Ga naar inhoud

Harry Potter - boeken en films


Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Eén troost heb je, er komt nog een deel. Over twee jaar komt de laatste en is het echt voorbij :)

a) da's nog niet zeker en b) is alles dan in ieder geval afgerond en kijk je niet meer uit naar het volgende deel om te weten hoe het afloopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

a) da's nog niet zeker en b) is alles dan in ieder geval afgerond en kijk je niet meer uit naar het volgende deel om te weten hoe het afloopt.

Ik meende een keer te horen of gelezen te hebben dat Rowing in totaal 10 boeken wilde schrijven, omdat die vervolgopleiding van Harry ook nog zou worden geschreven en die opleiding zou 3 jaar duren (die lengte van de opleiding valt te lezen in het vierde deel)

Daarnaast zou het vaststaan dat Harry vroeg zou sterven...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rowling heeft bevestigd dat er 7 boeken komen. Het laatste hoofdstuk vanb boek 7 zou gaan over de toekomst van de hoofdpersonen, wat voor werk ze gaan doen enzo.

Ik heb vannacht deel 6 uitgelezen

SPOILER

[spoil]Severus Snape vermoordt Dumbeldore, zag je ook wel aankomen vanaf het 2e hoofdstuk he...[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rowling heeft bevestigd dat er 7 boeken komen. Het laatste hoofdstuk vanb boek 7 zou gaan over de toekomst van de hoofdpersonen, wat voor werk ze gaan doen enzo.

Ik heb vannacht deel 6 uitgelezen

SPOILER

[spoil]Severus Snape vermoordt Dumbeldore, zag je ook wel aankomen vanaf het 2e hoofdstuk he...[/spoil]

Bedankt voor de spoiler, hoef ik hem tenminste niet meer te lezen }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedankt voor de spoiler, hoef ik hem tenminste niet meer te lezen }:|

Huilebalk. Ik zet er nog met grote letters Spoiler boven, en plaats het vervolgens in een code zodat je 't niet kunt lezen. Kan ik niks aan doen dat jij je schiewnierigheid© niet kunt bedwingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Huilebalk. Ik zet er nog met grote letters Spoiler boven, en plaats het vervolgens in een code zodat je 't niet kunt lezen. Kan ik niks aan doen dat jij je schiewnierigheid© niet kunt bedwingen

Jullie hebben allebei gelijk. Maar ik ben wel geschokt. Zonde dat dat gebeurt in het boek. Echt zonde en niet rechtvaardig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Huilebalk. Ik zet er nog met grote letters Spoiler boven, en plaats het vervolgens in een code zodat je 't niet kunt lezen. Kan ik niks aan doen dat jij je schiewnierigheid© niet kunt bedwingen

Het slaat werkelijk nergens op dat je me huilebalk noemt en ik snap ook niet waarom je zonodig dit moet verraden. Spoilers kunnen meer inhouden dan geheimen of onthullingen in mijn ogen.

De mensen die het boek niet hebben gelezen willen dit niet lezen en de mensen die het boek wel hebben gelezen die weten dit al.

Het is dus in beide gevallen NIET NODIG om het te posten.

Ik hoop dat je de volgende keer dus even nadenkt bij je volgende post en dat je al helemaal die woorden als "huilebalk" voor je wilt houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het slaat werkelijk nergens op dat je me huilebalk noemt en ik snap ook niet waarom je zonodig dit moet verraden. Spoilers kunnen meer inhouden dan geheimen of onthullingen in mijn ogen.

De mensen die het boek niet hebben gelezen willen dit niet lezen en de mensen die het boek wel hebben gelezen die weten dit al.

Het is dus in beide gevallen NIET NODIG om het te posten.

Ik hoop dat je de volgende keer dus even nadenkt bij je volgende post en dat je al helemaal die woorden als "huilebalk" voor je wilt houden.

