Ga naar inhoud

CHE-1b Historische Documentatie


Aanbevolen berichten

Na op 30 november 2019 de Topic "CHE-1b de Apple-clone uit Eindhoven" op dit forum gestart te hebben, bleken er nog best veel mensen die over een CHE-1 beschikte en daar ook daadwerkelijk iets mee deden. Geweldig, want op die manier kreeg ik al gauw antwoorden op vragen en documentatie om mijn CHE-1 het leven in te blazen. Hoe belangrijk dan de, met name, historische documentatie daarbij een rol speelde, is een feit.

 

che_doc.jpg

 

Voor mij een reden om die documentatie in digitale vorm ook voor ons nageslacht te bewaren. Ik ben daar in eerste instantie op mijn eigen server mee begonnen, maar het zou goed zijn als die informatie ook ergens anders gespiegeld zou worden (museum?). Mijn verzamelde (met dank aan jimjim, whizzi, djkoelkast, roel en anderen) spul is te bereiken via de link:

 

 

http://88.159.57.235/engineering/topics/projects/che-1b/docs/index.htm

 

Heb jij nog historisch materiaal welke nog NIET in de inventarisatie genoemd is, laat het hier weten. Als je het opstuurt scan ik het graag in, met de garantie dat je het terug krijgt. Het (e-mail) adres is:

 

W.Nijs

Arnoldus Janssenstraat 27

5935BR Steyl

w.nijs@alf4all.demon.nl

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Wijnand changed the title to CHE-1b Historische Documentatie
36 minutes ago, djkoelkast said:

 

Ik zou het prettiger vinden als je gewoon 'museum' zegt, ik denk dat er nu wel genoeg gratis reclame is gemaakt.

 

Dat had je mij ook gewoon in een berichtje kunnen sturen dat je dat niet prettig vindt. Dan had ik je ook kunnen uitleggen dat ik het niet zie als reclame, maar puur om duidelijkheid te scheppen. Ik ga er niks op vooruit of haal er op geen enkele manier voordeel uit dat ik hier een non-profit en erkend goed doel bij naam noem. 

Maargoed, het is blijkbaar policy dat er geen bedrijfsnamen genoemd mogen worden dus ik heb mijn bericht aangepast en zal mij verder onthouden van het noemen van bedrijfsnamen.

aangepast door WHiZZi
Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, WHiZZi zei:

 

Dat had je mij ook gewoon in een berichtje kunnen sturen dat je dat niet prettig vindt. Dan had ik je ook kunnen uitleggen dat ik het niet zie als reclame, maar puur om duidelijkheid te scheppen. Ik ga er niks op vooruit of haal er op geen enkele manier voordeel uit dat ik hier een non-profit en erkend goed doel bij naam noem. 

Maargoed, het is blijkbaar policy dat er geen bedrijfsnamen genoemd mogen worden dus ik heb mijn bericht aangepast en zal mij verder onthouden van het noemen van bedrijfsnamen.

 

Ik vraag het toch gewoon netjes, ik zie niet in waarom dat afgeschermd zou moeten. Het is ook zeker niet persoonlijk, maar het is wel reclame en het genereert natuurlijk meerdere pagina's met dezelfde term waar Google weer heel blij van wordt, zeker als het pagina's zijn die continu worden bijgewerkt met nieuwe berichten. Dus in die zin ga je er zeker wel iets op vooruit.


Op zich vind ik dat nooit een probleem, immers Retroforum is niet alleen non-profit, maar ook vrij van reclame, draait 100% op vrijwilligers en ik betaal het volledig uit eigen zak, afgezonderd van hier en daar een kleine donatie van een vriendelijk forumlid. Maar ik zag het nu in de laatste posts in bijna elke post van je staan en dan vind ik het wat veel worden. Hoe goedbedoeld ook, het is wel reclame op dat moment, of dat reclame is voor een commerciele of non-profitinstelling doet er niet toe. 

