Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -Deel 2-


Aanbevolen berichten

Ik heb deel 1 e 2 op de slager banden, maar ik kreeg toen ik ze kocht er ook een 3e band bij, die zou moeten aansluiten, maar dat doet die dan niet. Die 3e band kwam uit de 4 delige serie :( :( :(

maar op die 3e band staat wel die droom met het liedje ook een clown denk wel eens even heel goed na over het even.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Ik had hem al eerder gemeld, maar: Inspecteur van der steen (Dick Rienstra) staat niet op de aftiteling. Goof?

Er staat wel meer niet op de aftiteling, of verkeerd... Als ik besluit de andere aftiteling-fouten op te nemen in de goof sectie, zal ik deze erbij doen, maar nu nog niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een grote fout in deze serie is wanneer Joris (in afl.6) de prof. laat weten dat de kapitein zijn orders niet goed opvoerde, waarop de prof. antwoordt dat dat niet kan, omdat hij de kapitein laatst een extra dosis griengas heeft gegeven.

HAHAHA.

Ja, het is wel een fout.

Hij weet zelf het verschil niet meet tussen grien en hypnosegas.

Misschien had hij die soldaat wel de cilinder gegeven met slaapgas. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, dan liep de hele wereld met een groen hoofd rond net zoals inspecteur Kaletie.

En dan kon men niks meer doen.

En dan was ik niet geboren.

Wat een enge gedachte. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me af wat alle haters van deze serie ervan zouden vinden als hij niet op video maar op film zou zijn op genomen.

Haters?, ik wist niet dat mensen de serie haten,

maar ontopic, het verhaal verandert niet, dus ik zou het niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Dit is volgens mij de laatse serie die ik helemaal gezien heb, ter verduidelijking: Ik had in het begin alleen deel 1 van de eerste uitgave, de overige delen heb ik dus nooit gehad, later heb ik die weggegeven toen de slagersbanden kwamen, daar kreeg ik de eerste band van een familielid (zou niet meer weten wie) de andere twee heeft mn ma later gekocht bij de slager, dus ik heb geen bassieworst hoeven eten om die banden te sparen :P.

Maar wie deed eigenlijk de stem van Sweety in deze serie? In het hoorspel van de Verdwenen Schat heeft Robin precies dezelfde stem als Sweety in deze serie, dus moeten het Bas of Aad geweest zijn, dat waren de enige acteurs die aan het hoorspel meededen (op Dick Engelbracht na, maar die deed weer niet mee in de Professor) dus moet het Bas of Aad geweest zijn, weet iemand wie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Wellicht een complete versie? Met de verwijderde stukken er weer in?

Op één tape? Lijkt me onwaarschijnlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De complete serie duurt ongeveer 3 uur. Past toch makkelijk op 1 band? Ik heb zelfs videobanden waar 5 uur aan materiaal op staat. :)

Ja, maar banden van meer dan drie uur voor de verkoop? En van Bassie en Adriaan? ;)

Kan zijn hoor, leek me alleen onwaarschijnlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op één tape? Lijkt me onwaarschijnlijk...

Tja. B & A van Toor zijn daar meester in; in de deel 1, 2, 3, 4 of soms nog meer. Verschrikkelijk gewoon.

Vb. Liedjes uit Grootmoederstijd duurt in totaal 70 minuten, waarom dat nog splitsen in 2 videobanden van 35 minuten en daar nog meer dan 10 euro voor vragen! En nu heb ik de Huilende professor op 3 delen gekocht in het kruidvat, blijkt dat alles bewerkt is met Smorenburg (en ik koop al geen banden met smorenburg op) en totaal onvolledig is. :(8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja. Bas en Aad van Toor zijn daar meester in; in de deel 1, 2, 3, 4 of soms nog meer. Verschrikkelijk gewoon. Zo'n verschrikkelijke oplicherij!

