Ga naar inhoud

WK voetbal 2022 Pool


Aanbevolen berichten

Over een maand start weer een eindtoernooi voetbal en Nederland heeft zich weten te plaatsen.

Vandaar dat er ook deze keer weer een Pool wordt georganiseerd;

 

fifa-world-cup-qatar-2022-logo-32157477CB-seeklogo_com.png.da156737286dc28811b5fa6ad8652804.png

 

Uitleg Pool

De opzet van deze Pool is hetzelfde als die van de Pool van het EK 2020, gezien daar positieve reacties op werden gegeven;

Ook de puntentelling is hetzelfde gebleven, maar omdat er nu meer landen meedoen (32 in plaats van 24) zijn er meer wedstrijden en dus in totaal meer punten te verdienen.

De lay-out van de Pool is ook dezelfde als die van het EK 2020.

 

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool vult het invulbestand weer in delen in.

  • Het eerste deel dient ingevuld te worden vóórdat het fluitsignaal klinkt voor de eerste wedstrijd op zondag 20-11, 17:00
  • Het tweede deel dient ingevuld te worden vóórdat de tweede ronde begint op zaterdag 03-12, 16:00

 

Het eerste deel van de Pool draait om het voorspellen van de uitslag van elke poule wedstrijd én om het invullen van 12 detailvragen;

Daarnaast worden er 16 landen gekozen waarvan wordt verwacht dat die de achtste finales halen.

De nummers 1 en 2 uit elke poule gaan naar die achtste finales.

De in te vullen velden zijn gemarkeerd met een oranje kleur in het invulbestand.

 

Het tweede deel van de Pool draait om het voorspellen van het verdere verloop van het WK. 

Zodra de achtste finalisten bekend worden kunnen de kwartfinalisten, halve finalisten, finalisten en de kampioen worden voorspeld.

De in te vullen velden zijn gemarkeerd met een groene kleur in het invulbestand.

 

LET OP:

Dit WK is afwijkend ten opzichte van andere WK's, doordat er tijdens dit toernooi géén rustdagen tussen de eerste en de tweede ronde zitten!

Dat betekent dat voor het invullen van het tweede deel van het invulblad (het voorspellen van kwartfinalisten tot en met de kampioen) er nauwelijks tijd is.

Mijn voorstel is om tijdens de laatste speelronde van de eerste ronde de kwartfinalisten door te geven, aangezien de poules die tegen elkaar uitkomen in de achtste finales op dezelfde dag worden afgesloten.

Als je mee wilt doen en je denkt van tevoren al dat je dit gaat vergeten (of je wilt de gok nemen om de 8 kwartfinalisten direct te voorspellen) dan mag je de kwartfinalisten ook direct bij het invullen van het eerste gedeelte meenemen (en deze kwartfinalisten mag je dan als enige nog veranderen tijdens de eerste ronde). 

 

Puntentelling

Ronde 1

  • Voor iedere goed voorspelde uitslag zijn 5 punten te verdienen.
  • Als de uitslag niet goed voorspeld is, maar wel de winnaar goed is voorspeld dan zijn er 3 punten te verdienen (dit geldt ook voor het voorspellen van een verkeerde gelijke stand).
  • Als de uitslag niet goed is voorspeld en ook de winnaar niet goed voorspeld is dan zijn er geen punten te verdienen.
  • Het maximaal aantal te verdienen punten voor de eerste ronde is 48x5 = 240 punten.

 

Ronde 2

  • Voor iedere goed voorspelde achtste finalist zijn 5 punten te verdienen; In totaal dus 16x5 = 80 punten.
  • Voor iedere goed voorspelde kwart finalist zijn 10 punten te verdienen; In totaal dus 8x10 = 80 punten.
  • Voor iedere goed voorspelde halve finalist zijn 15 punten te verdienen; In totaal dus 4x15 = 60 punten.
  • Voor iedere goed voorspelde finalist zijn 20 punten te verdienen; In totaal dus 2x20 = 40 punten.
  • Voor een goed voorspelde kampioen zijn 25 punten te verdienen.
  • Het maximale aantal te verdienen punten voor de tweede ronde is 285 punten.

