Ga naar inhoud

De Mol 2022 (BE) Pool


Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

Het is bijna weer zover, want vanaf zondag 20 maart start het tiende seizoen van De Mol.

En ook dit jaar is er weer Pool;

 Titel.png.8dc0590c0960de78fc19efc80524c699.png

Afleveringen: Zondag, 20:00 (Play4)

 

872871282_DeKandidaten.png.43d2b67b73b794162be5a7138b967046.png

960330185_Groepsfoto2.jpg.98311d0d34133a2f4d6e8c7fe0520bc7.jpg

 

1665431164_AfgevallenKandidaten.png.2f5cf88c9ff1bbe8d7c4202a8e49156a.png

Hieronder wordt (zodra het programma is gestart) het afvalschema van de kandidaten en de stand van de pot per aflevering bijgehouden.

Om spoilers te voorkomen wordt deze informatie verborgen.

Spoiler

Afvalschema.thumb.png.df5100b9c38542e191220a97073949ed.png

 

966376373_OpzetVanDePool.png.9e25654365671b861a9bcf09455225dc.png

De opzet van deze Pool is precies hetzelfde als die van vorig jaar.

Dus ook dit jaar wordt bij deelname aan deze Pool gevraagd om wekelijks te voorspellen wie de Mol is en wie er afvalt, om 5 vragen over de Mol te beantwoorden en om 10 pasvragen (jokers) te verdelen over de kandidaten die nog in het spel zitten.

Elk onderdeel wordt hieronder weer toegelicht en inzendingen worden weer wekelijks via pb naar RM gestuurd.

Deelnemers die aan de Pool meedoen kunnen wekelijks alle inzendingen en de tussenstand bekijken.

 

1911696698_VoorspelDeMolenAfvaller.png.79b309275ab50086370ec8f1e656f0ad.png

In het eerste onderdeel geeft iedere deelnemer aan deze Pool wekelijks door wie van de kandidaten volgens hem/haar de Mol is en welke kandidaat er volgens hem/haar af gaat vallen in de volgende aflevering. 

Uiteraard kan er ook voor gekozen worden om te voorspellen dat er niemand afvalt (dit gebeurt in België niet vaak) en switchen van Mol mag net zo vaak als de deelnemer wil.

Een overzicht van verdenkingen en voorspelde afvallers wordt onderaan in deze post bijgehouden.

 

2002987172_VragenOverDeMol.png.204caaa31f082b365968eeb6d4f70032.png

In het tweede onderdeel beantwoordt iedere deelnemer aan deze Pool wekelijks 5 vragen over het doen en laten van de Mol.

Deze vragen gaan over de aflevering die als laatste is uitgezonden of zijn algemene vragen over de Mol.

Een voorbeeldvraag kan zijn "Op welke kleur fiets reed de Mol tijdens de opdracht ...". 

Om de vragen gemakkelijker te beantwoorden wordt tevens per kandidaat het antwoord op die vraag bijgehouden onderaan dit topic.

Als een deelnemer aan deze Pool dus een kandidaat verdenkt kan hij/zij deze antwoorden inzenden, of hij/zij kan er voor kiezen om bewust antwoorden te spreiden om mogelijk meer kans te maken om de Pool te winnen. 

 

In eerste instantie zullen de vragen onbeantwoord blijven, maar naarmate er kandidaten afvallen en dus groepjes volledig weg kunnen vallen (bijvoorbeeld iedereen die op een rode fiets reed tijdens de opdracht ...), kunnen de vragen mogelijk al in de loop van het seizoen beantwoord worden.

Een overzicht van alle vragen en antwoorden wordt onderaan in deze post bijgehouden.

 

Jokers.png.9be6d5195e689e6e5c3cba5b7c52d7eb.png

In het derde onderdeel verdeelt iedere deelnemer aan deze Pool wekelijks 10 jokers (pasvragen in België) over de kandidaten die nog in het spel zitten. 

Deze jokers (pasvragen) dienen ingezet te worden op de kandidaten waarvan de deelnemer aan deze Pool denkt dat ze de volgende aflevering halen. 

De jokers (pasvragen) die ingezet zijn op kandidaten die de volgende aflevering daadwerkelijk halen worden verzilverd, terwijl jokers (pasvragen) die ingezet zijn op een kandidaat die afvalt punten kosten.

Voor de laatste aflevering geldt (als er geen afvallers meer zijn) dat de jokers (pasvragen) dan in moeten worden gezet op de kandidaat waarvan wordt gedacht dat het de Mol is.

De verdeling van deze jokers (pasvragen) mag geheel volgens eigen invulling, dus er mogen bijvoorbeeld ook 10 jokers (pasvragen) op 1 kandidaat ingezet worden. 

 

Puntentelling.png.c968b71f5442b66ab8794dae92a7cca6.png

Onderdeel 1: Elke goed voorspelde afvaller levert 1 punt op (in totaal 7 punten te verdienen)

Onderdeel 1: Elke goed voorspelde Mol levert 1 punt op; Een goed voorspelde Mol voor aflevering 1 levert 2 bonuspunten op (in totaal 10 punten te verdienen)

Onderdeel 2: Elke goed beantwoorde vraag levert 2 punten op (in totaal 80 punten te verdienen)

Onderdeel 3: Elke joker (pasvraag) die is ingezet op een kandidaat die niet afvalt levert 1 punt op (in totaal 80 punten te verdienen) 

Het totaal aantal te verdienen punten is 177.

Let op: Kleine wijziging ten opzichte van vorig jaar: Dit jaar start iedere deelnemer aan deze Pool met alle punten en wanneer er punten verloren worden dan worden deze van de totale punten afgetrokken; De puntentotalen van de deelnemers lopen daardoor langzaam leeg.

 

1944000143_SpelregelsVanDePool.png.1f38908dad5fb89d634e82fe81dc9c15.png

  • Iedereen die mee wil doen aan deze Pool geeft wekelijks tijdig en ruim voor de uitzending begint via pb aan RM zijn/haar voorspellingen en antwoorden door.
  • Deelnemen aan deze Pool is niet meer mogelijk zodra aflevering 1 is begonnen (zondag 20 maart 20:00).
  • Ingezonden voorspellingen en antwoorden liggen vast nadat de aflevering waarvoor ingezonden wordt is gestart; daarvóór mogen inzendingen oneindig worden aangepast.
  • Er volgen geen reminders; Iedere deelnemer aan deze Pool is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inzenden van zijn/haar voorspellingen en antwoorden.
  • In de Vlaamse versie van de Mol valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er niemand afvalt en dat pas in de volgende aflevering bekend wordt gemaakt welke kandidaat er is afgevallen. Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de kandidaat is afgevallen.
  • De winnaar van deze Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend (en dus over heeft gehouden) en deze deelnemer krijgt een award.
  • Afhankelijk van het aantal deelnemers aan deze Pool wordt een runner-up award uitgedeeld.

 

(Tussen)stand.png.333ddf18660943fe7d71da8a6dec82ce.png

Hieronder worden wekelijks de tussenstand, het verdenkschema en het schema van de verdeling van de jokers (pasvragen) bijgewerkt.

Klassement.png.a6270c6fe81ae614653f8226621ad0bf.png

 

Verdenkschema.thumb.png.f4486d4c1b1561ea06b35a33ed3ba822.png

 

Pasvraagschema.thumb.png.82d7d744b7d85089c20a6f72eb634d1c.png

 

830803968_Vragenlijst(enAntwoorden).png.c2b576a0b2804f33e8b8fadeae7f5f4f.png

Hieronder worden wekelijks de vragen, de antwoorden van alle deelnemers aan de Pool en de antwoorden die bekend zijn bijgewerkt.

Vragenlijst.thumb.png.2be6e84fadf18404bf881f8a685f6b8f.png

1829233363_StatistiekenPerKandidaat.png.3ddd9a0673dfbf8f0453c0baa6567f00.png

Hieronder worden, zoals eerder vermeld wekelijks de statistieken/antwoorden op de vragen per kandidaat bijgehouden.

Stats.thumb.png.ed1ac2965f053db554ce6df8cfd75ccb.png

 

 

@djkoelkast, @Berleas, @Logitech, @Marianne, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Hinse, @Joost, @TMP, @alle andere users;

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool dient deze week voor zondag 20:00 uur zijn inzending voor aflevering 1 door te geven!

 

Veel Succes!

 

 

Invulblad De Mol 2022.xlsx

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Yes, we’re totally ready for this! Moet wel bekennen dat ik me amper kan voorstellen dat de vorige nu alweer een jaar geleden is, wat gaat dat toch snel zeg!

 

Wel, bij de Pools van s6, s7 en s9 had ik voor aanvang van aflevering 1 de Mol goed gepind en ik wil toch niet al te snel gaan tunnelen hier, maar ik neig toch nu alweer héél sterk naar een specifieke Mol-kandidaat op basis van de profielen / castfoto. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jep, dat heb ik ook :).

 

Zoals jullie zien is de OP bijgewerkt; de kandidaten zijn bekend en er zijn inmiddels 7 users die deel willen nemen aan de Pool.

Als je je nog niet hebt opgegeven dan kan dat alsnog; Zorg er dan voor dat je je inzending (antwoorden van vragen, mol verdenking, voorspelling van de afvaller en verdelen van de 10 jokers) via pb naar mij stuurt vóórdat aflevering 1 start (aanstaande zondag 20:00 uur).

