Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat is de rodelbaan in Valkenburg. Het wordt dus rodelen genoemd ;) En het is idd erg leuk en ook op het einde als Bassie "per ongeluk" de bandrecorder aan heeft gezet. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar over die caravanbrand -> Adriaan had de dag van het feest geen gelegenheid om nieuwe kleding te kopen, maar ja, na een nachtje in de caravan van André (denk ik O} ) had Adriaan op weg naar het ziekenhuis tijd zat om een bos rozen te kopen (ook zo handig om mee te nemen als Bassie toch die middag naar huis mag O} ), dus om dan gelijk even langs de Wibra te gaan, moet niet zo'n probleem zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht een paar jaar geleden dat het door de verf kwam.

En dat dat dan naar beneden droop ofzo.

omdat dit waarschijnlijk geen echte caravan is maar een decorstuk is deze tekeing misschien iets anders uitgevallen als de orginelen en ach wat t was toch ook een enge scéne vond ik anders vroeger dus is wel passend >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm, dit is mooi klote. Ben ik een weekendje in Zuid-Limburg geweest, en dus ook in Valkenburg, wil ik een paar B&A plekken bezoeken.

Maak ik dus een foto van de Grendelpoort (kartscene) van de verkeerde kant :(

En breng ik later een bezoekje aan de Gemeentegrot, ipv de Fluweelengrot waar B&A zijn geweest |:(

Verder zijn we nog langs de rodelbaan gereden (geen tijd voor om er in te gaan), en hebben we de beruchte kartbaan gezien.....

Nouja, de sfeer was er in ieder geval wel. Ik zal eens zien of ik vanavond nog wat foto's online kan zetten..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, dit is mooi klote. Ben ik een weekendje in Zuid-Limburg geweest, en dus ook in Valkenburg, wil ik een paar B&A plekken bezoeken.

Maak ik dus een foto van de Grendelpoort (kartscene) van de verkeerde kant :(

En breng ik later een bezoekje aan de Gemeentegrot, ipv de Fluweelengrot waar B&A zijn geweest |:(

Verder zijn we nog langs de rodelbaan gereden (geen tijd voor om er in te gaan), en hebben we de beruchte kartbaan gezien.....

Nouja, de sfeer was er in ieder geval wel. Ik zal eens zien of ik vanavond nog wat foto's online kan zetten..

rodelbaan.JPG

Rodelbaan gezien vanaf de kabelbaan.

bruggetje.JPG

Ze racen volgens mij ook heel snel langs dit herkenbare bruggetje.

Helaas heb ik verder geen foto's meer maar ik ga ze binnenkort voor opnames weer naar Valkenburg. Dan dus ook de fluweelgrot en de Oosterpoort.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, dit is mooi klote. Ben ik een weekendje in Zuid-Limburg geweest, en dus ook in Valkenburg, wil ik een paar B&A plekken bezoeken.

Maak ik dus een foto van de Grendelpoort (kartscene) van de verkeerde kant :(

En breng ik later een bezoekje aan de Gemeentegrot, ipv de Fluweelengrot waar B&A zijn geweest |:(

Verder zijn we nog langs de rodelbaan gereden (geen tijd voor om er in te gaan), en hebben we de beruchte kartbaan gezien.....

Nouja, de sfeer was er in ieder geval wel. Ik zal eens zien of ik vanavond nog wat foto's online kan zetten..

Stommeling, uilskuiken, frikandel, bal gehakt, zak patat.... KROKET!!

Maar toch leuk dat je een fijn weekend hebt gehad ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, dit is mooi klote. Ben ik een weekendje in Zuid-Limburg geweest, en dus ook in Valkenburg, wil ik een paar B&A plekken bezoeken.

Maak ik dus een foto van de Grendelpoort (kartscene) van de verkeerde kant :(

En breng ik later een bezoekje aan de Gemeentegrot, ipv de Fluweelengrot waar B&A zijn geweest |:(

Verder zijn we nog langs de rodelbaan gereden (geen tijd voor om er in te gaan), en hebben we de beruchte kartbaan gezien.....

Nouja, de sfeer was er in ieder geval wel. Ik zal eens zien of ik vanavond nog wat foto's online kan zetten..

Kom maar op met die foto's :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

na de der serie van de plaaggeest bleek die voor kleine kinderen toch te eng te zijn dus is die eruit gehaald toen kwamen *b2oud* *b1* en *bb* maar die zijn er later ook weer uitgehaald al kwam b2 wel terug maar dan als *b2* maar weet iemand de reden hierom ik vond *b1* *b2oud* en *bb* juist een hele goeie combinatie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb zelk eigenlijk geen idee.

Misschien kan je het aan Adriaan vragen.

Vond je die 3 dan zo goed?

Ik vind *b1* *b2oud* en *bb* wel een leuk trio, alleen vond ik die eerste BB het saaist.

Ik denk dat Adriaan gewoon uitgekeken was op de boevenbende, dus hebben ze een nieuw trio gemaakt. Ik vind *aadbaron* (of *baron* ) *japie* *b2* dan ook veel beter, dus het was een goeie keuze van Aad om een nieuw boeventrio te verzinnen. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tussendoor kwam nog de professor en zijn hulpjes. Dus daarna zal Adriaan niet meer met het oude willen werken maar gewoon doorgaan met nieuwe boefjes.

Trouwens dit kon beter in het topic van het Geheim van de Sleutel want daar komen BB, B1 en B2 voor het eerst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tussendoor kwam nog de professor en zijn hulpjes. Dus daarna zal Adriaan niet meer met het oude willen werken maar gewoon doorgaan met nieuwe boefjes.

