Jump to content

De Mol 2023 (BE) Pool

Recommended Posts

Beste vrienden,

Het is bijna weer zover; Vanaf zondag 19 maart start het elfde seizoen van De Mol.

En ook dit jaar organiseer ik een Pool; 

Titel.png.c89791ebc0242662d65a786a58c19f29.png

Afleveringen: Zondag 20:00 (Play4)

1499521819_DeKandidaten.png.f2b2b2efb4e3774178de90cd4fc4678f.png

molgroep23.thumb.png.da6eed72f24ea6d24dab0165c9af9bf4.png

565051030_AfgevallenKandidaten.png.d8162c3befccaca17cf67f4dbd5e27b7.png

Hieronder wordt (zodra het programma is gestart) het afvalschema van de kandidaten en de stand van de pot per aflevering bijgehouden.

Om spoilers te voorkomen wordt deze informatie verborgen.

2032912534_OpzetVanDePool.png.ed1d45b3e5cb39b44ad5b2f687bad438.png

Ten opzichte van voorgaande jaren is de opzet van de Pool veranderd.

Er zijn dit jaar géén wekelijkse te beantwoorden vragen en géén wekelijkse verdeling van 10 jokers (pasvragen) meer; De opzet is daarmee vereenvoudigd.

In plaats daarvan gaan we weer terug naar de basis en draait het elke week om 2 vragen; Wie is de Mol en wie valt er af? 

Daarnaast wordt er een schiftingsvraag ingebracht die een eventuele gelijke eindstand in de Pool moet voorkomen;

Iedere deelnemer aan de Pool geeft voor aanvang van aflevering 1 een schatting van het eindbedrag van de pot op, dat de winnaar van het programma wint.

Deelnemers die aan de Pool meedoen kunnen wekelijks alle inzendingen en de tussenstand bekijken.

De wekelijkse inzendingen worden weer  via pb naar RM gestuurd.

1983729472_VoorspelDeMolenAfvaller.png.90c93976f839b72e25df4c40111dd444.png

Iedereen die aan de Pool meedoet geeft elke week zijn/haar top 3 met verdachten op.

Hoe hoger een kandidaat op dit lijstje staat, hoe meer de deelnemer aan de Pool denkt dat dit de Mol is.

Uiteraard mag je in de loop van het programma zoveel schuiven met deze namen op de lijst als je wilt

Daarnaast geeft iedere deelnemer aan de Pool wekelijks de naam van de kandidaat door van wie hij/zij denkt dat die af gaat vallen. 

Uiteraard kan er ook voor gekozen worden om te voorspellen dat er niemand afvalt (dit gebeurt in België niet vaak) en switchen van Mol mag net zo vaak als de deelnemer wil.

Een overzicht van verdenkingen en voorspelde afvallers wordt onderaan in deze post bijgehouden.

Puntentelling.png.f86ebc2c4e070cb231d568dc95dbc3a6.png

Een Mol die op de eerste plek in het lijstje is genoemd levert 3 punten op.

Een Mol die op de tweede plek in het lijstje is genoemd levert 2 punten op .

Een Mol die op de derde plek in het lijstje is genoemd levert 1 punt op.

Als de Mol niet op het lijstje is genoemd levert dat geen punten op.

Als de Mol op het lijstje staat van de voorspelling van de eerste aflevering dan levert dat 1 bonuspunt op.

Iedere goed voorspelde afvaller levert 1 punt op.