In de OP staat ook weer het invulbestand (die je kunt gebruiken, maar die niet verplicht is om te gebruiken :P)

 

Hierbij ook de eerste 5 vragen die beantwoord moeten worden voor de start van aflevering 1;

Één en ander is onder voorbehoud en je doet er verstandig aan om eerst Café de Mol te kijken;

Als blijkt dat vraag 1 verkeerd is en/of vraag 4 al beantwoord is tijdens die uitzending dan wordt dit in de loop van deze week aangepast!

  1. In welke groep van kandidaten zit de Mol als ze worden voorgesteld in Café de Mol? [Groep 1 / Groep 2 / Groep 3]
  2. Wat is het geslacht van de Mol? [Man / Vrouw]
  3. Waar staat de Mol op de gepubliceerde groepsfoto (bovenaan in het topic)? [Linker 5 / Rechter 5]
  4. Op welk Canarisch Eiland maakt de Mol zich bekend? [Naam Eiland]
  5. Wie ontmaskert de Mol en wordt de winnaar? [Naam]

Hieronder ook nog een beter beeld van de kandidaten (duidelijkere weergave van de naam, leeftijd en beroep)

 

Anke.thumb.jpg.b68663fa602f3b0c68cee7b7b45b78e6.jpg

Bert.thumb.jpg.c67c0b502d3be94ff1e524172acb9780.jpg

Emanuelle.thumb.jpg.84a43f50ae718c6e3ec69db0432cced9.jpg

Gretel.thumb.jpg.93244c2a5d058f741de31d1fa2bd4b77.jpg

Nele.thumb.jpg.90d4d304d84167d996194c2bd9e1523c.jpg

Philippe.thumb.jpg.8f7fa01813a51b5139258d12358aaf14.jpg

Sven.thumb.jpg.220c679d2766df6c2001bd1ce803ca5e.jpg

Toon.thumb.jpg.4ec3bdbbb09686a53218875923c5e88b.jpg

Uma.thumb.jpg.3cad2f23fd057c77549d1c69a7d82f93.jpg

Yens.thumb.jpg.5661e9b88c6a3463807779e36c95fb7b.jpg

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het uitdagend deze keer. Heb wel m’n buikgevoel o.b.v. de castfoto en profielen, maar toch als je de video’s van deze kandidaten bekijkt zijn er nog altijd zeker 4 waarvan ik denk ‘nouuuuuuuu….. 8))‘. Moet echt eerst een hele aflevering en wat spel-gedrag zien om e.e.a. te elimineren, dus buikgevoel zou zomaar mis kunnen zijn.

 

Ik zou dus zeggen, grijp je kans @djkoelkast :P. Ben benieuwd wat de rest aan ‘First hunch’ gedachten heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, MarsM said:

Ik vind het uitdagend deze keer. Heb wel m’n buikgevoel o.b.v. de castfoto en profielen, maar toch als je de video’s van deze kandidaten bekijkt zijn er nog altijd zeker 4 waarvan ik denk ‘nouuuuuuuu….. 8))‘. Moet echt eerst een hele aflevering en wat spel-gedrag zien om e.e.a. te elimineren, dus buikgevoel zou zomaar mis kunnen zijn.

 

Ik zou dus zeggen, grijp je kans @djkoelkast :P. Ben benieuwd wat de rest aan ‘First hunch’ gedachten heeft.

 

Ja en het leuke is weer dat ondanks dat we onafhankelijk van elkaar hebben gekeken naar zowel de foto's als de beelden en dat we (heel toevallig) precies dezelfde 4 kandidaten eruit halen.

 

Ik zal de inzendingen bijwerken zodra ik alle inzendingen heb.

Van de users die zich al opgegeven hebben mis ik nog de inzendingen van @Berleas, @djkoelkast en @Hinse, maar iedereen mag nog inzendingen doen en meedoen met de Pool.

 

Inzenden kan tot vanavond 20:00 uur :).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zojuist is de eerste tussenstand geplaatst en is de eerste puntenverdeling zichtbaar.

Ter voorkoming van spoilers plaats ik niet direct de gedetailleerde updates van de statistieken van de deelnemers; Die plaats ik steeds weer later in de week die daarop volgt.

En net als vorig jaar zal ik ook eerder mijn inzending voor de volgende aflevering plaatsen dan die van de rest.

 

De nieuwe set van 5 vragen volgen ook zo snel mogelijk.

 

Ik heb uiteraard de eerste aflevering gezien en deze aflevering is weer heerlijk smullen en genieten.

Leuke plot twists, onverwachte gebeurtenissen en goed verzonnen, originele opdrachten die weer goed in elkaar staken.

5 minuten van deze aflevering waren wederom weer beter dan het gehele Nederlandse 22e seizoen, maar dat is ook niet zo moeilijk ;).

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Willen we hier ook de aflevering-nabesprekingen plaatsen? Zoiets dacht ik dat we in de voorgaande jaren ook deden, anders kan deze post wel naar het daarvoor juiste topic geschoven worden.

 

Mijn bespreking bevat spoilers, dus alles hierna is... Well, op eigen risico.

 

Aflevering 1 - "Beste Vrienden"...?

 

Ik moet zeggen dat ik erg schrok deze eerste aflevering.

 

Spoiler

 

De oplopende acties van de eerste twee kandidaten die al snel besloten om twee medespelers in een graf achter te laten, en daarna nog veel meer de eigen gemaakte beslissing van Nele om meteen de niet-vrijstelling uit de kooi te pakken, wisten wel meteen in dit seizoen een gruwelijke toon te zetten. Ik wist oprecht niet wat ik van deze eerste indruk van de groep moest denken, en ze kregen het ook genadeloos hard in hun gezicht terug bij de bom-opdracht met Jens. Maar man, wat was (en ben!) ik eigenlijk meteen al klaar met Nele door haar actie, en ook haar afhandeling ervan. Zij, kan, niks. Ze is voor mij nu al een hypocriete Jasmien x4, en als je me zou zeggen dat ze familie zijn zou ik het ook geloven.

 

Vooraf aan de eerste aflevering had ik al een hunch, 'Ze zouden toch niet'. En jep, they did. Juist ook door kandidaat Yens die meedeed. Je werd er onbewust toch weer aan herinnerd. Mooi dat hij alsnog de kans kreeg om mee te kunnen, maar ik denk ergens wel dat productie nog ergens de stille verwachting (lees: hoop) had dat ze die opdracht wel hadden doen slagen... Niet dus, waardoor het alsnog een soort 'We zeiden dat hij dan niet mee mag, maar dat mag hij dus wel'-mededeling werd. Wellicht ook om hem alvast wat verdachter te maken... Maar no way in hell dat Jens de mol is. Jens is veel (pechvogel, Vlaamse Ron Boszhard done right, geef het een naampje), maar een mol is hij niet.

 

Dat ie een pechvogel (of pechkoekoek) is, werd wel weer duidelijk in de Vloer is Lava-opdracht. Maar first things first, de opdracht met de koffer-ondervraging. Het was een mooi gastbezoekje van de allereerste mollen uit respectievelijk het aller-allereerste seizoen én het eerste seizoen sinds de revival. Het was alleen een krankzinnig, zij het slim opgezet spel. Ik was alleen wel benieuwd in hoeverre Gilles en Magda voorkennis van eventuele vragen hadden: 'je favoriete film' is een vraag die algemeen genoeg is om te vragen aan je verdachten, maar dat uitgerekend die filmvraag vervolgens binnenknalt (letterlijk, na het knallen van een ballon) is... Toch wel bijzonder. Over dat knallen gesproken: het was wel een beetje intens gemonteerd, maar weeral Nele die er een potje van maakte. Ik kreeg bij dit spel heel erg Els-vibes van haar, waar na een reeks van afleveringen zij ook ineens alle verdenkingen op haar dak kreeg maar de eerstvolgende aflevering roemloos het schip moest verlaten. Maargoed, terug naar deze opdracht: ik snap namelijk niet waarom de kandidaten niet gewoon álles bij elkaar logen tijdens hun ondervraging, was daar iets over in de opdracht gezegd, dat ze expliciet de waarheid móesten zeggen? "Waar kom je vandaan? -Plopsaland, De Panne", en door. Spreek dat met z'n allen af, en de ondervragers kunnen geen kant op. Gretel ging daarbij heel hard onderuit en ik begon me zorgen te maken over de pasvragen die ik op haar had ingezet, uitgaande van mijn hunch die ik had bij het zien van de allereerste groepsfoto bovenaan dit topic. Ik voelde een nieuw voorgevoel, namelijk dat ik gruwelijk op mijn bek zou gaan deze eerste aflevering.

 

Dat gebeurde dus ook in de aflevering, maar dan door Nele. Again. NELE, KAN, NIKS. Waarom doe je in godsnaam mee als je het spel speelt als een soort van bonusmol? Tief op, ga voor de pot of ga voor jezelf, maar ga niet in de eerste 5 stappen die je zet zo lachwekkend sneu op je muil dat je voor spek en bonen meedoet. Als zij, oh wonder, bij het veredelde toilethok was geraakt, had ze ook dáár de in de koekoeksklok verstopte vrijstelling weggegrist. Ze had gegniffeld bij de monitor die was gaan spelen, en had mooi weer staan spelen met die vrijstelling.