 

Detailvragen

In totaal zijn er 10 detailvragen en 2 bonus detailvragen;

Voor iedere goed beantwoorde detailvraag zijn 5 punten te verdienen; In totaal dus 10x5 = 50 punten.

Voor de 2 bonus detailvragen geldt dat de user die het antwoord het dichtst benadert de 5 punten per goed beantwoorde vraag krijgt; In totaal dus 2x5 = 10 punten.

Het maximale aantal te verdienen punten voor de detailvragen is 60 punten.

 

De 10 detailvragen en 2 bonus detailvragen (*) zijn:

1. Wie scoort het eerste doelpunt voor Nederland?

2. Welke Nederlander krijgt als eerste een gele kaart?

3. Wie wordt de topscoorder van Nederland?

4. Wie wordt de topscoorder van het WK 2022?

5. Welk land scoort de minste doelpunten?

6. Welk land scoort de meeste doelpunten?

7. Welk land krijgt de minste tegendoelpunten?

8. Welk land krijgt de meeste tegendoelpunten?

9. Welk land krijgt de minste gele kaarten?

10. Welk land krijgt de meeste gele kaarten?

 

*. Hoeveel doelpunten worden er op het WK 2022 gescoord? [WK 2018: 169 doelpunten]

*. Hoeveel gele en rode kaarten worden er in totaal op het WK 2022 uitgedeeld? [WK 2018: 223 gele kaarten en 4 rode kaarten]

 

Tijdens de Pool kunnen er in zijn geheel dus maximaal 240 + 285 + 60 = 585 punten worden verdiend.

 

Het toernooi

1958265354_1eRonde.thumb.png.8859b8429049a2cc014b52dd3095e425.png

 

47322619_PouleA.thumb.png.63993cf3a8f986aba56f3a92ccebb5fd.png

 

1484583724_PouleB.thumb.png.950bf1dd91a6bf8b5c87f180b4337467.png

 

174379395_PouleC.thumb.png.2e5c55eb6877e07d9423bf5afaf1bd45.png

 

537704456_PouleD.thumb.png.0861ee605af27b7cc69add90271f3380.png

 

610913324_PouleE.thumb.png.073377016b5e729035a4bd3b3cba9cdc.png

 

800085863_PouleF.thumb.png.51f98f73acf1979c4d97e3061a4fae9b.png

 

1314887843_PouleG.thumb.png.9f4f3b69a4bb07345122397840d982b5.png

 

1735805904_PouleH.thumb.png.d52853cf58989e73bc3a5f5e9f71504a.png

 

774562571_2eRonde.thumb.png.1af46418a2cc78dc06c553b01e200d88.png

 

262394051_8eFinales(1).thumb.png.62a9dec5ca675ce987cc4f61213bcb52.png

 

973818090_8eFinales(2).thumb.png.f0e939645ccef5bd9800a86cf6198065.png

 

196120296_KwartFinales.thumb.png.a6e8fbd68ccc895ab6483c742d679188.png

 

1222718373_HalveFinales.thumb.png.db193de32e1b179a45ee2901955eab22.png

 

1955929152_TroostFinale.thumb.png.1ab9a51513910805a5b4ed013b5054d2.png

 

Finale.thumb.png.d1e7616fb45a7045402bb1defc1bb042.png

 

262936696_ToernooiStats.thumb.png.83732f36e4b5e9ab2ee0784791edba05.png

 

Detailvragen.thumb.png.ab1543c2cf4652e4cbb8c718333c574a.png

 

Stadions.thumb.png.50ca85c3dc3c6c9105b0021f065c6b1d.png

 

376791421_NederlandsElftal.thumb.png.ecd2ddff360abcf5724aa108c84e0d36.png

 

Klassement.thumb.png.c22cb88c29a6edc3844a901a7214eb1c.png

 

 

Doe gezellig mee!

