Ga naar inhoud

De Mol 2023 (BE) Pool


Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

Het is bijna weer zover; Vanaf zondag 19 maart start het elfde seizoen van De Mol.

En ook dit jaar organiseer ik een Pool; 

Titel.png.c89791ebc0242662d65a786a58c19f29.png

Afleveringen: Zondag 20:00 (Play4)

 

 

1499521819_DeKandidaten.png.f2b2b2efb4e3774178de90cd4fc4678f.png

molgroep23compleet.thumb.png.e2ae1b0c5fd2ab3c9cae09e31eab9138.png

 

565051030_AfgevallenKandidaten.png.d8162c3befccaca17cf67f4dbd5e27b7.png

Hieronder wordt (zodra het programma is gestart) het afvalschema van de kandidaten en de stand van de pot per aflevering bijgehouden.

Om spoilers te voorkomen wordt deze informatie verborgen.

 

Spoiler

Afvalschema.thumb.png.fb5e659e96194d88fb1bb48319ccbebf.png

 

2032912534_OpzetVanDePool.png.ed1d45b3e5cb39b44ad5b2f687bad438.png

Ten opzichte van voorgaande jaren is de opzet van de Pool veranderd.

Er zijn dit jaar géén wekelijkse te beantwoorden vragen en géén wekelijkse verdeling van 10 jokers (pasvragen) meer; De opzet is daarmee vereenvoudigd.

In plaats daarvan gaan we weer terug naar de basis en draait het elke week om 2 vragen; Wie is de Mol en wie valt er af? 

Daarnaast wordt er een schiftingsvraag ingebracht die een eventuele gelijke eindstand in de Pool moet voorkomen;

Iedere deelnemer aan de Pool geeft voor aanvang van aflevering 1 een schatting van het eindbedrag van de pot op, dat de winnaar van het programma wint.

Deelnemers die aan de Pool meedoen kunnen wekelijks alle inzendingen en de tussenstand bekijken.

De wekelijkse inzendingen worden weer  via pb naar RM gestuurd.

 

1983729472_VoorspelDeMolenAfvaller.png.90c93976f839b72e25df4c40111dd444.png

Iedereen die aan de Pool meedoet geeft elke week zijn/haar top 3 met verdachten op.

Hoe hoger een kandidaat op dit lijstje staat, hoe meer de deelnemer aan de Pool denkt dat dit de Mol is.

Uiteraard mag je in de loop van het programma zoveel schuiven met deze namen op de lijst als je wilt

Daarnaast geeft iedere deelnemer aan de Pool wekelijks de naam van de kandidaat door van wie hij/zij denkt dat die af gaat vallen. 

Uiteraard kan er ook voor gekozen worden om te voorspellen dat er niemand afvalt (dit gebeurt in België niet vaak) en switchen van Mol mag net zo vaak als de deelnemer wil.

Een overzicht van verdenkingen en voorspelde afvallers wordt onderaan in deze post bijgehouden.

 

Puntentelling.png.f86ebc2c4e070cb231d568dc95dbc3a6.png

Een Mol die op de eerste plek in het lijstje is genoemd levert 3 punten op.

Een Mol die op de tweede plek in het lijstje is genoemd levert 2 punten op .

Een Mol die op de derde plek in het lijstje is genoemd levert 1 punt op.

Als de Mol niet op het lijstje is genoemd levert dat geen punten op.

Als de Mol op het lijstje staat van de voorspelling van de eerste aflevering dan levert dat 1 bonuspunt op.

Iedere goed voorspelde afvaller levert 1 punt op.

 

1378270182_SpelregelsVanDePool.png.39bd99cdebdde2668ec09d31dc3470a3.png

  • Iedereen die mee wil doen aan deze Pool geeft wekelijks tijdig en ruim voor de uitzending begint via pb aan RM zijn/haar verdachten en afvaller door.
  • Deelnemen aan deze Pool is niet meer mogelijk zodra aflevering 1 is begonnen (zondag 19 maart 20:00).
  • Ingezonden voorspellingen en antwoorden liggen vast nadat de aflevering waarvoor ingezonden wordt is gestart; daarvóór mogen inzendingen oneindig worden aangepast.
  • Er volgen geen reminders; Iedere deelnemer aan deze Pool is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inzenden van zijn/haar voorspellingen en antwoorden.
  • In de Vlaamse versie van de Mol valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er niemand afvalt en dat pas in de volgende aflevering bekend wordt gemaakt welke kandidaat er is afgevallen. Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de kandidaat is afgevallen.
  • Als de Mol het spel verlaat dan geldt dit ook als een afvaller (hij/zij verlaat immers het spel).
  • De winnaar van deze Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend (en dus over heeft gehouden) en deze deelnemer krijgt een award.
  • Afhankelijk van het aantal deelnemers aan deze Pool wordt een runner-up award uitgedeeld.

 

(Tussen)stand.png.cedb037ca08dafee3508f25980366c56.png

Klassement.png.0456c551493ba00395d6547d53792ed8.png

 

Verdenkschema.thumb.png.707a0dfeb10a56809cce0827ac4ffc56.png

 

 

@djkoelkast, @Berleas, @Logitech, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Hinse, @Joost, @TMP, @alle andere users;

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool dient deze week voor zondag 20:00 uur zijn inzending voor aflevering 1 door te geven!

 

Veel Succes!

 

 

Invulblad Mol BE 2023.xlsx

 

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jeeuj een nieuw Mol seizoen, daar kijk ik toch altijd weer naar uit. En de ‘Arizona’ sfeer zit er alweer goed in. Toffe locatie, zeker beter dan de Canarische Eilanden.

 

En ook alweer direct geheimzinnigheid rond de 10e kandidaat. Beste theorie daarover;

 


De trailer geeft vast nog weer een extra hint en wat je ziet is dat Gilles de kandidaat spreekt in een setting met rode gordijnen en zwart-wit patroon op de vloer - een setting die sterk doet denken aan de kamer uit de serie ‘Twin Peaks’, dus mijn gok zou zijn dat we te maken hebben met een 1-eiige tweeling. “Iets wat ze nog nooit hebben gedaan”. Aangezien er 4 mannen bekend zijn, verwachten we sowieso nog een man en slimme speurders hebben al ontdekt dat Lancelot een tweelingbroer heeft. Gilles nam bij het voorstellen in café de Mol ook al uitgebreid alle familieleden van Lancelot door met tevens namen die je niet vaak hoort, dus ik denk zelf een aannemelijke theorie ;).

 

Qua kandidaten heb ik deze keer nog niet zo’n sterk ‘typecasting’ gevoel als voorgaande jaren qua blinde-gok Mol, dus iedereen maakt nog kans _O-.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijd voor de recap van aflevering 1 (en de volgens @djkoelkast befaamde MarsM-tunnels waar je vast niet direct in mee moet gaan maar, aléé, wie weet is het weer eens een juiste -0-.

 

SPOILERS DUS ALS JE VERDER GAAT LEZEN.

 

 

Allereerst kandidaat nr 10; dat was een kleine tegenvaller, maar ik zal er niet teveel woorden aan besteden want het is toch alweer direct gedaan. Ik mag alleen hopen dat we niet vaker ‘bekende personen’ in de Mol gaan zien want we weten van de NL-editie maar al te goed waar dat toe leidt.

