Ga naar inhoud

Het handelsmerk van Adriaan


Aanbevolen berichten

Is naast zijn mooie blauwe pak en dito gesp natuurlijk dat hij praat en meteen gebarentaal maakt.

Adriaan praat altijd met zijn handen,

wanneer hij wat uitlegt, zingt, het maakt niet uit.

Ik vind dit geweldig en waar je hem ook ziet; hij doet het elke keer weer!

Ook een mooie typisch Adriaan actie is met zijn duimen achter zijn gesp achteroverbuigen om te bulderen van het lachen :D

Het praten en handen gebruiken is tochwel hèt handelsmerk van Adriaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is naast zijn mooie blauwe pak en dito gesp natuurlijk dat hij praat en meteen gebarentaal maakt.

Adriaan praat altijd met zijn handen, wanneer hij wat uitlegt, zingt, het maakt niet uit.

Ik vind dit geweldig en waar je hem ook ziet; hij doet het elke keer weer!

Ook een mooie typisch Adriaan actie is met zijn duimen achter zijn gesp achteroverbuigen om te bulderen van het lachen :D

Het praten en handen gebruiken is tochwel hèt handelsmerk van Adriaan!

Adriaantje O+

Het leuke is dat de Aad-Baron het ook min of meer heeft. Ik wist trouwens niet dat zijn gesp ook blauw was ;)

Ik vind het echt geweldig, die grote gebaren. En die duimen achter zijn riem zijn echt stoer. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan praat altijd met zijn handen,

wanneer hij wat uitlegt, zingt, het maakt niet uit.

En vergeet het prachtige gebaar niet dat Adriaan altijd maakt als hij een achtervolging moet staken. Die stamp op de grond en zwaai met z'n vuist. Echt een kenmerk. Hij doet het steevast.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En vergeet het prachtige gebaar niet dat Adriaan altijd maakt als hij een achtervolging moet staken. Die stamp op de grond en zwaai met z'n vuist. Echt een kenmerk. Hij doet het steevast.

Ja! Dan heb ik altijd de neiging hem op zijn schouder te kloppen, "Rustig maar, je krijgt ze wel, niet verdrietig zijn." :D

Als we het dan toch over handelmerken hebben... hij rent ook als geen ander, met die pompende armen en die korte passen. Best apart ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaantje O+

Het leuke is dat de Aad-Baron het ook min of meer heeft. Ik wist trouwens niet dat zijn gesp ook blauw was ;)

Ik vind het echt geweldig, die grote gebaren. En die duimen achter zijn riem zijn echt stoer. 8-)

Ja, dat klopt, haha. Let maar eens op het 'eten-gebaar' van de Baron. Hij wijst dan met zijn hand naar zijn mond, precies op dezelfde manier als Adriaan dat ook doet. :D

En natuurlijk het wijzen tussen de Aad-Baron en Adriaan is gelijk. Met de wijsvinger nadrukkelijk naar de schatkaart wijzen, zoals Adriaan dat met brieven en dergelijke doet. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook een tof gebaar van Adriaan ( al is het meer de reactie op Bassie en Robin )

*adriaan* Stop nou met ruzie maken!

*bas* *robin* Hij begon!

*adriaan* Zal ik meedoen?

*bas* *robin* Hoeft niet Adriaan.

SUPER ^O^

Dat is trouwens iets dat ook langskomt bij de Aad-Baron:

Japie: Ik hoor ook steeds een raar stemmetje...

B2: Nou, misschien hoor jij jezelf praten?

Japie: Hé, zal ik jou effe...?!?

Baron: Stop met ruzie zoeken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is volgens mij ook standaard dat Adriaan Bassie altijd bij de kraag van zijn jasje/strikje beetpakt. Of hij hem nou wil tegenhouden, terugtrekken of meenemen, zijn hand gaat altijd naar die plek. Dit gaat onder andere samen met zinnen zoals ''Je bent onverbetelijk, kom mee * Niets ervan, we hebben pas gegeten * Hier blijven! * Jij altijd met je slagroomtaart.

:Y Ook dit is terug te vinden bij de AAD-Baron. In de Schatkaart, als de boefjes tijdens hun inbraak voor het eerst kennis maken met B&A en vervolgens de trap af vluchten, trekt de Baron B2 mee de andere kant op. Aan zijn kraag = Nee stommeling, deze kant op!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan praat altijd met zijn handen,

wanneer hij wat uitlegt, zingt, het maakt niet uit.

En vergeet het prachtige gebaar niet dat Adriaan altijd maakt als hij een achtervolging moet staken. Die stamp op de grond en zwaai met z'n vuist. Echt een kenmerk. Hij doet het steevast.

Ja idd, alhoewel ik dat toch vreemd gebruik vind, echt iets typisch adriaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
volgens mij weet hij zelf niet eens, wat hij allemaal voor gebaren maakt. hij doet op tv zoals hij altijd doet.