Trouwens dit kon beter in het topic van het Geheim van de Sleutel want daar komen BB, B1 en B2 voor het eerst.

ja en in de diamant het laatst en ik vroeg waarom ze weg gingen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik denk dus dat hij eerst iets heel anders maakten met de professor en daarna doorging met iets anders door nieuwe boefjes in het script te schrijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik denk dus dat hij eerst iets heel anders maakten met de professor en daarna doorging met iets anders door nieuwe boefjes in het script te schrijven.

dat zou best wel eens kunnen maar vind het toch jammer dat *b1* eruit is volgens mij was dat de enige boef die nooit iets DOMS deed

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja B1 (en Japie) waren best slimme boeven alleen ze hadden de pech dat ze met B2 moesten werken.

*b1* er zijn duizende boeven op de wereld en ik werk uitgerekend met hem(wijst naar *b2oud* )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja heerlijke scène _O- Dat is een moment dat B1 even helemaal gek wordt van B2.

volgens mij als b&a zich in de hooiberg verstoppen omdat bassie moest niezen en de boeven buiten gaan kijken.....

of toch niet??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja heerlijke scène _O- Dat is een moment dat B1 even helemaal gek wordt van B2.

Ik zag eerst niet dat B1 naar B2 wees, maar nu begrijp ik waarom B1 dat zei over die boeven. Inderdaad heerlijke scene! _O-

*hulpje van BB* Heb je alles begrepen?

*b2oud* Ja, ik heb alles gebrepen, maar hoe komen we nou in Duitsland?

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet zo ook niet meer waar die precies zit :@

nou jah maakt ook niet uit

volgens mij zegt hij het wel meerdere keren en ik geloof zelfs dat vlugge japie het ook wel eens heb gezegt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag : Op het einde van De Sleutel werd de volledige (toen aanwezige ) boevenbende opgesloten, dus ook B3 en B4.

Maar in het begin van De Diamant zie je enkel BB; B1 en B2 in de gevangenis.

Waar zijn B3 en B4 gebleven? Eerder ontsnapt of vrijgelaten?

En zijn ze dan weer in dienst getreden bij BB? ( want als ik me niet vergis is de informant die B1 en B2 de uitleg over de grot geeft B3 of B4 )

Link naar bericht
Delen op andere sites
En zijn ze dan weer in dienst getreden bij BB? ( want als ik me niet vergis is de informant die B1 en B2 de uitleg over de grot geeft B3 of B4 )

Die helper lijkt het meeste op B4, maar hij is het niet. B4 uit de sleutel had namelijk iets krullender haar (en baard) dan die helper in De Diamant (dacht ik).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me afvraag : Op het einde van De Sleutel werd de volledige (toen aanwezige ) boevenbende opgesloten, dus ook B3 en B4.

Maar in het begin van De Diamant zie je enkel BB; B1 en B2 in de gevangenis.

Waar zijn B3 en B4 gebleven? Eerder ontsnapt of vrijgelaten?

En zijn ze dan weer in dienst getreden bij BB? ( want als ik me niet vergis is de informant die B1 en B2 de uitleg over de grot geeft B3 of B4 )

misschien wel eerder vrijgelaten ja omdat ze misschien een minder groot aandeel hadden als de andere en huhn straf daarom minder was *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die helper lijkt het meeste op B4, maar hij is het niet. B4 uit de sleutel had namelijk iets krullender haar (en baard) dan die helper in De Diamant (dacht ik).

B4 was in de Sleutel, en in de diamant was het volgens mij B13.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar wordt B4 dan door dezelfde gespeeld alsi n de diamant?

Dat weten we (nog) niet. Uberhaupt geen idee wie B4 of B3 speelt. Waar is Radames, die kan ons vast meer vertellen ;) Bent och wel benieuwd, misschien kunnen we de acteurs opsporen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat weten we (nog) niet. Uberhaupt geen idee wie B4 of B3 speelt. Waar is Radames, die kan ons vast meer vertellen ;) Bent och wel benieuwd, misschien kunnen we de acteurs opsporen.

misschien als het een beetje lukt kunnen we daar wel een topic over openen waar we alle bijrollen gaan achterhalen *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vraagje over de diamant, dat me nu pas opgevallen is: is dat een serie van twee delen? Ik heb daar maar één video van, maar die leek me toch redelijk compleet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat weten we (nog) niet. Uberhaupt geen idee wie B4 of B3 speelt. Waar is Radames, die kan ons vast meer vertellen ;) Bent och wel benieuwd, misschien kunnen we de acteurs opsporen.

B4 lijkt wel op wachtmeester Elsink.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B4 lijkt wel op wachtmeester Elsink.

De stem is anders en z'n haar ook wel een beetje. Maar ja, besef wel dat er 10 jaar tussen de series zat. Ik heb geen id maar ik denk van niet...

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

even denken wie is ook alweer wachtmeester elsink :@

Dat is de man met de TV's in de Verdwenen Kroon die onder andere het museum controleert, weet je nog? De baron belt hem ook als ze aan het inbreken zijn en ondertussen als hij afgeleid is schuift B2 de foto voor de camera... Overigens wel beetje aparte man, dagg, wachtmeester elsink :P. Hij zegt weer gedag met zijn eigen naam, dat doen wij hier meestal niet :P.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is de man met de TV's in de Verdwenen Kroon die onder andere het museum controleert, weet je nog? De baron belt hem ook als ze aan het inbreken zijn en ondertussen als hij afgeleid is schuift B2 de foto voor de camera... Overigens wel beetje aparte man, dagg, wachtmeester elsink :P. Hij zegt weer gedag met zijn eigen naam, dat doen wij hier meestal niet :P.

Lukas.

ohw ja natuurlijk dank je wel

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...