 

Uiteindelijk werd dat allemaal gedaan, maar dan door Uma. UMA! Voor mij nu al de Jolien/Annelotte van dit seizoen (het oog wil ook wat), maar gevoelsmatig wel een gruwelijke afknapper. Ja, je kan het zien als 'het spel spelen', maar waar het in vorige seizoenen nog even een paar afleveringen nog even een béétje 'Vlaanderen Vakantieland' was (en dat wel elk seizoen een héle lekkere basis voor de groepsdynamiek bleek) en ik bij dit deel écht even hoopte op een klein beetje redemption voor het harde, bijna onderling hatelijke spel dat er gespeeld werd (Mark my words: dit seizoen gaan ze elkaar zo saboteren dat die pot niet héél veel hoger gaat zijn dan de pot die Alina wist te saboteren. Misschien een nieuw laagterecord), is het hier al meteen keihard en onpersoonlijk. Misschien te onpersoonlijk, misschien té keihard. Dan gaan we even terug naar mijn binnenkomer bovenaan aan de top van deze review: ik schrok deze eerste aflevering. Want, een groepsafspraak maken en dan verbreken met het kutexcuus 'Tja, ik wilde niet als eerste afvallen' is gewoon zwak.

 

't Is echter wel een mooie extra callback naar het motto van dit seizoen: "De geschiedenis herhaalt zich. Of toch niet?". Ik moest namelijk meteen terugdenken aan die ene vloekende dominee, mol Bart. Bij Uma denk ik dan niet aan een mol, maar wel een ontzettend door de mand vallende godsdienst-leerkracht. Man man, zo'n basisvraag verkloten! Het is je vak! Hoe dan?

 

Tot nu toe was alles wat ik besprak redelijk chronologisch, maar ik ga even terug naar Gilles' praatje aan het slot van opdracht 1. Dat was het eerste moment waarbij ik dacht 'oh, ieuw, okee het is deels zó'n groep'. Want even voor de goede orde, een resumé: na het moedwillig achterlaten maar maar liefst VIJF medekandidaten, waarbij op dat moment voor hun de kans al bestond dat ze 3000 euro vergooid hadden (Want Jens als dé eregast werd pas onthuld toen ze eenmaal aankwamen, tot dat moment werd het gebracht als 'één van je medekandidaten is eregast'), vonden ze het toch de moeite waard om te juichen voor de duizend schamele euro's die ze bij elkaar hadden verdiend. Niks geen 'WAT EEN WAARDELOZE COMMUNICATIE!' zoals we ze van de Vlaamse Mol zo gewend zijn als er wel wát geld, maar niet zoveel als potentieel had gekund binnenkomt. Gewoon JUICHEN. 'Ach, we hebben toch tenminste 1000 euro!'. Nah, nee.

 

Ik herinner me van vorig seizoen nog heel erg dat de dynamiek pas optimaal was toen Jasmien eruit geknikkerd werd, en misschien hebben ze Nele gecast om een beetje het lompe van de lovable kluns van vorig seizoen, Phillip te hebben... maar ik zie haar nog liever de eerstvolgende aflevering verdwijnen. Dan gaat het hopelijk weer een beetje op de dynamiek van één groep die ALLES op ALLES zet om geld in een pot te krijgen... En een mol die het probeert te saboteren. En niet 10 minimollen voor zichzelf.

 

Overigens ben ik er heel makkelijk in om te zeggen dat ik ook kan afhaken, zelfs bij de Vlaamse. Het Merel-seizoen van de Nederlandse stopte ik bijvoorbeeld na amper 3 of 4 afleveringen wel mee, maar ik weet nog dat ik zelfs het Vlaamse seizoen met Elisabeth nooit heb afgekeken. Vloeken in de kerk, I know. Ergerde me toen gewoon een klein beetje aan een paar kandidaten en... Zulke figuren moet ik voor mezelf altijd afwegen op mijn eigen 'Inge en Lien'-schaal. De grens tussen 'The one you love to hate' en 'The one you just hate' is namelijk dun, heel dun. In 2006 volgde ik voor het eerst een reality-gameshow (Expeditie Robinson) en daar kwam het lesbische setje Inge en Lien uit Gent in voor... Ze waren, om het voorzichtig te zeggen, 'aanwezig'.

 

Ze wonnen een paar afleveringen, maar ze waren onsportief, kregen op een gegeven moment een handicap en speelden vals om die weg te werken, en het was televisie die mij vooral aan de buis gekluisterd hield als 'Ugh, laat hun niet wéér winnen'. Dat was eigenlijk geen probleem, als ze tenminste een beetje een goed verhaal, of een beetje inhoud hadden, redeeming qualities whatsoever. Dat hadden ze allemaal niet, ze stonden alleen maar irritant een aandacht-zoekerig te janken aan het eind van elke aflevering, wanneer ze weer een eliminatie hadden overleefd. Als dat nog lang was doorgegaan was ik toen ook afgehaakt. Des te heerlijker was de ontlading toen zij eindelijk een keer als laatsten aan de finish kwamen, en vriendelijk werden verzocht om op te krassen. Er was er in Noord-Brabant minimaal eentje die die avond op zijn kamer heeft zitten juichen om een televisieprogramma (en moeders met hem :')). Dát is de Inge en Lien-schaal: zorg dat je blijft kijken zolang je het nog... de moeite vind om vervelende types eruit te wensen. Klinkt dat raar? Ik heb het idee dat dat raar klinkt.


Point is: deze aflevering zet het startpunt van die schaal bij mij niet bijster hoog. En daar schrik ik van. De groepsdynamiek die normaliter geleidelijk aan verdwijnt (of met één opdracht zonder pardon aan diggelen wordt geslagen), is in deze selecte groep ver te zoeken.

 

 

 

 

Ik weet niet wie de mol is, ik weet niet wie de winnaar wordt, maar op dit moment ben ik blij dat de volgende aflevering voor nu even een weekje van me verwijderd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, zo wat een mooie uitgebreide review!
 

Even iets korter van mijn kant dan wat eerste indrukjes;

 


Ik deel samba-boy’s ‘wat spelen deze lui het spel gelijk keihard’. Er komen er gelijk een paar heel onsympathiek uit de bus, dus het is sterk afwachten of de sfeer in de groep nog verbetert.

 

Nele’s sabotage-acties worden er inderdaad sterk ingemonteerd, maar een hint meepikken en later ook met de Spaanse vertaling over het ‘welke kandidaten hebben kinderen’ komen zouden vanuit mol-perspectief wel vreemd zijn als ze voorkennis zou hebben want dat vergroot wel sterk de kans op die 3000 euro van Jens in de pot. Het is gewoon een snitch :P.

 

Het andere opmerkelijke moment was inderdaad de vrijstelling die door Uma werd gejat. Maar daarvan denk ik dan meer wat maakt het eigenlijk uit als je de Mol bent en zoiets flikt? Dan profileer je jezelf wel als enorm niet-populair, maar ook als wanhopige kandidaat die wel erg bang is voor een rood scherm. Het was ook precies het moment afgelopen seizoen met Lennart en de 10K dat ik ook sterk ging twijfelen (want man dat vergeven ze je toch niet en je krijgt alle aandacht?!), terwijl hij toch gewoon de Mol was. Een egoïst die echt bang is voor een eerste rode scherm, of misschien juist een briljante zet? Ze kon verder als één van de weinigen ook goed stelt-lopen want naast Bert ging iedereen op z’n bek (geoefend vooraf net als Pieter met het honkbal?), verkloot die religievraag heel obvious, ze grijpt bij het koffertjes zonder overleg meteen naar dat 1500 koffertje, roept van een afstand die Cana is hond! Enzovoorts. Ze leek zelfs ook wat beteuterd toen die 1500 uit haar koffertje werd binnengehaald. Ik zal dus niet ontkennen dat dit de kandidaat was waar ik gelijk mijn sterke buikgevoel bij had en vooralsnog komt het bij mij nog niet als onterecht buikgevoel binnen.

 

Verder kan je natuurlijk wat meer puntjes door-redeneren, zoals Toon die heel behulpzaam een roosje uit de kofferbak nog meldt (goed bezig), terwijl hij misschien allang wist dat er onderweg nog 3 verdwenen zijn. Hij kwam samen met Sven aanlopen met die taart en hij liep achteraan. Sven kan dat niet hebben gedaan. Verder start Gretel samen met de ietwat verlegen Philippe en hebben zo gelijk een klik, maar pakt ze wel het rode scherm. Ook iets wat we vaker zien; gestart als duo met de Mol en niks op hem ingezet? In zo’n spel heeft de Mol natuurlijk ook de meeste regie als hij in het begin instapt en niet in een kist ligt en buitenspel komt of aan een ketting vastzit. En waarom kon Toon die Spaanse zin met de verrekijker wel lezen, maar later dat zinnetje van die kinderen niet? Toon en Philippe hier dus in een ‘mmmm….’ hoekje.

 

De eliminatie konden we niet veel uithalen omdat het al vrij snel raak was, maar mijn indruk was wel dat Anke alle 7 kleuren van de regenboog én peuken tegelijk zat te schijten op dat stoeltje. Dat zag er écht niet gespeeld uit.