1378270182_SpelregelsVanDePool.png.39bd99cdebdde2668ec09d31dc3470a3.png

• Iedereen die mee wil doen aan deze Pool geeft wekelijks tijdig en ruim voor de uitzending begint via pb aan RM zijn/haar verdachten en afvaller door.
  • Deelnemen aan deze Pool is niet meer mogelijk zodra aflevering 1 is begonnen (zondag 19 maart 20:00).
  • Ingezonden voorspellingen en antwoorden liggen vast nadat de aflevering waarvoor ingezonden wordt is gestart; daarvóór mogen inzendingen oneindig worden aangepast.
  • Er volgen geen reminders; Iedere deelnemer aan deze Pool is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inzenden van zijn/haar voorspellingen en antwoorden.
  • In de Vlaamse versie van de Mol valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er niemand afvalt en dat pas in de volgende aflevering bekend wordt gemaakt welke kandidaat er is afgevallen. Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de kandidaat is afgevallen.
  • Als de Mol het spel verlaat dan geldt dit ook als een afvaller (hij/zij verlaat immers het spel).
  • De winnaar van deze Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend (en dus over heeft gehouden) en deze deelnemer krijgt een award.
  • Afhankelijk van het aantal deelnemers aan deze Pool wordt een runner-up award uitgedeeld.

(Tussen)stand.png.cedb037ca08dafee3508f25980366c56.png

Klassement.png.4c0c327e499a6cc54d367afb19cdcf04.png

Verdenkschema.thumb.png.c13aa09328d7ffbd330a3ce04de031df.png

@djkoelkast, @Berleas, @Logitech, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Hinse, @Joost, @TMP, @alle andere users;

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool dient deze week voor zondag 20:00 uur zijn inzending voor aflevering 1 door te geven!

Veel Succes!

Invulblad Mol BE 2023.xlsx

Edited by RM

Jeeuj een nieuw Mol seizoen, daar kijk ik toch altijd weer naar uit. En de ‘Arizona’ sfeer zit er alweer goed in. Toffe locatie, zeker beter dan de Canarische Eilanden.

En ook alweer direct geheimzinnigheid rond de 10e kandidaat. Beste theorie daarover;

De trailer geeft vast nog weer een extra hint en wat je ziet is dat Gilles de kandidaat spreekt in een setting met rode gordijnen en zwart-wit patroon op de vloer - een setting die sterk doet denken aan de kamer uit de serie ‘Twin Peaks’, dus mijn gok zou zijn dat we te maken hebben met een 1-eiige tweeling. “Iets wat ze nog nooit hebben gedaan”. Aangezien er 4 mannen bekend zijn, verwachten we sowieso nog een man en slimme speurders hebben al ontdekt dat Lancelot een tweelingbroer heeft. Gilles nam bij het voorstellen in café de Mol ook al uitgebreid alle familieleden van Lancelot door met tevens namen die je niet vaak hoort, dus ik denk zelf een aannemelijke theorie ;).

Qua kandidaten heb ik deze keer nog niet zo’n sterk ‘typecasting’ gevoel als voorgaande jaren qua blinde-gok Mol, dus iedereen maakt nog kans _O-.

Tijd voor de recap van aflevering 1 (en de volgens @djkoelkast befaamde MarsM-tunnels waar je vast niet direct in mee moet gaan maar, aléé, wie weet is het weer eens een juiste -0-.

SPOILERS DUS ALS JE VERDER GAAT LEZEN.

Allereerst kandidaat nr 10; dat was een kleine tegenvaller, maar ik zal er niet teveel woorden aan besteden want het is toch alweer direct gedaan. Ik mag alleen hopen dat we niet vaker ‘bekende personen’ in de Mol gaan zien want we weten van de NL-editie maar al te goed waar dat toe leidt.

Dan mijn klassieke schot-voor-de-boeg schifting;

Lieselot - Zet zichzelf de hele aflevering buiten spel voor iets dat in eerste instantie niet om geld draaide. Lijkt me absoluut een kandidaat.

Toos - Zelfde verhaal als Lieselot. Speelt daarna het koorddans spel goed en lijkt een eerlijke vent. Lijkt me ook absoluut een kandidaat.

Thomas - Weinig bijzonders aan te ontdekken. Vriendelijke gast, speelt het spel goed mee. Deed 1 danspasje fout, maar verder geen stoorfactor. Ik zou zeggen, kandidaat.