Je hoeft absoluut geen verstand te hebben van voetbal of de kennis te hebben welke landen bovenaan in de FIFA-ranglijst staan en welke landen er sterker zijn.

De bal is rond (cliché) en het is al vaker voorgekomen dat iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft voor de lol meedoet en de Pool wint door zijn of haar favoriete vakantielanden in te vullen.

Je kunt het formulier ingevuld naar mij sturen via PM 

 

WK 2022 Pool - Invulblad.xlsx

 

De winnaar van de Pool verdient een award.

Afhankelijk van het totaal aantal deelnemers wordt mogelijk ook een award aan de runner-up uitgereikt.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Inmiddels is de definitieve selectie van Nederland bekend.

De volledige lijst met 26 namen staat hieronder en kan worden gebruikt voor het beantwoorden van de detailvragen.

Het insturen van de voorspellingen kan nog tot en met volgende week zondag.

 

1329154710_Screenshot_20221111-230358_KPNVeilig.thumb.jpg.a92f96aebc20f8bdf96f2df2cb5fe9f3.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels meer inzendingen ontvangen; We zitten (met mij erbij) nu op 5 deelnemers.

Het zou leuk zijn als er nog minimaal 1 deelnemer bij zou komen, want dan kunnen we ook aan een runner-up award gaan denken :).

 

Voor nu zal ik zoals altijd mijn inzending via pb naar TMP sturen, zodat hij mij (voor zover dat nodig is) zou kunnen controleren op vals spelen.

 

Voor een ieder die nog mee wil doen; Inzenden kan nog tot aanstaande zondag 17:00 uur.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom zou je Duitsland - Japan goed voorspellen, hou op zeg! _O-


Paar opmerkelijke uitslagen alweer gehad, met vooral Argentinië inderdaad als onwaarschijnlijk wedstrijdomslag na de voorsprong en drie afgekeurde buitenspel goals. Al wordt het ook wel steeds duidelijker dat dit soort teams echt om één persoon draaien (in dit geval Messi) die in de herfst van hun carrière zitten en waar verder weinig aan verjonging / strategie aanpassing wordt gedaan. Portugal zit een beetje in diezelfde situatie. Verder zijn er ook wel echt - tegen de verwachting in - energieke teams met voor mij Canada als beste voorbeeld. Die stonden echt verbazend goed te spelen tegen een zeer matig België.

 

Voor de start van het toernooi was mijn inschatting dat Spanje en (eigenlijk altijd) Brazilië de grootste kanshebbers zijn voor de overwinning en die hebben dat vooralsnog weer laten zien. Verder staan ook Frankrijk en Engeland weer met een stevig team. De overige 28 vind ik allemaal nog ‘mwoaaaaaaaaaah’ qua kampioen kansen, maar ja, iedereen kan een off-day of lucky-day hebben. ;).

 

En ik zeg bewust niet veel over Nederland. Iedereen geeft daar heel erg over op en Louis van Gaal is natuurlijk een onnavolgbare leider en haalt de druk van de pers ook lekker weg voor de spelers, maar ik vind het nog steeds een vrij middelmatig team. Eigenlijk nog steeds dezelfde kwaliteit en spirit als alles wat ik heb gezien sinds 2016, het is puur Louis van Gaal die de hype aanwakkert en een buikgevoel van ‘kanshebbers’ creëert. Beetje de FC Twente onder de deelnemers; sympathiek, genoeg kwaliteit in huis, soms gaat het goed, iets vaker wat minder en er zijn er altijd een stuk of 5 uiteindelijk beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, toch maar iets meer over Nederland dan. Tja……

 

Tegen Senegal was het dus vrij middelmatig maar worden op de valreep die 3 punten binnengehaald en dan doet vooral het resultaat ertoe. Hoe anders is de stemming na deze wedstrijd tegen Ecuador, want slechts een gelijkspel en eigenlijk doet Ecuador zichzelf hier tekort.

