Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik hoorde toevallig vandaag het nummer Sint Maarten, dit nummer zit toch niet in de Reis vol Verassingen of vergis ik me nu O}?

Dacht dat het voor de serie geschreven was, maar nooit gebruikt ;).

klopt is nooit gebruikt, maar wel voor de serie geschreven

staat ook op de cd "een reis vol verassingen"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dit karaoke-nummer is wel gebruikt als achtergrondmuziek in de serie ja.

Ja, maar dus alleen in de Klaris-versie... bij de Smorenburger zit er zo'n stom caribisch muziekje onder *(* Jammer, want ik vind St. Maarten juist wel een leuk liedje :D Hadden ze er van mij liever in mogen doen dan bijv. Jimmy..... overigens sowieso onzin dat ze St. Maarten niet konden verwerken vanwege ''ruimtegebrek''.... de eerste afleveringen op Curacao duren ruim 30 minuten, terwijl de laatste 2-3 afleveringen niet verder komen dan +- 25 minuten..... hadden ze die 3 minuutjes St. Maarten makkelijk kunnen verwerken... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is weer een goed voorbeeld van een groot gemis in de bewerkte versie: de instrumentale 'St. Maarten' hóórt gewoon in die aflevering. Als je het mij vraagt, tenminste ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is weer een goed voorbeeld van een groot gemis in de bewerkte versie: de instrumentale 'St. Maarten' hóórt gewoon in die aflevering. Als je het mij vraagt, tenminste ;)

Eigenlijk vind ik alles een groot gemis in de bewerkte versies.

Neem de verzonken stad (weet dat het daarvoor het verkeerde topic is, maar toch). De serie moet voor mij gewoon de griekse muziek bevatten en die is ook helemaal weg!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Eigenlijk vind ik alles een groot gemis in de bewerkte versies.

Neem de verzonken stad (weet dat het daarvoor het verkeerde topic is, maar toch). De serie moet voor mij gewoon de griekse muziek bevatten en die is ook helemaal weg!

Dat ben ik zeker met je eens. Met sommige muziekwijzigingen kan ik nog best leven, maar voor het grootste gedeelte...nou ja, je begrijpt me wel. Nu maar weer eens on-topic :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar dus alleen in de Klaris-versie... bij de Smorenburger zit er zo'n stom caribisch muziekje onder *(* Jammer, want ik vind St. Maarten juist wel een leuk liedje :D Hadden ze er van mij liever in mogen doen dan bijv. Jimmy..... overigens sowieso onzin dat ze St. Maarten niet konden verwerken vanwege ''ruimtegebrek''.... de eerste afleveringen op Curacao duren ruim 30 minuten, terwijl de laatste 2-3 afleveringen niet verder komen dan +- 25 minuten..... hadden ze die 3 minuutjes St. Maarten makkelijk kunnen verwerken... :{

Misschien was er zoveel tijdnood tijdens de opnames dat het gewoon niet meer kon.

en aangezien dat Bas ook niet alles goed ging in die tijd (z'n enkel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien was er zoveel tijdnood tijdens de opnames dat het gewoon niet meer kon.

en aangezien dat Bas ook niet alles goed ging in die tijd (z'n enkel)

ooh ja... dat is waar... inderdaad even niet bij stilgestaan dat ze het misschien door omstandigheden niet konden filmen...

maar dan nog... 3 minuutjes :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ooh ja... dat is waar... inderdaad even niet bij stilgestaan dat ze het misschien door omstandigheden niet konden filmen...

maar dan nog... 3 minuutjes :{

Is een paar uur filmen :{

Misschien tijdnood maar wat benafan al zei het kan ook door de enkel van Bas zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is een paar uur filmen :{

Misschien tijdnood maar wat benafan al zei het kan ook door de enkel van Bas zijn

''paar uur'' zal nou ook wel weer meevallen... de hele amerika serie is in 6 weken tijd opgenomen, met tussendoor nog allemaal regen ook. En een liedje opnemen zal vast niet zo vaak overgedaan hoeven te worden, of ontzettend veel tijd in beslag nemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

''paar uur'' zal nou ook wel weer meevallen... de hele amerika serie is in 6 weken tijd opgenomen, met tussendoor nog allemaal regen ook. En een liedje opnemen zal vast niet zo vaak overgedaan hoeven te worden, of ontzettend veel tijd in beslag nemen.

tenzij er veel wind is en er gewerkt wordt met borden met de letters A,B.C t/m X,Y,Z

en die borden steeds omvallen zoals te zien is in de bloopers van Het alfabet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

tenzij er veel wind is en er gewerkt wordt met borden met de letters A,B.C t/m X,Y,Z

en die borden steeds omvallen zoals te zien is in de bloopers van Het alfabet ;)

