Ga naar inhoud

1 inch video tape op MP...


Aanbevolen berichten

Ach, ik zie zoveel voorbij komen. 2 maanden geleden nog veel materiaal van Zaan tv en vorige week van Omroep Utrecht, jaren 80, 90 en soms nog van daarvoor. Ik stond onlangs nog letterlijk naast 10 grote rolcontainers (van die grote op 4 wielen) die klaar stonden om vernietigd te worden. Heb nog wat kunnen redden maar daar is geen houden aan en bovendien ben je met het bezit van het medium nog geen rechthebbende van het materiaal. Die 2 reels staan al een tijdje op MP maar inderdaad zoals al gezegd is het ontbreken van de machines (en voornamelijk ook kennis) vaak een probleem. 

 

Ik probeer zoveel mogelijk te digitaliseren voordat de banden definitief stuk zijn en daarbij zet ik lang niet alles online vanwege copyright claims ed. Het digitaliseren heb ik inmiddels aardig onder de knie gekregen al maak ik mij geen illusies. Mensen die dit voor hun professie doen weten het allemaal nog veel beter dan ik.

 

Kwaliteit is soms nog verbazend goed, kijk eens naar deze Umatic tape en de hoeveelheid detail dat er nog in zit. De video heeft wel een verloop van belichting, ik had hem eigenlijk wat bij moeten  regelen maar goed. 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een flapdrol, die verkoper...

 

Quote

SCOTCH VCR 45 analoge videoband luxe versie

 

Nix luxe versie...    Goedkope versie!
99% zeker trouwens dat het IVC is!

 

Quote

SCOTCH UCA 20s Video U-Matic Cassette of Quadruplex Video

 

Nix Umatic, Lijkt ook geen quad.

Wederom een standaard tape. Kan niet goed zien of het 1 of 2 inch is, maar het lijkt 1 inch. Aannemelijk IVC, maar kan ook op een C- format gebruikt zijn (al moet je dat niet willen, slecht voor de koppen) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden, Spiny Norman zei:

 

 

Die eerste is een EJAI tape... gegarandeerd kleven en machine slopen! (eerst bakken, dan heb je een kans)
Die tweede is een serieuze koppensloper!

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden, Minuteman zei:

Die testtape kan ik mij nog wel wat bij voorstellen, die zijn best zeldzaam. Die 'cleaningtape' zou ik nooit gebruiken, net schuurpapier die dingen.

Geloof me, je kunt er niets mee....   Die is al lang niet meer op spec en bovendien, elke keer als je 'm wil draaien: eerst 2 weken in de oven!

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, samba-boy zei:

Kopie van U-matic, 21 mei 91, en dan RUW MATERIAAL er op plakken... Tsja.

Kan goed zijn dat umatic de bron was en deze vhs bedoeld voor de montage (evt met TC in beeld).. dan klopt de term ruw materiaal gewoon… 

aangepast door mcmurdyy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...