Ga naar inhoud

Retro gamedag Schagen 11 september 2022


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Nu COVID-19 op haar retour lijkt te zijn, heeft de Wijkvereniging Hoep Zuid te Schagen ons weer gevraagd om een Retro gamedag te organiseren. Dat willen wij natuurlijk graag doen. In verband met andere activiteiten en de kans dat na de zomervakantie er niet (weer) beperkende maatregelen van kracht zijn, is zondag 11 september 2022 als datum voor de Retro gamedag gekozen.

 

Van 11:00 tot 17:00 uur kan je weer genieten van oude computers. Haal herinneringen op en geniet en game met de diverse computers die er weer zullen staan. Ook dit jaar is er weer voldoende ruimte om je eigen spullen mee te nemen. Laat mij dit vooraf even weten i.v.m. de indeling. De entree is gelijk aan de voorgaande edities: gratis.

 

Hopelijk kan er weer een ouderwetse Retro gamedag plaatsvinden, wij hebben er in ieder geval weer zin in! Hopelijk tot 11 september in Schagen.

 

Retro gamedag poster 2022 Medium.png

aangepast door Vance
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
Op 19-8-2022 om 23:54, RM zei:

Nog 3 weken :D

 

En nu nog iets meer dan 1 week en dan is het eindelijk weer zover, voor de 5e keer de Retro gamedag in Schagen. Wij hebben er ook weer veel zin in. Omdat de school in de tussentijd een andere naam gekregen heeft, heb ik de poster een klein beetje aangepast😉

 

Retro gamedag poster 2022 - Vonk kopie.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik mag dan niet zo’n forummer meer zijn. Ben echter niemand hier nooit vergeten en lijkt me een tof evenement! Ik ben er morgen dus ook bij, heel misschien met aanhang. Ben zowel benieuwd naar alle oude computers/games als wie van de oude garde er zijn. Laat me verrassen!😀

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was inderdaad weer een ontzettend gezellige dag en het was leuk om iedereen van ons clubje weer live te zien na 3 jaar.

Ik heb niet veel foto's gemaakt, maar eentje kan ik hier wel plaatsen.

Het was de bedoeling om een panorama te maken van de aula voor een leuk overzicht, maar helaas stond ene samba-boy in de weg die een gekke bek aan het trekken was 🤣.

Dat kan ik jullie niet aandoen, dus ik heb hem van de foto afgeknipt ;)

 

20220911_145927-2.thumb.png.9dd6a3d4c6719b2ee43c78138426fcd5.png 

 

En ook dit jaar hebben we net als in 2017 met ons clubje game contests gehouden.

De opzet was dat iedereen een game mocht uitzoeken om te strijden voor de eerste plaats en de winnaar van de contest won een biertje uit de streek waar "de organisator" van de contest woont:

  • De "organisator" deed niet mee voor de winst van zijn eigen geregelde biertje (maar wel voor het winnen van een award :):P)
  • Er zijn 4 contests gehouden; De "organisator" van iedere contest is in blauwe dikgedrukte tekst weergegeven
  • Er deden per contest 6 deelnemers mee; Popje deed alleen met de eerste contest mee en Sam deed vanaf de tweede contest mee
  • MarsM "organiseerde" geen contest, maar won wel bij iedere contest een biertje (wellicht was dat de reden dat hij zijn gewonnen biertje bij de derde en vierde contest weggaf aan de runner-up :P)

 

Hieronder de uitslagen per contest;

 

Hinse koos voor Driver 2;

In deze game is het de bedoeling om zo lang mogelijk uit de handen van de politie te blijven en dus zo lang mogelijk je auto heel te houden. 

De deelnemer die zijn auto het langst heel kon houden won de contest;

 

image.png.3da7aa4da8ff5738a3b7f7413ccb2ca9.png    

 

samba-boy koos voor Penpen-Huis;

Deze game bestaat uit verschillende onderdelen (lopen, zwemmen en glijden), dus er is gekozen om 1 parcours te glijden en om een zo snel mogelijke tijd neet te zetten.

De deelnemer met de snelste tijd won de contest;

 

image.png.dd5d3d5b95ac491d8c43d7234df63274.png

 

 

djkoekast koos voor het spel Race;

In deze game moet je met een auto (opgebouwd uit blokjes) zo hard mogelijk rijden en auto's ontwijken om op deze manier een zo hoog mogelijke score te halen.

De deelnemer met de hoogste score en dus de meeste punten won de contest;

 

image.png.b831d33ffd5203ffad827ee9f266df11.png

 

 

Ik koos voor Super Chase HQ;

In deze game moet je zo snel mogelijk rijden en auto's ontwijken om vervolgens een crimineel van de weg te rijden.

De deelnemer die de minste botsingen maakte en daardoor de hoogste bonussen pakte, de crimineel het best kon tegenhouden en uiteindelijk de hoogste score behaalde won de contest;

 

image.png.fefed7285fda7645b2cff6feee33a821.png 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, RM zei:

Het was de bedoeling om een panorama te maken van de aula voor een leuk overzicht, maar helaas stond ene samba-boy in de weg die een gekke bek aan het trekken was 🤣.