 

Nederland speelde vandaag een verschrikkelijke wedstrijd; traag, geen enkele energie, weinig beweging op het veld en totaal geen creativiteit. Er is letterlijk geen enkele schot op doel gedaan na minuut 5, er is geen kans gecreëerd en er is geen enkele druk op de tegenstander uitgevoerd. Je ziet het ook terug in het spel van de sleutelfiguren; Depay alleen maar balverlies, van Dijk die als aanvoerder geen initiatief neemt maar beetje langzaam achterin rondtikt, enz. En nu is het allemaal weer “och ‘we’ winnen toch sowieso wel van Qatar’. Nou, eerlijk gezegd, ik zie dit soepzootje zelfs nog wel verliezen van Qatar, maar anders is het wel in de eerste knock-out wedstrijd. 

 

Hoe anders is dit als je dit vergelijkt met veel enthousiastere en energieke teams als Canada, maar ook Iran vandaag. Teams die er echt in geloven en zich er in vastbijten en vervolgens verrassend uit de bus komen. Nederland is gewoon… ‘blegh’.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 6 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

25-11.thumb.png.18037d94ab122f05dafa40f260495012.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP

 

Note: Qatar is officieel al uitgeschakeld; Eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, MarsM said:

Is het al wel eens eerder in de geschiedenis voorgekomen dat het organiserende / gast land officieel als eerste is uitgeschakeld? ;)

 

Het is al wel vaker voorgekomen dat organiserende landen de tweede ronde niet halen, maar of dit de eerste keer is dat het organiserende land als eerste uitgeschakeld is kan ik (nu nog) niet beantwoorden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof dat er sinds er poulefases zijn op een WK, Zuid-Afrika in 2010 het eerste land was dat daar niet doorheen kwam. En Qatar is dus nummer 2. Vergeet ook niet dat er bijvoorbeeld in 1994 24 landen mee deden en derhalve er relatief veel landen als nummer 3 nog door konden gaan, waaronder de VS destijds.

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minutes ago, Hinse said:

Ik geloof dat er sinds er poulefases zijn op een WK, Zuid-Afrika in 2010 het eerste land was dat daar niet doorheen kwam. En Qatar is dus nummer 2. Vergeet ook niet dat er bijvoorbeeld in 1994 24 landen mee deden en derhalve er relatief veel landen als nummer 3 nog door konden gaan, waaronder de VS destijds.

 

Tijdens het WK in 2010 kwam het in de poulefase inderdaad aan op doelsaldo; 

Zuid-Afrika moest Frankrijk met ruime cijfers verslaan, gezien hun doelsaldo -3 was voor aanvang van de laatste wedstrijd.

Mexico (doelsaldo van +2) en Uruguay (doelsaldo +3) moesten ook nog tegen elkaar en hadden voor aanvang van de laatste wedstrijd 4 en 3 punten.

Dus op dat moment had Zuid-Afrika nog een theoretisch kansje; onderstaand de stand in die poule na 2 wedstrijden. 

 

image.png.088c66958d9a1976c757974d75349b5d.png

 

Zuid-Afrika versloeg Frankrijk met 1-2 en Uruguay versloeg Mexico met 1-0, waardoor Zuid-Afrika uiteindelijk te kort kwam.

 

Maar de vraag die MarsM stelde was of het organiserende land al eens eerder in als allereerste uitgeschakeld is zoals Qatar nu;

Voor 2010 was het eerste land dat als eerste uit werd geschakeld Kameroen (je kunt dit ook nog terug vinden in de WK 2010 pool op het forum ;))

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 7 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

26-11.thumb.png.41831088c58be038aa78edbff6f721c8.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP

 

Note: Frankrijk is officieel al door naar de 2e ronde; Eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden, TMP zei:

Knap hoor, @MarsM, drie van de vier uitslagen helemaal goed!

Zo, nou, inderdaad lekker inhaalslagje! :D. Stiekem jammer dat ik op de Denen had gegokt, anders was ik uit het niets koploper geworden (maar goh, niet té gretig worden natuurlijk _O-).