 

Dan mijn klassieke schot-voor-de-boeg schifting;

 

Lieselot - Zet zichzelf de hele aflevering buiten spel voor iets dat in eerste instantie niet om geld draaide. Lijkt me absoluut een kandidaat.


Toos - Zelfde verhaal als Lieselot. Speelt daarna het koorddans spel goed en lijkt een eerlijke vent. Lijkt me ook absoluut een kandidaat.

Thomas - Weinig bijzonders aan te ontdekken. Vriendelijke gast, speelt het spel goed mee. Deed 1 danspasje fout, maar verder geen stoorfactor. Ik zou zeggen, kandidaat.

Ruben - Fanatieke gast die zich hardop ergert aan geklooi van anderen. Deed het koorddansen verder goed en de zandloper leek aan zijn kant goed te gaan, maar liet zich wat overrulen door Lancelot. Vind ‘m niet verdacht.

Samya - Giechelend type, speelt goed mee met koorddansen en bordje raden, was heel fanatiek aan het ageren om Lieselot eruit te werken alsof ze bang was zelf af te vallen. Ze bleef wel achter bij het bord wat -500 opleverde maar… nèh, niet verdacht.

Leila - Beetje nietszeggend nog. Ze laat dingen vaak aan anderen over en deed het dansen verder perfect. Ik zie niet waarom ze de Mol zou zijn, maar ook nog niet waarom niet. Twijfelgeval.

Lancelot - Opvallende stoorzender; sommeert de zandloper extra te draaien, loopt samen met Ruben door waardoor Conny en Samya achterblijven wat geld kost, wil snel op de knop drukken aan het eind van spel 1 voor de andere groep aankomt, maakt verkeerde danspasjes, enzovoorts. De spin deed hij weer wel goed waar het gesaboteerd had kunnen zijn. Semi-verdacht, maar ik zie ‘m meer als ‘meneer de directeur’ die het allemaal beter weet.

Conny - Ook een sterk aanwezige persoon die er qua follow the money slecht op staat; ontmaskert Matteo persoonlijk en drukt dat door (-2000), verkeerde danspasjes (-1000), treuzelen bij het bord (2x -500) en geeft aanzet tot vinden van de sleutel in de klok. Zeer verdacht.

Comfort - Is stilletjes en kijkt de kat uit de boom, maar ondertussen het varken met -3000 laten kletteren, bij de slang vervoeren net de zender laten piepen en ze vormde een duo met Matteo in het eerste spel dus die zal haar niet in z’n test hebben meegenomen. Staat er dus ook slecht op qua geld verdienen en goed vertrouwen kweken. Ook zeer verdacht. 
 

Samengevat:

Niet de Mol: Lieselot, Ruben, Samya, Thomas, Toos

Misschien de Mol: Lancelot, Leila

De Mol: Comfort, Conny

 

Altijd weer leuk om aan het eind van de reis te zien of het gevoel juist is ;)
 

 

Maar het was weer genieten hoor, wat is dit toch een prachtig geproduceerde show _O_

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik vond de introductie van de 10e kandidaat heel goed (en heel spannend, want wat gaat ding brengen joh). Heel goed gedaan.

 

 

Oh, het mysterie eromheen was weer puik en vond het verder ook wel een leuke speler. Niet specifiek aan geërgerd omdát hij een bekende was, maar 10 van deze categorie zouden het bederven. Voor een acteur gaf hij bijvoorbeeld wel heel snel op om te ontkennen dat hij niet Matteo was maar een lookalike, en dat is toch een beetje het gedrag dat bij ‘bekenden’ hoort; het geld boeit ze geen ene R.

 

Het spel in België wordt gewoon door de onbekende spelers veel harder gespeeld dan met bekende figuren onderling, omdát men puur voor zichzelf speelt en ook geld wil verdienen zoals hier ook weer keihard bijna unaniem Lieselot willen laten vallen.
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites



Misschien voor de Nederlanders wat minder, maar hij is echt een gigantisch bekend acteur in België, hij verklaarde zelf ook al: bij een rol bereid ik me maanden voor, hier was het on the fly en wilde toch liever gewoon zichzelf zijn.

Ik kan trouwens de serie Callboys van harte aanraden, daar speelt hij echt heel goed in (en het is ook echt heel grappig).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de OP aangevuld met alle deelnemers aan de Pool en alle inzendingen voor de eerste aflevering.

Ik heb nog geen tijd gehad om de tiende kandidaat te verwerken, alsook niet de mogelijkheid gehad om de afvaller al te verwerken, dus dat volgt later.

 

Spoiler

Alle deelnemers zijn in ieder geval een punt kwijt omdat de afvaller niet goed werd voorspeld.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weinig reacties hier maar wat is het toch een fantastische productie, ik geniet er weer enorm van hoor. De spellen zijn in stijl / lijn met de locatie Arizona en er valt voortdurend wat te lachen (de droge voice-over van Gilles tijdens het instappen met 26 eitjes…. tijdens het instappen met 25 eitjes….. tijdens het instappen, was de druppel hoor _O-). Maar ook het shot van Lancelot’s gemolesteerde ei terwijl de auto op de achtergrond vertrok en de slow-Motion take van het paard met de tong uit zijn mond was schitterend. Aflevering 3 was weer zeer goed gemonteerd.

 

Seizoen 10 was duidelijk een pechseizoen en een mindere locatie, maar dit is weer hoe het moet. Al vond ik de meeste kandidaten in seizoen 10 weer leuker qua persoonlijkheden, maar góh ;). Lancelot lijkt zelfs vaak helemaal niet goed in de groep te liggen. Die loopt letterlijk als een klein kind heel beledigd en verzuurd te mokken als er gesaboteerd wordt (het is een spel, nooit persoonlijk, waarom doe je dan mee? Iets met ‘iemand is mij te slim af’ zou je ook figuurlijk voor kunnen applaudisseren) en dan wordt er in de andere auto vervolgens ook best vuil over geroddeld. En tijdens het hotelkamer dilemma was de sfeer ook niet heel gezellig.

 

Maar iets meer ingaand op het spel dan;

 

Het zal best volledig bij mij kunnen liggen, maar de Mol is voor mij toch overduidelijk en nog steeds Comfort hoor. Na de slang en varkensspaarpot in e1 blijft zij consequent verdacht. Weinig constructief bij het treinspel en bedient daar strategisch de porto, bij de rodeo zeer dwingend op ‘Jolly Jumping’ ageren en even later ‘per ongeluk’ een hoefijzer aanraken zodat ook net op dat moment de telefonische communicatie werd onderbroken. Bij de eitjes klapte ze bij het vangen letterlijk een keer in haar handen, en uiteraard was het enige dat verder nodig was goed d’r best doen zolang dat rode eitje maar stuk ging. En dat gebeurde uiteraard ook. Veruit de meeste solo opdrachtjes gaan consequent verkeerd. Oh… en die video van de vallende lamp….. die vond ik bij haar héél fake. Ze draaide al haast om voordat die lamp überhaupt omlaag kwam.

