwerkelijk zo is dat Glen de Mol blijkt te zijn dan is dat wel heel toevallig dat hij onderaan in de verdenkingen staat na de livestream, dus dat lijkt wel gemanipuleerd.

Maar ja, dan kunnen de makers wel 5000 euro uit de pot halen voor de winnaar én dan kunnen ze weer pochen met het predikaat "beste Mol ooit", want hij wist zich heel onverdacht te maken en heel veel geld uit de pot te halen/houden...

Ik hoor het Rik al zeggen over 9 weken... 

 

Daarnaast las en hoorde ik eerder al vandaag dat op de Avrotros site heel kort, álle foto's van de kandidaten zwart-wit afgebeeld waren (alszijnde afgevallen), BEHALVE de foto van Glen (die was in kleur).

Als dit een blunder blijkt van de redactie dan hebben we hier dus een Klaas 2.0 te pakken.

 

Bovendien vond ik Kim-Lian een wel heel onnatuurlijke reactie geven op haar groene scherm...

En als we dan gaan kijken naar de post die ik eerder al plaatste; Kim-Lian werd al vanaf het allereerste begin zwaar verdacht door de teasers en filmpjes en de livestream vanwege het masker (haar ogen zouden in het masker zitten).

 

Ik ga bijna hópen dat het Glen of Kim-Lian is.

Waarom? Dan zijn alle molloten misschien een keer genezen van hun WIDM virus en is er hoop dat de Nederlandse series beter worden :).

En kijkende naar de hele aflevering hebben deze kandidaten toch wel de meeste kans om het te zijn.

Welmoed is het waarschijnlijk niet, gezien zij bij het groepje van bibberaars behoorde.

 

Ohja... de eerste afvaller bleek ik goed voorspeld te hebben :P.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie beelden, verder was het weer een vermoeiend lange zit inderdaad.


Rik: “Jullie moeten de klok om 11 uur stoppen”

Kandidaat: “Om 11 uur vanavond of 11 uur morgenochtend”

Rik: “Om 11 uur vanavond. Succes.”

Andere kandidaat komt vervolgens weer met hoofd in beeld: “Nou, we moesten dus ‘s avonds in het donker de klok om 11 uur stilzetten”. 

 

En dat gaat een heeeele aflevering zo door met die koppen die steeds in beeld komen en alles na-papegaaien.

 

Verder ook in het begin 1 voor 1 al die kandidaten die bij Rik langskomen en dan zien we een kwartier lang Rik die wat oneliners zegt zoals “Houd je oren en ogen open” en “Schot voor de boeg”. Duurt veel te lang en steeds hetzelfde. Zelfde geldt voor dat laatste stuk wat we allemaal al op die livestream hadden gezien.

 

Maar goed, qua verdenkingen gooi ik Welmoed er af (want bij vlagen te nerveus en waarom ook een joker achterhouden als dat geld kan kosten). Eigenlijk zie ik op dit moment ook alleen Glen en Kim-Lian als Mol. Zaten beiden in de regie-positie bij dat joker opkopen groepje. Kim-Lian komt bijvoorbeeld obvious in beeld terwijl ze geld verdient in de montage en inderdaad leek ze wat geacteerd opgelucht bij dat groene scherm. Glen’s vrijstelling is inderdaad ook weer zo’n montage dingetje om later een typisch “heel Nederland zat ernaast want jullie hebben de Mol een vrijstelling gegeven - beste Mol ooit” dingetje van te maken.

 

Oh en wat me ook opviel in het begin; Rik zei tegen iedereen “De Mol heeft jou ingedeeld in de groep troeven/aftroeven” met de kandidaten die vervolgens verbaasd keken of hun wenkbrauwen optrokken. Behalve Glen die kwam als enige in beeld en al knikkend en glimlachend terwijl hij zelf  “aftroeven”, zegt, alsof hij daar zichzelf indeelde. ;)

En verder: Glen kreeg de vrijstelling en voor hem geldt nu dat het afwachten is of die keuze van de kijker aan het eind +5000 of -5000 oplevert, en de titel van de aflevering die bijna altijd naar de Mol verwijst was “De tijd zal het leren”. ;)
 

Overigens ben ik ook nog wel bijgelovig genoeg dat seizoen 22 in ‘22 met al die tweeën zo’n domme verborgen hint is om de Mol op plek 2 in de leader te hangen. Dat is dus ook alweer Glen.

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, djkoelkast zei:

Veel te langdradig allemaal ook.


Het duurt te lang? _O-
 

Trouwens, wat ook al een opvallend punt is; in dat eerste spel werd al het geld (1500 euro zoals vermeld in het begin) verdiend. Er worden 7 jokers verdiend en opgekocht voor 7x200 euro. Vervolgens is de pot leeg. Lijkt er op dat iemand uit het aftroeven groepje 100 euro heeft achtergehouden, of is er een andere uitleg voor? :')

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 1/2/2022 at 10:16 AM, MarsM said:


Het duurt te lang? _O-
 

Trouwens, wat ook al een opvallend punt is; in dat eerste spel werd al het geld (1500 euro zoals vermeld in het begin) verdiend. Er worden 7 jokers verdiend en opgekocht voor 7x200 euro. Vervolgens is de pot leeg. Lijkt er op dat iemand uit het aftroeven groepje 100 euro heeft achtergehouden, of is er een andere uitleg voor? :')

 

Er werd 1400 euro verdiend van de 1500 euro ;).

