Ga naar inhoud

Mailtje van Adriaan re: de Baron en de diamant


Aanbevolen berichten

Ik heb Adriaan een tijdje geleden een mailtje gestuurd over de Baron die de Diamant wilde stelen.

Hallo Adriaan,

Wat leuk dat mijn vraag op de de vragenpagina is gekomen! Dat geeft de burger moed. Vandaar nog een vraag.

In de eerste aflevering van de Reis door Europa vertelt de Baron dat Bassie en Adriaan er onder andere voor verantwoordelijk waren dat hij de diamant niet kon stelen. Wij zijn echter in grote verwarring over deze uitspraak. Immers, het was de Boevenbaas met B1 en B2 die de diamant "De Bassie en Adriaan" had gestolen. Onze groep fans heeft hiervoor twee theorieen bedacht:

-De Baron heeft alleen maar gehoord dat BAssie en Adriaan de Diamant gestolen hadden. De boeven waren immers verkleed als Bassie en Adriaan tijdens de diefstal. Dit verklaart echter niet waarom in de Schatkaart de Baron nog nooit van B&A gehoord heeft.

-In de kluis tijdens de inbraak in de Schatkaart lag een diamant die de Baron wilde stelen, maar B&A zorgden ervoor dat dat niet lukte.

We willen graag weten wat de Baron bedoelde met zijn opmerking, hopelijk kun je ons daar een antwoord op geven. Namens de hele kudde B&A fans,

Maike

Zijn antwoord:

Beste Maike,

Hier mijn een bijdrage aan het grote raadsel. Er zijn in totaal 10 B&A avonturen geweest en zo'n serie maken, schrijven, opnemen en monteren duurt ongeveer een jaar. (We moesten ook nog optreden)

Maar Bassie en Adriaan bestaan al 27 jaar!!! Wat is er gebeurd in de jaren dat ze niet met een serie op TV waren???

Hier komt de oplossing. Dan beleefde ze ook avonturen, maar daar was geen cameraploeg bij en in een van die avonturen wilde de Baron een diamant stelen.

Daar komt nog bij dat je mij niet verantwoordelijk kan stellen voor alles wat ik zeg en dat geld ook voor de Baron.

Wij moeten zeggen wat de schrijver, dus Aad van Toor, voor ons bedenkt.

Soms ben ik net zo verrast als jullie.

Groeten van jullie vriend

Adriaan

Ietwat makkelijke uitvlucht, maar het is wel het officiele antwoord ;) Wel vaag dat hij Adriaan en Aad van Toor scheidt... Eigenlijk geeft de karakter Adriaan de persoon Adriaan (Aad van Toor) de "schuld". Grappig wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha, Adriaan heft een gespleten persoonlijkheid. Idd wel een beetje vaag antwoord, maar ik ga voor het antwoord dat de Baron een diamant wilde stelen in een non-televisie-avontuur. Al stemt het me nog niet echt tevreden, maar I'll buy it! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Drommels, ik ook niet! :)

Ik heb gewoon mijn vrouwelijk charmes in de strijd gegooid, die hebben jullie niet :D

Ja denk het ook ;):P

Dit lijkt me niet echt een antwoord van Adriaan, maar meer een medewerker ofzo. Iemand die zulke briljante plots kan schrijven en verzinnen, komt niet met zo'n simpel antwoord aanzetten. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja denk het ook ;):P

Dit lijkt me niet echt een antwoord van Adriaan, maar meer een medewerker ofzo. Iemand die zulke briljante plots kan schrijven en verzinnen, komt niet met zo'n simpel antwoord aanzetten. :)

Ik denk wel dat het van Adriaan was. Het is wel de stijl die hij ook in zijn brieven aan de dag legt. Juist omdat hij zulke briljante plots verzint, is het lastig een fout toe te geven. Als Paul gewoon kroon had gezegd in plaats van diamant, was er niks aan de hand geweest. Niemand heeft gemerkt dat er iets niet klopte (waar ik me wel iets bij voor kan stellen) ergo...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien geeft Adriaan toch wel het verlossende antwoord:

Beste Maike,

Hier mijn een bijdrage aan het grote raadsel. Er zijn in totaal 10 B&A avonturen geweest

En wij maar denken dat het 9 avonturen waren...

Het waren er dus gewoon 10 en net in die ene serie die nooit is opgenomen zat de poging tot diamantenroof van de Baron. Benieuwd hoe die serie heette en hoe het allemaal gegaan is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien geeft Adriaan toch wel het verlossende antwoord:

En wij maar denken dat het 9 avonturen waren...

Het waren er dus gewoon 10 en net in die ene serie die nooit is opgenomen zat de poging tot diamantenroof van de Baron. Benieuwd hoe die serie heette en hoe het allemaal gegaan is ;)

Schrijf een script voor op het film forum, why don't you? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nadat ik die mail had ontvangen, heb ik hem een mail teruggestuurd om te bedanken voor het antwoord en zo. Ik kreeg een kort briefje terug dat als er nog iets was, dat ik hem kon mailen en of ik zijn e-mail adres geheim wilde houden.