Vb. Liedjes uit Grootmoederstijd duurt in totaal 70 minuten, waarom dat nog splitsen in 2 videobanden van 35 minuten en daar nog meer dan 10 euro voor vragen! En nu heb ik de Huilende professor op 3 delen gekocht in het kruidvat, blijkt dat alles bewerkt is met Smorenburg (en ik koop al geen banden met smorenburg op) en totaal onvolledig is. :(8)7

Ook zij moeten na hun succesjaren toch geld verdienen? Ik vind je reactie nogal kortzichtig, aangezien B&A afgelopen tijd juist heel veel op DVD hebben uitgebracht, waarbij alleen Europa, Amerika (nogal logisch), Leren en Lachen en de Schatkaart op meerdere delen hebben uitgebracht. Een DVD of video van B&A kost doorgaans niet zoveel geld (vaak < 10 euro), vergelijk dat maar eens met een geflopte bioscoopfilm, waar je zo het dubbele voor neer legt. En dan heb je nog niet eens 180 minuten, maar de helft ofzo. :{

Ik denk dat B&A zulke reacties niet zullen waarderen }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar banden van meer dan drie uur voor de verkoop? En van Bassie en Adriaan? ;)

Kan zijn hoor, leek me alleen onwaarschijnlijk.

Dat hebben ze ook gedaan met de diamant, dat weet ik nog wel. 1 videoband met 3 uur materiaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb deel 1 e 2 op de slager banden, maar ik kreeg toen ik ze kocht er ook een 3e band bij, die zou moeten aansluiten, maar dat doet die dan niet. Die 3e band kwam uit de 4 delige serie :( :( :(

maar op die 3e band staat wel die droom met het liedje ook een clown denk wel eens even heel goed na over het even.

Kan iemand eens juist vertellen welke versie van De Huilende professor (op video) die volledig is? Zijn dat nu:

** De oude penta videobanden in 4 delen

** De videobanden in 3 delen (uit begin jaren '90')

** De slagersbanden

** De dubbelbox van 1997 (extra lange versie - 180 minuten)

** De 3 Bridge Kids videobanden uit 2002 < Deze heb ik nu >

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan iemand eens juist vertellen welke versie van De Huilende professor (op video) die volledig is? Zijn dat nu:

** De oude penta videobanden in 4 delen

** De videobanden in 3 delen (uit begin jaren '90')

** De slagersbanden

** De dubbelbox van 1997 (extra lange versie - 180 minuten)

** De 3 Bridge Kids videobanden uit 2002 < Deze heb ik nu >

De dvd is ook volledig (met als extras verwijderde scenes) maar op de oude penta`s staan die wel. Dus die zijn volledig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De dvd is ook volledig (met als extras verwijderde scenes) maar op de oude penta`s staan die wel. Dus die zijn volledig.

Dus alle andere versies zoals de 3-delige banden en de slagersbanden zijn onvolledig?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is er dan onvolledig aan de slagersbanden? Ik heb ze zelf ook, en volgens mij zijn ze niet onvolledig.

Zoiezo mis je daar de verwijderde scenes, en die staan wel op de dvd, en op de pentas. Op de slagersbanden staan de liedjes Zeg stel je nou voor, en Zo vrij als een vogel, en een paar kleine scenes er niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf de Arcade dubbelbox uit 1997.

En daar mis je ook veel scenes en liedjes.

Alleen Dierentaal en Rustig,rustig,rustig staan er op.

En de Geheim agenten droomwereld is verwijderd.

Kortom,best veel in geknipt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ja, zoals het begin als B&A bij het groene meertje komen.

Ja inderdaad, een tijdje geleden zag ik die scène en ik dacht zo van: "Huh, dit heb ik nog nooit gezien." :? Maja, al dat knippen... dan krijg je dat.