Er werden wel 2 jokers verborgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, RM zei:

 

Er werd 1400 euro verdiend van de 1500 euro ;).

Er werden wel 2 jokers verborgen.


Ja dat klopt en dat is toch best een vreemd verhaal? Hoe verdien je 1400 als je 6x250 kunt pakken dan? Alle 6 subopdrachten zijn ook op beeld gelukt en behalve bij de subopdracht met de kist die door de touwen heen moest is ook op beeld het geld overal uit de kistjes gehaald. Dan heeft alsnog iemand 100 euro niet uit een bakje gehaald OF 100 euro niet ingeleverd.

 

Ik zal dan overigens maar niet weer zeggen dat die subopdracht met de touwen door Kim-Lian en Glen is afgerond. Maar dat is wel het geval.

 

Het was sowieso al een vreemde aflevering mbt die Rik die niks hardop meldde over die jokers zoals djkoelkast al zei. Maar ook zag je aan het eind niet dat de afvaller werd weggeveegd van het deelnemers-overzicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf zaterdagavond ook een rottijdstip vinden. Heel vaak heb je dan toch wat anders te doen en ben je alweer gespoild als je niet zsm terugkijkt, enzovoorts. Want ‘nieuws’ is tegenwoordig ook overal de inhoud van programma’s uitkauwen, dus je kunt het toch niet omzeilen.

 

Wel knap dat ze bij Wie is de Mol wel echt nog altijd weten te voorkomen dat er al vanalles voor de uitzendingen uitlekt. Bij The Masked Singer bijvoorbeeld laten ze gewoon publiek bij de opnames komen en dan moet er vanalles worden ondertekend… vervolgens 3 uur later staan er al complete overzichtjes op internet met Nick en Simon zijn de kerstboom en Robert ten Brink is de oliebol :').

Link naar bericht
Delen op andere sites

Masked Singer met die nepreacties pff dat is zo erg.

De Belgische versie is al wat beter, maar ook daar hoor. Zal wel in het script staan.

Dat valt me de laatste jaren ook meer en meer op, het overdreven reageren. Bijvoorbeeld bij optredens (Voice, Beste Zangers, Masked Singer). Van dat WHOOOOOOOOOOOWOWOWOWOOWWOOOOO!!!!!!! met armgebaren en al.

 

En je kunt WIDM toch gewoon opnemen en later kijken. Niet alle nieuwskanalen melden er iets over, dus het valt goed te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja tuurlijk het valt goed te doen hoor, als je 1 of 2 dagen later kijkt en tot die tijd zoveel mogelijk internet vermijdt. Maar als je safe wilt zitten dat er niet ergens een spoiler voorbij komt is het advies altijd niet té lang te wachten als je écht niet niks verraden wilt hebben voor jezelf.

 

Ja Masked Singer is wel het toppunt van verstand op nul tv ja, met Gerard Joling en Ruben Nicolai cabaret en vooral lekker veel uitsmeren, overdrijving en bákken reclame. Ik moet zeggen dat ik de aardigheid er nog wel in zie om zo’n optreden te zien en of ik de persoon dan herken en die pakken zijn wel mooi gemaakt. Vaak weet je het echter al vrijwel gelijk en dan gaat het toch allemaal nog 8 weken lang oeverloos door en dan hebben ze in die jury steeds geen flaaaaaaauw idee -0-.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5-1-2022 om 15:31, samba-boy zei:

Ik heb op Kim-Lian gestemd, dus het zal wel Glen Faria zijn. Ik ben er dit seizoen écht niet mee bezig en heel die Nederlandse reeks (En die doorgeschoten fanbase) kan me echt gestolen worden.


Hahaha!
 

Ok, de beruchte NL montage did it again. We hopen denk ik ook gewoon veel te erg dat het een verrassing wordt en dat het niet Kim-Lian is, maar daar zal het vast wel op uitdraaien.

 

Waar ik bij Kim-Lian wel aan twijfel is dat zij zwaar kloterig erin wordt gemonteerd met bijbel vergeten, zwarte lakens vergeten, als enige tekeningetje niet raden, met die stok verticaal langs de ballonnen, enzovoorts. Follow the money is vaak een signaal, maar het is niet des NL’s om de Mol zo op de voorgrond te zetten. Ik kom dan toch ook terug op Welmoed bij de kanshebbers, want waarom zou je als kandidaat in aflevering 1 een joker bewaren bij een loterij-executie. En die telefoon zit ook wel strategisch bij haar zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MarsM zei:


Hahaha!
 

Ok, de beruchte NL montage did it again. We hopen denk ik ook gewoon veel te erg dat het een verrassing wordt en dat het niet Kim-Lian is, maar daar zal het vast wel op uitdraaien.

 

Waar ik bij Kim-Lian wel aan twijfel is dat zij zwaar kloterig erin wordt gemonteerd met bijbel vergeten, zwarte lakens vergeten, als enige tekeningetje niet raden, met die stok verticaal langs de ballonnen, enzovoorts. Follow the money is vaak een signaal, maar het is niet des NL’s om de Mol zo op de voorgrond te zetten. Ik kom dan toch ook terug op Welmoed bij de kanshebbers, want waarom zou je als kandidaat in aflevering 1 een joker bewaren bij een loterij-executie. En die telefoon zit ook wel strategisch bij haar zo.