 

De enige reserve Mol die ik nog zie is Toos. In aflevering 1 dacht ik dat hij sowieso een kandidaat was gezien zijn ietwat geïsoleerde vrijstelling-opdracht en de koorddans die verder wel goed ging bij hem. Maar vanaf daarna kwamen de scheurtjes ook wel door; Lieselot per se snel uit de caravan krijgen waar geld te verdienen viel, de rugzak opdracht bij de bootcamp lukte niet, Witse ipv Witje verstaan, direct het rode ei gebroken bij het werpen van een eitje, opvallend weinig op de knop drukken (potentiële voorkennis) en vervolgens alsnog geen vrijstelling nemen wat 3000 euro had opgeleverd.

 

Comfort en Toos dus duidelijk de grootste kanshebbers voor mij. Maar Toos ligt er wel erg dik op, dus die voelt wat meer als een montage-Mol.


De rest… ik zie het allemaal nog steeds niet.
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is echt zoveel leuker en zoveel beter gemonteerd ten opzichte van wat Nederland ons voorschotelt....

Alleen al die begin scene waarin Gilles die pannenkoekjes staat te bakken en die eieren in beeld komen en je je meteen afvraagt waar dat voor dient.

En dan inderdaad die droge humor van "ze stappen in met 26 eitjes... krak..." en de veel betere opdrachten.. Het is gewoon een genot om naar te kijken!

 

Ik heb inmiddels de tussenstand en het afvalschema weer bijgewerkt in de OP.

Ook als je de aflevering nog moet zien kun je gerust kijken, want je wordt niet (direct) gespoilerd.

De tussenstanden gaan overigens alle kanten op en er gebeurt van alles, maar het zegt in deze fase nog niet.

Vergeet niet dat je maximaal 32 punten kunt verdienen, dus er gaan veel meer punten sneuvelen, bij iedereen ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook wel een ‘themaatje’ dit seizoen; Ruben heeft al een keer nep-gekakt om de boel te vertragen. Ruben heeft ook al een keer kak in zijn schoenen geschept. Toos had zijn rode eitje bij zijn dijbeen en moest naar eigen zeggen ‘erbij lopen alsof hij moest kakken’. En thomas liet zich na meerdere keren een lange sprint en al lasso ontwijkend neerploffen op de grond op zijn rug, om vervolgens enkel te concluderen dat hij ‘hoogstwaarschijnlijk in de kak lag’. Dit is ook gewoon het soort humor en platvloerse situaties die je in de Nederlandse versie niet snel ziet, maar wel gewoon ‘echt’ is.

 

Overigens sowieso ook het fysieke aspect zoals met zo’n drill-bootcamp en dat hollen en wegduiken voor dat paard is een groot verschil. Ik heb hier weer een vrouw van 58 dingen zien doen waar ter vergelijk de meeste BN’ers al bang zijn voor wat modder onder hun nagels. De Mol is geen vakantiereisje; dat is een avontuur en soms gewoon keihard afzien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit er gewoon weer helemaal in :D En ik 

geniet van bovenstaande analyse-posts :D Ik moet eerlijk zeggen, ik begon ook al aan de hierboven in spoiler genoemde kandidaat/kandidate te denken als mol zijnde, zeker bij de besprekingen net voor de test. Daar werd door deze persoon iets teveel gezocht naar verdachte acties van andere kandidaten. ...That may be something.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zei het laatst al: ik heb gewoon echt hardop moeten lachen om de vorige aflevering, iets wat ik bij de NL mol nog nooit heb gehad. De spellen zijn ook goed, sommige spannend, sommige bijna onmogelijk zoals met die eieren, vooral met die jeep dan ook nog, hoe krijg je het verzonnen. Beetje onnozel, want daar kan nooit heel veel geld uit komen, maar daardoor ook gewoon heel erg leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de enthousiaste reacties hierboven, echt een leuk seizoen. Gilles is inderdaad weer heerlijk op dreef met z'n opmerkingen :) en de locaties zijn schitterend. Je krijgt zo in om ook eens in zo'n omgeving te gaan kamperen. De kandidaten zijn lekker fanatiek en de mol doet goed zijn / haar best om de boel weer te saboteren (al wordt er natuurlijk ook wel weer eens ergens 'een pak geld' verdiend (om Gilles maar weer eens te citeren).

 

Nu hopen dat we, na de miskleun van vorig jaar, weer zo'n ouderwetse ontknoping krijgen, met de finaletest in een duistere omgeving, compleet met bureaulampjes en de Mol die vanuit het donker opdoemt. Dat maakt deze serie altijd weer zo mooi af!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-4-2023 om 22:03, RM zei:

Dit is echt zoveel leuker en zoveel beter gemonteerd ten opzichte van wat Nederland ons voorschotelt....

Alleen al die begin scene waarin Gilles die pannenkoekjes staat te bakken en die eieren in beeld komen en je je meteen afvraagt waar dat voor dient.

Zou de muziek van Dexter die je daaronder hoort ook iets betekenen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, Joost zei:

Nu hopen dat we, na de miskleun van vorig jaar, weer zo'n ouderwetse ontknoping krijgen, met de finaletest in een duistere omgeving, compleet met bureaulampjes en de Mol die vanuit het donker opdoemt. Dat maakt deze serie altijd weer zo mooi af!

 

Ze hebben al aangekondigd dat je de finale in de Kinepolis in Antwerpen kunt zien (samen met de molkandidaten van dit jaar), dus er is zeker geen liveshow, de ontknoping is gewoon opgenomen zoals voorheen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor een jubileum seizoen vond ik die live finale vorig jaar persoonlijk eigenlijk wel heel aardig, maar ik zei er destijds ook wel gelijk al bij dat ik hoopte dat het echt bij een jubileum event zou blijven. Gewoon eenmalig, uniek, speciaal om seizoen 10 te vieren. En dat is precies wat het ook is geworden, dus ook dat voelen ze precies goed aan en pakken ze ook weer goed aan. Zo blijft het steeds origineel, fris, maar toch vertrouwd.

 

In dat opzicht is het ook wel in de geest van de oorspronkelijke bedenkers van Woestijnvis die eigenlijk als stelregel hanteerden iets nooit vaker dan één keer te doen/produceren (oorspronkelijk 3 seizoenen de Mol was al bij hoge uitzondering en de reboot vanaf seizoen 4 is ook jaren geen toestemming voor gegeven).

 

Het is nogmaals gewoon een zeer goede productie, dikke pluim. En ik ben absoluut geen Mol of Mol-productieteam slijmbal, want als iets niet zo goed gaat dan zeg ik het ook keihard :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist de 4e aflevering gezien en die was weer zeer goed, maar toch zit hier wel een element in die tot discussie kan leiden...

Spoiler

 

Tijdens de eliminatie kreeg Comfort namelijk in eerste instantie het rode scherm, waardoor zij de test mocht verbeteren.

Daarnaast leverde dat mogelijk (en dat gebeurde ook) mingeld op voor de pot...

Het zou dus kunnen dat dit een bewuste actie is om in die auto te belanden en dat de Mol dus bewust daar wilde eindigen....

Maar de stelregel is nog altijd dat een mol nooit naar huis gaat én nooit een rood scherm ziet... Is die traditie hier nu mee gebroken?

Is dit nu een toneelstukje geweest van de productie?

 

Als dat zo is dan kunnen de kandidaten feitelijk nóg niets met hun resultaten, want als ze op Comfort zitten en die krijgt een rood scherm, dan is ze de mol niet.

Want als zij haar test niet verbetert en níemand haar zou willen helpen dan zou ze naar huis moeten, toch? Dan kan ze de mol niet zijn....

