Ga naar inhoud

Hoe en waar heb jij je collectie opgeborgen?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen eindelijk mijn virtinekast :D

En nu vraag ik me af, hoe heb JIJ je collectie opgeborgen?

In een mooie kast? op een plank? In kartonnen dozen? verspreid over de kamer over de grond?

en waar heb je het opgeborgen? mooi uitgestald in je kamer/huiskamer of ergens in een stoffig hoekje op zolder?

Liefst met foto's natuurlijk *)

Mijn B&A artikelen en de dubbel-CD liggen netjes in mijn nieuwe vitrine en die staat in de hoek van mijn huiskamer met een mooie ingelijste poster er bovenop als 'kroon' op de verzameling:

C1.jpgC2.jpg

De video's en cd's/cd-roms hangen/staan daarnaast in een daarvoor bestemd rek:

C3.jpgC4.jpg

en ook de DVD's hebben daarnaast een eigen rek, hier zitten ook 2 CD-roms in van spelen met...

C5.jpg

En hoe zit dat bij jullie???

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sinds een paar dagen eindelijk mijn virtinekast :D

En nu vraag ik me af, hoe heb JIJ je collectie opgeborgen?

In een mooie kast? op een plank? In kartonnen dozen? verspreid over de kamer over de grond?

en waar heb je het opgeborgen? mooi uitgestald in je kamer/huiskamer of ergens in een stoffig hoekje op zolder?

Liefst met foto's natuurlijk *)

Mijn B&A artikelen en de dubbel-CD liggen netjes in mijn nieuwe vitrine en die staat in de hoek van mijn huiskamer met een mooie ingelijste poster er bovenop als 'kroon' op de verzameling:

C1.jpgC2.jpg

De video's en cd's/cd-roms hangen/staan daarnaast in een daarvoor bestemd rek:

C3.jpgC4.jpg

en ook de DVD's hebben daarnaast een eigen rek, hier zitten ook 2 CD-roms in van spelen met...

C5.jpg

En hoe zit dat bij jullie???

Wauw, wat heb jij een mooie verzameling! :D

Bij mij staat het ook in een kast, maar niet in een vitrine.

Er zitten wel unieke dingen bij zie ik!

Mijn video's staan apart, mijn cd's en cd-roms staan apart.

De puzzels staan apart en de rest staat samen uitgestald (ik bedoel daarmee m'n mini-puzzeltjes, alle boeken, schriften, ansichtkaarten, buttons, sleutelhangers; kettingen, pin, clownsneus, B&A maskers, ohja alle rest hé :)

Hier kan ik helaas geen foto van maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zozo, da's netjes. Ik heb pas een paar DVD's maar ga m'n collectie z.s.m. uitbreiden en dan het liefst in een vitrine.

Lukas.

Ik heb geen vitrine, omdat ik daar simpelweg geen plaats voor heb. Ik heb met mijn vriendin wel afgesproken dat we later (O+) een aparte B&A kamer maken, met allemaal verzamelde spullen. :D Eens zien wat er van terecht komt. :P

Hier een slechte foto van een deel van de DVD's (let niet op de kwaliteit en de rommel):

DVD's

De cd's die ik heb liggen tussen mijn cd collectie en de paar videobanden die ik bezit liggen op zolder. Dat kan dus een stuk beter :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog niet zoveel DVD's omdat ik eerst de videocollectie zo compleet mogelijk hebben.

Nog 3 banden (waarvan er 1 deze week komt) en mijn basiscollectie is klaar. Dan alle andere, eerdere en nabewerkte versies nog!!!

Zondag wordt weer leuk: 3 rommelmarkten op 1 dag, daar kun je het leukste vinden en lekker afdingen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb geen vitrine, omdat ik daar simpelweg geen plaats voor heb. Ik heb met mijn vriendin wel afgesproken dat we later (O+) een aparte B&A kamer maken, met allemaal verzamelde spullen. :D Eens zien wat er van terecht komt. :P

Hier een slechte foto van een deel van de DVD's (let niet op de kwaliteit en de rommel):

DVD's

De cd's die ik heb liggen tussen mijn cd collectie en de paar videobanden die ik bezit liggen op zolder. Dat kan dus een stuk beter :P.