Dus... Dit seizoen is het voor jullie minder duidelijk dan het vorige? Oeh. We zijn voorbij de ondergrens mensen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden, samba-boy zei:

Dus... Dit seizoen is het voor jullie minder duidelijk dan het vorige? Oeh. We zijn voorbij de ondergrens mensen :')


Vorige serie was het vanaf het begin wel sneller duidelijk ja. Bij mij is het ook heel vaak dat ik 2 a 3 kandidaten op typecasting uitkies als grootste kanshebber voor de Mol te zijn en dan vliegt één van die hoofdverdachten er uit in aflevering 2. Bij de Belgische reeks zei ik dit jaar ‘de Mol is waarschijnlijk Kevin of Lennart’ en toen kwam aflevering 2.

 

Na twee afleveringen en een first-hunch op Kim-Lian, Glen of Welmoed verwacht ik wel nog steeds dat het goed zit en twee zijn er sowieso fout natuurlijk. Geen van die andere lui zie ik gewoon als Mol of als een constante in vreemd gedrag of in mislukking. Waar ik vooral twijfel is dat er bij Kim-Lian zoveel sabotage en foutjes al in beeld komen dat je dan weer denkt ‘wat is er dan nog over om ons te laten zien in aflevering 10?’. En proberen ze de Welmoed verdenkingen op te laten lopen door een bak dobbelstenen neer te leggen en Rik als een spreekstalmeester te laten roepen “ze moeten allemaal ‘op 1’…”. Of is dat het gewoon? Dat wordt toch ook meteen opgemerkt? Mja, ze draaide wel dat gitaartje om wat geld kostte en ze verzweeg die joker. Waarom heette dit anders ‘verzwijgen’? Bij Rob Dekay was het uiteindelijk ook gewoon zo slecht, dus beiden volledig on par om de Mol te zijn.

 

En qua spellen blijft het allemaal onvoldoende hoor. Op een draaischijf met Lego, honing en veren klooien en andere spijkerpoep-achtige flauwe opdrachtjes terwijl ze in Albanië zijn. Of ballonnetjes prikken, en letterlijk that’s it, wat vervolgens ook zo hard gaat dat (wel of geen Mol) iedereen het verknalt.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sluit mij eigenlijk volledig op bovenstaande aan.

Totaal niet verwacht dat dit de tweede afvaller zou zijn.

 

Toch wil ik nog wel een puntje uitlichten en dat is Laetitia; Ook die houd ik nog op het verdachtenlijstje naast Welmoed en Kim-Lian, gezien zij ook jokers verduisterde en veel bij Welmoed rond hangt.

Zij heeft ook in de media uitgesproken dat ze die boete van een kwart miljoen voor het uitlekken van info graag lager zou zien.

Dat zou er op kunnen duiden dat ze het moeilijk vindt om haar mond te houden omdat zelf de Mol is.

 

Social media tracking op (afgevallen) kandidaten heeft sowieso weinig zin, aangezien alle kandidaten in Albanië zijn gebleven in een "afval" hotel tot aan de finale, mede doordat de bekendmaking van de kandidaten dit jaar tijdens de opnames was en iedereen dus precies de opname periode kent.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren is aflevering 3 uitgezonden en de trend van voorgaande seizoenen lijkt steeds meer doorgezet te worden, het wordt steeds triester.

 

Als je puur naar de spellen kijkt dan zijn dat ten eerste allemaal spelletjes voor kleuters (zoals ballonnen prikken en ballen in een net schieten), maar ook hoe langer  hoe meer duidelijk aan het worden dat de pot zo laag mogelijk moet blijven.

En als de mol het niet doet dan doet de regie het wel door er elementen met mingeld in te stoppen of door zogenaamde mindfucks dat kandidaten troeven kunnen kopen met geld uit de pot, iets wat we ook al tig keer gezien hebben.

Kunnen ze aan het eind de termen "beste mol ooit" en "laagste pot ooit" weer van stal halen.

De mol in dit seizoen hoeft niet eens iets te doen, de opdrachten falen sowieso. En daarnaast is de mol op deze manier voor de kijker niet te ontdekken.

 

En dan de laatste opdracht van gisteren was helemaal slecht. Als je de aflevering nog moet zien, lees dan nu niet verder, want spoilers.

 

Hila mocht als penningmeester 2 enveloppen wegspelen door deze af te kopen om zo uit de 2 overgebleven enveloppen een kans te hebben om een zwarte vrijstelling te krijgen.

De andere 8 kandidaten konden kans maken op een vrijstelling als zij elkaar allemaal zouden vertrouwen.

Stel nou dat alle kandidaten vertrouwen in elkaar hadden en allemaal een vrijstelling hadden en Hila zou de verkeerde enveloppe gekozen hebben, wat zou er dan gebeurd zijn?

Juist: Hila zou dan (zo goed als zeker) niet eens meer haar scherm hoeven te zien want die zou dan knalrood geweest zijn.

De enige die haar vrijstelling niet in heeft gezet is Laetitia, en dat verbaasde mij.

 

Maar goed, met de afvaller is nu al wel zo goed als zeker wie de mol is, dus daar hoeven we niet meer naar te zoeken.

Iedereen hoopt van niet tegen beter weten in.

En toch houd ik Laetitia als back-up in de gaten, want die heeft rare acties en is mij íets te zeker.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die spellen met de ballonnen en de ballen in een doel op het water schieten hebben zo'n hoog 'geluksgehalte', dat je als Mol inderdaad niets hoeft te doen. De kans op een hoge opbrengst is hoe dan ook nihil.