Of zou in dat geval Comfort een heel goede gokker blijken te zijn....?

 

Ik ga nu al besluiten dat ik voor mijzelf niet ga wijzigen m.b.t. de Pool; Ik schrijf iemand pas af als die persoon daadwerkelijk zijn koffers moeten pakken en in de auto stapt.

 

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie / gedachte hierover.

Ik ga zodadelijk de stand bijwerken en uiterlijk morgenavond zal ik ook direct míjn inzending voor aflevering 5 in het topic zetten ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik houd eigenlijk nooit zo van deze situaties.

 

 

Volgens mij was de stelregel altijd dat De Mol nooit een rood scherm kan krijgen en dus zou hier pontificaal aan kijker en medekandidaten al worden bevestigd dat zij ‘ook’ niet de Mol is, naast de daadwerkelijke afvaller. Toch zou het me inderdaad ook weer niet verbazen als dit inderdaad een enorm theaterstuk is met een ‘rood tussenscherm’, De Mol vervolgens in de auto plaatsneemt en natuurlijk altijd de eigen babyfoto raadt, en voilá in het uiterste geval worden er altijd 2 vragen aangepast en kan worden geredeneerd dat de op-één-na-slechtste 1 fout minder had en de Mol blijft in het spel. En dan natuurlijk weer de regie op zoveel mogelijk mingeld meepakken, in dit geval -1000.

En ik houd dus niet van dit soort ‘geklooi’ met eliminaties/-testen, omdat je volgens de stelregel zo’n kandidaat eigenlijk kunt laten vallen als verdachte want de Mol krijgt nooit een rood scherm, terwijl je het ook weer niet zeker kunt weten. Je krijgt ineens een hele ireële twijfel vanwege iets kunstmatigs als dit, net als toen Lennart 10.000 euro uit de pot trok en dat ook té onvoorstelbaar was om waar te zijn voor een Mol.

Het is echt een moeilijke serie, iedereen gedraagt zich zo nu en dan vreemd. Als ik echter optelsommetjes maak, dan blijven voor mij toch Comfort en Toos het meest verdacht.

- Thomas wilde heel fanatiek pasvragen pakken en zat bij die test echt druk gebarend te ergeren aan mensen die hun foto’s deelden (kan komen door +500 per foto natuurlijk, maar kwam meer over als dat hij ‘m kneep om zelf alternatief af te vallen).

- Lancelot krijgt ook steeds legio sabotagekansen op een presenteerblaadje die hij niet pakt, zoals vorige keer een vol eierpak die veel geld opleverde en nu weer de pasvragen die hij niet pakte. Dat is allemaal wel echt veel onnodig geld in de pot voor als hij de Mol is.

- Lieselot blijft zich maar isoleren van de spellen of op totaal niet-strategische posities plaatsnemen, zoals een bingozaal, aardappels schillend, of wachtend op een stoeltje waarna ze alsnog ook die pasvragen niet pakt. Ze zat Lancelot wel wat te pushen, maar om +5000 te voorkomen had ze als Mol dit keer toch wel een pasvraag gepakt? En ze geeft Comfort ook nog eens haar foto dus +500. Ook bij de hotelkamer was een ‘samen een vrijstelling’ dealtje slechter geweest voor de pot, dan direct stellen “ik neem sowieso niet”. Ze gaf daar Toos Carte blanche om +5000 euro te pakken (wat hij niet deed, mmm…, maar het werd alsnog wel +2000). Ook onnodig veel geld in de pot, waar voor een Mol weinig vanaf wordt gestuurd. Toch is het een opmerkelijke speler, alsof er ergens ook weleens iets niet zou kunnen kloppen.

- Ruben maakt soms de foute keuze, zoals met zijn rugnummer niet tonen, maar dat lijkt eerder wantrouwen. Hij zit vaak ook wel de juiste kant op te helpen met die pushups, of het verzwaren van die stellage bij de trein e.d. En vorige week bij de cowboy en paard opdracht ging het ook allemaal keurig. Lijkt wel echt een kandidaat ook.

- Toos is wel steeds verdacht bezig. Vorige keer in het hotel weinig op die knop drukken (voorkennis?), maar vervolgens meteen de discussie op slot gooien om 1 iemand met de vrijstelling weg te laten lopen. Kostte heel onlogisch 3000. Nu weer grijnzend ‘rotzak’ toen Ruben zijn rugnummer niet wilde geven, maar na afloop toen hij achter het stuur zat en later aan de eettafel was hij toch een beetje stiller en minder opgetogen. Eerder al Lieselot uit de camper willen halen waar geld kon worden verdiend. De Hardloop drill ging mis. Keurig z’n foto niet delen dus ook -500. Hij zit er opvallend vaak naast, en is ook opvallend vaak bij de unieke situaties betrokken.

- Comfort. Ging ook weer op dezelfde voet verder; steeds weer de regie over de porto. Toen ze zeker wist dat Ruben z’n rugnummer niet wilde tonen ging zij 1,5 minuut voor tijd maar wel. Een goed antwoord in de dierentuin werd op haar aandringen fout veranderd. En de eliminatie kan dus een mooie act zijn met veel mingeld. Maar ja… ‘kan’ het wel met dat semi rode scherm?
 

Nog allemaal maar eens goed laten bezinken.
 
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik vind het een hele brutale, Lennart-achtige mol als Commy de mol blijkt te zijn en zij dus kostte wat kost in die auto terecht wilde komen. Het is ook wel een sleutelpositie, want hoe je het ook wendt of keert: uiteindelijk krijgt ze de kans om geld te verdienen en weg te spelen (en jezelf niet teveel in de kijker te zetten, dus deze situatie zoals Commy 'm kreeg is goud voor een mol, want die schiet er zo tussendoor en "ja de groep heeft het zelf veroorzaakt door niet genoeg te helpen"). Ik had voor mezelf de stille hoop dat ze zich met 2 terugreis-pasvragen had moeten redden, omdat als ze dán ineens ook genoeg had gehad om een ander naar huis te laten gaan... Ja sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ook door wat de kandidaten allemaal vertelden over hoe ze de test nu zouden maken, eigenlijk weinig die nog steeds volledig blijven spreiden.


Als het bovenstaande wat door de M-brothers hierboven geschreven is klopt (en ik begin het ook te denken want ik zit intussen gruwelijk in een tunnel), dan had Leïla nooit een schijn van kans gehad. Dan moet je dat eerste scherm ook niet zien als een scherm voor eliminatie, maar als scherm voor wie de test als slechtste heeft gemaakt. En de mol weet natuurlijk de antwoorden op alle vragen (want 'goh wat deed ik als mol vandaag, oh dat was A! Dan vullen we dus B in'), dus die kan de test dan gemakkelijk als allerslechtste maken. Some food for thought.

Ik begin hiernaast te denken dat Liesalot de finale niet gaat halen (teveel al neergezet als kandidate, ook in de montage) en Lancelot de laatste afvaller voor de finale wordt... (teveel neergezet als fanatieke hufter-kandidaat, die volgens mij ook echt niet héél lekker in de groep ligt :P). Met Toos en Thomas als finalisten, samen met Commy. En Ruben next week exit, nu nog even verdachtmaken door zijn weigeren codes te geven?