Hinse, ik ga niet zeggen hoe klein mijn collectie is maar de bovenste plank van een vitrine zoals die van DJ Koelkast is zelfs te groot :9 .

Ik ga eerst zorgen dat mijn DVD collectie compleet is (elke maand 1 DVD inclusief de kleine series) en dan nog wat kleinere artikelen. Video's hoeft van mij niet zo.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

tsja, ik heb dus niet zon hele grote verzameling als jullie...

k kwam er gister zelfs achter dat ik mn casettebandjes (stuk of 5) WEGGEGOOID heb :'( aantal jaar terug, toen k opeens n afkeer had van B&A... Waarschijnlijk omdat ik het toen als kinderachtig vond en de waarde er niet van inzag... K baal er hardstikke van, dus niet zeggen dat het dom was ;)

Naja k heb beneden nog n video staan van Op Bezoek Bij als ik het goed heb...

Maar dit is de B&A stuff op mijn kamer. Staat gewoon tussen mn andere stuff :)

DSC00001.JPG Mn Discman met een zelf samengestelde B&A cd en t doosje (met inhoud) van mn enige B&A cds...

DSC00007.JPG

Hmmz ik kan mn handen niet stil houden, maar dit zijn mn Schatkaart DVD's, ze staan iets afgezonderd van mn andere DVD's, maar dat komt omdat er nog n zooi andere troep tussen staat :)

DSC00117.JPGDSC00125.JPG

twee overzicht foto's. Op de linker staat een foto die k heb gemaakt op 15 mei in t circus, Bassie die n boek van Wonderer signeert en een Wonderer en Dr. Ommels die toekijken... En een kaart van Bassie. Rechtsonder zie je mn Verzonken Stad DVD.

Op de rechter pic zie je mn B&A Poster (tnx Evert). Helemaal rechts, achter mn printer zie je dus die Schatkaart dvd's.

En wat er op mn monitor staat kan je beter zien op deze pic:

DSC00126.JPG

hmmz nu ben k alleen nog mn sleutelhanger vergeten, maar daz dus alles... Er komen nog wel weer n keer wat DVDs bij, maar k ben ff wat aan het geld aan t sparen de laatste tijd ;)

--edit: url tag gerepareerd--

--edit: ow tnx, moet dat zonder aanhalingstekens...--

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb langs mijn bed een mooie plank met al mijn dvd's netjes op een rijtje (50 films + 16 B&A dvd's) en naast die dvd's staat mijn subwoofer :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb geen vitrine, omdat ik daar simpelweg geen plaats voor heb. Ik heb met mijn vriendin wel afgesproken dat we later () een aparte B&A kamer maken, met allemaal verzamelde spullen. Eens zien wat er van terecht komt.

Hier een slechte foto van een deel van de DVD's (let niet op de kwaliteit en de rommel):

DVD's

De cd's die ik heb liggen tussen mijn cd collectie en de paar videobanden die ik bezit liggen op zolder. Dat kan dus een stuk beter .

Offtopic: Hee Hinse....Fawlty Towers DVD's of zie ik dat verkeerd...dat witte ding >:) heb ik ook!! echt geweldig *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb geen vitrine, omdat ik daar simpelweg geen plaats voor heb. Ik heb met mijn vriendin wel afgesproken dat we later () een aparte B&A kamer maken, met allemaal verzamelde spullen. Eens zien wat er van terecht komt.

Hier een slechte foto van een deel van de DVD's (let niet op de kwaliteit en de rommel):

DVD's

De cd's die ik heb liggen tussen mijn cd collectie en de paar videobanden die ik bezit liggen op zolder. Dat kan dus een stuk beter .

Offtopic: Hee Hinse....Fawlty Towers DVD's of zie ik dat verkeerd...dat witte ding >:) heb ik ook!! echt geweldig *O*

Jep, zeker geweldig :D, alleen jammer van de slechte ondertiteling. Maar voor de rest echt een juweeltje *)

Zo, nu weer ontopic :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cold45; die dubbel cd wat is dat precies en wat staat erop?

nooit gezien of was dat je zelf gemaakte? :P

lol nee dat was niet mn zelfgemaakte...