 

Ik ben nog niet overtuigd ergens van. Op dit moment denk ik:

 

Niet verdacht (streep ik weg als Mol): Jens, Emanuelle, Nele, Sven 

Middelmatig verdacht (not sure about ‘em): Anke, Bert, Yens

Meest verdacht: Uma, Philippe, Toon

 

 

Heerlijke show jongens, genieten dit. Kijk ik zeg alleen maar als voorbeeld; als je dan een dom spel wilt verzinnen met ballonnen prikken, doe het dan goed. Bij Nederland faalde dit jammerlijk op het strand met de prikkertjes, bij de Belgen heb ik hard gelachen met het gekke ballonnenpak en Jens die met zijn handjes in de cactus greep. Prachtig gewoon. En ‘the Floor is lava’ is ook dom natuurlijk, maar in België zijn ze tenminste niet bang voor dat er één een face-plant maakt (man Nele ging hárd neer daar)… in Nederland zijn de BN’ertjes al bang voor een vlekje op hun kleren of een verstuikte pink. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit het bewijs dat simpele spelletjes ook heel leuk kunnen zijn

Voor een kaktusveld moet je natuurlijk niet in je eigen land zijn (een strand waar je steps kunt begraven daarentegen...)

En vooral: dat je geen 300 biechtmomenten nodig hebt per spel, want dat vind ik de grootste kwaliteit. Alles is duidelijk, maar je wordt niet behandeld als derderangs debiel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik voornamelijk heerlijk vind naast het ontbreken van die overbodige biechtfragmenten is enerzijds de geanimeerde uitleg voor iedere opdracht (zoals bij die taart) en anderzijds de gekozen muziek en manier van filmen.

 

Ik heb echt heerlijk zitten lachen toen die balonnen voor het eerst in beeld kwamen en toen die autobom afging.

Prachtig regie-werk!

Daar kan Nederland niet aan tippen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kom later nog even terug op een do-over van mijn review (te laat in de nacht, te afgeraffeld en most importantly: alsof ik het als 'vanzelfsprekend' moest zien heb ik alle positieve dingen achterwege gelaten, waardoor ik wel érg zuur overkom :P), via een vriend van mij voor nu enkel even deze realisatie over Anke:

 

Wat een waaaaaardeloze ondervraging voor iemand die 7 jaar bij de recherche heeft gewerkt _O-

 

 

Wel heel tof: Jens' koekoeksklok en hoe er al een JAAR LANG die vrijstelling inzat _O_

 

't Is jammer dat ie er uitgejat werd, maar wel schitterend hoe ze eind vorige reeks al dachten, die verdient een tweede kans :D 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf er bij dat ook de doodgewone mensen het zo goed maken. Ik lig bijvoorbeeld ook helemaal dubbel van een zekere kandidaat die de zitvlakverwarming van de auto een stukje aan wil doen en dan de ietwat ongemakkelijke verbazing en reactie van de kandidaat er naast _O-.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, ja inclusief de andere associatie bij de tattoo… bleek toch iets héél anders voor te stellen _O-.

 

En ook hier lekker puur natuur met dat hij ook z’n kop stoot aan die lamp, niks knippen in die beelden. Gewone mensen, echte mensen, en met geweldige humor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De OP is inmiddels aangevuld met een nieuw invulblad, mochten jullie hier gebruik van willen maken.

 

Daarnaast volgt hieronder de nieuwe set vragen over aflevering 1 (in te vullen voor de uitzending van aflevering 2);

6.  Hoe startte de Mol in de eerste opdracht van aflevering 1? [Auto / Taartdrager / Grafkist / Aan de ketting]

7. Aan welke kant van de tafel zat de Mol tijdens het ontbijt vóór de tweede opdracht? [Linkerkant / Rechterkant]

8. In welke groep zat de Mol tijdens de tweede opdracht? [Koffertjes / Cactussen]

9. In welke auto zat de Mol toen ze op weg waren naar de derde opdracht? [Auto 1 / Auto 2 / Auto 3]

10. Waar bevond de Mol zich bij de start van de derde opdracht, toen de vloer lava werd? [Kast / Zetel / "Dood"]

 

De statistieken per kandidaat (de antwoorden per kandidaat op de gestelde vragen) zijn in de OP te vinden (die is ook al aangevuld).

 

Extra opmerking:

Het kan zijn dat Jens de Mol blijkt te zijn (valt niet uit te sluiten). 

In dat geval konden de juiste antwoorden op vraag 1 en vraag 3 bij aanvang van de Pool niet gegeven worden en daarom ga ik bij die uitkomst de antwoorden op beide vragen voor iedereen goed rekenen. 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uur geleden, MarsM zei:

Haha, ja inclusief de andere associatie bij de tattoo… bleek toch iets héél anders voor te stellen _O-.

 

En ook hier lekker puur natuur met dat hij ook z’n kop stoot aan die lamp, niks knippen in die beelden. Gewone mensen, echte mensen, en met geweldige humor.

 

Hij was toch duidelijk, het is een foef. En een foef is het Vlaams voor kut.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De OP is inmiddels weer bijgewerkt en bevat de nieuwe tussenstand en de huidige situatie (dus ook de afvallers zijn volledig zichtbaar).

Ik heb daarnaast ook direct mijn inzending voor aflevering 3 in de overzichten verwerkt.

 

Bijgaand de nieuwe vragenset voor aflevering 2 (in te vullen voor de uitzending van aflevering 3);

11. Zat de Mol in of aan het zwembad voor aanvang van de eerste opdracht? [Ja / Nee]

12. Heeft de Mol tijdens de kookopdracht (ook) de rol van kok gehad? [Ja / Nee]

13. Met welk geslacht vormde de Mol een dating duo? [Man / Vrouw]

14. Wat is de leeftijd van de Mol? [Jonger dan 33 / Ouder dan 33]

15. Hoe begon de Mol aan de zoektocht naar de schat? [Bij de Laars / Zeemeermin / Papegaai / Piratenvlag]

 

 

Helaas heb ik vanaf aankomend weekend tot eind volgende week geen mogelijkheid om de volgende aflevering te kijken en dat betekent dat ik aflevering 3 pas op zijn vroegst volgende week zaterdag kan kijken.

Dit heeft dan dus ook gevolgen voor de vragenset met vragen 16 t/m 20, die naar alle waarschijnlijkheid pas volgende week zondag beschikbaar gaan zijn.

Het zal dus zeer kort dag worden om die vragenlijst in te vullen. 

Ik ga daarom volgende week zondag iedere deelnemer aan de pool direct informeren en "pushen" met de nieuwe vragen (de Mol en afvaller verdenkingen en de verdelingen mogen/kunnen uiteraard eerder doorgegeven worden).

 

Zorg er deze week voor dat je deze week je inzending op tijd doorgeeft (ik heb weinig tot geen mogelijkheid om jullie hier aan te herinneren (en officieel doe ik dat ook niet :P)). 

 

Uiteraard werk ik zo spoedig als mogelijk ook weer de OP bij (dit zal naar alle waarschijnlijk voor 2 weken tegelijk zijn).  

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een recapje hoor na 2 afleveringen spel-beleving.

 

 

Emanuelle verdient in afl 1 1500 euro met het koffertje, speelt in spellen vaak op plekken dat ze meteen buitenspel staat (in de houten kist, starten als kok, enz) en als ze de Mol is zie ik niet waarom ze Yens ‘bang’ maakt met haar verdenking op hem aangezien ‘verdeel en heers’ en verwarring zaaien veel meer zou opleveren.

 

Yens, lijkt toch vrij serieus geld te willen verdienen en lijkt ‘m toch wel serieus te knijpen vanwege Emanuelle en 50% van haar test. Kon ook heel makkelijk de reus van Lanzarote test mollen, maar poging 5 ging alsnog goed. En ook hij start in zo’n kist. Ik zie geen echte Mol-trekjes.

 

Anke is ook vrij fanatiek en haar aandeel in de spellen is meestal goed. Was ook stik nerveus bij de test van aflevering 1.

 

Nele is het volgens mij ook écht niet. Wil kandidaats een vrijstelling stelen die juist potentieel 3K kon opleveren, vertaalt de Spaanse zin die niemand wist, start ook als kok dus geen lekkere plek, valt bij the Floor is lava vol op d’r gezicht wat ook erg autenthiek was.

 

Sven. Tja, beetje een kleurloos persoon in de groep. Doet soms dingen goed, soms niet. Hangt er wat bij. Maar het komt allemaal zo toonloos op me over dat ik me amper kan voorstellen dat de regisseurs hem als Mol zouden selecteren.

 

Philippe, wordt vrij veel verdacht door de groep maar… i don’t know. Moeilijk te peilen, ik krijg niet écht het beeld van hem dat hij probeert te mollen of in Molposities staat. Hele hele hele lichte twijfel.

 

En dan houd je er 2 over, die toevallig ook nog hun date samen hadden.

 

Bert… tja. Vrij zelfverzekerd type dat erg veel aan het mollen lijkt te zijn. Laat zich vol fotograferen in het veld, hij gaat zwemmen maar laat het duiken aan Jens over, probeert Uma’s beeld van verdenkingen te verbreden tijdens de date (verdeel en heers) maar vindt het wel geinig om eens met haar all-in te gaan, weet zijn vraag over de boom niet, laat z’n geldkoffertje met 1000 euro stelen, enzovoorts. Very suspicious.