Al is het ook weer typisch dat ze niet het krantenstuk in die bunker begonnen voor te lezen, toen Ruben weigerde zijn code te geven. Het viel me ook op dat het nabespreken van die opdracht vol-le-dig achterwege is gebleven in de montage.

Kijk: een twist in het slotelement, in de executie, is ontzettend tricky. Maar, eerlijk is eerlijk: de liefde voor Back to the Future, compleet met de quote aan het begin en de DeLorean aan het eind (inclusief redelijk accuraat special effect, chapeau!) maakt een hoop goed _O_

Wel tragisch voor Leïla, though. En Thomas voorspelde het al precies, alleen nam hij vervolgens Liesalot als voorbeeld.

 

P.S.: Kon er nog wat afgeleid worden uit die muziek tijdens de krantenbezorg-sequence? Volgens mij was het 'What a feeling', van Flashdance. Stonden er nog bijzondere nummers op die paar postbussen, die expliciet maar heel kort in beeld kwamen?

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, samba-boy zei:
  Toon verborgen inhoud

Ik vind het een hele brutale, Lennart-achtige mol als Commy de mol blijkt te zijn en zij dus kostte wat kost in die auto terecht wilde komen. Het is ook wel een sleutelpositie, want hoe je het ook wendt of keert: uiteindelijk krijgt ze de kans om geld te verdienen en weg te spelen (en jezelf niet teveel in de kijker te zetten, dus deze situatie zoals Commy 'm kreeg is goud voor een mol, want die schiet er zo tussendoor en "ja de groep heeft het zelf veroorzaakt door niet genoeg te helpen"). Ik had voor mezelf de stille hoop dat ze zich met 2 terugreis-pasvragen had moeten redden, omdat als ze dán ineens ook genoeg had gehad om een ander naar huis te laten gaan... Ja sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ook door wat de kandidaten allemaal vertelden over hoe ze de test nu zouden maken, eigenlijk weinig die nog steeds volledig blijven spreiden.


Als het bovenstaande wat door de M-brothers hierboven geschreven is klopt (en ik begin het ook te denken want ik zit intussen gruwelijk in een tunnel), dan had Leïla nooit een schijn van kans gehad. Dan moet je dat eerste scherm ook niet zien als een scherm voor eliminatie, maar als scherm voor wie de test als slechtste heeft gemaakt. En de mol weet natuurlijk de antwoorden op alle vragen (want 'goh wat deed ik als mol vandaag, oh dat was A! Dan vullen we dus B in'), dus die kan de test dan gemakkelijk als allerslechtste maken. Some food for thought.

Ik begin hiernaast te denken dat Liesalot de finale niet gaat halen (teveel al neergezet als kandidate, ook in de montage) en Lancelot de laatste afvaller voor de finale wordt... (teveel neergezet als fanatieke hufter-kandidaat, die volgens mij ook echt niet héél lekker in de groep ligt :P). Met Toos en Thomas als finalisten, samen met Commy. En Ruben next week exit, nu nog even verdachtmaken door zijn weigeren codes te geven?

Al is het ook weer typisch dat ze niet het krantenstuk in die bunker begonnen voor te lezen, toen Ruben weigerde zijn code te geven. Het viel me ook op dat het nabespreken van die opdracht vol-le-dig achterwege is gebleven in de montage.

Kijk: een twist in het slotelement, in de executie, is ontzettend tricky. Maar, eerlijk is eerlijk: de liefde voor Back to the Future, compleet met de quote aan het begin en de DeLorean aan het eind (inclusief redelijk accuraat special effect, chapeau!) maakt een hoop goed _O_

Wel tragisch voor Leïla, though. En Thomas voorspelde het al precies, alleen nam hij vervolgens Liesalot als voorbeeld.

 

P.S.: Kon er nog wat afgeleid worden uit die muziek tijdens de krantenbezorg-sequence? Volgens mij was het 'What a feeling', van Flashdance. Stonden er nog bijzondere nummers op die paar postbussen, die expliciet maar heel kort in beeld kwamen?

 

 

Ik wil eigenlijk ook gewoon niet ‘uit’ mijn Commy tunnel (-0-), en precies de mogelijke theorie van de brutale Lennart-achtige actie die dit zou kunnen zijn maakt ook dat ik nog niet direct geneigd bén om er uit te komen… maar op de één of andere manier zou het ook uniek zijn dat een Mol onscreen voor kijkers én medespelers een rood scherm krijgt gepresenteerd. En dat alles maakt dat ik niet goed weet wat ik er van vind als ze toch de Mol zou zijn, maar ook dat ik enkel om die ongeschreven regel ga twijfelen en niet omdat het niet zou kunnen. Ik zie echter ook met een bredere blik echt weinig alternatieven, behalve dat het Toos zou kunnen zijn (maar die voelt toch nét iets meer als montage-mol).


Wat ook weer zo is, als je het dan hebt over het inzetten van de test door andere kandidaten; Leila was in eerste instantie en lange tijd de enige die heel overtuigend voor Commy wilde opkomen en haar wilde helpen. Dat interpreteer ik dan als ‘Leila heeft in haar test niet op Commy ingezet, want als jouw Mol/hoofdverdachte in die auto komt dan wil je wel eens zien of je er naast zit en of die persoon dus toch kan afvallen’. Leila is vervolgens wel de lul; trek je conclusie, maar het zou heel goed kunnen zijn ‘iets te weinig op Commy ingezet’.
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Spoiler

 

Er is nooit een 'regel' geweest dat een mol nooit een rood scherm krijgt. Degene die de test het slechtste invult krijgt een rood scherm, zo is het gewoon.

En als je vindt dat er wel een regel is geweest, geef dan maar bewijs daarvan.

 

Alleen in Wie is de mol zeggen ze: "behalve de mol, die gaat nooit naar huis". Maar dit is niet Wie is de mol en de mol gaat ook hier nooit naar huis.

Maar niet gezegd dat zij echt de mol is natuurlijk.

 

Tijdens "dagboek van de mol" is de stem wel héél erg vervormd deze keer: de mol heeft dus een duidelijk accent (maar dat hebben ze zowat allemaal deze keer _O- )

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minutes ago, djkoelkast said:
  Hide contents

 

Er is nooit een 'regel' geweest dat een mol nooit een rood scherm krijgt. Degene die de test het slechtste invult krijgt een rood scherm, zo is het gewoon.

En als je vindt dat er wel een regel is geweest, geef dan maar bewijs daarvan.

 

Alleen in Wie is de mol zeggen ze: "behalve de mol, die gaat nooit naar huis". Maar dit is niet Wie is de mol en de mol gaat ook hier nooit naar huis.

Maar niet gezegd dat zij echt de mol is natuurlijk.

 

Tijdens "dagboek van de mol" is de stem wel héél erg vervormd deze keer: de mol heeft dus een duidelijk accent (maar dat hebben ze zowat allemaal deze keer _O- )

 

 

 



Nee het is in de Mol inderdaad nooit uitgesproken of gezegd.

Maar het kan wel het spel dusdanig verpesten als Comfort het is;

Als je een kandidaat bent en je ziet een andere kandidaat in eerste instantie een rood scherm krijgen dan zou je normaliter als eerste denken "die kan de Mol niet meer zijn".

Als je dan bij de volgende test die persoon niet meer mee neemt en je krijgt dan een rood scherm dan denk ik wel dat je je aardig genaaid voelt.

