Ga naar inhoud

ID Contest Lyrics In Tekeningen


Aanbevolen berichten

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste contest werd gehouden.

Tijd voor een nieuwe contest in de categorie "creatief" / "muziek".

 

ID  CONTEST: LYRICS IN TEKENINGEN

 

We luisteren allemaal muziek van diverse artiesten, maar kennen we dan ook de lyrics van al die muziek?

En als je die lyrics dan kent, kun je die dan ook herkennen in een afbeelding?

Dát is waar het in deze contest om draait

 

OPZET

Hieronder staan in totaal 15 afbeeldingen in cartoonvorm, die allemaal een zeer bekend nummer weergeven.

En als ik het heb over een zeer bekend nummer dan bedoel ik daarmee dat je doorgaans aan enkele noten en/of enkele seconden al genoeg hebt om te weten om welk nummer het gaat.

Ik ben er van overtuigd dat iedereen alle nummers kent (oke, misschien een enkele niet, dat kan altijd).

Ik ben steeds op zoek naar de artiest en de titel van het nummer.

 

HINTS

Ik kan mij voorstellen dat er soms onduidelijkheden zijn over wat iets voorstelt in een afbeelding.

Als dit zo is dan mag iedereen dat in het topic aan mij vragen en dan geef ik daar verduidelijking over.

Daarnaast mag iedereen die meedoet in totaal 5x via pb over een willekeurige opgave een vraag stellen die verder kan helpen in de zoektocht.

Je mag alles vragen wat je wilt (behalve natuurlijk het antwoord van de opgave) en ik ga dan proberen zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

PUNTENTELLING

Een goed geraden artiest levert 1 punt op en ook een goed geraden titel levert 1 punt op.

Er zit 1 opgave in (het nummer laat zich waarschijnlijk wel raden), die waarschijnlijk vrij lastig is om te vinden; Deze opgave levert 2 bonuspunten op (1 voor de artiest en 1 voor de titel)

In totaal zijn er dus 32 punten te halen.

 

INZENDINGEN

Inzendingen worden gedaan via pb en iedere user mag zo vaak als hij/zij wil inzenden.

 

OPGAVEN

Hieronder alle 15 afbeeldingen.

De afbeeldingen zijn ook allemaal te downloaden en dan zijn de afbeeldingen groter en dus beter te zien.

Tip: Bestudeer ieder plaatje uitvoerig en bekijk alle details!

 

Opgaven.thumb.png.1200a5b7a3ff44d38559da38f77a55d8.png

 

Opgaven.zip

 

 

SUCCES!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minutes ago, Spiny Norman said:

Als je per ongeluk de artiest van een remake noemt, telt dat ook? Want ik stel me zo voor, dat een tweede uitvoering tot dezelfde tekening zal leiden.

 

Dan zou ik dat ter plekke moeten bekijken als de titel goed is en er een andere artiest staat vermeld, maar ik ga uit van de originele uitvoering.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels hebben we een eerste tussenstand:

 

1. Spiny Norman

2. TMP

3. samba-boy

4. djkoelkast

 

En daarnaast ontving ik al een eerste vraag over 1 van de afbeeldingen en die plaats ik hier nu ook centraal;

 

Vraag: Wat heeft de man in afbeelding 13 in zijn hand?

Antwoord: Een sleutel

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij komen (in plaats van wat voor liedjes er zijn afgebeeld) dan weer allemaal totaal andere irrelevante vragen op. :P

 

Bijvoorbeeld op plaatje 1 waarom die lui geen matras op hun bed hebben liggen _O-. Of plaatje 13 waarom de deur geen scharnieren heeft maar vastzit met een soort rubberen slangen _O-. En waarom dat mannetje van plaatje 11 op plaatje 7 ook in de discotheek staat met steeds eenzelfde rare kaboutermuts _O-. Of waarom je een schilderij op zou hangen in je woonkamer die volledig en uitsluitend fel geel is _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minutes ago, MarsM said:

Bij mij komen (in plaats van wat voor liedjes er zijn afgebeeld) dan weer allemaal totaal andere irrelevante vragen op. :P

 

Bijvoorbeeld op plaatje 1 waarom die lui geen matras op hun bed hebben liggen _O-. Of plaatje 13 waarom de deur geen scharnieren heeft maar vastzit met een soort rubberen slangen _O-. En waarom dat mannetje van plaatje 11 op plaatje 7 ook in de discotheek staat met steeds eenzelfde rare kaboutermuts _O-. Of waarom je een schilderij op zou hangen in je woonkamer die volledig en uitsluitend fel geel is _O-

 

🤣🤣🤣

 

En heb je dan ook gezien dat het net lijkt alsof jij ook op afbeelding 5 ongeduldig staat te wachten en dat op plaatje 15 het net lijkt of wonderer agent is geworden? :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nja, het zijn niet de beste tekeningen (en Mars kan de uitdrukkingen en omgevingen denk ik iets beter tekenen dan dat ik dat kan), maar het gaat om de herkenbaarheid ;).

Zo constateerde ik zelf al toen ik het plaatje af had dat die gast van afbeelding 14 zijn nek wel móest breken als je in een zwembad van amper 20 centimeter duikt 🤣.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Just now, djkoelkast said:

Het is geen kritiek hoor, ik vind het juist grappig dat iemand zulke details opvallen.