Ik vind dat RM hierin gelijk heeft. Hij kon natuurlijk niet van te voren weten wat jij ging vertellen onder die spoiler, Niek. En bovendien is het niet erg netjes dat je iemand zomaar huilebalk noemt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is wel lullig voor RM, maar ik wist ook al voordat ik het boek ging lezen wie dood zou gaan. Iemand had niet eens de moeite gedaan om dat onder een spoiler te zetten :(. Het is wel vervelend dat dat al verklapt wordt, maar het blijft zeker de moeite waard om het boek te lezen ;).

Als je op safe wilt spelen moet je gewoon alle topics en sites over Harry Potter mijden ;)

Ik heb tot nu toe de 3 films gezien en ik vind vooral Ron leuk en sommige leraren. Verder niet echt heel bijzondere films en daarom snap ik de hype niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind niet dat je moet klagen dat er iets gespoilerd wordt als er SPOILER boven staat en het in een spoilertag wordt gegoten. Los van het feit dat het een nutteloze mededeling was.

Verder vond ik film 3 wel een stuk beter dan de eerste twee en ik kijk erg uit naar de vierde, erg benieuwd. Maar smaken verschillen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

dankjewel wonderer, ik vind dat je me niets kan verwijten aangezien ik het gewoon netjes verteld heb, het ligt louter aan je eigen nieuwsgierigheid :)

en ik geef toe, dat huilebalk had niet gehoeven. sorry.

Link naar bericht
Delen op andere sites
dankjewel wonderer, ik vind dat je me niets kan verwijten aangezien ik het gewoon netjes verteld heb, het ligt louter aan je eigen nieuwsgierigheid :)

en ik geef toe, dat huilebalk had niet gehoeven. sorry.

Excuses aanvaard. Hopelijk hebben we er wat van geleerd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Wie heeft The Goblet of Fire al gezien? Ik ben er zelf woensdag de 23ste geweest.

----------------------------------------------------------------------------------

Favoriete boek: The Prisoner of Azkaban

Favoriete figuren: Harry Potter, Remus Lupin, Sirius Black en Albus Dumbledore.

Favoriete film: The Goblet of Fire

----------------------------------------------------------------------------------

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie heeft The Goblet of Fire al gezien? Ik ben er zelf woensdag de 23ste geweest.

----------------------------------------------------------------------------------

Favoriete boek: The Prisoner of Azkaban

Favoriete figuren: Harry Potter, Remus Lupin, Sirius Black en Albus Dumbledore.

Favoriete film: The Goblet of Fire

----------------------------------------------------------------------------------

Ik heb The Goblet of Fire vandaag gezien! Ik vond het een goede film met mooie special effects.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie heeft The Goblet of Fire al gezien? Ik ben er zelf woensdag de 23ste geweest.

----------------------------------------------------------------------------------

Favoriete boek: The Prisoner of Azkaban

Favoriete figuren: Harry Potter, Remus Lupin, Sirius Black en Albus Dumbledore.

Favoriete film: The Goblet of Fire

----------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem dinsdag de 22ste al gezien in Antwerpen en ik vond hem echt gaaf. Filmisch gezien beter dan Azkaban, maar Azkaban is donkerder en dreigender en daar hou ik meer van. En hij heeft meer Snape en Black ;)

Maar alles vormt een perfect geheel, begin, midden, eind, de karakter zijn prachtig uitgewerkt en ik vond de subtiele humor ERG aangenaam.

Wat ik achteraf wel miste, was lessen en andersoortige magie. Ze zitten tenslotte op school, nietwaar?

Oh, even een favo lijstje:

Boek: Azkaban

Char: Snape, Ron, Black, Tonks

Film: Goblet/Azkaban

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Zo ik heb in deze vakantie ook nog eens deel 6 gelezen, dit maal in het Nederlands. Ik blijf het een heel leuk boek vinden alhoewel de echte spanning redelijk langzaam op gang komt.

Even wat speculeren over deel 7:

Wat denken jullie van deze theorie (gaat over boek 6+7), niet lezen als je deel 6 niet uit hebt !