Ik zou dan als ik in dit spel zat willen weten wat dit precies betekent voor het verloop.

 

Overigens is deze situatie al eens langs gekomen in seizoen 8 met Bart.

We zagen geen rood scherm op dat moment, maar hij was het uiteindelijk ook niet (maar er hing ook geen risico/nadeel voor de pot aan vast).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, djkoelkast zei:
  Toon verborgen inhoud

 

Er is nooit een 'regel' geweest dat een mol nooit een rood scherm krijgt. Degene die de test het slechtste invult krijgt een rood scherm, zo is het gewoon.

En als je vindt dat er wel een regel is geweest, geef dan maar bewijs daarvan.

 

Alleen in Wie is de mol zeggen ze: "behalve de mol, die gaat nooit naar huis". Maar dit is niet Wie is de mol en de mol gaat ook hier nooit naar huis.

Maar niet gezegd dat zij echt de mol is natuurlijk.

 

Tijdens "dagboek van de mol" is de stem wel héél erg vervormd deze keer: de mol heeft dus een duidelijk accent (maar dat hebben ze zowat allemaal deze keer _O- )

 

 

 

 


Het 'bewijs' is eigenlijk dat het nooit is voorgekomen in de geschiedenis van het programma, behalve bij een Amerikaanse of Australische (?) editie waar de Mol zichzelf terug kocht met al het potgeld. Zelf niet gezien, maar dat vertelde jij eens en dat werd een blamage. Verder zijn situaties waarbij rode schermen 'zichtbaar' werden getoond en iemand kon terugkeren nooit bij 'de' Mol geweest. Het voorbeeld van Bart was ook een rood scherm dat niet werd getoond, dus kijkers en spelers zijn niet beïnvloed, los van dat hij het niet was. De klassieker Ruth in de auto met de rode verf weer wel, maar ook zij was niet de Mol.

 

En hier bij Commy twijfel ik toch sterk. Zoals RM aangeeft worden spelers en kijkers beïnvloed op dit zichtbare rode scherm resultaat (kan dit nou wel of niet nog een keer gebeuren??) want het punt is: de escape voor het rode scherm lag niet zoals bij Ruth bij de groep maar juist volledig bij Commy zelf. Ze heeft sowieso 2 vragen om te wijzigen van haar eigen babyfoto, dus ze heeft 100% kans om het scherm groen te maken volgens de regels zelfs als geen hond daaraan wil meewerken. Kwestie van 1 vraag meer fout doen dan de 1-na-slechste. Was het spel zodanig ingesteld dat ze niet zelf 100% in control was had ik haar afgeschreven, maar nu is het zeer bedenkelijk.

 

Het lot van de Mol ligt nooit in handen van de groep. Er moet altijd een gegarandeerde uitweg zijn die niet aan een toevals- of gunfactor of wat dan ook hangt en die uitweg was hier zeer beslist en obvious ingebouwd. Ze had die 2 vragen van zichzelf nodig en wat ze verder cadeau kreeg (2x2 uiteindelijk) was extra zekerheid en de rest werd keurig mingeld. Als het later een toneelstuk blijkt, dan 'kon' ze hier niet afvallen of de groep dat nou wel of niet wilde.
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh nog iets wat me opviel;

 



samba-boy stelde al e.e.a. aan vragen over achtergrondmuziek (geen antwoord op overigens ;)), maar wat ook wel bijzonder was; toen Commy voor de tweede keer haar scherm te zien kreeg werd het groen maar toch knalde het geluid van een afvallersscherm uit de speakers. De groene schermen van Lancelot en Ruben hadden weer het reguliere geluid.

 

Zouden ze daar hint-matig ook iets mee willen zeggen in de zin 'de kleur van de Mol is uiteindelijk altijd groen, zelfs als hij/zij de afvaller is'?

 

Man wat is het soms toch een rotspel -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, MarsM zei:

 

  Verberg inhoud

 Ze heeft sowieso 2 vragen om te wijzigen van haar eigen babyfoto, dus ze heeft 100% kans om het scherm groen te maken volgens de regels zelfs als geen hond daaraan wil meewerken.

 

 



Je weet niet hoeveel vragen ze nodig had om groen te krijgen en of ze die vragen goed ging invullen, dus 100% kans is het echt niet.

Ze had wel sowieso kans om 2 vragen te veranderen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, djkoelkast zei:

 

 

  Toon verborgen inhoud

 

 


Je weet niet hoeveel vragen ze nodig had om groen te krijgen en of ze die vragen goed ging invullen, dus 100% kans is het echt niet.

Ze had wel sowieso kans om 2 vragen te veranderen.
 

 

 

 

 

 

‘Als’ Comfort de Mol is en ze krijgt wél doorgespeeld hoeveel vragen in dit geval Leila goed had (die was dan gewoon het slechtste, dus daar ligt dan het kantelpunt en zij is dan sowieso de lul met of zonder back-to-the-future twist) weet ze precies dat ze dát aantal fouten +1 fout moet doen om vervolgens in die auto haar eigen babyfoto altijd goed te raden en daarop weer +2 juiste te doen. 0% kans om dan af te vallen, volledig zelf in de hand en door niemand anders te beïnvloeden of te voorkomen.

De Mol weet altijd alle antwoorden, als jij vragen over jezelf moet beantwoorden zou je toch ook alles weten. Je mag 2 vragen veranderen, nou, waar stond de Mol bij spel A, mocht de mol de engine room in, had de mol een juist element gepakt, Wie is de Mol. Enzovoorts. Al die antwoorden weet je als je de Mol bent, dus als je 1 vraag achter het rode scherm kantelpunt gaat hangen en er daarna weer 2 juist aanpast, voilá. En voor de extra ‘veiligheid’ kunnen ze dan alsnog ook altijd de babyfoto antwoorden nog doorseinen, maar in dit geval krijgt ze al haar eigen +2 en +4 van Leila en Lieselot er nog bij. Dus zelfs bij alsnog een vergissing is de marge zeer ruim en de kans om af te vallen nihil en onder eigen controle.

Je krijgt alleen altijd kans op kijkers die het valsspelen vinden, of onduidelijk dat dan achteraf de Mol een rood scherm had en ‘het dan toch niet meer kan zijn?’ enz. Die reacties zie ik nu allemaal al legio voorbij komen ;). In zekere zin zou ze maar beter gewoon niet de Mol zijn, mja, zolang ze in het spel zit ‘kan’ het.
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, djkoelkast zei:

Maar hoe cool was die hele Delorean-scene en alle referenties naa Back to the future (die ik zelfs nog nooit heb gezien)


Dat was heel fraai ja, doen ze trouwens in elke aflevering, zo ook dat spookhotel met die kamer waar de griezelige oude vrouw zat uit The Shining, en natuurlijk de legerdrill uit Full Metal Jacket. Veel triviale verwijzingen naar typische Amerikaanse film/serie ‘producten’. The Simpsons is ook al voorbij gekomen ;). En natuurlijk de ‘paperboy’ _O_ (die eerste scène uit deze aflevering was ook precies zo’n setting als bij het klassieke Arcade spel).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is tot nu toe gewoon weer een genot om naar te kijken, je moet echt met een vergrootglas op zoek naar kritische puntjes, ‘hoedje af’ ;).

 

Maar het is ook de hele kunst van hoe alles wordt gebracht.
 