 

Er nemen nu 3 deelnemers wat meer afstand, lekker spannend bovenin, maar het kan zomaar weer helemaal omslaan straks ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 8 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

27-11.thumb.png.ea46464223333dd8a26bfbee98154979.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP

 

Note: Canada is officieel al uitgeschakeld; Eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nu had @Hinse weer een goede score! Gisteren toch weer een hoop onverwachte uitslagen hoor. Het lijkt er wel op af te gaan dat de Belgen de groepsfase niet gaan halen. En Duitsland is juist nog in leven doordat Japan het echt heeft laten liggen.

 

Wel leuk dat vrijwel in geen enkele poule al iets is beslist, is het overal nog spannend ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 9 is gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

28-11.thumb.png.2f792b72af14ea99c845f4e1bace0ab3.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP, de statistieken volgen later

 

Note 1: Brazilië en Portugal zijn officieel al door naar de 2e ronde; Eventuele behaalde punten per speler worden pas doorgerekend bij afsluiten van de Poules

Note 2: Morgen begint de 3e speelronde waarbij bekend wordt welke landen per poule naar de 1/8e finales gaan. Die 1/8e finales volgen direct na de poule fase (dus zonder rustdag): Geef tijdelijk je 2e deel van de inzending door! 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een uitslagen weer. Een WK laat zich niet voorspellen :D

 

Mooi om de fans van Japan zo te zien, beter dan de fans van (Europees) Marokko als je het mij vraagt. Voor zij die gaan rellen in de eigen stad nadat ze gewonnen hebben. Dat gaat nog wat beloven als ze eruit vliegen in één van de komende rondes :')

Neemt niet weg dat ik Marokko wel goed vind spelen, maar dat ze het toernooi winnen zie ik niet gebeuren.

 

Nederland krijgt nog een beste kluif aan de VS als je het mij vraagt. Denk toch dat een kwartfinale wel haalbaar moet zijn. Ik vrees wel dat het dan ook het eindstation is. Vanaf zaterdag gaat het iig echt beginnen!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 11 is (eergisteren) gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

2145810747_30-11(1).thumb.png.b5177bb2d10a039098fcd4a1a2afdc5e.png

708663734_30-11(2).thumb.png.ec90d52797b71950ada27caeb4a43954.png

 

De standen werk ik bij zodra ik de uitslagen van poule E en F heb verwerkt en gebpubliceerd (ga ik nu aan beginnen), de statistieken volgen later

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 12 is (inmiddels gisteren) gespeeld.

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

1727011288_01-12(1).thumb.png.c3d5ac87e941aea3cb5e676e0cc0ec7a.png

2035139911_01-12(2).thumb.png.8bf069576065d5bd139b558ad612de02.png

 

De standen zijn bijgewerkt in de OP, de statistieken volgen later (ik probeer de achterstand voor het weekend te herstellen) 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, Logitech zei:

Wat een uitslagen weer. Een WK laat zich niet voorspellen :D

 

Mooi om de fans van Japan zo te zien, beter dan de fans van (Europees) Marokko als je het mij vraagt. Voor zij die gaan rellen in de eigen stad nadat ze gewonnen hebben. Dat gaat nog wat beloven als ze eruit vliegen in één van de komende rondes :')

Neemt niet weg dat ik Marokko wel goed vind spelen, maar dat ze het toernooi winnen zie ik niet gebeuren.

 

Nederland krijgt nog een beste kluif aan de VS als je het mij vraagt. Denk toch dat een kwartfinale wel haalbaar moet zijn. Ik vrees wel dat het dan ook het eindstation is. Vanaf zaterdag gaat het iig echt beginnen!

 

 


Nou, inderdaad, bizarre wendingen. Je ziet in deze pool ook wel dat de meesten wel zijn uitgegaan van dezelfde 8e finalisten en daar zijn dus al héél wat punten verloren gegaan (alleen de uitslagen van @samba-boy blijven genieten, die zet dan gewoon Marokko en Japan door en pakt daarop gisteren gewoon weer de meeste punten _O-).