 

Jammer dat Welmoed eruit is. Ze was niet verdacht, maar wel een leuke kandidaat. Ik begrijp je redenering over Hila niet helemaal. Een vrijstelling betekent toch alleen maar dat je je scherm niet hoeft te zien? Dat betekent dan toch niet dat die van Hila zo goed als zeker rood is? Eerder een hoge kans dat niemand afvalt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@TMP precies hierover bestaat de laatste jaren wel vaker misverstand m.b.t. het begrip ‘vrijstelling’.

 

Er is een variant op dat iemand een groen schijfje heeft (dat was hier het geval) en er is een variant dat iemand zijn scherm niet te zien krijgt.

 

Bij de variant met het groene schijfje wordt bij geldigheid de persoon ‘uit de testresulaten’ gehaald. Als die persoon het rode scherm zou hebben gehad, dan schuift het rode scherm dus op naar degene die de test als één na slechtste heeft gemaakt. Anders zou namelijk iedereen weten dat de persoon met het groene schijfje het rode scherm had en dus de Mol niet kan zijn als er verder alleen maar groene schermen vallen. Daarnaast moet vanwege potentiële aanwezigheid van zwarte vrijstellingen iedereen altijd de test maken, ook als iemand dus een groene vrijstelling-schijfje in bezit heeft. Die schijfjes kunnen dan ook naar keuze worden ingezet of bewaard (is nu ook gebeurd, want sommigen hebben het schijfje niet ingezet). Als een zwarte vrijstelling wordt ingezet zit de persoon met een ingezette groene vrijstelling schijfje terug in de testresultaten en kan hij/zij weer afvallen, als de zwarte vrijstelling niet wordt ingezet is sowieso iemand de lul die geen vrijstelling schijfje heeft ‘ingezet’.

 

Bij de variant met ‘geen scherm te zien krijgen’ worden de betreffende personen niet uit de testresultaten gehaald en verschuift het rode scherm dus niet van plek. Als het rode scherm dus bij één zo’n persoon zit (altijd meer dan één persoon die z’n scherm niet te zien krijgt om onduidelijkheid te houden waar het rode scherm zat als het niet valt) heb je dus een walk-over. Dat vindt ook altijd in dezelfde aflevering plaats, dus zo’n ‘je hoeft je scherm niet te zien-vrijstelling’ is niet vrij inzetbaar op een moment naar keuze.

 

In dit geval van Hila; als zij geen zwarte vrijstelling pakt of ‘m niet inzet en de overige 8 kandidaten pakken een groen vrijstelling-schijfje en zetten ‘m allemaal in… dan zit het rode scherm altijd bij Hila en had ze er niks aan kunnen doen (zij heeft toch geen vrijstelling? ;) ). En dan ben ik dus ook altijd wel benieuwd of de productie wel een escape-scenario heeft, maar daar komen we nooit achter. Overigens precies hetzelfde gebeurde dus vorig jaar bij die bar slechte treinopdracht; 3 van de 6 kandidaten zetten een groene vrijstelling-schijf in, dus het rode scherm komt bij die andere 3 te zitten en daarvan was er ook nog één de Mol. Maw; 50% kans op een rood scherm voor Splinter en Joshua op een deelnemersveld van 6 man. Hele waardeloze slechte gevolgtrekking was dat.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua verloop en productie inderdaad wederom wat @RM zegt en al heel lang het geval is. Suffe spellen van het niveau spijkerpoepen, heel veel zaken die ook zonder Mol sowieso wel mislukken of waar geluk voor nodig is, wederom de potroof-activiteiten voor joker dit vrijstelling dat, enzovoorts. En alles wat er gebeurt kan je alle kanten op beredeneren, omdat niemand zich toch echt aan de spelregels houdt; kandidaten mollen er op los om zichzelf verdacht te maken en de Mol pakt zo nu en dan maar ‘ns wat geld om ‘goodwill te kweken’ (ook zo’n begrip in dit programma van de laatste jaren). Zo kan je er als kijker niks meer mee. Iedereen zou altijd in z’n rol moeten blijven, mja… aandacht is voor die semi-BN’ers altijd belangrijker dan geld uit dit spelletje.

 

Dus ja, de Mol zal wel gewoon Kim-Lian zijn. Er lekt weer zo’n foto uit met een masker met haar ogen erin geshopt en ze zei in de livestream nog zo nadrukkelijk “kijk in m’n ogen”, enzovoorts. En dan heeft ze een camera op d’r rug waar ze iets mee deed en ze dronk die vloeistof uit die fles op, en er is 100 euro weg wat Fresia al had gezien, enzovoorts. Dus het is allemaal weer zó obvious, waardoor je eigenlijk hoopt dat het allemaal niet zo is.

 

Ik mis gewoon standaard de hele fun factor, zoals bij België met het calorieën sporten of de Hans en Grietje verstoppen zich - momenten. Dan maakt het zelfs geen bal uit als je weet wie de Mol is, het is dan evengoed gewoon genieten.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

En aflevering 4 is weer geweest en ik ben blij dat ik er doorheen ben gekomen zonder in slaap te vallen :P.

Het waren weer fantastische opdrachten (not) waarvoor je écht in Albanië moet zijn om ze te kunnen spelen;

  • Opdracht 1 was weer met zijn allen in een kringetje staan en lekker schreeuwen met echo, een mooie gelegenheid om het woord etherdiscipline weer eens te laten vallen
  • Opdracht 2 was een kopie van een opdracht uit de eerste aflevering van het 13e seizoen en was zwaar saai
  • Opdracht 3 was het kinderspelletje zoek de verschillen en deed mij denken aan het sesamstraat "wat is er weg?" (met die 2 vingers en dat wc rolletje met die ogen), wat overigens ook gejat is van de Mol België (en niet andersom)

En als we weer inzoomen op de kandidaten (let op: spoilers) dan valt vooral heel erg op dat Sahil heel verdacht in beeld wordt gebracht, dat we vooral moeten weten dat Arno volledig op hem zat en volledig op hem heeft ingezet.