 


In de Nederlandse versie zouden ze bingo gaan spelen en dan is dat het en dan denk je “pffff… is het al bijna klaar, wat saai zeg, dit had ook in Nederland gekund” en bij de Belgische versie doen ze ook bingo maar vervolgens hebben ze weer zoiets krankzinnigs bedacht als ‘attributen waarmee je je helemaal senior voelt tot pijn in je rug aan toe’ en vervolgens is het gewoon heerlijk om naar te kijken. Zelfs Lancelot was een momentje geestig met zijn “dat is een vervoeging van… wat, laat ook maar” _O-.

 

En dan die bejaarden in die zoo waar ze steeds 2 minuten verplicht naar hun zouteloze verhalen moesten luisteren. Vooral op het eind toen Thomas en Ruben niet opletten en toen “Excuseeeee me…”, dook dat vervelende oude vrouwtje ineens weer op _O-. Je zag Thomas ook echt wegschieten, maar Ruben was te traag. Kom op, hoe verzin je het! :D

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-4-2023 om 20:58, MarsM zei:

 

  Verberg inhoud

‘Als’ Comfort de Mol is en ze krijgt wél doorgespeeld hoeveel vragen in dit geval Leila goed had (die was dan gewoon het slechtste, dus daar ligt dan het kantelpunt en zij is dan sowieso de lul met of zonder back-to-the-future twist) weet ze precies dat ze dát aantal fouten +1 fout moet doen om vervolgens in die auto haar eigen babyfoto altijd goed te raden en daarop weer +2 juiste te doen. 0% kans om dan af te vallen, volledig zelf in de hand en door niemand anders te beïnvloeden of te voorkomen.

De Mol weet altijd alle antwoorden, als jij vragen over jezelf moet beantwoorden zou je toch ook alles weten. Je mag 2 vragen veranderen, nou, waar stond de Mol bij spel A, mocht de mol de engine room in, had de mol een juist element gepakt, Wie is de Mol. Enzovoorts. Al die antwoorden weet je als je de Mol bent, dus als je 1 vraag achter het rode scherm kantelpunt gaat hangen en er daarna weer 2 juist aanpast, voilá. En voor de extra ‘veiligheid’ kunnen ze dan alsnog ook altijd de babyfoto antwoorden nog doorseinen, maar in dit geval krijgt ze al haar eigen +2 en +4 van Leila en Lieselot er nog bij. Dus zelfs bij alsnog een vergissing is de marge zeer ruim en de kans om af te vallen nihil en onder eigen controle.

Je krijgt alleen altijd kans op kijkers die het valsspelen vinden, of onduidelijk dat dan achteraf de Mol een rood scherm had en ‘het dan toch niet meer kan zijn?’ enz. Die reacties zie ik nu allemaal al legio voorbij komen ;). In zekere zin zou ze maar beter gewoon niet de Mol zijn, mja, zolang ze in het spel zit ‘kan’ het.
 

Uit deze reactie mis ik één ding:

 

De mol hoeft nooit naar huis. Dus 'mol' Comfort had hier alleen maar hoeven zorgen dat ze alle vragen fout had, want het 'herstellen' into een groen scherm is voor de mol altijd het geval, die gaat gewoon niet weg. Die heeft zelfs haar eigen twee vragen (eigen babyfoto) eigenlijk niet nodig. Voor het plaatje vulde ze ze goed in (want de rest keek mee), maar als mol zijnde verandert rood altijd in groen. Het tweede executiepunt was hét executiepunt, het eerste executiepunt slechts een freezeframe in time.

:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, samba-boy zei:

Uit deze reactie mis ik één ding:

 

 

  Verberg inhoud

De mol hoeft nooit naar huis. Dus 'mol' Comfort had hier alleen maar hoeven zorgen dat ze alle vragen fout had, want het 'herstellen' into een groen scherm is voor de mol altijd het geval, die gaat gewoon niet weg. Die heeft zelfs haar eigen twee vragen (eigen babyfoto) eigenlijk niet nodig. Voor het plaatje vulde ze ze goed in (want de rest keek mee), maar als mol zijnde verandert rood altijd in groen. Het tweede executiepunt was hét executiepunt, het eerste executiepunt slechts een freezeframe in time.

:)

 

 



Hoeft nooit naar huis is nooit gezegd in BE.

En als ze maar x vragen mag herstellen is alles fout niet de juiste keuze, als het spel eerlijk blijft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Het is nooit gezegd, maar dat lijkt me toch wel de stelregel? Een mol gaat nooit naar huis, punt. Als ie wel naar huis gaat is er wat gaande, en moet er (zie vorig seizoen) een nieuwe mol gekozen worden. Het is dan misschien niet eerlijk, maar wel de mazzel die een mol heeft; die doet maar wat tijdens die test, en dus is dit een gouden positie voor de mol om in die auto te zitten. Eigenlijk vind ik het vooral jammer dat niemand van die kandidaten tijdens het dilemma gewoon hardop zei dat ze wel moeten helpen: als zij de mol is helpen zij hier de mol door haar níet aan juiste antwoorden te helpen. En inderdaad, voila, min-geld na afloop van de opdracht.


Overigens zie ik Commy eerder gister dan vandaag vertrekken; ik weet niet, ik vind haar zó passief in haar deelname. Prima basis voor een mol, maar gewoon een meh-uitstraling. Maargoed, dat vind ik ook van Lancelot (behalve tijdens de hierboven door @MarsM genoemde quote "Ja ach laat ook maar" :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-4-2023 om 18:23, djkoelkast zei:

 

Ze hebben al aangekondigd dat je de finale in de Kinepolis in Antwerpen kunt zien (samen met de molkandidaten van dit jaar), dus er is zeker geen liveshow, de ontknoping is gewoon opgenomen zoals voorheen.

 

Gelukkig! Weer een finale zoals een finale hoort te zijn. Aan die finales in Nederland, met die gillende molloten op de achtergrond kan ik nog steeds niet wennen :(  

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de tussenstand tot en met aflevering 5 bijgewerkt in de OP.

Daarnaast heb ik ook mijn inzending voor aflevering 6 aan de OP toegevoegd (en ik heb daarbij voor een tactische inzet gekozen 8))).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-4-2023 om 05:18, samba-boy zei:
  Verberg inhoud

Overigens zie ik Commy eerder gister dan vandaag vertrekken; ik weet niet, ik vind haar zó passief in haar deelname. Prima basis voor een mol, maar gewoon een meh-uitstraling. Maargoed, dat vind ik ook van Lancelot (behalve tijdens de hierboven door @MarsM genoemde quote "Ja ach laat ook maar" :D

 

 

Oooh nee, hier ben ik precies even anders; qua ‘rood scherm-issue’ dacht ik eerst ook “misschien is het beter als ze de Mol uiteindelijk niet is”, maar bij de opening van aflevering 5 kwam eigenlijk al gelijk in de evaluaties/ voice-overs bevestiging dat ze gewoon nog de Mol kan zijn (o.a. Lancelot merkte dat op in zijn verdenkingen en die zit er toch ook nog steeds in). Qua persoonlijkheid en uitstraling vind ik haar juist heel leuk, maar da’s waarschijnlijk puur smaak. Sowieso de knapste en schattigste madam dit seizoen, daarom was zij ook metéén mijn hoofdverdachte bij de presentatie van de deelnemers :P.