Sommige van jullie weten welk adres dat is, ik wil Adriaans verzoek dus doorgeven om die niet meer ergens openbaar te posten. Dank je wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien geeft Adriaan toch wel het verlossende antwoord:

Beste Maike,

Hier mijn een bijdrage aan het grote raadsel. Er zijn in totaal 10 B&A avonturen geweest

En wij maar denken dat het 9 avonturen waren...

Het waren er dus gewoon 10 en net in die ene serie die nooit is opgenomen zat de poging tot diamantenroof van de Baron. Benieuwd hoe die serie heette en hoe het allemaal gegaan is ;)

Maar die serie is toch opgenomen voor de plaaggeest??.

En anders toch na de Serie in Amerika ??.

Dus dan kan dat volgens mij niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
vag antwoord zeg!

Misschien bedoeld hij wel liedjes uit groot moeders tijd.

Terwijl dat niet echt een avonturen serie is!

Als je even doorleest, vind je in het serie-forum NOG een mailtje van Adriaan waarin hij uitlegt dat het hoorspel van de schatkaart de tiende serie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik Aad was had ik gezegt dat de diamant in de brandkast lag die de Baron probeerde te stelen in het huis van Lara.

Gelukkig ben jij Aad niet. Het is een beetje een lullig antwoord, maar wel het officiele, dus daar kunnen we het mee doen. Ben allang blij dat hij de moeite nam me te antwoorden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik Aad was had ik gezegt dat de diamant in de brandkast lag die de Baron probeerde te stelen in het huis van Lara.

Gelukkig ben jij Aad niet. Het is een beetje een lullig antwoord, maar wel het officiele, dus daar kunnen we het mee doen. Ben allang blij dat hij de moeite nam me te antwoorden.

Ja het is wel het officiele dat is waar .

En de moeite nemen heb je ook weer gelijk in maar toch het blijft een snel antwoord.

Het is voor Adriaan zélf misschien ook wel een raadsel, maar voor de schrijver Aad van Toor mss een weet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Schop...

Ik vind het toch raar... Omdat de baron die de diamant gestolen heeft ook Baron van Neemwegge moet zijn, kan dit naar mijn idee niet gebeurd zijn.

Schatkaart:

*aadbaron* Voor de drommel! Bassie en Adriaan, wie zijn dat?

Het is dus duidelijk dat de diamant die Baron van Neemwegge wilde stelen niet vóór het 'Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart' plaats vond.

Tijdens het avontuur van 'Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart' heeft hij de diamant ook niet gestolen en wordt hij opgepakt.

In het begin van het avontuur 'Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon' zijn de boeven ontsnapt uit de gevangenis, dus tussen 'Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart' en 'Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon' kon Baron van Neemwegge ook geen poging doen tot het stelen van de diamant. Hij kon dit eventueel wel doen net na de inbraak, maar Baron van Neemwegge zei dat B&A hem ervan weerhielden, en aangezien B&A niets van hem hadden vernomen kan dit niet het geval zijn!

Tijdens 'Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon' doen ze weer geen poging tot het stelen van een diamant, en ook daar worden ze gearresteerd.

In het avontuur 'Bassie en Adriaan en de verzonken stad' zijn de boefjes weer ontsnapt uit de gevangenis. In dit avontuur wordt er ook geen poging gedaan tot het stelen van een diamant. Ze worden weer opgepakt.

In 'Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever' zie je dat Baron van Neemwegge en Japie zijn ontslagen uit de gevangenis.

Nou zegt Adriaan in 'Bassie en Adriaan en de verzonken stad' dat Japie al vaker is uitgebroken uit de gevangenis. Maar aangezien hij in zijn eerste avontuur, 'Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart', al werd genoemd om zijn criminele afkomst, denk ik dat hij vóór het avontuur 'Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart' vaak is uitgebroken.

Het kan zijn dat de boeven tussen twee series in, zijn uitgebroken en weer opgepakt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, omdat Bassie en Adriaan niets van de boefjes vernemen en de boeven bij het uitbreken steeds uitzijn op wraak. Dat betekent dat ze in een keer niet op wraak uit waren, en daarna weer wel.