Verder moeten we weten dat Everon volledig op Thomas zit en dat Fresia juist Everon niet vertrouwt.

Met die reden heb ik een heel sterk vermoeden dat Everon de volgende afvaller gaat worden.

 

En dan Kim-Lian; die was na het vertrek van Welmoed zo goed als zeker de Mol, maar na deze aflevering begin ik daar toch meer aan te twijfelen.

Waarom zou je namelijk (voor de 2e keer!) geld in je kontzak houden? En dat ook met de wetenschap dat je opdrachtpartner (Hila) dit gezien heeft?

Dat is verdacht voor de kijker, dus waarom laten ze dat zien?

En het is al helemaal een rare actie omdat ze in de opdracht ervoor wel als enige geld in de pot speelt (wat verwaarloosbaar is).

Overigens is het totaalbedrag in de pot sowieso gigantisch laag; welgeteld 5900 euro na 4 afleveringen, wat dus nog geen 1500 euro per aflevering is!

Laetitia is nu weer mol-af voor mij gezien zij de laatste opdrachten wel heel veel gefocust is op geld en troeven, dus de back-up mol verschuift nu toch weer iets meer richting Thomas.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf stug bij m’n ‘bakjes-indeling’. Gezien er niet echt sterk gesaboteerd lijkt te worden verwacht ik een ‘Susan Visser-achtige’ vrouwelijke Mol die niet veel eigen inbreng heeft. Waarschijnlijk is nog steeds Kim-Lian en anders alleen nog de op typecasting (voor de show begon) ingedeelde ‘mogelijkheid’-gevallen Hila en Thomas. Al is Thomas er toch meer eentje die zichzelf een beetje door het spel klungelt en ook best veel dingen goed doet. En Kim-Lian wordt weer opvallend verdacht er in gemonteerd steeds.

 

Vooral Hila blijft er eentje om niet af te schrijven. Dobbelstenen die ‘op 1’ moesten en Rik die in aflevering 1 op 01-01 al zegt ‘je had vandaag de Mol al kunnen ontdekken’. Zitten weer allemaal van die 1Vandaag knipoogjes in. En ook het cynische “Nog steeds penningmeester? Wat een wonder” van Rik gisteren naar Hila was opmerkelijk. En ook dan nog maar eens; het één-tweetje met Rik en Hila rond die zwarte vrijstelling die MOEST vallen, vanwege het in dit topic al eerder beschreven scenario dat Hila anders mogelijk de enige zonder vrijstelling had kunnen zijn in de test, hebben we ook eerder gezien met Merel Westrik die een dubbele executie envelop MOEST pakken. Vaak zijn dat toch wel de red flags, net als bij de Belgische serie dit jaar waar de Mol in linie 3 MOEST zitten. Qua follow the money staat Hila er ook niet al te goed op.

 

M.à.w.; zat ik in het spel dan zou ik nu spreiden op Hila en Kim-Lian ;)

 

Alle overige figuren die nog rondlopen (Laetitia, Fresia, Bing, en voorál Sahil) niet de Mol. Geen seconde twijfel over gehad, niet vooraf en ook niet tijdens de uitzendingen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh aanvullend; als Hila de Mol is verklaart dat ook wel e.e.a. over bovenstaande rond Kim-Lian; sowieso waarom Hila niks zegt over de 250 euro die Kim-Lian niet inlevert, wat zij als enige weet. En ook dat Arno all-in gaat op Sahil, terwijl Sahil in dat echo-spel juist een duo met Kim-Lian vormde. Dan zou je toch verwachten dat Arno meer vragen goed had gehad, niet? ;). En de grootste grap is dan dat Hila als enige in die echo-ruimte naar de overkant riep “Ik ben de Mol!!”.

 

Maar goed, steeds als ik meen dat het iemand anders dan Kim-Lian zou kunnen zijn vliegt die persoon er de volgende aflevering uit, dus we gaan het wel weer zien. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spoilers!

 

Hila is het dus niet :).

Het heeft weinig zin om nog (voor de zoveelste keer) te zeggen dat aflevering tegen viel.

Hoewel, de laatste opdracht moest wel echt in Albanië gespeeld worden, de andere 2 konden ook op het IJsselmeer en de Loosdrechtse Plassen worden gespeeld.