[spoil]

www. dumbledoreisnotdead .com (kan er geen url van maken en die verstoppen in de spoiler ;))

Ik moet zeggen dat hij er goed over nagedacht heeft, maar ook in deze theorie zitten enkele gaten. Ik denk dat Perkamentus echt dood is, al dan niet in samenspraak met Sneep, dat zou ik niet durven zeggen.

RAZ/RAB die de Horcrux in de Grot wilde vernietigen/heeft vernietigd is naar mijn idee Regulus Zwarts/Black, de broer van Sirius.

[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even wat speculeren over deel 7

In de media verscheen deze week het bericht dat J. K. Rowling deel 7 zo snel mogelijk wil afronden, omdat ze, zoals ze zelf vertelde: 'niet kon wachten om iedereen het vervolg van het verhaal te vertellen'. De planning is dan om deel 7 al in 2006 te laten verschijnen, wanneer werd niet gezegd.

Zou goed nieuws zijn voor de Potterfans, het is natuurlijk wel het laatste deel, maar hopelijk zullen dan veel vragen snel een passend antwoord krijgen, of het moet zo zijn dat vele zaken altijd een mysterie zullen blijven natuurlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de media verscheen deze week het bericht dat J. K. Rowling deel 7 zo snel mogelijk wil afronden, omdat ze, zoals ze zelf vertelde: 'niet kon wachten om iedereen het vervolg van het verhaal te vertellen'. De planning is dan om deel 7 al in 2006 te laten verschijnen, wanneer werd niet gezegd.

Zou goed nieuws zijn voor de Potterfans, het is natuurlijk wel het laatste deel, maar hopelijk zullen dan veel vragen snel een passend antwoord krijgen, of het moet zo zijn dat vele zaken altijd een mysterie zullen blijven natuurlijk!

Ik las dat ze binnekort ging schrijven aan deel 7. Ze had het verhaal wel al helemaal uitgewerkt. Zou erg mooi zijn als het boek al in 2006 zou uitkomen, ik ben zelf erg benieuwd naar de ontknoping en onthullingen in het laatste deel. Jammer is wel dat het het laatste boek is, maar er moet ooit een eind aan komen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de media verscheen deze week het bericht dat J. K. Rowling deel 7 zo snel mogelijk wil afronden, omdat ze, zoals ze zelf vertelde: 'niet kon wachten om iedereen het vervolg van het verhaal te vertellen'. De planning is dan om deel 7 al in 2006 te laten verschijnen, wanneer werd niet gezegd.

Zou goed nieuws zijn voor de Potterfans, het is natuurlijk wel het laatste deel, maar hopelijk zullen dan veel vragen snel een passend antwoord krijgen, of het moet zo zijn dat vele zaken altijd een mysterie zullen blijven natuurlijk!

Laten we dan hopen dat ze het niet afraffelt en onzorgvuldig wordt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laten we dan hopen dat ze het niet afraffelt en onzorgvuldig wordt...

Nee, een boek met spellingsfouten leest zo rot hé...;)

Ik heb dan de 4 films gezien van Harry Potter, maar nu wil ik ook weten hoe 't afloopt. Dus overweeg ik om de boeken te gaan lezen. Maar ik vind het zo goedkoop om dan bij het 5e boek te beginnen met lezen. Het 1e boek heb ik overigens al uit gelezen. Is het de moeite om deel 2, 3 en 4 eerst ook nog te gaan lezen, of kan ik best beginnen bij deel 5? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, een boek met spellingsfouten leest zo rot hé...;)

Ik heb dan de 4 films gezien van Harry Potter, maar nu wil ik ook weten hoe 't afloopt. Dus overweeg ik om de boeken te gaan lezen. Maar ik vind het zo goedkoop om dan bij het 5e boek te beginnen met lezen. Het 1e boek heb ik overigens al uit gelezen. Is het de moeite om deel 2, 3 en 4 eerst ook nog te gaan lezen, of kan ik best beginnen bij deel 5? O}

In de eerste vier boeken gebeurt het meeste. Dingen die in latere boeken weer terugkomen maar niet in de films te zien zijn. Dus ja, je kan ze het beste allemaal lezen. In ieder geval 4, want daar is een HOOP uit geschrapt in de film.