 

Op een gegeven moment was er zelfs een virtuele stand waar Spanje en Duitsland tegelijk op uitgeschakeld stonden. Dat verzint niemand vooraf toch. En de Belgen speelden ook wel een teleurstellend toernooi. Ook wel weer leuk dat het niet meer standaard de conventionele landen zijn die winnen, maar er ook allerlei verrassingen zijn.

 

Ik heb eigenlijk weinig tot geen vertrouwen in Nederland. Tegen Qatar had het eigenlijk minimaal een 4-0 wedstrijd moeten zijn o.b.v. kwaliteit in het veld en dat was wederom heel mager en zakelijk. We hebben daarbij de VS 1x zien winnen en 2x gelijk zien spelen, waaronder tegen een goed team als Engeland. En ook de VS heeft geen top-selectie en is niet écht een voetballand en van we gezien hebben is dit ook een ‘bus-parkeren en counteren’-ploeg, maar dan nog weer een tandje stugger dan wat Nederland in de poules had tegen bijvoorbeeld Ecuador. Realistisch gezien dus gewoon een lastige tegenstander die heerlijk in de rol van underdog alles kan geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Huh?! What happened… 1e plaats! :D.

Bijna net zo bizar als de wedstrijduitslagen. Het is lang geleden dat de poulefase van een eindtoernooi nog zo aantrekkelijk is geweest. De laatste wedstrijden lagen vrijwel overal volledig open en de virtuele standen schoten voortdurend alle kanten op. Gisteren al bij de ontknoping in de poule met Duitsland en vandaag weer de dramatische fout van de coach van Uruguay om alle spitsen te wisselen omdat hij dacht dat de buit al binnen was. Dat levert toch allemaal geweldige beelden op.

 

Nu de knock-out fase proberen goed te voorspellen, man dat is toch lastig kiezen overal met alle stunts die we al hebben gehad :P

 

Maar… hoe KOM je er op om Kameroen - Brazilië, 1-0 te voorspellen?? Gaat ‘ie lekker?!! -0-_O-_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, samba-boy heeft wel de hilarische voorspellingen zo. Uiteindelijk is het natuurlijk een soort 80/20 regel; als je uitsluitend de onverwachte uitslagen kiest dan heb je ze steeds goed, maar in de meerderheid van de gevallen zit je er wel naast.

 

Dat is wel ook een beetje het ding; als je een finalist of halve finalist kiest die er in de 8e finale uitvalt dan heb je de 0 punten en ook alle komende ronden. Zal bij Spanje hier ongetwijfeld bij velen al het geval zijn, op de enkeling na die Portugal heeft gegokt. Aan de andere kant kan je een tussentijdse achterstand alleen maar goed maken als je niet met alle conventionele uitslagen mee gaat, maar ook iets kiest wat anderen niet hebben. En dan maar hopen dat dat ook de uitslag wordt, wat vaak de kleine kans is. Het is toch altijd weer Brazilië e.d. wat overblijft die iedereen invult. Dus of je hebt allemaal alle punten of je hebt allemaal niks. Daarom zijn uitslagen zoals redelijk onverwachte uitschakeling Spanje voor pooltjes het leukst als een klein deel daar wel op heeft ingezet ;).

 

En goh, ik heb dat ook gedaan met Nederland en precies dan spelen ze hun tot nu toe aardigste wedstrijd. Vorige keer lagen ze er juist uit toen ik ze door had, net als Frankrijk die er toen in de 8e finale ook uitvloog. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-12-2022 om 18:18, samba-boy zei:

_O- Ik sta er oprecht zelf van te kijken, nog steeds :D

 

 

Nog steeds alleen van Duitsland - Japan, of zijn alle andere ongelooflijke voorspellingen ook al geland -0-

 

Wel heel zonde van Nederland, maar hen treft geen enkele blaam. Uitgeschakeld maar niet verloren en dat is alweer de conclusie. Ik ben kritisch over het spel en de poulefase was pover, maar tegen Argentinië speelden ze hun beste wedstrijd van het toernooi. En natuurlijk, vrijwel iedereen was vooraf stiekem wel een beetje ingesteld op een nederlaag, maar wat een slechte vertoning weer met alle relletjes en opstootjes en een scheidsrechter die dit volledig uit de hand liet lopen.