Het kan natuurlijk zijn dat ze na het uitbreken vluchtig iets hebben willen stelen (bv. in Griekenland) maar toen waren ze B&A nog niet tegengekomen en Baron van Neemwegge zei duidelijk dat B&A hem ervan weerhield de diamant te stelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Diamant had kroon moeten zijn, simple as that. Bij de volgende nabewerking moeten ze een stukje uit de Kroon knippen en die over "diamant" plakken. Dan klopt alles weer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, maar in het huis van Lara wilde hij misschien een diamant uit de brandkast stelen, maar dat was niet gelukt omdat Adriaan in de dakgoot liep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Diamant had kroon moeten zijn, simple as that. Bij de volgende nabewerking moeten ze een stukje uit de Kroon knippen en die over "diamant" plakken. Dan klopt alles weer ;)

Maar dan zegt ie: Zij waren het die toen ik de kroon WILDE stelen mijn plannen dwarsboomden, maar het is de baron wel gelukt de kroon te stelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, maar in het huis van Lara wilde hij misschien een diamant uit de brandkast stelen, maar dat was niet gelukt omdat Adriaan in de dakgoot liep.

Dat heeft Wonderer toch gevraagd en daar is Adriaan niet op ingegaan in zijn mail... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat heeft Wonderer toch gevraagd en daar is Adriaan niet op ingegaan in zijn mail... :?

Volgens mij wil Aad gewoon nog wat dingen aan onze verbeelding over laten ;)

Als hij en Bas ineens alles zeggen, is er toch geen plezier meer om te discussiëren en de speculeren, vind je niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de pauze tussen de schatkaart en kroon een beetje raar. de boeven zijn in de schatkaart niet gezamelijk ontsnapt, en wat zingt onze vriend?

Die gemene boeven zijn weer ontsnapt.

:?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt. maar nog een raar iets, ik vind de adjudant in de kroon een beetje vaag doen, sorrie wonderer :P:D maar hij doet net of ie al veel meer last heeft gehad met de boeven. ook rappen ze in de kroon met geen woord over de professor, alleen maar dat was die adjudant, wat ie toen nog helemaal niet was, die ons heeft geholpen heeft met het pakken van die diamantdieven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt. maar nog een raar iets, ik vind de adjudant in de kroon een beetje vaag doen, sorrie wonderer :P:D maar hij doet net of ie al veel meer last heeft gehad met de boeven. ook rappen ze in de kroon met geen woord over de professor, alleen maar dat was die adjudant, wat ie toen nog helemaal niet was, die ons heeft geholpen heeft met het pakken van die diamantdieven.

het gaat toch over de diamant dieven, ooit diamant dieven gezien in de professor???

hij was wel agent in de Diamant

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het gaat toch over de diamant dieven, ooit diamant dieven gezien in de professor???

Nee, jij leest niet goed wat ik scrhijf. ik zij: de adjudant rapt met geen woord over de huilende professor, maar wel over de diamantdieven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt. maar nog een raar iets, ik vind de adjudant in de kroon een beetje vaag doen, sorrie wonderer :P:D maar hij doet net of ie al veel meer last heeft gehad met de boeven. ook rappen ze in de kroon met geen woord over de professor, alleen maar dat was die adjudant, wat ie toen nog helemaal niet was, die ons heeft geholpen heeft met het pakken van die diamantdieven.

Je denkt toch niet dat ie in acht jaar tijd maar drie zaken oplost, hè?

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de professor hebben ze het sowieso niet zo graag over... Ze introduceren ook Robin opnieuw in de Schatkaart, terwijl ze er wel vanuit gaan dat iedereen weet wie B2 is, terwijl de serie met B2 ouder is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
En de professor hebben ze het sowieso niet zo graag over... Ze introduceren ook Robin opnieuw in de Schatkaart, terwijl ze er wel vanuit gaan dat iedereen weet wie B2 is, terwijl de serie met B2 ouder is.

Hahah ja was mijn idd ook opgevallen!! raar foutje van aad geweest! ook raar dat de stem in het begin van aad was en later werd vertolt door Ina van Toor de vrouw van aad dus! zij klonk echter veel beter dan de eerste keer dat robin werd geintroduceert!

*robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hahah ja was mijn idd ook opgevallen!! raar foutje van aad geweest! ook raar dat de stem in het begin van aad was en later werd vertolt door Ina van Toor de vrouw van aad dus! zij klonk echter veel beter dan de eerste keer dat robin werd geintroduceert!

*robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin* *robin*

Op de infosite staat ook een heleboel leuke en interessante informatie over de series, ook wat voor versies er allemaal zijn gemaakt en hun bijzonderheden. Zo staat er bij de professor dat de stem van *robin* vroeger van Guus Verstraete Jr. was en dus niet van Aad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de infosite staat ook een heleboel leuke en interessante informatie over de series, ook wat voor versies er allemaal zijn gemaakt en hun bijzonderheden. Zo staat er bij de professor dat de stem van *robin* vroeger van Guus Verstraete Jr. was en dus niet van Aad.

foutje moet kunnen baas!! *)

je hebt gelijk ik had het wel gelezen maar had me vergist!

degene die, die infosite gemaakt hebben zijn TOP!

maar al met al!

Robin heeft een ontwikkeling doorgemaakt en dat kan je echt zien en horen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...