Hèhèhè dat is precies het voorbeeld dat ik wilde noemen van iets (een liedje) wat ''een paar uur'' heeft geduurd, wanneer iemand het niet eens was. Lijkt mij dus niet dat dit bij St. Maarten het geval zou zijn geweest ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou een paar uur kunnen duren, zo'n filmpje opnemen. Er gaat wat mis met de tekst, Bas zn slem staat over, krijgt plotseling last van zn enkel, moet ineens naar de WC, een figurant loopt verkeerd door het beeld en ga zo maar door. Er kan een hoop misgaan, zeker ook omdat ze het bijna perfect op beeld willen hebben dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou een paar uur kunnen duren, zo'n filmpje opnemen. Er gaat wat mis met de tekst, Bas zn slem staat over, krijgt plotseling last van zn enkel, moet ineens naar de WC, een figurant loopt verkeerd door het beeld en ga zo maar door. Er kan een hoop misgaan, zeker ook omdat ze het bijna perfect op beeld willen hebben dan.

Veelal worden beeld en geluid apart opgenomen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Veelal worden beeld en geluid apart opgenomen :P

Dan nog kan er veel mis gaan :Y

Maar ik denk trouwens niet dat dit liedje vanwege de enkel van Bas niet doorgegaan is. Volgens mij paste het er gewoon niet meer in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Veelal worden beeld en geluid apart opgenomen :P

Tsja, dan moet je er wel rekening mee houden dat je precies goed moet timen tijdens de beeldopnamen om het geluid en het beeld synchroon te kunnen krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja, dan moet je er wel rekening mee houden dat je precies goed moet timen tijdens de beeldopnamen om het geluid en het beeld synchroon te kunnen krijgen.

En zoals B&A in elke serie weer bewijzen, zijn ze daar NIET goed in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een paar uur lijkt me ook wel wat veel voor een liedje van 3 minuten, of ze moeten er een heel speciale clip van hebben willen maken ;).

Eindelijk weer eens een discussie over een serie :P

Vergeet niet dat B&A meestal veel verschillende locaties in de liedjes gebruiken, die ze elders niet gebruiken. Het kost ook tijd om deze locaties te vinden (en die willen ze vaak perfect kiezen). Het kost ook tijd om personen en materiaal op de juiste locaties te krijgen. En als Bassie dan ook nog eens last van zn enkel heeft kan ik me voorstellen dat je alles zo snel mogelijk wilt afronden.

Maar bij Sint Maarten was het toch zo dat dit liedje te veel spanning uit de aflevering zou halen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vergeet niet dat B&A meestal veel verschillende locaties in de liedjes gebruiken, die ze elders niet gebruiken. Het kost ook tijd om deze locaties te vinden (en die willen ze vaak perfect kiezen). Het kost ook tijd om personen en materiaal op de juiste locaties te krijgen. En als Bassie dan ook nog eens last van zn enkel heeft kan ik me voorstellen dat je alles zo snel mogelijk wilt afronden.

Maar bij Sint Maarten was het toch zo dat dit liedje te veel spanning uit de aflevering zou halen?

Als ze op veel verschillende locaties wilden gaan filmen gaat daar inderdaad veel tijd in zitten :Y. En bij dit liedje zou het best kunnen dat ze op meerdere locaties wilden filmen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo groot is het eiland anders niet :P

Dus dat van die verschillende locaties vind ik persoonlijk een beetje onzin :P

Wat betreft spanning uit de aflevering...Ze konden het ook zingen nadat de boeven waren gepakt.

Vlak voor "de bui altijd hier en nooit daar" was, volgens B100, waar B&A zitten te bespreken hoe ze Handige Harry in de val hebben gelokt? Het is toch een raar moment. Je hebt eerst in het verhaal van alles op dat eiland meegemaakt en pas daarná ga je er een liedje over zingen. Zou toch een raar moment zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nadat "de bui altijd hier en nooit daar" was, volgens B100? Het is toch een raar moment. Je hebt eerst in het verhaal van alles op dat eiland meegemaakt en pas daarná ga je er een liedje over zingen. Zou toch een raar moment zijn.