Ik was laatst bij de Mediamarkt (14 mei, de dag voor de meet) en moest dus nog n B&A cd hebben... Ze hadden daar maar 2 cds... (naja 2 dubbel cds) deze en nog een andere, zag er hetzelfde uit, maar andere titel en andere nrs, waarschijnlijk ook wel n ander plaatje op de voorkant...

tracklisting:

CD1 Avonturen

1) Titelliedje B&A

2) Verhaaltje

3) Het circus is in de stad

4) Verhaaltje

5) Mac Bassie

6) Verhaaltje

7) Ondervraging

8) Verhaaltje

9) Ik ben een clown

10) Verhaaltje

11) Zo vrij als een vogel

12) Verhaaltje

13) Musketiers

14) Verhaaltje

15) Achter de wolken

16) Verhaaltje

17) Maak de piste maar vrij

18) Titelliedje B&A

CD2 Feest

1) Titelliedje B&A

2) Verhaaltje

3) De prins en de kikker

4) Verhaaltje

5) Eenzame Bassie

6) Verhaaltje

7) Wat er ook gebeurt

8) Verhaaltje

9) Benidorm

10) Verhaaltje

11) Op de kermis

12) Verhaaltje

13) Met een bril op

14) Verhaaltje

15) Neef's Dierentuin

16) Verhaaltje

17) Rare dingen

18) Verhaaltje

19) Mijn rode neus

20) Verhaaltje

21) Hondenkoor

22) Verhaaltje

23) Titelliedje B&A

Op die andere cd stonden op CD1 geen "verhaaltjes". Op de Avonturen CD komt het verhaal een beetje neer op die van de Diamant. Die van Feest weet ik niet. Ik heb deze cd nog niet helemaal beluisterd omdat ie enorm slecht afspeelt in mn discman. Ik heb wel een aantal nrs ervan, samen met wat nummers waarvan ik geen idee heb hoe ik eraan kom O-) op die zelf samengestelde CD gezet... Ik neem aan dat je daar geen tracklisting van hoeft?;)

Ik geloof btw dat ik er 9,99 voor heb betaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Helft van collectie

De andere helft (stuff/cd's/video's) moet ik meer moeite voor doen om een foto van de nemen, had ik net even geen zin in. :)

grrr, 2 van de cassettes die jij daar hebt staan heb ik dus ooit weggegooid :'( (Geheime Agenten en die blauw met rode "vanuit Griekenland" heet die toch?)

En je handtekening van Bas ligt op zn kop ;)

Oja ik heb ook nog ergens een legpuzzel van B&A...

ow dj, moet je ff naar de Mediamarkt gaan ;)

Misschien nog wel ff leuk om te vermelden:

de eerste dag dat ik die poster van B&A op had gehangen schrok ik me dood als ik even opkeek van mn monitor.. Ik heb er zowieso een hekel aan als mensen me op de vingers zitten te kijken en dan zag ik opeens twee van die lachende gezichten me aanstaren ;)

-editten en logische verhalen maken blijft lastig...-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gewoon geen ruimte om het allemaal netjes bij elkaar te zetten ( te veel boeken O+)

Hier drie pics: CDs, DVDs, poster

Als ik de laatste levering binnen heb, maak ik nog wel een leukere foto van de DVDs, maar zo staan ze dus. Niet echt makkelijk maar ik kan ze blind vinden (het enige in mijn hele kamer dat op volgorde staat).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn dvd's staan in een kast waar ook andere dvd's staan. Alleen dan op een aparte plank. Eerst gesorteerd op serie (Plaaggeest eerst, Amerika laatst), daarna de dvd's die niet in de series vallen (Live, liedjes etc.).

Mijn cd's liggen apart bij mijn computer (het zijn er maar twee, Een cd met Klaris muziek die gewoon "Bassie en Adriaan" heet en de dubbel-cd "Schattenjacht/De Verdwenen Schat")

Verder heb ik het boek "Bassie en Adriaan op school" nog niet echt een plekje kunnen geven, want die is vandaag pas aangekomen.