Ruben - Fanatieke gast die zich hardop ergert aan geklooi van anderen. Deed het koorddansen verder goed en de zandloper leek aan zijn kant goed te gaan, maar liet zich wat overrulen door Lancelot. Vind ‘m niet verdacht.

Samya - Giechelend type, speelt goed mee met koorddansen en bordje raden, was heel fanatiek aan het ageren om Lieselot eruit te werken alsof ze bang was zelf af te vallen. Ze bleef wel achter bij het bord wat -500 opleverde maar… nèh, niet verdacht.

Leila - Beetje nietszeggend nog. Ze laat dingen vaak aan anderen over en deed het dansen verder perfect. Ik zie niet waarom ze de Mol zou zijn, maar ook nog niet waarom niet. Twijfelgeval.

Lancelot - Opvallende stoorzender; sommeert de zandloper extra te draaien, loopt samen met Ruben door waardoor Conny en Samya achterblijven wat geld kost, wil snel op de knop drukken aan het eind van spel 1 voor de andere groep aankomt, maakt verkeerde danspasjes, enzovoorts. De spin deed hij weer wel goed waar het gesaboteerd had kunnen zijn. Semi-verdacht, maar ik zie ‘m meer als ‘meneer de directeur’ die het allemaal beter weet.

Conny - Ook een sterk aanwezige persoon die er qua follow the money slecht op staat; ontmaskert Matteo persoonlijk en drukt dat door (-2000), verkeerde danspasjes (-1000), treuzelen bij het bord (2x -500) en geeft aanzet tot vinden van de sleutel in de klok. Zeer verdacht.

Comfort - Is stilletjes en kijkt de kat uit de boom, maar ondertussen het varken met -3000 laten kletteren, bij de slang vervoeren net de zender laten piepen en ze vormde een duo met Matteo in het eerste spel dus die zal haar niet in z’n test hebben meegenomen. Staat er dus ook slecht op qua geld verdienen en goed vertrouwen kweken. Ook zeer verdacht. 

Samengevat:

Niet de Mol: Lieselot, Ruben, Samya, Thomas, Toos

Misschien de Mol: Lancelot, Leila

De Mol: Comfort, Conny

Altijd weer leuk om aan het eind van de reis te zien of het gevoel juist is ;)

Maar het was weer genieten hoor, wat is dit toch een prachtig geproduceerde show _O_

Edited by MarsM
9 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik vond de introductie van de 10e kandidaat heel goed (en heel spannend, want wat gaat ding brengen joh). Heel goed gedaan.

Oh, het mysterie eromheen was weer puik en vond het verder ook wel een leuke speler. Niet specifiek aan geërgerd omdát hij een bekende was, maar 10 van deze categorie zouden het bederven. Voor een acteur gaf hij bijvoorbeeld wel heel snel op om te ontkennen dat hij niet Matteo was maar een lookalike, en dat is toch een beetje het gedrag dat bij ‘bekenden’ hoort; het geld boeit ze geen ene R.

Het spel in België wordt gewoon door de onbekende spelers veel harder gespeeld dan met bekende figuren onderling, omdát men puur voor zichzelf speelt en ook geld wil verdienen zoals hier ook weer keihard bijna unaniem Lieselot willen laten vallen.

Edited by MarsM

Misschien voor de Nederlanders wat minder, maar hij is echt een gigantisch bekend acteur in België, hij verklaarde zelf ook al: bij een rol bereid ik me maanden voor, hier was het on the fly en wilde toch liever gewoon zichzelf zijn.

Ik kan trouwens de serie Callboys van harte aanraden, daar speelt hij echt heel goed in (en het is ook echt heel grappig).

Ik heb inmiddels de OP aangevuld met alle deelnemers aan de Pool en alle inzendingen voor de eerste aflevering.

Ik heb nog geen tijd gehad om de tiende kandidaat te verwerken, alsook niet de mogelijkheid gehad om de afvaller al te verwerken, dus dat volgt later.

Spoiler

Alle deelnemers zijn in ieder geval een punt kwijt omdat de afvaller niet goed werd voorspeld.