Ze hebben bij de ontknoping van Amerika wel meer steekjes laten vallen ;) Ik blijf het nog altijd jammer vinden dat alleen de Baron en B100 door Bassie en Adriaan in de maling worden genomen en dat je later Adriaan hoort vertellen dat Harry ''ook opgepakt'' is. Had ook met het budget te maken, dat weet ik wel omdat ook Harry niet overal mee naartoe is gevlogen... maar dan had ik het toch anders aangepakt. Na 16 afleveringen verwacht je toch een ''spectaculair'' einde... en die bleef een beetje uit. (zeker als je daarvoor Europa zag qua ontknoping...) :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo groot is het eiland anders niet :P

Dus dat van die verschillende locaties vind ik persoonlijk een beetje onzin :P

Wat betreft spanning uit de aflevering...Ze konden het ook zingen nadat de boeven waren gepakt.

nja zon groot eiland is het ook weerniet, ongeveer zo groot als texel was he toch.

en aangezien dat texel toch zo'n 25 bij 8 km is noem ik dat niet echt klein eigenlijk hoor.

maar goed, misschien dat het liedje pas achteraf geschreven nadat alle opnames er al op zaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nja zon groot eiland is het ook weerniet, ongeveer zo groot als texel was he toch.

en aangezien dat texel toch zo'n 25 bij 8 km is noem ik dat niet echt klein eigenlijk hoor.

maar goed, misschien dat het liedje pas achteraf geschreven nadat alle opnames er al op zaten.

25 bij 8 km is klein..... in anderhalf uur fiets je dat hele eiland al rond, laat staan dat je met de auto gaat... :?

En waarom zouden ze dat liedje achteraf schrijven, als ze al klaar zijn met de opnames? Dat heeft ook weinig zin... dat liedje was gewoon al geschreven, maar volgens mij was het ''wegens tijdgebrek'' niet opgenomen. Geen idee dus of dat tijdgebrek slaat op dat de serie te lang duurde of dat er geen tijd meer was het te filmen... maar volgens mij is het allebei een beetje onzin... dat de serie te lang duurt slaat nergens op (als het toch al 7 uur duurt, maken 3 minuten ook weinig uit + het feit dat de laatste afleveringen veel korter duren dan de eerste afleveringen)... dat er geen tijd was om te filmen... tja... eiland is klein, dus locaties ben je zo... en zo lang zal het ook wel niet duren. (ook gezien het feit dat ze met dat ABC ''een paar uur'' bezig waren, omdat dit ook steeds mis ging. Dat zou bij St. Maarten nooit het geval geweest zijn.)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij was het een heel mooi moment geweest om dit lied wel op het eind te zingen van de aflevering. Het eindshot van de aflevering is dat B&A languit gaan liggen op een strandstoel. Voordat ze dat deden hadden ze dat lied kunnen zingen en terwijl het volume dan langzaam daalt, hadden ze hun laatst tekst kunnen uitspreken en gaan liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd vind ik een nummer in het Sint Maarten gedeelte ook niet echt passen. De serie zit aan zn ontknoping, iedereen zit in spanning over het gevangen nemen van de baron en cornuiten en adriaan had in de serie zelf al tijd tekort om zijn plan voor te bereiden merkte hij op.

Ik zou het niet gepast gevonden hebben, om daar nog een (ik ken het liedje niet) liedje tussen te knallen. Krijg je een beetje hetzelfde effect als in de diamant, waar bassie en adriaan net de BB over de zendapparatuur van B1 heeft gesproken en hun plan gaan uitvoeren. Ze hadden geen tijd te verliezen, maar toch had Bassie nog even tijd om over zn grote rode schoenen te zingen. Behoorlijke afknapper als je flink in de spanning zit als je het mij vraagt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij was het een heel mooi moment geweest om dit lied wel op het eind te zingen van de aflevering. Het eindshot van de aflevering is dat B&A languit gaan liggen op een strandstoel. Voordat ze dat deden hadden ze dat lied kunnen zingen en terwijl het volume dan langzaam daalt, hadden ze hun laatst tekst kunnen uitspreken en gaan liggen.

Precies... beetje hetzelfde idee als bij de Diamant en de Huilende Professor. De serie afsluiten met een vrolijk liedje aan het einde. Zoals het bij Amerika nu is gedaan gaat het uit als een scheet in de mist... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies... beetje hetzelfde idee als bij de Diamant en de Huilende Professor. De serie afsluiten met een vrolijk liedje aan het einde. Zoals het bij Amerika nu is gedaan gaat het uit als een scheet in de mist... :{

Dat is zeker waar, maar of het Sint-Maarten liedje dan wel geschikt is, is een andere vraag. Persoonlijk zou ik dan liever een liedje horen over wat ze allemaal beleefd hebben, zoals in de Diamant. Een soort samenvattend liedje van de serie zeg maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eerlijk gezegd vind ik een nummer in het Sint Maarten gedeelte ook niet echt passen. De serie zit aan zn ontknoping, iedereen zit in spanning over het gevangen nemen van de baron en cornuiten en adriaan had in de serie zelf al tijd tekort om zijn plan voor te bereiden merkte hij op.