Ik heb mijn Bassie sleutelhanger aan mijn sleutelbos zitten, de gesigneerde poster ligt opgerold, maar die wil ik nog inlijsten (zodat er geen gaatjes in komen of plakband nodig is). En mijn door Bassie gesigneerde Bassiekaart ligt bij mijn dvd's.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze nu in mijn vitrine gezet en dat staat best leuk. De pronkstukken van mijn vitrine zijn de vele vakantiesouvenirs die ik bewaar van o.a. Engeland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Spanje....

abc2.jpg

Ik heb nog maar 6 DVD's maar ga deze uiteraard z.s.m. uitbreiden!

abc3.jpg

De gehele vitrine.

abc1.jpg

De mooiste vakantiesouvenirs in de vitrine. De nieuwsten zijn de grote steen met het Colloseum en de koepel naast de scheve toren van Pisa, dit is de koepel van de Sint Pieter waar ik helemaal bovenin heb gestaan :Y door de koepel met de trapjes ga je helemaal scheef lopen :D . Ook van m'n laatste Rome bezoek staat er het pizza-autotje :D . Heel leuk om zo te verzamelen: ik neem gewoon mee wat ik voor leuks tegenkom :Y !

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Joepie!!! Mijn moeder kwam toenet ver weg de oude versie tegen van Op reis door Europa tegen met oude Klaris muziek en de CD 16 Zotte liedjes ook met oude liedjes zoals de Fairies in Klaris versie, wat een verschil :D:D:D !

Nu is mijn collectie:

VHS

- Sleutel (oud copyright 1991 CNR)

- Europa 1 (oud copyright 2000)

- Hallo vriendjes (enkel op VHS copyright 1996)

DVD

- Schatkaart 2

- Kroon

- Verzonken Stad

- Eur 3

- Eur 4

- Eur 6

CD

- 16 zotte liedjes

In september koop ik alle DVD's voor schatkaart 2 (schatkaart 1, professor ...) en de rest daarna.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Net als de rest van mijn spullen: verspreid door de kamer. Aan de muur hangt een poster, in de kast ligt een beetje..op de grond liggen de DVD's, net als de rest van de DVD- en videocollectie.

Hmmm, ik ken dat van ergens ;)

Ow ja, het is bij mij hetzelfde, maar met uitzondering dat de cd's op m'n bureau liggen zodat ik ernaar kan luisteren als ik op de pc zit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie verzamelingen zie ik zeg... ^O^

Ik heb al mijn B&A stuff boven m'n bed staan, ik heb daar een soort aanbouw aan m'n bed. Daar staan m'n videobanden en DVD's van B&a op, en daarboven op, mijn CD, puzzel, en boekje...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog helemaal niets van Bassie en Adriaan :( Schandalig he?

Maar ik ben van plan volgende week in 1 keer zo veel mogelijk te kopen, zo niet alles. Gelijk een kastje er bij en de dvd's en alle andere ellende krijgt een mooi plaatsje!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog helemaal niets van Bassie en Adriaan :( Schandalig he?

Maar ik ben van plan volgende week in 1 keer zo veel mogelijk te kopen, zo niet alles. Gelijk een kastje er bij en de dvd's en alle andere ellende krijgt een mooi plaatsje!

Nou, suc6 ermee dan...! Dat wordt dan een dure week voor je! Vergis je niet in de prijzen hoor! En kijk ff op dit topic (als je dat nog niet gedaan hebt) om te kijken waar je nou de goedkoopste DVD's kan halen...-------> http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... highlight=

Suc6! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Valt dat niet om? O}

haha nee anders kon ik die foto niet maken ze blijven staan probeer maar es uit als je het voorzichtig doet en elke dvd 1 centimeter altijd naar links duwt lukt het licht er ook aan hoeveel dvd's erop liggen he

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

haha nee anders kon ik die foto niet maken ze blijven staan probeer maar es uit als je het voorzichtig doet en elke dvd 1 centimeter altijd naar links duwt lukt het licht er ook aan hoeveel dvd's erop liggen he

Leuk bedacht, maar niet echt praktisch als je de onderste dvd wilt bekijken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...