 

En dan nog Uma. Staat dansjes te doen bij de papegaaien terwijl ze de antwoorden al weet, rent haantje-de-voorste naar de piraat en gaat wild zwaaiend het zand in, wil haantje-de-voorste het 1500 euro koffertje, kon ten opzichte van de rest goed steltlopen maar weet haar godsdienst vraag dan weer niet, steelt Jens’ vrijstelling die het geldbedrag zou verdriedubbelen, roept heel vaak dingen als hond en leeuw, en zingt direct de eerste noten van Clouseau’s nummer alsof ze het allemaal al weet. En ik meende ook dat ik haar een halve zak met nootjes zag leeggieten bij het wegbrengen naar de koks. Heeft individueel in ieder geval nog niks ingebracht. Wordt door medekandidaten ook amper verdacht, en bij de Molbriefing kwam er wel een wat onzekere ‘ze hebben mij vast door’ met een ‘welnee, juist helemaal niet’. Zou ook wel aansluiten bij haar.

 

En waarom vliegen Uma en Bert niet het spel uit als ze vrijwel all-in op Jens gaan en die juist het rode scherm kreeg? Fouter kun je dan toch niet zitten als je All-in gaat?
 

Kort samengevat: Uma en Bert zijn zwáár verdacht en ik zou nu haast al zeggen dat één van deze twee de Mol is. Philippe is als enige nog middelmatig verdacht. De rest… néh. Maar goed, je kunt ook makkelijk miszitten met deze show ;)

 
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh trouwens, ik heb nog een kleine tip voor één van mijn normaal grootste Mol-concullega’s… @samba-boy

 


Je moet in deze pool zeg maar proberen om je jokers in te zetten op een kandidaat die geen rood scherm krijgt. Gaat dat nog lukken de komende weken denk je? Kan ik iets voor je doen? _O-

 

Sorry, ik kon het gewoon niet laten… Zal je zien dat ik het met m’n grote muil straks ook nog een keer flink ga hebben. -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-3-2022 om 23:43, MarsM zei:

Oh trouwens, ik heb nog een kleine tip voor één van mijn normaal grootste Mol-concullega’s… @samba-boy

 

 

  Verberg inhoud

Je moet in deze pool zeg maar proberen om je jokers in te zetten op een kandidaat die geen rood scherm krijgt. Gaat dat nog lukken de komende weken denk je? Kan ik iets voor je doen? _O-

 

Sorry, ik kon het gewoon niet laten… Zal je zien dat ik het met m’n grote muil straks ook nog een keer flink ga hebben. -0-
 

 

...Pasvragen. Het zijn pasvragen. }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago, Ross said:

Normaal ben ik een van de laatsten .... ;) Maar komen er nog vragen? @RM

 

Zoals ik vorige week al aangaf had ik deze week geen mogelijkheid om eerder de afleveringen te kijken.

Ik ga vanmiddag aflevering 3 kijken en daarna update ik de OP én kom ik met nieuwe vragen (uiterlijk morgenochtend).

Deze week stuur ik iedereen nadat ik de nieuwe vragen heb een push bericht ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De OP is inmiddels weer volledig bijgewerkt met de huidige tussenstand, de inzending van iedereen t/m aflevering 3, mijn inzending voor aflevering 4 én de nieuwe set vragen en bijbehorende statistieken per kandidaat.

Als je aflevering 3 nog moet zien, kijk dan niet naar de OP om niet gespoilerd te worden, aangezien de afvaller uit die aflevering ook zichtbaar is.

 

De nieuwe set vragen zijn inmiddels naar iedere deelnemer verzonden via pb (push) en zijn hieronder ook weergegeven.

Probeer jouw antwoorden op deze vragen ook voor morgenavond 20:00, tegelijk met de rest van je inzending, in te zenden als je deelneemt aan de Pool.

 

16. Aan welke activiteit doet de Mol mee? [Avontuurlijke Kunstliefhebber (Duiken) / Spaans Leren / Chillen Op Hotel]

17. In welke buggy zat de Mol tijdens de astronauten opdracht? [Buggy 1 / Buggy 2 / Buggy 3 / Buggy 4]

18. Drinkt de Mol zijn eigen "gezuiverde urine"? [Ja / Nee]

19. Voert de Mol de evenwichtstest in één keer goed uit? [Ja / Nee]

20. Op welke rij zat de Mol tijdens de vertoning van "De Zaak De Mol"? [Voorste Rij / Achterste Rij]

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Serieus een heel heel heel moeilijk seizoen om de Mol te ontdekken.

 

 

Vorige week vond ik Bert nog heel verdacht en in aflevering 3 eigenlijk weer stukken minder. Tja, m&mmetje verkeerd geteld, Nele van het vlaggen afhouden met dat samen naar de douchehint kijken, alle borden voorbij scheuren met de buggy. Het kan. Het kan gewoon Bert zijn.

 

Emanuelle zie ik nog steeds niet als Mol maar ze kan, durft, weet eigenlijk steeds helemaal niks en ze tettert door porto’s enzovoorts. Een steady stoorfactor. Waar samba-boy eerder aangaf zich aan Nele te ergeren heb ik dat dus eigenlijk nogal bij Emanuelle. Mja, voor hetzelfde geld speelt ze dit allemaal en is ze gewoon op Miloeska Meulens-achtige wijze opzichtig de dombo aan het uithangen maar ondertussen opzettelijk aan het Mollen. 
 

En ik ga net als meer personen in deze pool tóch ook steeds meer twijfelen bij Sven, want die lijkt het allemaal best goed voor te hebben met de groep maar eigenlijk maakt hij letterlijk nooit iets af waardoor hij zelf nooit de euro’s binnenhaalt (hij weet de laatste lanceer-vraag niet, zuurstof is nét op, evenwichtsproef ging 400x mis, wordt als laatste door de piraat verslagen, ballonnetjes allemaal laten prikken, komt met de taart aanlopen waarvan roosjes waren verdwenen, enz.) Alsof hij de goeie en betrouwbare gast wil zijn en hóópt dat de groep vervolgens de laatste zet niet inkopt maar dat wel steeds gebeurt. Dat was ook de teleurstelling die je hoorde van de Mol bij de Mol briefing. Maar hij blijft voor mij alsnog zo tja… kleurloos. Ik mis een beetje de energie bij hem. Kan verkeerd overkomen op beeld hoor, maar ik bedoel de assertiviteit om het stuur te pakken en dingen naar ‘zijn’ hand zetten. Sven is meer een volger.

 

En Uma blijft ook een verdachte. Heel traag en gedetailleerd een tekeningetje maken, stelt gekke vragen (of het beeld iets in de linkerhand had, terwijl die hand op de rug zat), kan het maankarretje niet besturen en maakt ook niet meteen plaats als Philippe naast haar instapt die wel chauffeur was van zijn duo, blokkeert als onderdeel van buggy 2 heel vaak de voortgang, heeft uiteindelijk veel Borden bestudeerd maar besluit te gaan aanmoedigen bij de basketbal-minigame, enz. Gewoon rare keuzes en ze lijkt soms streken te proberen. Mja, ze pakt wel weer solo 1500 euro met die selfie.

 

Yens schrijf ik nog helemaal steeds af. Kon na de reus vorige week wederom de lanceervraag eenvoudig saboteren, maar kopt ‘m wederom in. Ook bij Anke en Philippe geen spoortje van kloterig gedrag te ontdekken.

 

Na vorige week Uma en Bert als meest verdacht nu toch meer richting Uma en Sven….. en misschien toch leider Bert, of… klunzige Emanuelle. Ik weet het gewoon niet 😛
 
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw... 🤐

 

 


Wat een ongelooflijke teleurstelling en als je het mij vraagt ook iets wat de programmamakers zichzelf zeker mogen aanrekenen. Ongelooflijk dat zo'n onzeker, onderdanig en emotioneel instabiele persoonlijkheid na allerlei 'zware' selectieprocedures als Mol wordt gekozen. Dat was namelijk direct al mijn indruk zonder enige voorkennis; zachtaardig, te lief, nul dominantie en voortdurend overklast. En dan kan worden gezegd 'de groep is te hecht ik kan mijn spel niet spelen' maar de kansen worden ook steeds totaal niet gepakt. Stap dan van je fiets, ga dan als drag queen als daar 3/5 punten worden verdiend i.p.v. borden maken wat amper invloed op het geld had, vertaal dan ook 'serveerster' niet, enzovoorts.

 

Ik ben hier misschien wat hard in mijn oordeel, want ja het is ook dapper als je deze keuze durft te maken zeker tegen de achtergrond dat je een grote productie en een avontuur voor anderen 'verpest'. En goed dat welzijn van de mensen voorop staat, man hij oogde echt kapot moe. Maar juist daarom: deze Mol had in eerste instantie nooit gekozen moeten worden. Grote domper. Begon bij mij in de groep 'meest verdacht', maar gaandeweg kon ik me gewoon niet indenken dat ze deze persoon ooit zouden casten. Wat een schuldgevoel moet je dan ook hebben, dat verdient juist hij niet met zijn lieve karakter.

 

Ik ben een beetje in mineur hiervan. Overigens vond ik deze aflevering op zichzelf sowieso ook niet sterk, zoals dat fietsen... dat was gewoon fietsen. En dat uitbeelden van die liedjes hebben we al in Nederland gezien.
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja,

 

Spoiler

Ik kan er ook niet bij dat je een persoon die zo ontzettend onzeker is en die zo ontzettend leunt op bevestigingen dat hij het goed doet verkiest om de Mol te zijn.