 

Enkele opvallendheden die ik heb gezien in de laatste aflevering;

  • Thomas en Laetitia halen beiden geld binnen in de eerste opdracht, Thomas pakt zelfs de verdubbelaar
  • Sahil steelt de telefoon, waarmee hij zich verdacht wil maken, terwijl de kijker al weet dat hij de mol niet is (anders had Arno er nog ingezeten)
  • Alle kandidaten (Laetitia, Fresia én Sahil) houden hun vrijstelling op zak, wat dus met nu nog 6 kandidaten die over zijn betekent dat Thomas, Everon en Kim-Lian een grotere kans op afvallen hebben

 

En met het vertrek van Hila lijkt het dus steeds en steeds meer op dat Kim-Lian de mol is (Thomas is het nu voor mij definitief niet meer, Laetitia en Fresia zijn beiden te fanatiek, Sahil is het 100% zeker niet en in Everon zie ik ook niets van mol acties). Hoewel, Kim-Lian gedraagt zich in deze aflevering wel weer meerdere heel vreemd (en voor de camera);

  • Tijdens de eerste opdracht staat ze uitgebreid in de modder te wroeten/graven en een modderbad te nemen (waar de groep overigens wederom weer opmerkingen over maakt)
  • Als er tijdens de tweede opdracht duidelijk gezegd wordt TEMPO MAKEN, gaat zij nog even uitgebreid zwanen verzamelen waardoor ze op de seconde af op tijd binnen komen
  • Iedereen wil bij de derde opdracht voor geld voor ieder goed geplaatst beeld gaan, Kim-Lian moet weer opperen om voor het totaal van 2000 euro te gaan (wat nota bene nog lukt ook) 

Het zou een grote blunder zijn van de regie (gezien de montage van het masker) als Kim-Lian het is, maar het lijkt bijna niet meer anders te kunnen (en dan heeft de regie wellicht gekozen om meer acties in beeld te laten zien, nádat die molloten dit ontdekt zouden hebben; Wellicht om een laatste wanhoopsdaad te starten en molloten en kijkers op andere gedachten te brengen)...

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, het is gewoon de hele tijd tegen beter weten in dingen bedenken om jezelf wijs te maken dat het ook nog iemand anders dan Kim-Lian zou kunnen zijn. Ik stop er mee, we moeten het maar accepteren ben ik bang. En stiekem hopen dat Kim-Lian er nog uit vliegt. Dat lijkt er alleen nog altijd niet in te zitten. Iedereen zit in de test ongeveer op Bing én iedereen vindt het geklier van Sahil verdacht. Vervolgens zit Kim-Lian ook op enkel die twee in haar test en hebben Bing en Sahil zelf beiden Kim-Lian als hoofdverdachte. Je zou haast denken dat zij drie dan overblijven. :')

 

Je merkt ook dat ze er steeds weer alles aan doen om iedereen expres verdacht te monteren, zoals Thomas die een verdubbelaar pakt maar dan toch een shot met “5 me…uuuh 9 meter!” toevoegen. En Fresia gooit zakjes scheef, en Bing krijgt z’n ketting helemaal niet los, en Kim-Lian is heel fanatiek maar vindt natuurlijk uiteindelijk niks. En ja Sahil houdt zich niet aan zijn rol en verstopt de Moltelefoon, ha-ha-ha. En weer een opdracht voorbij. En ook aan suggestieve hints zit het weer vol met op1 / 1Vandaag dobbelstenen op Welmoed en Hila, voetbalhints op Fresia (bijv ‘schot voor de boeg’ in het begin, voetballen in een doel katapulteren en groepen door de Mol in 2 teams laten verdelen), en tig opera hints voor Laetitia. Je kúnt het dan ook niet weten. Ze hebben blijkbaar zelfs ook weer een achteraf-edit gedaan met schilderijen die waren verwisseld, waarvan de beelden online anders zijn dan in de uitzending.

 

Typisch vooral is ook dat je steeds hoort “oeh, het halve eiland zit onder m’n nagels”, “Aw, het is hier echt viesss” en “Nou, dan moet ik toch maar het water in, nu ben ik helemaal nat!”. Dat je denkt het is ‘de Mol’ hoor, geen snoepreisje… of nja, toch wel. In de Belgische editie zouden ze iedereen die niet met de watertaxi had meegekund gewoon de hele nacht op die blubber-eilanden laten zitten. Laat er wat meer vanaf hangen of een opdracht lukt of mislukt, geef het twists, maak het wat meer een avontuur met al het afzien wat er bij hoort.

 

Het is zó saai. De vakantiefilm die niet leuk is als je er zelf niet bij was.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt er niet beter op, sterker: het wordt alleen maar slechter.

De eerste 10 minuten van de uitzending van gisteren werden al besteed aan die moltelefoon die weg was (en waarvan de kijker al lang wist dat Sahil hem had), zeer interessant.. NOT.

En vervolgens volgt er een opdracht... nou ik weet niet hoeveel die regisseur van een Rick McHollo gesnoven heeft, maar dat sloeg echt werkelijk nergens op.

Wie verzint het dat eerst een groepje van 3 figuren sleutels moet zoeken om kistjes te openen om vervolgens pijlen af te kunnen schieten, die vervolgens moeten worden opgevist door het andere groepje van 3 figuren, waarmee zij vervolgens in een oude basis kistjes kunnen openen die op de bodem van de zee liggen, omdat die pijlen kokers met codes bevatten... zucht... veel te omslachtig.

 

En als klap op de vuurpijl: Ik kan mij nog herinneren dat Rick McHollo duidelijk heeft gezegd dat België zijn grandioze ideeën jat als het om opdrachten gaat.

Kan hij mij dan misschien ook uitleggen waarom er in de uitzending van volgende week een kudde schapen met de overgebleven vijf kandidaten meegestuurd wordt?

Dat is namelijk een hele directe en bijna letterlijke verwijzing naar een opdracht in het zesde seizoen van de Vlaamse mol...!