 

Er is geen specifieke policy, het viel me gewoon op dat ik wel erg vaak de bedrijfsnaam voorbij zie komen en daarom vraag ik vriendelijk of dat beperkt kan worden. Je moet er ook niet meer van maken dan het is, voor de rest ben je van harte welkom om mee te posten, je nieuwe aanwinsten te laten zien etc., want dat vinden heel veel mensen heel erg interessant. En ik denk dat ze inmiddels wel weten welk museum het over gaat ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

KPN heeft XS4ALL overgenomen. Probleem is dat ze mijn sub domain alf4all.demon.nl niet hebben overgenomen. De bladzijde is nog wel bereikbaar via:

 

http://88.159.57.235/engineering/topics/projects/che-1b/docs/index.htm

 

Hopelijk vinden ze (KPN/XS4ALL) een oplossing...

aangepast door Wijnand
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Bedankt voor het aanbod, maar ik wil het wel voor mijn hele server opgelost hebben. XS4ALL en KPN zoeken het maar uit .

aangepast door Wijnand
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

OK luitjes, de opzet is klaar, zie dus:

http://88.159.57.235/engineering/topics/projects/che-1b/docs/index.htm

De documenten staan voor iedereen ter beschikking, wat je er ook mee gaat doen.

 

Ik heb absoluut geen idee wat er allemaal aan documentatie is uitgebracht. Wanneer je (liefst een origineel) in bezit hebt, laat het hier even weten, dan pas ik de lijst aan. Dat doe ik sowieso wanneer er een nieuwe scan ter beschikking staat.

 

Zelf heb ik dringende behoefte aan de complete documentatie over de MDCR en de RGB uitbreidingen.

 

Alvast dank en de groeten...

aangepast door Wijnand
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, djkoelkast zei:

Tipje: gescand is met een d ;)

 

(voltooid deelwoord van scannen, stam is scan, n zit niet in 't kofschip dus een d)

 

Ok...

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, electrickery zei:

Op mijn site staat ook wat Philips documentatie en ook van de MDCR (In DAI verband dan)

https://electrickery.nl/comp/p2000c/doc/

https://electrickery.nl/comp/dai/doc/

 

Het lijkt me een goed idee het gecombineerd ergens te plaatsen, niet perse mijn site...

 

Met vriendelijke groet,

Fred Jan

Kijk, nog meer informatie. Zie je maar weer, wat er allemaal nog rondzwerft.

Bedankt Fred Jan, ik ga er zeker wat dieper induiken.

Groeten, Wijnand...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 31-3-2022 om 10:25, Wijnand zei:

Zelf heb ik dringende behoefte aan de complete documentatie over de MDCR en de RGB uitbreidingen.

Kan iemand mij daar op korte termijn aan helpen??? Als je het opstuurt, scan ik het voor alle geïnteresseerden in en je krijgt het zeker terug. Verzendkosten worden vergoed!!!

Groeten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Op 29-3-2022 om 15:23, WHiZZi zei:

Ik zal hier in het museum nog wat spullen gaan verzamelen.

Hallo WHiZZi,

Ik heb nog steeds documentatie van jullie liggen,. Waar moet dat naar terug gestuurd worden? Ben jullie adres kwijt.

Groeten...

Wijnand

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Ik heb een nieuw RetroComputer topic toegevoegd. Het Labbus Microcomputer Systeem van Microproject. Vast bij de echte retro fans bekend. Laat van je horen....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
gepost (aangepast)

Wie kan mij helpen het gedigitaliseerde archief m.b.t. de TSJEE het orgaan van de CHE...?

Ik ben nog op zoek naar de nummers: 1982 tsjee jg.1 nr.1, 1983 tsjee jg.2 nr.2, 1983 tsjee jg.2 nr.4 en 1983 tsjee jg.2 nr.5.

Verder zou ik niet weten of er na 1989 tsjee jg.8 nr.4 nog TSJEE's zijn uit gekomen.

Zie: http://alf4all.nl/engineering/topics/projects/che-1b/docs/index.htm

Alvast dank en groeten...

aangepast door Wijnand
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...