Wat eigenlijk niet klopt bij De Huilende Professor is op het laatste als de lachbom ontploft. Dan moet dus eigenlijk iedereen gaan lachen. Maar uitgerekend de persoon die de meeste grapjes maakt in de serie (Bassie uiteraard *bas* ) blijft gewoon op de boot wat jammeren totdat hij het eindelijk snapt. Maja *adriaan* en *kapitein* beginnen op de boot ook niet te rollen van het lachen, dat klopt dus eigenlijk niet, maja... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat eigenlijk niet klopt bij De Huilende Professor is op het laatste als de lachbom ontploft. Dan moet dus eigenlijk iedereen gaan lachen. Maar uitgerekend de persoon die de meeste grapjes maakt in de serie (Bassie uiteraard *bas* ) blijft gewoon op de boot wat jammeren totdat hij het eindelijk snapt. Maja *adriaan* en *kapitein* beginnen op de boot ook niet te rollen van het lachen, dat klopt dus eigenlijk niet, maja... ;)

Van Bassie is het logisch, die lacht al van zichzelf, dus hij wordt niet beïnvloed door de lachgasbom. Voor de rest is het idd vreemd. Iedereen zou moeten lachen, anders zou het effect van die 'huilbom' die aanvankelijk zou worden gelanceerd ook klein geweest zijn. Alleen het groepje van de professor werd vrolijk, dan zouden alleen zij door de griengasbom beïnvloed zijn geweest als Adriaan de cylinders niet had laten omwisselen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Van Bassie is het logisch, die lacht al van zichzelf, dus hij wordt niet beïnvloed door de lachgasbom. Voor de rest is het idd vreemd. Iedereen zou moeten lachen, anders zou het effect van die 'huilbom' die aanvankelijk zou worden gelanceerd ook klein geweest zijn. Alleen het groepje van de professor werd vrolijk, dan zouden alleen zij door de griengasbom beïnvloed zijn geweest als Adriaan de cylinders niet had laten omwisselen.

Het is wel een andere bom natuurlijk. Misschien was de lachgas bom helemaal niet zo krachtig als de huilbom zou zijn geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is wel een andere bom natuurlijk. Misschien was de lachgas bom helemaal niet zo krachtig als de huilbom zou zijn geweest.

Ohja dat kan natuurlijk ook. Tenslotte was het niet de bedoeling dat de lachgasbom gelanceerd moest worden.

Blijft wel een leuk feitje uit deze serie trouwens, die cylinder met lachgas, beplakt met een sticker met getekend doodshoofd en kruis :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De complete serie duurt ongeveer 3 uur. Past toch makkelijk op 1 band? Ik heb zelfs videobanden waar 5 uur aan materiaal op staat. :)

Er zijn ook wel videobanden met de hele serie.. Zoals De Diamant en de Verzokenstad (alle2 nieuwe versies), die staan op 1 videoband.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan iemand eens juist vertellen welke versie van De Huilende professor (op video) die volledig is? Zijn dat nu:

** De oude penta videobanden in 4 delen

** De videobanden in 3 delen (uit begin jaren '90')

** De slagersbanden

** De dubbelbox van 1997 (extra lange versie - 180 minuten)

** De 3 Bridge Kids videobanden uit 2002 < Deze heb ik nu >

Nee nee zelfs op de DVD is hij niet helemaal compleet.. .de Penta banden hebben kleine stukjes die je op DVD niet hoort (dankzij Frey en randy_roes, want heb zelf de dvd NOG niet en zou ik t nog niet weten :P). ik ben bezig met al deze stukjes op te zoeken en als ik ze allemaal heb open ik een nieuw topic ermee. Vanaf vrijdag ben ik 3 dagen weg (lanparty :P). dan zal ik maandag of dinsdag het af hebben. dus als je de video ergens ziet liggen (op de markt ofzo) KOPEN !! :P

wat ik me wel beetje afvraag is : het intro is hetzelfde die nu op tv gebruikt wordt in professor maar als bassie zegt van : Adriaan is akrobaat, dan lijkt het of ie dat heel klein beetje anders zegt.

en het intro is ook stuk langer gelaten (in deel 1,2 en 4 :P nee deel 3 is het intro kort zoals op tv) voor de rest geen muziek behalve Spiral, swat, tubular bells (remix (niet de originele)) maar ik zal wel een nieuwe topic openen erover :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatst zat ik weer eens de Professor te kijken en toen vielen we me wat dingen op. Het zijn niet zozeer bloopers, maar wel leuk om te vermelden ("en ook zo bescheiden!") :P