En het gaat niet om de spellingsfouten, maar om onzurgvuldig uitgewerkte ideeen, plotgaten en continuiteitsfouten. Ergerlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En het gaat niet om de spellingsfouten, maar om onzurgvuldig uitgewerkte ideeen, plotgaten en continuiteitsfouten. Ergerlijk.

Dat zou inderdaad erg jammer zijn, maar gezien de kwaliteit van de eerste 6 boeken ga ik daar maar niet van uit ;). Ik heb de 4e film nog niet gezien, maar het zou wel erg jammer zijn dat ze daarin vanalles weglaten :N.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zou inderdaad erg jammer zijn, maar gezien de kwaliteit van de eerste 6 boeken ga ik daar maar niet van uit ;). Ik heb de 4e film nog niet gezien, maar het zou wel erg jammer zijn dat ze daarin vanalles weglaten :N.

Ja, maar als ze gaat haasten... Was met Hannibal ook zo ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In ieder geval 4, want daar is een HOOP uit geschrapt in de film.

Ik heb vandaag ook de film van boek 4 gezien. Opzich een mooie film inderdaad, wel jammer dat er veel is weggelaten. Wat meer lessen zou inderdaad wel zo fijn zijn geweest. Een les is wat weinig voor een heel schooljaar :P. Verder was alles prachtig uitgewerkt, dus de moeite waard om eens te gaan kijken ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Eind juli komt het laatste deel uit, als ik me niet vergis. Daar kijk ik toch al een tijdje naar uit, ben benieuwd hoe het afloopt. Ik verwacht er uiteraard veel van, gezien de vorige boeken.

Ga het in ieder geval meteen in het Engels kopen. Het vorige boek had ik na een dag al uit, ik kon het echt niet laten liggen. Zal met het laatste boek ook wel zo zijn (hopelijk ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

21 juli :Y

Ik heb hem bij de plaatselijke boekhandel besteld dus voor de laatste keer om twaalf uur 's nachts op het boek wachten :D (wel zes uur later dan in Europa :P).

Brad en ik gaan om en om een hoofdstuk lezen zodat we niet te veel kunnen spoileren en niet te lang hoeven te wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Vannacht (om middernacht) is het dan zover. Ik ga hem zelf morgenmiddag "pas" halen, moet zaterdagmorgen toch werken. Heb 'm niet gereserveerd maar bij de plaatselijke boekhandel werd mij verzekerd dat ze er genoeg op voorraad hebben. Ben zeer benieuwd hoe het afloopt, denk dat ik 'm zondagmiddag/avond wel uit heb :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vannacht (om middernacht) is het dan zover. Ik ga hem zelf morgenmiddag "pas" halen, moet zaterdagmorgen toch werken. Heb 'm niet gereserveerd maar bij de plaatselijke boekhandel werd mij verzekerd dat ze er genoeg op voorraad hebben. Ben zeer benieuwd hoe het afloopt, denk dat ik 'm zondagmiddag/avond wel uit heb :P.

Veel leesplezier alvast (ook voor de andere Potterlezers natuurlijk). Ikzelf zal 'm niet aanschaffen, maar waarschijnlijk krijg ik hem wel eens ergens te leen, want ik ben toch ook wel benieuwd op welke manier HP zal eindigen (letterlijk of figuurlijk).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik sta vanavond om twaalf uur voor de winkel :Y

Dan kunnen we er later deze week (in spoilers) over praten :). Ik heb mezelf echt voorgenomen om niet achterin te kijken. Zou sowieso stom zijn want dat kan ik 't net zo goed ergens op internet lezen en dat wil ik absoluut niet voor ik 'm zelf uit heb!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan kunnen we er later deze week (in spoilers) over praten :). Ik heb mezelf echt voorgenomen om niet achterin te kijken. Zou sowieso stom zijn want dat kan ik 't net zo goed ergens op internet lezen en dat wil ik absoluut niet voor ik 'm zelf uit heb!

