Ga naar inhoud

Pop-ups 'Spyware' & 'Search for'.


Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

aangezien hier een groot aantal forumleden kennis heeft van het internetgebeuren, heb ik een vraag waar ik zelf absoluut niet meer uit en van af kom.

Iedere keer als ik Internet Explorer open krijg ik niet mijn ingestelde strartpagina.nl , maar krijg ik een site 'Search for', hoewel in de adressenbalk ' about:blank ' staat. Ik heb al 'n programma geinstalleerd die de openingspagina van Internet Explorer bewaard, maar daar heb ik geen fluit aan die is er iedere dag opnieuw van af.

Ook krijg ik, als ik naar sites ga, ontelbaar veel pop-ups van het feit dat mijn pc geinfecteerd zou kunnen zijn met Spyware ( ? ) Your computer is infected with Spyware and Adware. Weet iemand misschien hoe ik dit weg kan krijgen?

Ik heb m'n pc al helemaal opnieuw opgezet, alles opnieuw geinstalleerd. Het blijft terugkomen.

Groetjes

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je even je mail adres stuurt via pb dan kan ik je even een print screen sturen van hoe ik het heb. *Ben niet zo goed in foto's uploaden en anders is het zo'n lang verhaal*

*mail verstuurd*

Link naar bericht
Delen op andere sites
ok een paar tips:

1. VERWIJDER msn plus van je computer, installeer hem opnieuw en kies voor: NEE IK ACCEPTEER NIET, INSTALLEER ZONDER SPONSOR, dan ben je dat kwijt.

2. Installeer, update (belangrijk!!!) en draai het freeware programma SpyBot

Dan heb je het meeste al weg ;)

succes!

Ad-aware helpt meestal ook wel

Link naar bericht
Delen op andere sites

De popups die soms verschijnen met de melding dat er spyware op de computer zou zitten, zijn puur reclame, ze scannen de computer niet op spyware.

Als je gewoon Ad-Aware in combinatie van Spybot gebruikt, raak je bijna zeker van al je spyware af. De dingen die Ad-Aware niet vindt, vindt Spybot wel en dat geldt natuurlijk ook andersom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Norton? :r

Ik had PC Cillin, maar dies nu te goed beveiligd tegen illegaal gebruik :@O-) dus heb ik nu F-Prot for Windows draaien ;)

Jazeker, Norton ja *)*)*)

Tenminste snelle updates en voor de normale gebruiker als Radames85 tenminste duidelijk te snappen/volgen. Norton haalt iig elk virus er uit, maar niet spyware ofzo (daar is dus Spybot/Ad-aware voor). :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jazeker, Norton ja *)*)*)

Tenminste snelle updates en voor de normale gebruiker als Radames85 tenminste duidelijk te snappen/volgen. Norton haalt iig elk virus er uit, maar niet spyware ofzo (daar is dus Spybot/Ad-aware voor). :)

Norton haalt niet alles eruit en vreet enorm veel geheugen en systeembronnen in vergelijking met andere producten, ook is de firewall ruk omdat je geen poorten open kunt zetten, alleen programma's toestemming kunt geven.

Beetje My First Sony-programma :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iedere keer als ik Internet Explorer open krijg ik niet mijn ingestelde strartpagina.nl , maar krijg ik een site 'Search for',

Is dat zoekprogramma wat je krijgt soms Hotsearchbox? Dat je links in je scherm allerlei zoekopties krijgt? In dat geval moet je op de site van Hotsearchbox een link aanklikken, waardoor je standaard zoekprogramma weer hersteld wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

*geeft een gigantische schop omhoog*

Dat van "Search for" heb ik ook. Heeft met msn plus temaken volgens mij.

Klopt, sinds ik MSN plus had kwam er steeds zo'n blauwe searschbar in beeld en komen er continu van die pop-ups. Toen ik MSN plus had verwijderd was die blauwe searschbar gelukkig weg.

Maar de pop-ups bleven maar komen. Maar dankzij het programma Spy Sweeper ben ik nu van die pop-ups af. En op mijn computer zat ook spyware die kon zien welke wachtwoorden ik invoerdde op MSN. In totaal zat er zo'n 72 (!) spyware op m'n PC. Gelukkig is al die spyware verwijderd door Spy Sweeper. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
Welke spyware-remover/ firewall en anti-virus gebruiken jullie ?

Ik Norton samen met Ad-Aware.

Ik gebruik een online virusscanner om gedownloade bestanden te checken (e-mail is geen probleem, voor mozilla worden geen virussen gemaakt en ik ben niet zo stom om een onbekend bestand te openen), en ad-aware ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...