 

Kroatië - Marokko is toch absoluut de wensfinale. Gunfactor voor beiden is enorm. Meer dan de teams met de arrogante vedettes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wedstrijddag 18 is afgelopen vrijdag gespeeld.

De uitslag voor wat betreft de pool standen en statistieken heeft even op zich laten wachten en dit komt door de draak van de wedstrijd tussen Nederland en Argentinië;

Niet zozeer vanwege de "uitschakeling", maar door de enorme chaos en de kaartenregen; Ik ben 3 dagen bezig geweest om dit overzicht op een rijtje te krijgen.

Er was geen enkele website die in staat was om het volledige rijtje van kaarten weer te geven (zelfs de FIFA miste kaarten);

  • Sommige websites melden alleen kaarten van spelers, dus daar misten de kaarten van Walter Samuel en Lionel Scaloni (de assistent coach en bondscoach van Argentinië)
  • Sommige websites melden alleen kaarten die uitgedeeld zijn aan spelers op het veld, waardoor de kaarten van Wout Weghorst en Steven Berghuis misten
  • Sommige websites melden alleen kaarten die zichtbaar in beeld werden uitgedeeld, waardoor de kaart van Virgil van Dijk vaak vergeten wordt
  • Sommige websites melden zelfs dat Luuk de Jong een kaart zou hebben gekregen, wat niet zo is
  • Sommige websites melden de kaarten niet die tijdens de strafschoppen reeks aan Denzel Dumfries en Noa Lang werden uitgedeeld
  • En als je dan denkt dat je alles hebt genoemd, dan kloppen de tijden niet die achter de vermelde kaarten gegeven worden (mede door de extra tijd stonden die door elkaar 

Ik heb vanavond uit narigheid de wedstrijd nóg maar een keer doorgenomen om die tijden te controleren en de kaarten die uitgedeeld zijn aan Lionel Scaloni en Nicolás Otamendi komen niet in beeld, echter wordt er voor aanvang van de verlenging wel vermeld dat Otamendi een kaart heeft ontvangen en die is naar alle waarschijnlijkheid getrokken na de gelijkmaker van Wout Weghorst (ik ga er dus van uit dat die tijd klopt).

De kaart van Scaloni staat op een tijd van de 90e minuut. Tijdens de wedstrijd zelf heb ik niet kunnen constateren dat de incapabele scheidsrechter naar de kant loopt om die kaart uit te delen, dus mijn vermoeden is dat die in dezelfde rel is uitgedeeld in de pauze tussen de 2e helft en de verlenging (toen Bergwijn ook een kaart kreeg en niet zoals vaak vermeld wordt in de 14e minuut van de extra tijd).

Verder wordt er ook gesproken over een totaal van 17 gele kaarten en 18 gele kaarten; Het juiste aantal is 19 gele kaarten en die 17 kaarten kan ik enigszins nog verklaren doordat de 2 gele kaarten van Dumfries vaak worden gezien als een (directe) rode kaart, maar dit klopt niet en dus moet je die 2 gele kaarten wel degelijk tellen.

Maar man, man, man, wat een ellende was dit; zowel de uitslag van de wedstrijd als het uitzoekwerk! 

 

Hieronder de uitslagen en verdiende punten per deelnemer;

 

09-12.thumb.png.343aa13f998fc34093dcaeb8c6b18c09.png

 

1189321048_Detailvraag3.png.6e57ca85f4ad11346b1c5555318fa2d7.png

De standen worden later bijgewerkt in de OP

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...