Ik heb heel erg mijn best gedaan om geen spoilers te horen en op een waarschijnlijk neppe na heb ik dat gered. Normaal gesproken vind ik spoilers niet zo erg, maar dit is anders. Dit wil ik zelf horen, in de juiste context.

En ik wil zo lang mogelijk blijven hopen want het gaat waarschijnlijk toch niet zoals ik hoop met Snape :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

K had 'm vanochtend al in m'n handen... ze hadden de display een dag te vroeg afgeleverd bij m'n werk :+ . Maar verder boeit het me niet echt... ik wil sowieso liever de Nederlandse versies lezen en daar ben ik ook niet verder mee gekomen dan t/m deel 4 :P . Het werd me daarna allemaal iets te veel gezever met die prophecy's en 10.000 karakters die ik amper uit mekaar kon houden enz.

En de films... tja, de eerste twee waren leuk. Deel 3 vond ik qua film echt zwaar tegenvallen (vanalles vergeten en weggelaten uit het boek) en deel 4 kon ook beter (van de hak op de tak omdat het boek een stuk dikker is dan bij de andere films). De vijfde schijnt ook al zwaar verknipt, kort en met veel dode stukken te zijn op het laatste halfuur na... misschien ga ik nog wel naar de bios :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites
K had 'm vanochtend al in m'n handen... ze hadden de display een dag te vroeg afgeleverd bij m'n werk :+ . Maar verder boeit het me niet echt... ik wil sowieso liever de Nederlandse versies lezen en daar ben ik ook niet verder mee gekomen dan t/m deel 4 :P . Het werd me daarna allemaal iets te veel gezever met die prophecy's en 10.000 karakters die ik amper uit mekaar kon houden enz.

En de films... tja, de eerste twee waren leuk. Deel 3 vond ik qua film echt zwaar tegenvallen (vanalles vergeten en weggelaten uit het boek) en deel 4 kon ook beter (van de hak op de tak omdat het boek een stuk dikker is dan bij de andere films). De vijfde schijnt ook al zwaar verknipt, kort en met veel dode stukken te zijn op het laatste halfuur na... misschien ga ik nog wel naar de bios :Y)

Ga volgende week waarschijnlijk HP-5 in de bioscoop bekijken. Maar het niveau is inderdaad minder dan dat van de boeken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn films, geen boeken. Je moet niet denken dat je een-op-een vertalingen op het scherm kan krijgen :N

Film vijf is mijn favoriet (terwijl ik het boek weinig interessant vind), echt heel fijn om te kijken :Y Niet in de laatste plaats omdat Radcliffe eindelijk leert acteren. En een mooie scene met Snape O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zijn films, geen boeken. Je moet niet denken dat je een-op-een vertalingen op het scherm kan krijgen :N

Film vijf is mijn favoriet (terwijl ik het boek weinig interessant vind), echt heel fijn om te kijken :Y Niet in de laatste plaats omdat Radcliffe eindelijk leert acteren. En een mooie scene met Snape O+

De nieuwste is altijd het leukst he :')