Maar Lancelot ga ik ook steeds meer waarderen, hij stond daar echt voor die klas even de kastanjes uit het vuur te halen (and now ‘clap clap’ switch places! _O-.. and now ‘fun fact time’….. THOMAS SCHIET OP, GAST! _O-).

Wederom weer fantastische aflevering met goede proeven. De school was hilarisch. Ook het café was mooi; oersimpel spelletje, maar toch daar ging ik ook weer stuk om bijvoorbeeld Toos die heel demonstratief z’n taartje ging eten en met het vorkje ging wapperen met een grijns op z’n gezicht en de rest vervolgens maar afvragen ‘zit ‘ie nou te seinen ?!’ :P. En de laatste proef met de verwijzing naar speed en ook de montage met de vallende cactussen, het was allemaal weer helemaal perfect en af.

Qua verdenkingen dan nog maar eens; nog maar 4 kandidaten en nog altijd zijn Commy en Toos erbij.

- Lancelot verdenk ik sowieso niet, die is gewoon heel slim en regelmatig goed bezig.


- Hetzelfde begint wel steeds meer voor Toos te gelden; hij lijkt echt heel ontspannen, zit constant te grijnzen en tijdens de speed proef liet hij toch wel doorschemeren Commy niet te vertrouwen. Ondertussen gaat bij hem alles toch alweer vaak gewoon goed, zoals met het besturen van de bus. Hij is waarschijnlijk overtuigd van zijn verdachte en kliert zich nu zo nu en dan strategisch door het spel.

- Ruben kwam deze aflevering weer het meest verdacht in de montage naar voren; verkeerd propje schieten, beetje donuts eten en afleiden, het autootje slecht besturen en laten platrijden, een geel draadje zien, enzovoorts. Toch blijf ik er echt bij dat hij gewoon een soort Jochem van Gelder is in het spel; de inconsequente kluns. Heel vaak gaat het ook weer wel goed, zoals het vangen van een appel of die ranch spellen.

- Commy; zolang zij er in blijft, voor mij echt dé Mol. Er vielen me hier toch weer veel sneaky dingen op; lang wegblijven in de bibliotheek, Lancelot 3 minuten voor tijd al willen overladen met info over de fun fact, in de auto aan die handpop vragen “Will you help me?” - “Goed geprobeerd” (soort hint), in het café als enige mingeld pakken maar voor het draaien van iedere kaart de groep vragen zodat het niet aan haar lag (en Toos die daar al een klierige houding aannam van “welja joh, draai maar door, doe je best maar je bent toch de Mol”). En wederom Ruben framen; eerder al toen ze zeker wist dat Ruben z’n rugnummer niet wilde tonen het zelf vlak voor tijd wel doen en hem de schuld geven en nu weer toen Ruben heel overtuigd was van een geel draadje zelf opmerken “ik dacht groen” wat juist was maar vervolgens verder niet doordrukken maar later wel kunnen zeggen “ik had het dus wel goed”, Maw: ik ben heel betrouwbaar.

Thomas gaf in z’n evaluatie na de schoolproef ook aan dat hij zijn deel samen met Commy heel goed vond gaan en ook vanwege het groene draadje gaf hij aan ‘shit balen alles ging verder goed behalve dat draadje’, maar dat lag in zijn perceptie ook zeker niet aan Commy. Conclusie: rood scherm, byebye. En dat bevestigt weer mijn eigen conclusie.

Ik weet hoe hard je kan vallen als je iets heel hard roept; maar Commy moet gewoon de Mol wel zijn ;). Hele hele hele diepe tunnel, all-in.
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik beoordeel aflevering 7 met een 10+ {|. Het is gewoon allemaal zo schandalig goed dat ik nog niet één miezerig kritiekpuntje kan bedenken. Na de eerste 3 minuten alleen had ik al geen tranen meer over vanwege - en zo’n pijn in m’n buik van het lachen dat ik het vervolg bijna niet meer aankon. “Like I said… A brilliant insight”. _O-
 

Dit is pure kunst op werkelijk ieder vlak. Zo jammer dat aankomende zondag de finale alweer is, want dit gaat gewoon nóóit vervelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Dat was het dan…

 

 
Op 19-3-2023 om 06:37, MarsM zei:

Qua kandidaten heb ik deze keer nog niet zo’n sterk ‘typecasting’ gevoel als voorgaande jaren qua blinde-gok Mol, dus iedereen maakt nog kans _O-.

Dat was een klein leugentje; 8/8 en 4 afvallers geraden, sorry guys ;).

Maar ik ben me er bewust van dat het vast en zeker geen representatieve vaardigheid is om de Mol van de foto / voorstelvideo’s te pinpointen. Als iemand zich toch afvraagt ‘hoe dan steeds?!’… heel eerlijk, geen flauwekul dus… ik kijk ze allemaal een hele tijd diep in de ogen (van zo’n foto of voorstelvideo), en na een tijd zie ik het dan. De ogen spreken bijna altijd terug. En niet alleen in een tv-spelletje. Als iemand iets anders zegt dan wat hij eigenlijk denkt of vindt, of als iemand iets vertelt maar het eigenlijk niet volledig meent… dan weet ik het. Niet 10 uit 10 keer, maar het ligt daar niet ver vanaf. Bij Comfort had ik dat gevoel van deze groep direct het allersterkst, toen de serie startte en zij aan Matteo werd gekoppeld en het spaarvarkentje liet kletteren had ik daarop m’n bevestiging eigenlijk alweer binnen. Bij Toos gaf de blik in zijn ogen en de eeuwige ‘grijns’ een sterke Lennart-vibe, dus vond hem lange tijd moeilijk te peilen maar hij bleek gaandeweg duidelijker gewoon zelfverzekerd doordat hij wist wie de Mol was.

Al met al; Ik ben nog steeds blij dat ik van @djkoelkast weer mocht meedoen en ik blijf evenwel toch ook de gunfactor houden voor deelnemers als @Ross en @Berleas dat ze met hun ‘precies het tegenovergestelde invullen van wat die vervelende MarsM altijd allemaal zit te over-analyseren’-strategie ooit eens wel zo’n award oplevert. En natuurlijk ook tegen @Hinse zou ik zeggen; houd vol! (Sorry maar manman, jij bent duidelijk niet heel goed in dit spelletje… dit jaar was bijna elke aflevering jouw Mol de afvaller de keer daarop _O-). En dan natuurlijk @Joost; toch weer vanaf het begin de Mol op het spoor en dan dwaal je toch weer af. Volgende keer gewoon je buikgevoel blijven volgen! (of juist niet :P). Tenslotte toch weer mijn eigenlijk altijd grootste concurrenten @RM en @samba-boy; jullie maken het altijd wel het spannendst om zo’n pooltje te winnen, maar bij jullie valt altijd het kwartje nét even een fractie later, waarvoor dank!

Het was een zeer toffe reeks, volgende week nog het toetje en dan weer hard afkicken ;)
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, wel toch een klein persoonlijk opbouwend feedback puntje;

 


Ik vond de presentatie van de finaletest echt verschrikkelijk gemonteerd, met een aanhoudende overload aan gespiegelde beelden links-rechts, boven-onder. Op een gegeven moment vond ik het echt een beetje storend en ik begreep ook niet helemaal de gedachte erachter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...