En dan later is op internet te lezen wat de reden is dat hij uit het spel stapt; Slaapgebrek omdat hij bang is in zijn slaap de komende opdrachten te verraden en een negatief gevoel omdat alle "mol acties" mislukken.

 

Overigens ben ik van mening dat deze onzeker mol in geen enkel spel écht heeft gemold en steeds op verkeerde posities stond;

- In de eerste opdracht met het feest geeft hij openlijk toe dat "hij een roosje van de taart heeft gegeten"

- Bij de opdracht "de vloer is lava" laat hij zich letterlijk van zijn stelten vallen en licht hij uit de opdracht

- Bij de kookopdracht deed hij ontzettend zijn best en de enige mol actie hier was dat hij de eieren kapot liet vallen en op een dusdanige manier dat het écht een ongelukje leek

- Bij het schat zoeken gaat hij in de groep van de papegaaien en liedjes raden en dat is zo'n beetje de groep waarbij je het minst kan mollen (je kent de liedjes of je kent ze niet) 

- Bij het schat zoeken blijft hij stokstijf staan en kiest hij er niet voor om het voortouw te nemen en tegen de piraat te vechten

- Als je de mol bent dan kies je ervoor om te duiken in plaats van Spaans te leren en dan geeft hij ook nog eens Anke een giga hulp door weg te geven dat het om een serveerster gaat

- Bij de astronauten opdracht is hij te eerlijk en geeft hij heel voorzichtig aan dat Emanuelle heel dominant is (ik zou als Mol mijn muil houden en het laten gebeuren)

- Als blijkt dat Uma de buggy niet kan besturen neemt hij vrij snel het stuur over (ik zou daar Uma lekker laten k*tten)

- Bij de fiets opdracht stapt hij zoals Mars aangeeft niet van zijn fiets, wat daarvoor een uitgelezen kans is want hij was écht op/leeg

- Bij de drag queen opdracht steekt hij niet zijn hand op om een drag queen te spelen (waar je het meest kunt verspillen), waardoor Sven het uiteindelijk met tegenzin doet en vervolgens staat de Mol plankjes te verven

 

Er zat veel meer in.

 

Maar goed, dit heeft dus ook gevolgen voor de Pool.

Ik ga eens even goed nadenken over het verdere verloop en kom hier in de loop van de week op terug (op een tijdstip waarop ik verwacht dat iedereen de aflevering van vanavond heeft gezien)

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

 



Hoe je het wendt of keert... het is helaas een mislukt seizoen. Eerst Nele die het spel moet verlaten en nu dit met de Mol zelf. Anke heeft feitelijk al 3 afleveringen een walk-over gehad. Productioneel gezien gewoon een drama.

 

Knap hoe ze er mee omgaan en natuurlijk echt heel rot voor Philippe en voor alle mensen die keihard aan dit programma werken, maar vanaf minuut 1 was hij al verlegen en onderdanig en dat is met deze casting dan gewoon een enorm risico. Je komt in deze rol onder grote druk, het is eenzaam en het is mentaal zwaar. Daar is dan toch wel een behoorlijk verkeerde inschatting gemaakt.

 

En je kunt nu halverwege wel opnieuw beginnen, maar de lol en het mysterieuze van de bekendmaking is er (voor mij) wel totaal vanaf. Het zoeken naar 'de' Mol is een optelsom van de totale reis.

 

Het is nog steeds uiterst vermakelijk, maar ik merk toch steeds meer scheurtjes, barstjes en dingetjes waar ik voorheen 100% vol lof over deze productie was. Misschien is het programma ook wel gewoon weer toe aan een adempauze. Even goed evalueren en herstellen, want de spellen worden soms ook al minder inventief.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
 

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de derde aflevering EEN WEEK heb laten liggen. Het is niet dat ik het niet leuk vond, dit seizoen (al moest ik de eerste aflevering inderdaad wel nog even slikken, jullie hebben allemaal mijn eerste, ietwat salty bevindingen kunnen lezen hierboven), maar ik had zelf een hectische week en had niet zo de nood om er acuut naar te kijken. No biggie, het seizoen met Elisabeth als mol heb ik nooit helemaal afgekeken (for shame!) maar het jaar erop weer goed opgepakt. Ik dacht, 'dat komt in de loop van deze week nog wel ofzo...' Enter de totale reactie-stroom die ik per app binnenkreeg. Geen spoilers, alleen maar "ga dit kijken, asap". Okee, intens.

 

Ik dacht heel even uit alle 'no-spoilers' op te maken dat we halverwege de reeks een soort 'Columbo'-situatie zouden krijgen. De kijker krijgt *BIG SURPRISE* te zien wie het is, alleen de kandidaten nog niet. Leuk voor het tiende seizoen, wat gewaagd, dacht ik nog.

 

Ergens zat ik er niet ver naast. :')

Eigenlijk zijn er teveel dingen die ik wil zeggen in te korte tijd. Een deel van mijn twijfel voor hoe de groep de opdrachten in ging verdween al een beetje bij aflevering 2 (al had ik er daar gruwelijk de pest in voor mijn nu al favoriete bromance, Jens en Toon. Wat een topduo), zelfs al kwam er zeker nog niet veel binnen, in tegendeel.

Mijn twijfel voor de groep verdween pas volledig bij het zien van aflevering 3, eerder vanavond. Hell, ik begon net zowaar Nele te waarderen, stapt ze eruit :P Ook opvallend, al in aflevering 3 was al, keurig opbouwend in de montage, een wegwerp-opmerking van een kandidaat (Anke, Uma?) te horen over dat Philippe "het duidelijk wel echt heel erg zwaar heeft". Een mooie opbouw naar de kernbom die in aflevering 4 uiteindelijk knalt.

 

Ik kan het nog steeds niet goed bevatten, laat staan doodleuk accepteren. Maar ik kan wel dit zeggen en hier valt geen speld tussen te krijgen: dit is absolute top-televisie. Dit brengt een schok teweeg door heel Vlaanderen én Nederland (getuige het artikel dat al snel bij de NOS erover geschreven werd).

Het is ook meteen duidelijk waarom 'De Mol' nooit dat voor mij inmiddels irritant klinkende "Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" er krampachtig in heeft gepropt... En dat niet alleen. Dit is waarom 'DE MOL' op alle fronten (en productioneel niet het minste front) AL-TIJD beter zal zijn dan 'Wie Is De Mol'. De transparantie, het tot in detail erbij betrekken van de kijker in het productieproces. Het zelfs bij een onvoorzien moment als dit, nergens die epische speelfilmvibe weten te verliezen, en fuck it, zelfs de situatie zo volledig naar de hand zetten dat het eigenlijk alles alleen maar NOG intenser maakt. En eerlijk: het is ergens ook wel passend, in een tiende seizoen met de catchphrase 'De geschiedenis herhaalt zich, of toch niet'. Dit is geschiedenis in the making. Is het goed dat het gebeurt? Nee. Is Philippe de juiste keus als mol geweest? Weet ik niet, denk het eigenlijk wel (ik licht dit zo toe). Maar ik geef Philippe geen ongelijk dat hij voor zichzelf kiest, als je hem duidelijk zó gesloopt ziet zijn in de opnamen die daadwerkelijk de zender gehaald hebben.

Kijk, toen Jean-Marc van Tol er zelf uitstapte dacht ik, wat stom. Je bent kandidaat, ja je moet wat doen, maar als je het dan al te zwaar vind... Hee, lekker niet doen dan. Maak jezelf maar verdacht. Dat deed hij niet, want hij wilde wel alles kunnen geven zei hij. Later tijdens de finale had hij spijt, zo gaf ie toen aan. En dat sierde hem ergens ook wel weer; er wordt in de Nederlandse al genoeg ge-hulp-mold door kandidaten die bij die stomme opdrachten er al met de pet naar gooien als ze eens wat sneller moeten lopen dan looppas, en het is gewoon niet leuk om naar te kijken.

Bij de halfbakken molpogingen zoals RM ze hierboven al aardig heeft opgesomd, zeker in die latere dagen, krijg ik het idee dat Philippe zich niet eens zozeer als mol op zijn plek voelde, maar dat hij eigenlijk liever ook kandidaat wilde zijn, om meer bij die groep te horen die zo'n lekkere dynamiek uitstraalde. Hij hielp, en flink ook. Hij gooide zichzelf niet neer met die fiets, hij gooide er naar Bert een oprechte sorry uit toen ie die steen niet langer boven dat gespannen touwtje kon houden, het enthousiast uitroepen van de vertaling voor serveerster... Hij wilde wat meer in die groep opgenomen worden, maar voelde (terecht) dat hij de odd one out was, en kon dat vervolgens met niemand van zijn medespelers delen. En de Vlaamse mol zijn is zoveel malen intenser, want het zijn dus géén bekende mensen die vaak de media gewend zijn. Voor een keertje is dat dus de ándere kant van de medaille. Punt AVROTROS (met tegenzin).

Okee. Iemand interesse in een inside story?

Het gerucht gaat AL JAREN dat er bij de Nederlandse Wie is de Mol, tijdens hun eerste VIPS-editie (toen eigenlijk bedoeld als laatste seizoen, duur programma en de kijkcijfers bleven achter enzovoort) ook met deze situatie te maken gehad heeft.

