Ga naar inhoud

split screen met P2000t


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb het volgende probleem;

Mijn p2000T aangesoten op een monitor geeft in de breedte een split ( twee kolommen )screen. De info word dan ook niet helemaal weergegeven. Bij het opstartscherm zie ik bijv. hilips         hilips.

ik heb de 5050 en de 5020 vervangen met goede. Ik heb het video geheugen ( op dit moederbord de 2016) vervangen. en de rom 2732 en de 74ls244.

 

De computer werkt verder gewoon, ik kan iets programmeren en wegschrijven en runnen.

Heeft iemand een suggestie ?

m.vr.gr.Harrie

p2000screen.pg

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden, nekaf zei:

Mijn p2000T aangesoten op een monitor

 

Je zal tenminste erbij moeten vertellen welke/watvoor uitgang je d.m.v. wat voor kabel hebt aangesloten op welke/watvoor ingang.

 

Hint: RGBS rechtstreeks op VGA werkt dus niet. De signalen kloppen niet en de timing ervan evenmin.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-4-2022 om 09:51, nekaf zei:

ik heb hem op rgb aangesloten (rgb to composite).

 

Aha, vandaar grijswaarden.

 

Op 10-4-2022 om 15:39, nekaf zei:

ik heb de 5050 en de 5020 vervangen met goede. Ik heb het video geheugen ( op dit moederbord de 2016) vervangen. en de rom 2732 en de 74ls244.

 

Op het originele moederbord komt geen 244 voor. Dus op welk moederbord heb je welk IC vervangen?

 

Op 11-4-2022 om 09:51, nekaf zei:

Ik heb nog een andere p2000 en die geeft met dezelfde kabel wel goed beeld.

 

Lijkt me dus wel een probleem met de timing. Ga eens na of de videocircuitklok nog wel goed is: de 6MHz enzovoort.

 

Enne... je hoeft na downloaden van dat "p2000screen.pg" alleen maar de extensie te corrigeren door de "j" toe te voegen.

 

aangepast door cancom
Link naar bericht
Delen op andere sites

het is een mb. met een 2016 als video geheugen en op het mb. opgebouwde rf. Dus idd. anders opgebouwd dan standaard. Ik kan voor dit mb. dan ook geen schema vinden.

mb_p2000.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden, nekaf zei:

Ik kan voor dit mb. dan ook geen schema vinden.

 

Ga je niet vinden ook: je zal zelf een schema moeten maken van deze 2e versie van 't P2000-mb (nieuwe layout om de productiekosten te drukken). Als 1e aandacht voor 't videocircuit.

 

Kijk eens bij het topic "Philips P2000T", pagina 7, voorlaatste post van @RoykeA, 1e foto. Ik zie een paar verschillen (notabene): zie op jouw exemplaar de rode draad "boven" de 2016, die zie ik niet op die andere. Wat doet die draad daar?

 

Wat op je monitor verschijnt snap ik ook niet: er valt eerst nogal wat weg van de boottekst wat dan nog wordt herhaald op dezelfde lijn... dus je monitor kan geen brood bakken van de signalen die bepalen wat waar op de lijn moet komen. Raar. Meten geblazen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die rode draad zat al toen ik hem kocht.  Ik kan proberen hem weg te halen om te kijken wat dat doet, kan geen kwaad. Op de 5020 en 5050 zie ik in vergelijking met mijn andere p2000 dezelfde klok signalen.

Ik blijf er aan erken tot ik erachter ben. en ook dat zal ik posten.

ik heb wel een scope, maar helaas geen dualbeam. dus daarmee is het iets moelijker. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...