Maar ik verwacht ook niet dat de boeken letterlijk vertaald worden naar het scherm (kan ook niet, zeker naarmate die boeken steeds dikker worden). Maar deel 3 zuigt gewoon kont (terwijl het boek gewoon één van de geniaalste is), omdat cruciale dingen zijn weggelaten. Onder andere al de toelichting bij wie dat vierspan van wormtail, moony blabla nou waren en dat zij ook die Maraulders Map hebben gemaakt (grootste deel van het PLOT! :? ). En dat verneukt weer dat je als kijker mist dat Lupin al die tijd precies alles weet en de relatie met die vader van Harry en indirect Harry zelf met die andere drie. Gelul dus dat daar geen tijd voor was... film 3 duurt plotseling een half uur korter dan zijn voorgangers, dus dat had er sowieso in gemoeten, want het komt in alle opvolgers voortdurend terug. Maar goed... misschien komt het dus ook wel wat ik hiervoor al zei... veel te veel bullshit erbij vanaf boek 3 / 4, waardoor het steeds onoverzichtelijker wordt (zéker als die ministers en toverministeries erbij komen :O ). En dan ben ik al teleurgesteld als ze bij die film al falen dit gedeelte naar het scherm te vertalen wat grotendeels helpt veel van die bullshit te begrijpen :P . Daarnaast vind ik het bij film 3 en 4 waardeloos dat er amper "lessen" in het verhaal zijn opgenomen. Bij de eerste twee films had je tenminste nog het idee dat het om een tover"school" ging :{ . Maw: film 1 en 2 waren compleet (simpelere verhalen, dóh :P ), film 3 en 4 mist te veel t.ov. de boeken... eigenlijk begint de reeks ook pas echt te lopen bij boek 3 :P

Ik was overigens wel blij dat vanaf de derde film alles een duisterder sfeertje kreeg... al had film 2 ook al wel een aantal goeie schrikeffecten, dus ééécht veel zal het ook niet schelen. En wat je zelf al zegt... die kids worden ouder, dus dat wordt ook leuker :P Maar dat staat eigenlijk los van alles, want ouder worden we allemaal :P (oh trouwens, nog iets baggers aan deel 3... die scene waar Wormtail wordt ontmaskerd... damn wat een belabberd stuk onwennig acteerwerk als ze met die toverstokjes om die gast heen staan te dansen -0- )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal alles maar in spoiler zetten (mening+inhoud):

[spoil]

Net als de andere boeken zeer mooi geschreven. Hoewel het steeds weer kamperen soms wel een beetje saai werd, maar het boek verveelde geen moment. Een echte pageturner. Toch jammer dat het de laatste is. Een epiloog was opzich niet slecht bedacht, maar de uitwerking vond ik niks eigenlijk.

Snape stond dus toch aan de kant van Harry. Vond het persoonlijk een van de leukste hoofdstukken van het boek, jammer dat het niet nog wat uitgebreider was. Het einde is toch een beetje abrupt vind ik, je krijg niet echt meer een beeld van wat er van de personages wordt, die epiloog zegt niet zo heel veel in ieder geval.

Mogen van mij best nog een paar boeken komen. Maar mooi einde van de serie in ieder geval, het boek viel mij niet tegen.

[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb alles in mijn blog staan. Mij viel het wel tegen, eerlijk gezegd.

[spoil]

Ik vind je kritiek soms wel wat erg overdreven. Natuurlijk moet een verhaal naar een plot toe werken en staan bepaalde gebeurtenissen in dienst daarvan. Ik vond het in ieder geval niet slecht uitgewerkt. Wat ik wel met je eens ben is dat het afwisselen van "kamperen-aangevallen worden" op een bepaald moment wel vaak genoeg was langsgekomen. Als het jouw verder vooral om Snape gaat snap ik dat het je tegenviel, want die kwam maar in 1 hoofdstuk echt veel voor. Ik vond het echter een mooi boek en een waardige afsluiter van de serie...

[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even nog ter reactie op de posts aan het begin van dit topic van lang geleden :P ...

Heb vandaag boek 3 eens herlezen en film 3 nog eens bekeken. Vorige keer dat ik film 3 zag was het heel lang geleden dat ik het boek had gelezen. Nu ik de film direct achter het boek aan heb gezien kom ik eigenlijk nog meer dan eerst tot de conclusie dat de film echt slecht is. Er zijn een hele hoop cruciale dingen weggelaten en dat is onvergeeflijk. Ik noem:

- In de film wordt niet uitgelegd wie maanling, wormstaart, sluipvoet en gaffel zijn. Hierdoor is automatisch niet duidelijk wie de maraulders map hebben gemaakt en wat hun onderlinge verhoudingen waren toen zij zelf op school zaten, enz. Dit is gewoon essentieel :(:( (ook voor de films erna)

- Door bovenstaande wordt de helft van het plot in het filmverhaal onduidelijk. Waarom bijvoorbeeld wordt Snape door de maraulder's map beledigd en weet hij niet hoe het werkt en waarom weet Lupin dat wel exáct? :?