Aan de andere kant, als je ooit een foto naar Hinse hebt gestuurd dan wéét je dat hij op alles let behalve waar het om gaat 🤣

 

 

Zo zie ik het ook zeker niet, ik vind het ook wel geinig dat het mensen opvalt :).

Geeft ook een blijk van waardering, want mensen nemen de moeite om er naar te kijken ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben inmiddels een nieuwe leider van het klassement;

 

1. TMP

2. Spiny Norman

3. samba-boy

4. djkoelkast

 

Wordt er nog gepuzzeld en komen jullie er uit?

Hints vragen kan nog altijd.

Daarnaast zien jullie (en de meesten weten het al) onderaan de afbeeldingen in de OP een viertal cirkels met kleuren; 

Naarmate je meerdere antwoorden hebt gevonden kunnen deze kleuren je verder helpen naar het zoeken van de andere nummers, aangezien deze kleuren staan voor verschillende categorien.

Kleuren die met elkaar overeen komen vallen in dezelfde categorie.

Eind volgende week zal ik bekend gaan maken om welke 4 categorien het gaat, zodat iedereen nog een weekje verder kan puzzelen ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hierbij dan de bekendmaking van de categoriën onderaan iedere afbeelding;

 

- De eerste categorie staat voor: Het land van herkomst van de artiest

- De tweede categorie staat voor: De taal waarin het nummer wordt gezongen

- De derde categorie staat voor: De samenstelling van de artiest (solo, duo of groep/band)

- De vierde categorie staat voor: Het decennium waarin het nummer is uitgebracht

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

En inmiddels is er een nieuwe nummer 1:

 

1. Hinse

2. TMP

3. Spiny Norman

4. samba-boy

5. djkoelkast

 

Daarnaast is er een nieuw foutje in de contest ontdekt; Onder de afbeelding van nummer 15 staat een verkeerde kleur aangegeven voor de categorie decennium.

Dit had een aparte kleur moeten zijn ten opzichte van de andere 14 afbeeldingen.

Dus voor de duidelijkheid: Nummer 4 en nummer 15 komen NIET uit hetzelfde decennium.

 

Daarnaast een officiele mededeling.

Ik laat de contest doorlopen tot eind volgende week; 

De laatste dag waarop ingezonden kan worden is zaterdag 28 januari.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De contest is inderdaad ten einde en de eindstand is bekend.

 

De winnaar: Hinse met 32 (alle!) punten!!

De runner-up: TMP met 28 punten

 

Nummer 3: Spiny Norman met 26 punten

Nummer 4: samba-boy met 10 punten

Nummer 5: djkoelkast met 6 punten

 

Ik kom zo snel mogelijk met meer informatie omtrent de uitslagen, de antwoorden en de awards (het vergt tijd om deze uit te werken).

Als voorproefje geef ik hierbij alvast het antwoord op de eerste opgave; De andere opgaven worden dus zo snel mogelijk op dezelfde manier uitgewerkt,

 

 

IEDEREEN DANK VOOR HET MEEDOEN AAN DEZE CONTEST !

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 1/29/2023 at 5:24 PM, samba-boy said:

:D Wat doe je dat leuk! Maar, hoewel zeer gewaardeerd: maak het jezelf ook niet weer zó moeilijk :P Een overzicht van de liedjes, zodat de users zelf ook van 'oh verdomd ja dus dát was het' kunnen gaan zou ik ook heel erg kunnen waarderen :)

 

Ik vind het in dit geval juist leuk om op deze manier te laten zien waar ik wat heb verwerkt.

Gaat redelijk snel, maar de komende dagen heb ik niet al te veel tijd, dus het kan nog even duren:

De muziek is al geknipt, dus nu is het nog een kwestie van de lyrics onder de afbeelding plakken en het "filmpje" te monteren

Komt goed ;).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, djkoelkast said:

Heel tof gemaakt, maar voor mij echt onmogelijk. Ik heb zelfs heel veel songteksten doorgelezen van de grootste hits, maar ook daar kon ik niets uithalen.

 

Wellicht dat die titels er ook uiteindelijk bij zitten. Ik denk dat er wel een aantal "oh ja" momenten in zitten ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yes, gewonnen! :D Bedankt voor de organisatie, het was een hele opgave om alles te vinden. Zonder hints was het zeker niet gelukt, gelukkig kon ik de hints strategisch inzetten om vooral de categorieën wat helderder te krijgen van meerdere liedjes tegelijkertijd. Daarmee werd het zoeken een stuk beter te doen. En een beetje mazzel dat ik bijv. Ottawan toevallig zelf op plaat (gesigneerd) heb. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 2/6/2023 at 11:04 AM, TMP said:

Echt een mooie contest :)! Ik ben tevreden met mijn tweede plek, want die perfecte score van @Hinse had ik toch niet gehaald. Benieuwd naar de twee opgaven die ik niet heb geraden.

 

Ik heb de filmpjes net allemaal klaar, dus hierbij alle antwoorden.

Luister en laat je verrassen :)

 

01.wmv

02.wmv

03.wmv

04.wmv

05.wmv

06.wmv

07.wmv

08.wmv

09.wmv

10.wmv

11.wmv

12.wmv

13.wmv

14.wmv

15.wmv

 

De awards volgen later.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...