Ik zou het niet gepast gevonden hebben, om daar nog een (ik ken het liedje niet) liedje tussen te knallen. Krijg je een beetje hetzelfde effect als in de diamant, waar bassie en adriaan net de BB over de zendapparatuur van B1 heeft gesproken en hun plan gaan uitvoeren. Ze hadden geen tijd te verliezen, maar toch had Bassie nog even tijd om over zn grote rode schoenen te zingen. Behoorlijke afknapper als je flink in de spanning zit als je het mij vraagt.

Dat hebben ze toch wel vaker gedaan.....

Kijk naar de verzonken stad... ze moeten vliegensvlug naar Rhodos om te boeven te zoeken... en wat gaan ze doen?

- uitgebreid op een terrasje zitten

- uitgebreid een liedje over griekenland zingen en worstjes bakken en dansen...

vervolgens zien ze de boeven lopen... plats, bof, ploing... 8 minuten later zitten de boeven gevangen. En plotseling is ook het raadsel van de steen ''met nieuwe apparatuur'' helemaal opgelost... Behoorlijke misser als je het mij vraagt. Het grote verschil is alleen dat de ontknoping stukken beter is dan bij Amerika... ik had St. Maarten toch wel graag er in gezien :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat hebben ze toch wel vaker gedaan.....

Dat doet voor de rest niets af aan het feit dat ik op zulke momenten een liedje niet gepast vind. Er zijn inderdaad een hoop voorbeelden van te nemen. Ik noemde er 1 van de diamant, die van de verzonken stad klopt ook. Ik vind het afknappers, vooral op het einde van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is zeker waar, maar of het Sint-Maarten liedje dan wel geschikt is, is een andere vraag. Persoonlijk zou ik dan liever een liedje horen over wat ze allemaal beleefd hebben, zoals in de Diamant. Een soort samenvattend liedje van de serie zeg maar.

Of het Sint-Maarten liedje aan het eind geschikt is vraag ik me ook af. Wat echter wel zo is, is dat de professor wordt afgesloten met het liedje van We reizen met het hele circus ook niet echt een samenvattend liedje over de serie is maar het past er naar mijn mening toch wel goed in als afsluitend nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De afsluiter moet naar mijn idee gewoon zijn zoals het nu is. Dus, dat shot dat ze nog wat spreken en dan gaan liggen op hun stoel. Alleen daarvoor dan dat lied. Dat ze over het strand lopen en dan het lied klinkt.

En dat bedoelde ik ook precies met "het lied zingen als de boeven gepakt zijn" ;)

@ benafan: ik zei zelf al dat het eiland niet zo groot is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

eigenlijk vind ik het mooi zoals het nu is, maar ik had het denk ik ook mooi gevonden als het nr. erin zat. adriaan gaat liggen en zegt: "ik ga niets doen, en dat heeeeeel lang volhouden", waarop bassie zegt: "goed idee, ik doe mee", of iets in die richting, eigenlijk vind ik dat een heeeeeel mooie afsluiter van alle series, en ook van die serie, want ik vindt het zo mooi als aad het zegt over dat heel lang volhouden, omdat het hun laatste serie is, en heeeel lang geen avonturen meer beleven.

als het nr. erin mocht, zou ik willen hebben op het eind, en dat de aftiteling bijna op het eind van het nummer, en dat je het nummer blijft horen tijdens de aftiteling, zoals "rijden in een wagentje" en "varen, varen" in grootmoederstijd en zoals "we reizen met het hele circus in de huilende prof. zoals het op dvd werd gedaan, dat zou mooi zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afsluiter is zo lekker typisch Bassie en adriaan. Met dat "niets doen en heel lang volhouden" en dan Bassie die toch stiekem laat merken dat een avontuurtje op zijn tijd toch wel leuk is. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug aan het begin van de 'Verzonken stad' als ze aankomen op het vliegveld. Of in de Europa serie...

Het einde van de reis vol verassingen is open, maar toch ook weer gesloten... ze wisten toen waarschijnlijk al zeker dat dit hun laatste grote avonturenserie zou worden

Link naar bericht
Delen op andere sites
De afsluiter is zo lekker typisch Bassie en adriaan. Met dat "niets doen en heel lang volhouden" en dan Bassie die toch stiekem laat merken dat een avontuurtje op zijn tijd toch wel leuk is. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug aan het begin van de 'Verzonken stad' als ze aankomen op het vliegveld. Of in de Europa serie...

Het einde van de reis vol verassingen is open, maar toch ook weer gesloten... ze wisten toen waarschijnlijk al zeker dat dit hun laatste grote avonturenserie zou worden

dat waren de woorden die ik zocht, thx _O_
Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...