 

Nee, het is echt dikke stront met een paar spetters, letterlijk en figuurlijk.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, we kunnen de makers van wie is de mol inmiddels feliciteren; het programma is inmiddels wel de nek omgedraaid;

- de opdrachten worden letterlijk gejat (zoals die schapen opdracht) of gekopieerd van eerdere seizoenen (de mol vaart weer eens langs de kandidaten tijdens een opdracht)

- er zijn veel te veel irritante koppen in beeld die vertellen wat de kijker allang ziet/weet en ze praten elkaar zelfs na binnen dezelfde 15 seconden

- de regie gaat zich steeds meer met de test bemoeien en heeft klaarblijklijk geen fuck geleerd van de trein opdracht van vorig jaar; een vrijstelling, een mol en een halve vrijstelling uitdelen en bordjes met +1 tot en met +3 minuten bij de tafels met testen plaatsen zorgt er namelijk voor dat de afvaller van deze week geen schijn van kans had.

 

Weer een uur van mijn leven vergooid...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben gestopt na aflevering 5. Het is niet meer te doen.

 

Los van de saaie en slechte productie (inspiratieloze kleuterspellen, steeds die biechtfragmenten, enz) is het ook nutteloos geworden om te kijken, omdat je het toch alle kanten op kunt beredeneren. Kim Lian en Bing zitten al een tijd all-in op elkaar en dat blijft gewoon zo tot de eindscene. En Kim kan de Mol zijn omdat dat al sinds september obvious en gelekt is, en Bing kan de Mol zijn omdat er dan nog -5000 uit de pot gaat en dan zeggen de ‘fans’ “hij kan geld verdienen en goodwill kweken als Mol”. Tja, dan ben je klaar. Een kandidaat moet onvoorwaardelijk altijd voor het geld gaan en een Mol moet trachten te saboteren… als men constant uit z’n rol valt is het concept gewoon compleet dood.

 

En inderdaad, de regie bepaalt alles; wat ze in die biechten moeten zeggen (zodat alles keurig op elkaar aansluit en je er niks uit kan opmaken) en ook wie er af moet vallen. Want ja; als je met 5 man over bent en 1 kandidaat een groene vrijstelling heeft, 1 kandidaat een mini-vrijstelling, en er 1 mol en 1 kandidaat all-in op elkaar zitten (dus 1 heeft 20 goed en 1 heeft altijd groen scherm)…. is de resterende kandidaat met 110% zekerheid de sigaar met een extra tijdstraf. Leuk hoor. :')
 

Het is uitkijken naar het jubileumseizoen 10 van ‘De Mol’!

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou een "De Mol Allstars" hebben we al gehad, dus geen idee wat ze gaan doen om dit te overtreffen. Wat een armoe. Wat een kutspellen.

Je mag geen schaap zeggen (dat kan natuurlijk makkelijk buiten de montage worden gehouden), flesjes schieten en de rest ben ik al weer vergeten zo slecht was het.

De fans zullen er wel gek op zijn en de kijkcijfers waarschijnlijk torenhoog. Maar dat komt vast omdat de rest nog kutter is en niet omdat Wie is de mol zo goed is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, djkoelkast zei:

Nou een "De Mol Allstars" hebben we al gehad, dus geen idee wat ze gaan doen om dit te overtreffen.

Ik bedoelde de Vlaamse ‘De Mol’ voor alle duidelijkheid he ;). Ik twijfel er geen seconde aan dat dat weer een geweldige productie wordt en misschien halen ze dus nog weer wat extra’s uit de kast omdat het daar seizoen 10 is.

 

11 uur geleden, djkoelkast zei:

De fans zullen er wel gek op zijn en de kijkcijfers waarschijnlijk torenhoog. Maar dat komt vast omdat de rest nog kutter is en niet omdat Wie is de mol zo goed is.

De fans en kijkcijfers is zoals vaker besproken ook gewoon de zaterdagavond-gezinnetjes en stompzinnigheid met punten in een app show, met ‘MolTalk’ meuk er achteraan. De hele ‘doelgroep’ accepteert ook volledig dat de Mol expres geld verdient voor ‘goodwill’ en dat alle kandidaten meer lopen te kloten dan de Mol zelf. En vervolgens worden er 842 YouTube kanalen opgezet waar allerlei experts ook op die manier alles in een cirkel beredeneren en analyseren. Heel veel zitten zelfs alleen maar ‘een Mol ziet slecht’ of ‘die persoon was aan het graven dus is de Mol’ te wauwelen, en hebben blijkbaar geeneens het benul dat ‘Mol’ de benaming is voor infiltrant in een vijandelijk kamp.

 

De hele zweem er omheen is al diep gezonken, laat staan het niveau van de series zelf met inderdaad blokjes bouwen, katapult schieten en met je handen in honing-en-veren-bakjes en constant de geregisseerde koppen in beeld die ons vertellen dat dat te zien is. Zelfs steeds die zogenaamde verbazing als de afvaller een envelopje krijgt met de uitnodiging van de ontmaskering is nep.

 

Het is allemaal echt zonde, maar als het zo tegenstaat dan kan je vooral beter gewoon stoppen met kijken ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Inmiddels al een aantal weken niet meer gepost, maar dat komt omdat alles wel zo'n beetje gezegd is... zou je zeggen.

Tot ik vanmiddag op dit bericht stuitte;

 

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/widm-makers-maken-het-onmogelijk-om-te-weten-wie-de-mol-is/ar-AAUBdLR

Mol1.thumb.png.6b86385e84af81970c8619d298a4927d.png

 

Dus, als ik dit bericht van deze mislukte journalist juist zou interpreteren zou het dus de bedoeling moeten zijn dat iedereen eigenlijk op een "hint" zit te wachten die zó duidelijk is dat het er zeer dik bovenop ligt dat je met het allergrootste gemak kunt aanwijzen wie de mol is... 