1. De auto van Joris voordat hij wordt gearresteerd én de ontsnappingswagen zijn hetzelfde merk, type en kleur - maar wel een verschillend nummerbord. Dit gebeurt in B&A series wel vaker; toch een hoop moeite in dit geval. Zouden ze alleen de platen hebben verwisseld?

auto_joris_1.jpg

auto_joris_2.jpg

2. Jullie weten misschien wel van mijn onbedwingbare neiging om B&A lokaties op te speuren. :Y

Op dit plaatje zie een bord met de tekst "Camping Duinhoeve". In het shot hierboven van de ontsnappingswagen van Joris staat een bord "Brasserie Bosch en Duin". Deze twee gecombineerd leiden tot de locatie Udenhout (bij Tilburg). Er is nl. ook een camping Duinhoeve in Renesse, maar daar hebben ze de brasserie niet. :9

camping.jpg

3. In dit shot kun je goed zien dat B&A in de vliegtuigscenes niet van de grond zijn gekomen. Alle vliegbewegingen zijn professioneel slingerwerk van cameraman Ben. Op zich niet superverrassend (jaja, dit keer met 2 'r'-en), maar toch lekker-uh. Let op de weerspiegeling van het tarmac (incl. witte belijning) en het gras in de onderkant van de vleugel achter Adriaan...

vliegtuig.jpg

4. Tijdens de achtervolging van Joris is er een klein continuïteitsfoutje: de seizoenen. In het ene shot zijn alle bomen groen en in het andere zijn ze kaal. Het licht is ook duidelijk van een ander seizoen. Misschien dat B&A door de verloren afleveringen een enkele scene hebben moeten toevoegen, maar ik dacht dat Aad dit had opgelost louter met handig knipwerk.

seizoen_1.jpg

seizoen_2.jpg

5. Vóórdat Joris voor de laatste keer terugkeert naar de basis van de professor, worden B&A alleen beschreven als een clown en een acrobaat. Hun namen worden door Joris of de professor niet genoemd, dat komt pas later. Toch is de professor vóór die tijd al duidelijk geobsedeerd (en gefrustreerd, kijk maar naar de tanden van Adriaan :) ) door B&A. Zie posters.

poster_1.jpg

poster_2.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
2. Jullie weten misschien wel van mijn onbedwingbare neiging om B&A lokaties op te speuren. :Y

Op dit plaatje zie een bord met de tekst "Camping Duinhoeve". In het shot hierboven van de ontsnappingswagen van Joris staat een bord "Brasserie Bosch en Duin". Deze twee gecombineerd leiden tot de locatie Udenhout (bij Tilburg). Er is nl. ook een camping Duinhoeve in Renesse, maar daar hebben ze de brasserie niet. :9

Ik woon dan wel in Tilburg, maar ik zou het niet eens ooit gezien hebben, of zelfs maar een vermoeden gehad hebben, want in de omgeving van Udenhout kom ik eigenlijk nooit...nu wil ik toch wel eens op onderzoek uitgaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik woon dan wel in Tilburg, maar ik zou het niet eens ooit gezien hebben, of zelfs maar een vermoeden gehad hebben, want in de omgeving van Udenhout kom ik eigenlijk nooit...nu wil ik toch wel eens op onderzoek uitgaan ;)

Vooral doen, en dan foto's maken! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik woon dan wel in Tilburg, maar ik zou het niet eens ooit gezien hebben, of zelfs maar een vermoeden gehad hebben, want in de omgeving van Udenhout kom ik eigenlijk nooit...nu wil ik toch wel eens op onderzoek uitgaan ;)

Camping Duinhoeve

Oude Bosschebaan 4

5071 RR Udenhout

Brasserie Bosch en Duin

Oude Bosschebaan 1

5071 RP Udenhout

Ze liggen zo te zien aan het adres nog écht dicht bij elkaar ook!! Probeer vooral ook foto's te maken vanuit de positie van de caps die ik heb gepost.

Succes!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...