Yvon Jaspers bleek uiteindelijk de mol, maar het gerucht gaat dus dat oorspronkelijk de acteur Roeland Fernhout de mol was, ziek werd, naar huis ging, achter de schermen grote paniek ontstond en in alle haast moest worden vervangen. Als gevolg kwamen er bij de eerste mollenstreken, tijdens de eerste spellen alleen maar wat vage voice-overtjes van Yvon naar voren. Hadden we nu echt zo'n situatie in de Vlaamse willen hebben? Vind ik niet. Ze hebben het aangepakt op een manier die hun siert; het zet alles en iedereen weer op scherp en op het verkeerde been. Het begint weer van voren af aan.

Ergens snap ik wel wat de productie hoopte te bereiken. Ze dachten misschien in Phillipe een tweede Lennart te vinden, iemand die overkwam als een lieverd die vooral clumsy was, maar zeker niet expres liep te kloten. Ze hadden enkel niet gerekend op zijn fragiel en breekbare, misschien wel angstige, mentale toestand.

Kijk, toegegeven, het zat tegen een regiemol aan (en dat heb ik bij de Nederlandse al vaak genoeg verafschuwd en afgesnauwd). Maar zelfs dat had ik Woestijnvis/Vlaanderen nog wél vergeven, omdat de Vlaamse hun productie gewoon zó goed op orde hebben. Het blijft televisie. Montage, beelden, uitleg van Gilles met vormgeving en verklarende beeld-elementen, alles tot in de puntjes schitterend uitgedacht. 'De Zaak De Mol' in aflevering 3, om maar iets te noemen. Dat is toch een episch uitgedacht dilemma, met het vraagstuk "blijf lekker zitten als je meer te weten wil komen, maar de test is wel al gaande"? Wat dan wel weer jammer is dat Nele vervolgens meteen eruit stapt wegens haar gescheurde spier, maar toch.

 

Laat ik het zo zeggen: mijn aandacht is nog nooit zo ernstig gevestigd op de Vlaamse mol als nu. En dat meen ik echt.

 

 3 uur geleden, MarsM zei:

Wauw... 🤐

 

  Toon verborgen inhoud


Wat een ongelooflijke teleurstelling en als je het mij vraagt ook iets wat de programmamakers zichzelf zeker mogen aanrekenen. Ongelooflijk dat zo'n onzeker, onderdanig en emotioneel instabiele persoonlijkheid na allerlei 'zware' selectieprocedures als Mol wordt gekozen. Dat was namelijk direct al mijn indruk zonder enige voorkennis; zachtaardig, te lief, nul dominantie en voortdurend overklast. En dan kan worden gezegd 'de groep is te hecht ik kan mijn spel niet spelen' maar de kansen worden ook steeds totaal niet gepakt. Stap dan van je fiets, ga dan als drag queen als daar 3/5 punten worden verdiend i.p.v. borden maken wat amper invloed op het geld had, vertaal dan ook 'serveerster' niet, enzovoorts.

 

Ik ben hier misschien wat hard in mijn oordeel, want ja het is ook dapper als je deze keuze durft te maken zeker tegen de achtergrond dat je een grote productie en een avontuur voor anderen 'verpest'. En goed dat welzijn van de mensen voorop staat, man hij oogde echt kapot moe. Maar juist daarom: deze Mol had in eerste instantie nooit gekozen moeten worden. Grote domper. Begon bij mij in de groep 'meest verdacht', maar gaandeweg kon ik me gewoon niet indenken dat ze deze persoon ooit zouden casten. Wat een schuldgevoel moet je dan ook hebben, dat verdient juist hij niet met zijn lieve karakter.

 

Ik ben een beetje in mineur hiervan. Overigens vond ik deze aflevering op zichzelf sowieso ook niet sterk, zoals dat fietsen... dat was gewoon fietsen. En dat uitbeelden van die liedjes hebben we al in Nederland gezien.
 

 

 

Ik wilde eigenlijk heel bot binnenbanjeren met "Lul niet zo slap, jij bent gewoon zuur omdat je er net zo naast zat als ik :D", maar ik heb je hoog zitten, laat ik het anders en iets minder hufterig inkleden.

 

Het is wel hilarisch hoe we zo van mening afwisselen. Het seizoen begint en ik ben tamelijk negatief en jij positief, nu gebeurt er dit en is het gewoon precies andersom

_O- Over "Dat fietsen was gewoon fietsen": ik heb oprecht het vermoeden dat er nog wel meer gepland stond voor deze aflevering, maar dat er door de resolute beslissing van Philippe flink wat omgegooid moet zijn. Zo hebben ze dus de 2 opdrachten die wel gedraaid zijn nog enorm moeten uitbouwen (lees: rekken) in montage, maar ik speculeer nu.  

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dikke stront, ik had hier dus nog een hele reactie neergekalkt op de nieuwe post van MarsM, maar die kut-editor verpleurt weer eens mijn hele tekst als ik (stom) de pagina wegdruk. Top. Take 2.

 

1 uur terug, MarsM zei:

 

 

  Verberg inhoud

Hoe je het wendt of keert... het is helaas een mislukt seizoen. Eerst Nele die het spel moet verlaten en nu dit met de Mol zelf. Anke heeft feitelijk al 3 afleveringen een walk-over gehad. Productioneel gezien gewoon een drama.
(...)
Het is nog steeds uiterst vermakelijk, maar ik merk toch steeds meer scheurtjes, barstjes en dingetjes waar ik voorheen 100% vol lof over deze productie was. Misschien is het programma ook wel gewoon weer toe aan een adempauze. Even goed evalueren en herstellen, want de spellen worden soms ook al minder inventief.

 

 

 

Dat eerste puntje ben ik niet per se met je eens: laat ze eerst maar eens zien wat ze wellicht nog allemaal kunnen. Een seizoen draaien midden in een coronajaar had uiteindelijk ook een zwaar verrassend positief eindresultaat, dus laten we ze vooral niet vooraf afvallen. Jullie wilden ook dat ik eerst nog geduld en vertrouwen in ze had, toch.

 

Dat tweede punt ben ik wellicht met je eens, maar niet voor dezelfde redenen. Ieder zichzelf respecterend programma of programma maker doet er namelijk goed aan om eens in de zoveel tijd gas terug te nemen of zelfs even te pauzeren. Alles nalopen, alles oppoetsen, opfrissen, ouwe meuk eruit, en pas dan weer door. Maar dat hoeft niet ineens nu vanwege dit wat zich heeft voorgedaan, vind ik.

 

Minder inventieve spellen: achja, gooi er als verleiding maar weer eens een pasvraag of een vrijstelling in open zicht tegenaan. Dat kun je ook maar zoveel keer doen voor het repetitief wordt. Dat viel me al wel een beetje op, true.

Dus dat pauzeren, ja, maar dat hoeft wat mij betreft niet ineens nu vanwege dit incident. En qua risico, het seizoen van 'Er is nog geen mol gekozen' was dan toch wel echt een grotere risico-onderneming. Programmamakers laten zich sowieso al absoluut niet graag verrassen, die willen tot in de puntjes weten wat ze maken of doen.

...Het is maar net in hoeverre Philippe de productie zelf heeft ingelicht, ook. Als hij hun enthousiast beantwoordde van "Ik denk dat ik dit wel kan, ik ga er het beste van maken, ik heb er veel zin in", waarom zou de productie daar na alle gesprekken nog aan twijfelen? En in de eerste dagen zie je hem ook shinen. Wel wat beginnende twijfels, maar overall positief. Vooral zoekend naar die bevestiging dat het goed gaat. Dat had Alina ook, dat had Lennart in het allerbegin ook als ik me niet vergis, dat is dus normaal. In hoeverre kun je zo'n 'spontane en lieve mol' kapot-produceren, zonder dat het ten koste gaat van diezelfde spontane lievigheid? Dan hou je uitsluitend een voorgebrieft hoopje over, en dat is voor niemand leuk en voor het spel ook niet (regie-mol), zeker niet in een jubileumseizoen.

Toch nog even mijn verhaaltje. Toen ik op schoolkamp zou gaan (we praten nu zo'n 17 jaar geleden, en my god ik huil want ik voel me oud nu), ondernam ik mijn eerste volwassen actie; ik stapte zonder overleg met ouders naar de schooljuf om bij haar aan te geven en neer te leggen dat ik nogal snel last had van heimwee. En dat was echt zo, ik was altijd een huismus. Ik vond het niet fijn om ergens anders te moeten slapen, dat was altijd een hele onderneming met weinig echte uren slaap (Inmiddels slaap ik nagenoeg overal wel zonder problemen). Hafijn, juf was blij dat ik het haar verteld had en gaf aan dat ze er nu ook rekening mee konden en zouden houden.

Schoolkamp begint, first day, ik had een opgelucht gevoel, topdag, en daar was klasgenoot Biek jankend bij de leraren-vertrekken: heimwee. En ik zal nooit die leraren vergeten die ik hierover hoorde praten: "Van Samba-boy wisten we het, maar Biek, ja, dat was even één grote verrassing." Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat communicatie, openheid en duidelijkheid alleen maar voordeel brengt, en van beide kanten. Als ik 'KANDIDAAT' (want ik had het anders nog niet zeker geweten) Philippe tot aflevering 7 had zien aftakelen en wellicht na de reeks nog veel erger, dan had ik met terugwerkende kracht zó'n afkeer aan deze reeks en wellicht dit hele programma gekregen. Nu heeft hij na een paar dagen (maar voor ons een paar afleveringen) Mollen voor zichzelf duidelijk dat het niet voor hem is. Maar "hij had nooit door de casting mogen komen" vind ik daarin echt te kort door de bocht, want dit seizoen ga ik mede door dit soort bizarre wendingen ook gewoon nooit vergeten.