Vreemd, want ik heb altijd gedacht dat het concept juist was dat je er met logisch nadenken en goed kijken achter zou moeten zien te komen wie het uiteindelijk is, een beetje speurwerk is dan juist leuk.

Maar kennelijk kan niemand van de molloten in Nederland zijn plas ophouden en kunnen ze niet wachten om met zekerheid te weten wie het is (en om als eerste dat van de daken te schreeuwen en te posten).

Terwijl het sowieso al lang bekend is wie die mol van dit jaar is: KIM LIAN!. En ja dat durf ik hier keihard te stellen.

 

Naja, dat zou Nederland dan moeten kunnen zien. Maar als je dit artikel mag geloven (en ik hoor het ook in mijn omgeving) zou half of meer dan de helft van Nederland op Fresia zitten.

Nou dan heb ik nieuws voor al die mensen die haar verdenken, want Fresia kan de mol niet meer zijn en dat is al sinds het einde van aflevering 8 zeer duidelijk als je puur naar het stemgedrag kijkt.

We mogen namelijk ineens niet meer weten op wie Kim-Lian en op wie Fresia in zet. En waarom is dat? Juist, omdat dan overduidelijk is dat ze het niet is en nu wordt ze juist nog verdacht gehouden en iedereen trapt er weer in.

Ik heb niet eens zin om hier al te diep op in te gaan en haarfijn uit te leggen waarom ze het niet meer kan zien, maar als je een beetje logisch beredeneert dan kan iedereen die puzzel leggen.

De enige manier waarop het Fresia nog kan zijn is als de regie dusdanig heeft zitten knippen en plakken en kloten dat hetgeen wij als kijker gezien en gehoord hebben niet klopt.

 

En dan valt mijn oog ook nog eens op de laatste 2 regels en dan is de hele cirkel weer rond;

Quote

Wie het ook is, de helft of meer van alle kijkers zit er morgen weer naast en verliest tot overmaat van ramp ook nog eens alle punten in de app. Kunnen ze ons volgend jaar een extra hintje geven?

 

Meneer de mislukte journalist; Het is een spelprogramma op televisie, ga dat gewoon kijken en flikker die gehele app aan de kant.

Het kan niemand verrotten of je al je punten kwijt bent en dat gaat ook werkelijk waar helemaal nergens over!

En áls je er al druk over wilt maken, ga dan lekker in een hoekje zitten janken en val een ander er niet mee lastig.

 

En als je dan denkt alles gehad te hebben.. Nee dan kom je ook het volgende bericht nog eens tegen;

Mol2.png.b35a5557e6384e3b3649e9d28cbf09c7.png

 

Werkelijk waar... is er dan niets anders om over te schrijven?

Er gebeuren wel belangrijkere dingen in de wereld momenteel en dan gaan we ons druk maken om wie er wint?

Het zou me werkelijk een reet roesten, dat zie je morgen wel!

 

Bovendien weet iedereen hoe het spelletje werkt.

Degene met de meest goede beantwoorde vragen wint en anders is de tijd doorslaggevend, of je nou wel of niet op de juiste mol zit...

En ook hier gaan ze er weer van uit dat het Fresia is, MAAR DIE IS HET NIEEEET!!

 

HET IS KIM-LIAN EN DAAROM WINT EVERON GEWOON EN IS DIT HELE ARTIKEL NIET VAN TOEPASSING!

 

Zo, en dat was dan mijn artikel over de mol, maar ja ik ben maar een gewone boerenlul en ik heb geen platvorm, dus geen van die molloten leest dit.

 

Was getekend,

RM

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

_O- _O- _O- _O_ _O_ _O_

 

En dit is waarom ik van Retroforum hou. Hier is wel plek voor ordinair, ronduit terecht en hard gerant op waardeloos overgeproduceer. Op dat andere forum (wieisdemol.com voor de liefhebbers, want dit is écht geen reclame) waar je geen stap buiten de pas mag zetten kun je terecht voor alle kritiekloze zelfpijperij. Simpele reden: daar zitten na afloop de makers te chatten met de leden, voornamelijk vragen te beantwoorden "hoe ze dit zo goed hebben verborgen hebben kunnen houden" en dergelijke. Tja.

 

Ik ga er geen woord meer aan vuilmaken, ik wacht braaf op de Vlaamse. Waarom is het toch zo dat de Vlaamse ZO'N naar uitkijkbare reeks is die fris blijft, waar ik de Nederlandse na 2-3 series al kotsbeu was? Is het de montage? De productie? De kandidaten? De regie? Someone, tell me!

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
34 minutes ago, TMP said:

Ik heb om de een of andere reden ook het idee dat dit leuker zou zijn zonder BN'ers. Al ken ik dit jaar de helft van de deelnemers niet eens. Heb dit seizoen wel alle afleveringen gezien, maar zat vaak de helft van de tijd op mijn telefoon of laptop te kijken.

 

Zeker, omdat onbekende mensen voor het winnen van het geld en het ontmaskeren van de mol gaan. Die doen niet aan zelfverheerlijking en spelen het spel zoals het hoort en die maken zichzelf niet onnodig verdacht zodat ze zo lang mogelijk op tv zijn, daar zijn ze niet eens mee bezig.

Maar wie is de mol met onbekenden hoeven we niet te verwachten, dat heeft Rik MnHollo al duidelijk gezegd.

Dus zolang hij de scepter zwaait...

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...