Volgens mij probeert hij het in het Truckerslied in Amerika te onderdrukken. Het ziet er daar een beetje raar uit. Maar ik denk wel dat hij zich er bewust van is, hij praat gewoon zo, met zijn handen. Het is niet iets dat je instudeert voor een bepaalde rol.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan gebruikt ook opvallend vaak de zin: ,,Het is hier zo rustig, als je het mij vraagt een beetje TE rustig"".

Ik heb de zin al gehoord in De Huilende Professor (als B&A in de auto naar het gebied rijden waar Joris de walkie talkie als lokker heeft opgehangen).

Hij zat ook in De Schatkaart en werd daarin uitgesproken door de Aad-Baron. Hij zegt het als hij zich achter de caravan van B&A ophoudt in de struiken, terwijl hij jacht maakt op de schatkaart (Adriaan had via het afluisterapparaat de boeven doen geloven dat de kaart onbewaakt op tafel lag).

En tenslotte hoorde ik de zin ook in De Verzonken Stad, als Bassie en Adriaan het onbewoonde eiland gaan verkennen, dus vlak na het wakker worden en opstaan op het eiland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de series Europa en Amerika wordt ook erg vaak reclame gemaakt voor een toenertijd erg populair TROS-programma: Oh..Zit dat zo..

Die sponsoring zat er idd wel erg in. Niet alleen Oh zit dat zo, werd veel genoemd, aan het begin van De Reis vol Verrassingen, zie je voor en na de B&A aflevering op TV het programma Ministars (dat ook bij de TROS te zien was) en twee TROS medewerkers waren ook prominent in beeld: Tineke Verburg en Gallyon van Vessem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

?? Waar zat die dan

Ohja stom - de precentatrice..

Bassie zegt ook: VANAVOND KIJKEN! TROS TV2 natuurlijk! (toen noemden ze het TV2 inderdaad)

Maar er is wel meer reclame hoor... Neem het van der Valk hotel op Curacao (waarvoor ze op de vingers getikt zijn...)

Je hebt ook nog in de eerste aflevering; na de laatste aflevering van Europa op hun tv, verschijnt de TROS ster in beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan praat altijd met zijn handen,

wanneer hij wat uitlegt, zingt, het maakt niet uit.

En vergeet het prachtige gebaar niet dat Adriaan altijd maakt als hij een achtervolging moet staken. Die stamp op de grond en zwaai met z'n vuist. Echt een kenmerk. Hij doet het steevast.

Die vind ik ook zooooooooo geweldig. Als ik een achtervolging moet staken, dan is DAT het gevoel dat ik ook heb. Mij zie je dus ook weleens die beweging maken...

Heeft Adriaan een dergelijke achtervolging trouwens weleens gewonnen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
de tros zal wel een goeie zakenpartner van b&a zijn geweest.

De Tros heeft B&A altijd zwaar gesponsord, en de series zijn destijds ook voor de Tros opgenomen. Later hebben B&A zelf de rechten gekocht. Als ze dat niet hadden gedaan, was de Tros allang een commercieel station geworden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt ook nog in de eerste aflevering; na de laatste aflevering van Europa op hun tv, verschijnt de TROS ster in beeld.

Ja, zoals ik al eerder schreef verschijnt daarna het TROS programma Ministars (gepresenteerd door Martijn Krabbé) in beeld. Wel logisch idd dat de huiszender van B&A, de TROS ook hun avontuur in Europa uitzendt in De Reis vol Verrassingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook een prachtige Adriaan uitdrukking:

Let eens op het gezicht van de acrobaat in De Verzonken Stad, als *bas* en *adriaan* uit die kloof geklauterd zijn en de boeven hen vrolijk staan op te wachten. Dat gezicht dat Adriaan trekt als Bassie half huilend roept 'Adriaan, die boeven!, echt schitterend!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook een prachtige Adriaan uitdrukking:

Let eens op het gezicht van de acrobaat in De Verzonken Stad, als *bas* en *adriaan* uit die kloof geklauterd zijn en de boeven hen vrolijk staan op te wachten. Dat gezicht dat Adriaan trekt als Bassie half huilend roept 'Adriaan, die boeven!, echt schitterend!

Adriaan kan sowieso erg cool kijken. Met dat plaatsje in Wales, bijvoorbeeld... geweldig. Hij verheft lichaamstaal naar een nieuwe dimensie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel het handels merk van Adriaan.

Ook al kan Bassie er ook wat van hoor (En Japie).

Vaak ook als ze zingen dan zie ik ze toch echt alle twee met de handen zwaaien. Kijk maar eens bij het liedje Griekse les als Bassie zingt : Tariuta is een taart.. .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb nog een handelsmerk. Bassie doet het trouwens ook dus het is meer een B&A handelsmerk.