- Waar komen Lupin en Snape ineens vandaan wanneer Harry voor het eerst Sirius tegenkomt? :? Er wordt nergens gezegd dat ze het via de Maraulder's map zagen. Lekker ongeloofwaardig in de film dit sneltreinvaart "Rendez-vous" |:(

- Snape die vroeger door James Potter is GERED van de dood, omdat Sirius een "geintje" met hem had uitgehaald. Wordt nergens in de film benoemd. Lekker érg slordig aangezien dit een belangrijke toevoeging aan de haat die Snape met zich meedraagt t.o.v. Potter.

- Snape die na het stuk met de weerwolf helemaal niet meer terugkeert :? Harry heeft hem notabene aangevallen en hij krijgt nergens een berisping en / of Snape komt nergens woest meer voor. Dat is een misser. In het boek is Snape niet alleen daar razend over, maar misschien nog wel meer dat Sirius is ontsnapt en hij niet met de eer kan strijken. Wat een ongelooflijke misser |:(

- Nergens wordt uitgelegd waarom hoe en wat omtrent het vierspan en de faunaten. Leuk dat Harry in de film een patronushert ziet aan het eind als Sirius bijna dood gaat... maar waar slaat het op? |:( . Uberhaubt is het wederom van essentieel belang dat ze illegaal faunaten werden DOOR Lupin, om hem bij te staan. :X ... en daardoor konden de Dementors Sirius ook niet traceren als Faunaat rond Hogwarts... maar goed... dat boeit blijkbaar niet :X

- Harry die nergens in de film een briefje van Sirius voor Zweinsveld krijgt en er de films daarna gewoon mag rondhuppelen ^O^

- Harry krijgt een nieuwe bezem (aan het eind?! :? Sirius is ontsnapt, dus wordt nog steeds schuldig bevonden... hoeft die bezem net als in het boek nu plotseling niet op vloeken gecontroleerd te worden? :? ). Een "vuurflits!!" :D (iemand die het boek niet kent hoort dit voor het eerst en weet niks van de bijzonderheid van de vuurflits en dit wordt in de film uiteraard niet toegelicht). Van wie is hij? "er zat een briefje bij Harry" :D (we moeten als kijkers maar geloven dat het van Sirius is, al wordt dat in de film uiteraard ook niet toegelicht). Een Vuurflits van een paar honderd galjoenen cadeau van een sloeberige gedetineerde met op het eerste gezicht geen geld. *Ugh

Opmerkelijk trouwens dat dit van de krappe 2 uur durende film allemaal ook nog eens het laatste halfuur is. 1/4 van de film dus, wat van het +/- 330 pagina's tellende boek ongeveer 50 pagina's zijn. De filmmakers wilden die paar pagina's blijkbaar zorgvuldig uitwerken en hebben juist wonderbaarlijk genoeg hierin bijna overal gefaald :?:? .

Ik heb het nu nog niet eens gehad over allerlei zelfbedachte toegevoegde zaken in het verhaal waar ik me voortdurend aan ergerde en me nu pas opvielen. Bijv. dat Harry Peter Pettigrew zelf op de Maraulder's Map zag (daardoor wist je al veel te vroeg dat ie nog leefde :X ). Ik had gedacht en gehoopt dat de film me misschien meer zou bevallen als ik 'm voor een tweede keer zou bekijken... maar wat een kutfilm :r . Met driedubbele kop en staart de slechtste :N

Maar het boek was weer subliem... (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...