Ik ontken alles! :D_O-

 

Voor wat éxtra extra toelichting, hier dus wat impressies van de gespeelde contest-games als het níet (in mijn geval) binnen 14 seconden gepiept was (0:41 in onderstaand):

 

 

 

En ook van PenPen heb ik een mooie impressie, we speelden daar de tijdrace van het eerste deel van het jungleparcours (8:13-9:07 in onderstaande video):

 

Op de Videopac speelden we de race-game, waar ik hier alleen een Atari-ripoff onder de naam Speedway racer 1 van kan vinden, maar voor de beeldvorming:

 

En Super Chase HQ was inderdaad de eerste ronde zien door te komen (en als je dat niet haalde, de score op het punt van je eerste continue):

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, ik heb zo te zien in al die mini-contestjes bier gewonnen :Y). Dat is allemaal uiteindelijk dan toch weer vrij evenredig verdeeld. Hoogtepunt vond ik wel Coach samba-boy; “Eeeeeeeeeeeeen sliiiide! Eeeeeeeeeeeeeeen sliiiiiiiide! Eeeeeeeeeeeeen sliiiiiiiiiiiiiiiiiiide!!” _O-
 

Oh ja, ook wel speciale vermelding voor djknak voor het EIN-delijk winnen van het wc level uit Parappa the Rapper met live publiek :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het ook erg geslaagd afgelopen zondag! Zowel om al die prachtige retrogames, computers en consoles te proberen als om een aantal oude bekenden weer eens te mogen ontmoeten en bij te praten! Hinse zelfs voor het eerst gezien.

Helaas was ik wat minder goed in de contests maar dat mocht de pret niet drukken, alleen meedoen was erg leuk en geslaagd. En natuurlijk nog een reden om volgend jaar nog eens te komen. Ben benieuwd naar de foto’s!

aangepast door Sam
Typefout
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, samba-boy zei:

Voor wat éxtra extra toelichting, hier dus wat impressies van de gespeelde contest-games als het níet (in mijn geval) binnen 14 seconden gepiept was (0:41 in onderstaand):

 

 

 

 

 

Eerste spel ;) 

Helaas hadden wij geen geluid bij het spelen (en geen kleur)

 

image.thumb.png.793b9ff0f24312d7483ecb82bdf9ede7.png

(actual footage)

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden, MarsM zei:

Haha, ik heb zo te zien in al die mini-contestjes bier gewonnen :Y). Dat is allemaal uiteindelijk dan toch weer vrij evenredig verdeeld. Hoogtepunt vond ik wel Coach samba-boy; “Eeeeeeeeeeeeen sliiiide! Eeeeeeeeeeeeeeen sliiiiiiiide! Eeeeeeeeeeeeen sliiiiiiiiiiiiiiiiiiide!!” _O-
 

Oh ja, ook wel speciale vermelding voor djknak voor het EIN-delijk winnen van het wc level uit Parappa the Rapper met live publiek :P

 

Haha ja dat was meesterlijk! Ik heb dat WC-level zo vaak moeten spelen en nu lukte het :D

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Dat ziet eruit als een geslaagde dag! Leuk om te zien dat er een retro gamedag bestaat, waar het niet draait om het (ver)kopen, maar echt om het spelen van retro games.

Als "groentje" heb ik deze dag net gemist, maar ik zal november '23 alvast blokken in de agenda :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, je kunt ook zelf een aantal tafels krijgen om spullen neer te zetten. Volledig gerund door vrijwilligers en een enorm leuke sfeer. Dit kun je eventueel regelen met @Vance mocht dat het geval zijn.

Zodra ik tijd heb zal ik meer foto's online zetten in dit topic. Hopelijk komend weekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-10-2022 om 12:01, kevin81 zei:

Leuk om te zien dat er een retro gamedag bestaat, waar het niet draait om het (ver)kopen, maar echt om het spelen van retro games.

...Eigenlijk is dit een voltreffer van een uitspraak. Niet bij stilgestaan. ...Damn, wat is de markt eigenlijk verziekt tegenwoordig dat dit meer uitzondering dan regel is, een event waar níet alles inclusief je schoonmoeder tegen woekerprijzen wordt aangeprezen. 😮

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij onze spellendagen in NL (Limburg) geen commercie en in de VS ook niet (www.vcfed.org). Bij VCFED wel wat ruil en hobby-projecten maar dat is ook leuk. Toen ik nog in Miami woonde hadden we daar ook een retro computerspellen-club met notebooks.

 

https://vcfed.org/events/vintage-computer-festival-west/vcf-west-exhibits

 

De HCC-dagen waren vroeger een goede mix van commercie en hobby vond ik. Jammer dat die er niet meer zijn.

 

Er zijn in de VS ook grotere conventies met heel veel vermaak.

https://retrocons.com

https://www.facebook.com/events/osceola-heritage-park/super-retro-con-2022-orlando/561385971526164

 

Maar het is natuurlijk ook een gigantisch land dus de hele VS met NL vergelijken gaat niet op. Door de hele EU heen is er ook genoeg te doen natuurlijk. Alleen is het allemaal wat lastiger logistiek bezien en wat betreft taal alsook cultuur in de EU natuurlijk.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...