Zelfs al was ik 100 keer liever zelf de Mol geweest. _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

 


Haha, wow, lang verhaal maar weer geboeid zitten lezen! :P

 

Voor alle duidelijkheid benadruk ik nogmaals dat mijn reactie hierop niet is bedoeld als bak zuur, juist omdát ik veel ontzag heb voor het productieteam en Philippe hier ook zichtbaar aan het worstelen was. De keuze om de stekker eruit te trekken was hier de juiste, want er was enkel rampspoed in het vooruitzicht dus pure damage control. Dat het vooral Philippes eigen keuze was is juist heel dapper, maar hij had nooit in die situatie gemanouvreerd moeten worden.

Waar ik dus volkomen achter sta is dat dit nooit had mogen gebeuren en wat ik daarmee bedoel is dat ik vooral het vele politiek corrects lees over hoe dapper het is en hoe goed de productie er mee omgaat, maar nergens dat deze persoon gewoon is onderschat voor deze rol. Als je mijn posts hier terugleest (daarom plaats ik ze mede altijd zo uitgebreid) kun je lezen dat ik Philippe na aflevering 1 juist als één van de hoofd-verdachten pinde, dus daar ben ik niet specifiek geirriteeerd over. Gaandeweg zag ik echter al vrij snel dat hij een muurbloempje was; het verlegen, lieve, schattige type. Al diréct dus vóór zijn issues in het spel ontstonden, en ja daar wordt het misschien al snel persoonlijk beledigend, maar dat kun je toch wel direct zien. Ik pikte ook specifiek nog de poepchauvage scene er uit, dat was ook al een moment dat je al dacht 'zou hij het zelf niet doorhebben?'. No way in hell dat Gretel daarna nog dacht dat hij de Mol was en voilá rood scherm (ook gepost hier).

 

En nogmaals nu wordt het vast beledigend maar als je die dagboekbeelden nu ziet met dat 'ik heb de roosjes gegeten' en 'maar dan doe ik het nu keigoeee' al giechelend met die vingertjes op de mond had ik wel serieus zo'n gevoel van een klein kind dat van de juf hoort dat ie een sticker krijgt (om maar bij jouw schoolfase-metafoor te blijven). Echt dag en nacht als je dit met de zelfverzekerde assertieve en brutale Lennart vergelijkt. Je hebt het in je of je hebt het niet en voor mij was al heel snel duidelijk dat ik hem nóóit als Mol zou casten, omdat hij letterlijk door de groep zou worden opgevreten. Overruled op dat schoolplein, als laatste gekozen bij de gymnastiek les. Te lief, te zacht, te voorzichtig. "Juf ze zijn zo dominant". Hij kón niet mollen omdat hij daar inderdaad niet bij op z'n gemak was, hij vroeg nog net geen toestemming aan z'n medespelers.

Ik vind het oprecht rot voor Philippe dat dit hem is overkomen. En ik vind ook dat deze serie nu is 'besmet'. Het boeit me eigenlijk niet meer zo wie de stand-in Mol wordt, zoals gezegd kan je geen optelsom van alle afleveringen meer maken om naar die grote onthulling toe te werken. Nu zoek ik niet meer naar de Mol, maar naar de persoon die zich anders gedraagt dan de eerste helft van de serie. De Mol is Philippe en die is naar huis.

 
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
 


Er zijn maanden aan voorbereidingen, screening etc. aan vooraf gegaan, dus je zou zeggen dat dit echt wel heel erg goed is voorbereid.

Maar ik vind het ook wel weer wat hebben. Er waren toch al een stel pessimisten, de groep zou niet leuk zijn, de spellen te simpel. Ben ik het totaal niet mee eens.

Het spel begint nu gewoon weer opnieuw. Laat maar komen!

 

En over dat gezeur over steeds hetzelfde, er zijn nog helemaal geen pasvragen in het spel geweest. Alleen 1 vrijstelling, maar die heeft niets gekost. 

Nog steeds veel beter dan wat ze in NL doen. 

Ook minder spellen met 'alles of niets'.
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden, djkoelkast zei:
  Verberg inhoud


Er zijn maanden aan voorbereidingen, screening etc. aan vooraf gegaan, dus je zou zeggen dat dit echt wel heel erg goed is voorbereid.

Maar ik vind het ook wel weer wat hebben. Er waren toch al een stel pessimisten, de groep zou niet leuk zijn, de spellen te simpel. Ben ik het totaal niet mee eens.

Het spel begint nu gewoon weer opnieuw. Laat maar komen!

 

En over dat gezeur over steeds hetzelfde, er zijn nog helemaal geen pasvragen in het spel geweest. Alleen 1 vrijstelling, maar die heeft niets gekost. 

Nog steeds veel beter dan wat ze in NL doen. 

Ook minder spellen met 'alles of niets'.
 

 



Dat zou je dus niet zeggen, want het tegendeel is het gegeven dat er nu ligt. Daarom ben ik hier ook zo enorm verbaasd over. Ik kan me niet voorstellen dat als dit al zo vaak is gedaan, dat je niet kunt inschatten dat deze persoon een groot risico is als het aankomt op het Mol-schap en de competenties die daar wel voor nodig zijn. Die heeft Philippe absoluut niet en die conclusie heb ik geen maandenlange screening voor nodig, maar slechts een kwartier aflevering 1 kijken. Maar als je hard of direct dingen hardop uitspreekt wordt al snel de negatief / pessimist / zeurkous kaart getrokken (zoals dat overigens met veel dingen gaat in de huidige maatschappij en ook dat er niet meer wordt gekeken naar competenties voor een bepaalde functie maar naar de diversiteits percentages, waardoor er zoveel mislukt).

 

Ik houd net zo hard van deze serie en heb ook ontzag voor het vele harde, liefdevolle en goede werk dat er in zit en het vertrouwen is er nog steeds volop. Maar als het kut is dan is het kut en dit vind ik dus gewoon dikke kut. Als dat óók ergens wordt gezegd erger ik me ook niet zo, maar het wordt nergens gezegd. Geen kritiek alleen maar respect, als we het dan toch met NL vergelijken dan gaat al bijna richting die griezelige NL-fanbase, sorry. Geweldige televisie of niet, they failed.

 

Wat betreft de spellen. In de aflevering van gisteren vond ik ze saai; ze moesten fietsen en dat was het. Geen dubbele lagen, geen twists, geen dilemma's. Gewoon fietsen en die prof voorblijven. Je kunt hier niet eens mollen, behalve afstappen... en dat deed de Mol niet terwijl dat geloofwaardiger was geweest dan al het andere dat hij had kunnen doen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites



Het artikel op NOS geeft al iets meer inzicht:

 



 

Ik was gisteren ook aan het roepen naar de tv dat dit niet kan. Maar het was echt zo. Ja kut natuurlijk, maar ik zat dus wèl goed al die tijd ;)

En nu gewoon door. Ik vond het fietsen overigens wel gewoon heel spannend, maar ik zit er dan ook helemaal in, ik bekijk het niet van "oh, alleen fietsen, te simpel".

 



Een onverwachte primeur in het tiende seizoen van de Vlaamse editie van Wie is de Mol?: De mol zag het niet meer zitten en stapte uit het spel. De 35-jarige fysiotherapeut Philippe Minguet was de saboteur, maar in de vierde aflevering gaf hij op: "Ik was mezelf volledig kwijt". De aflevering werd de afgelopen avond uitgezonden.

Tegen een Belgische fansite van het spelprogramma zegt Minguet dat het al misging in de tweede nacht. Als mol moest hij het spel saboteren, maar hij mocht zich daarbij niet verraden. Dat viel hem zwaar. "Ik was aan het slapen en dromen over een proef waar er geld in de pot was gebracht", zegt hij. Zijn kamergenoot wees hem erop dat hij gepraat had in z'n slaap over de proef, sindsdien dacht hij dat hij zichzelf had verraden. Sinds die nacht sliep Minguet amper.

Vanaf dat moment ging het steeds slechter, vertelt Minguet. "Ik dacht: 'ik heb het verklapt en nu staat het in grote letters op mijn hoofd', waardoor ik mij ook constant verdacht voelde. Daarin ben ik zelf in een soort tunnelvisie beland. Als je in je eigen hoofd zit te malen, dan lukt het niet meer."

Rode lijn

De makers van het programma hadden eerst niet door dat er iets mis was. Presentator Gilles de Coster zegt: "Hij voelde zichzelf ongelooflijk verdacht, maar dat klopte gewoon niet. Wij waren in de wolken over zijn prestaties en hij deed het eigenlijk perfect."

Maar na drie afleveringen zagen ook zij dat de mol het steeds zwaarder kreeg. "De gezondheid is een rode lijn waar wij nooit over gaan natuurlijk. Hij had het zo moeilijk, dat het niet meer te verantwoorden was."

Nu de mol vertrokken is, wordt uit de zes overgebleven deelnemers een nieuwe mol gekozen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...