Als ze iets zoeken en ze zijn er bij in de buurt gaan ze eerst met het gezicht erlangs, dan draaien ze snel terug en zeggen ze zoiets van "hedie". Hehe, zoiets dan. T moet dan lijken alsof ze het per ongeluk vinden, maar soms is het wel heeel toevallig dat ze net met hun gezicht die kant op kijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

*bas* Maar hoe weet je dat allemaal Adriaan??

*adriaan* Nou, dat heb ik in dit boekje gelezen! :P

Lijkt me ook wel een herkenbare van Adriaan. Al weet ik niet precies wanneer en hoe vaak hij het zegt, maar het is best vaak volgens mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* Maar hoe weet je dat allemaal Adriaan??

*adriaan* Nou, dat heb ik in dit boekje gelezen! :P

Lijkt me ook wel een herkenbare van Adriaan. Al weet ik niet precies wanneer en hoe vaak hij het zegt, maar het is best vaak volgens mij.

Ja, een belezen man, onze Adriaan ;) Niet gek voor zes jaar lagere school :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit echt een handelsmerk is, maar toch... Adriaan loopt in zijn gewone kloffie in de hitte van Griekenland, Spanje en the Mid-West, wat bloedheet moet zijn, maar zelfs in Death Valley was er geen zweetplekje te ontdekken. En op dat blauwe satijn zie je dat echt wel hoor! Ik doe het hem niet na :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En het werkt nog aanstekelijk ook. Bassie begint later ook overal boekjes te kopen en te lezen :)

Stom om jezelf te quoten :) maar ik zag weer een voorbeeld van het aanstekelijke gedrag van Adriaan.

De zin: Het is hier zo rustig, het is hier TE rustig, wordt in De Schatkaart ook uitgesproken door..... inspecteur de Vries!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stom om jezelf te quoten :) maar ik zag weer een voorbeeld van het aanstekelijke gedrag van Adriaan.

De zin: Het is hier zo rustig, het is hier TE rustig, wordt in De Schatkaart ook uitgesproken door..... inspecteur de Vries!

En in een variant door Bassie, in het Luxemburgse bos... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Door inspecteur de Vries? Wanneer zegt ie dat dan. Kan me alleen herinneren dat Adriaan en de Baron het zeggen. Zou kunnen hoor, kan je de scéne opschrijven??

Deze zin wordt uitgesproken tijdens het plan van Adriaan om de Baron met het afluisterapparaat te vangen. De Baron wacht nog even in de bosjes voordat hij de caravan ingaat en Adriaan kijkt door het raam van het clubgebouw.

Nog steeds niets te zien, Adriaan?

Nee, inspecteur, alles is nog rustig.

Ja, als je het mij vraagt TE rustig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens, ook opvallend is het woord fantastisch in Adriaans woordenschat bij een reactie op iets.

*adriaan*: Dat ziet er echt fantastisch uit!

Misschien als ik ooit eens tijd (en zin heb :P) zal ik ze allemaal noteren, want volgens mij zijn het aardig wat keren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een handelsmerk, regelmatig in shorties gezien, en volgens mij ook in oude series:

*adriaan* Nee toch

*bas* Ja hoor

*adriaan* Ga weg

*bas* Nee, ik ga ff terug

:)

Kijk eens naar het liedje 'Als ik de president ben' !

Daar zie je meer dan 22 keer Adriaan zo'n gebaar met z'n hand naar de kamera doen. *adriaan*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Kijk eens naar het liedje 'Als ik de president ben' !

Daar zie je meer dan 22 keer Adriaan zo'n gebaar met z'n hand naar de kamera doen. *adriaan*

Ja maar dat hoort bij de choreografie van dat liedje, volgens mij

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar dat hoort bij de choreografie van dat liedje, volgens mij

Nou... het is wel typisch Adriaan hoor. Ik betwijfel of ie dat nummer zou kunnen zingen ZONDER die bewegingen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het een leuke actie van adriaan

als de baron het afluisterappartaatje in het pakhuis aanwijst

zie je z'n wijsvinger echt helemaal recht naar voren staan

en ook nog leuke bewegingen als B2 en Baron op geluid zitten te wachten van het afluisterapparaat als ze nog in NL zijn

gaat ie met z'n vingers omhoog/omlaag op z'n stok

leuke dingen allemaal

Link naar bericht
Delen op andere sites

's Nachts krijg je de beste ingevingen (waarom gaan jullie allemaal zo vroeg naar bed?)

Deze zin komt vaak terug:

*bas* wil iets gaan doen maar Adriaan is het er niet mee eens

*adriaan* Helemáál niet! ("we gaan eerst de stad bekijken", of "we gaan eerst de studio opruimen" etc)

De intonatie van die woorden zijn ook typisch Adriaan. Klein handelsmerkje?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...