Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant - Deel 2


Aanbevolen berichten

Hier even een plaatje van de Grendelpoort in Valkenburg, zoals hij er afgelopen weekend bij stond (met mij ervoor):

grendelpoort.jpg

En nog even de Gemeentegrot, wat óók een goede schuilplaats had kunnen zijn voor de boeven:

verblijfplaats.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Leuk toch dat B&A met hun series zoveel plaatsen bekend hebben gemaakt. De poort, de Ruïne van Teylingen etc.

Toen ik 5 jaar geleden als gup voor het eerst op vakantie ging zonder ouders moest ik bij dit poortje gelijk aan B&A denken :)

Ze hebben idd wel wat plaatsen bekender gemaakt. Voor mij in ieder geval wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraag

Als *bas* & *adriaan* in de grot zijn op Valkenburg klinkt er zwaar relaxt muziekje. Volgens mij klinkt die ook nog als ze net uit de grot zijn. Op de site van: muziek.bassieenadriaan.nl kan ik hem niet vinden. Op die site staat in de grot: Tubular Bells (intro) - Tubular Bells.

Die scene herken ik ook maar ik bedoel een andere :P

toevallig iemand een idee welke ik bedoel en misschien hoe dit nummer heet

Het is volgens mij pas als *b2oud* en *b1* zijn verdwaald

dank, groeten, twice

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag gisteren B&A en de diamant op nickelodeon

En als de boeven dan verdwaald lopen in de grot (dat ze al meerdere rondjes hebben gelopen) krijg je een heel vrolijk, aanmoedigend muziekje, weet iemand de naam hiervan toevallig?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag gisteren B&A en de diamant op nickelodeon

En als de boeven dan verdwaald lopen in de grot (dat ze al meerdere rondjes hebben gelopen) krijg je een heel vrolijk, aanmoedigend muziekje, weet iemand de naam hiervan toevallig?

Kijk even op muziek.bassieenadriaan.nl, Als het goed is staat

er een Fragment van!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Raiders99 Geplaatst: Ma Jul 05, 2004 11:08 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Twice schreef:

Ik zag gisteren B&A en de diamant op nickelodeon

En als de boeven dan verdwaald lopen in de grot (dat ze al meerdere rondjes hebben gelopen) krijg je een heel vrolijk, aanmoedigend muziekje, weet iemand de naam hiervan toevallig?

Kijk even op muziek.bassieenadriaan.nl, Als het goed is staat

er een Fragment van!

staat niets op de site helaas... :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar heb je sowieso een DVDprogramma voorvnodig omm te cappen.

Als je dat hebt moet je op pauze drukken, dan rechtermuisknop.

Dan druk je op blaswijzer/vastleggen.

En dan moet je de afbeelding opslaan.

Zo doe ik dat in ieder geval.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar heb je sowieso een DVDprogramma voorvnodig omm te cappen.

Als je dat hebt moet je op pauze drukken, dan rechtermuisknop.

Dan druk je op blaswijzer/vastleggen.

En dan moet je de afbeelding opslaan.

Zo doe ik dat in ieder geval.

Of je neemt PowerDVD, daarbij hoef je alleen maar op een knop te drukken, om iets te cappen.

Verder vind ik dit ook een goede serie, een van de weinigen waar zo'n beetje iedereen in de serie zich tegen B&A keert. Het echte einde heb ik overigens pas voor het eerst vorig jaar gezien. Ik had die verkorte videoband en die stopte bij het shot van *adjudant* die de diamant vasthoudt, dus je kreeg niet te zien dat Bassie en Adriaan niet meer in hun oude circus konden werken, omdat die al nieuwe artiesten aangenomen hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
Viel mij vannacht op dat B2 eigenlijk gewoon harstikke kaal is! Was me nog nooit opgevallen ;) Vond het wel een debiel gezicht eigenlijk... Dat hij met zijn halfkale kop zo die grot uit kwam lopen....

Harry dus. Joop had nog wel haar. Maar door dat hoedje valt het niet echt op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens het kijken, vanacht, van Bassie en Adriaan en de gestolen diamant was ik dusdanig scherp dat mij enkele foutjes zijn opgevallen:

- Nadat ze de grot zijn uitgegaan doen Bassie en Adriaan hun verkleedkleren uit. Na een tijdje zegt Adriaan: Kom op, we moeten gaan voordat het vuurwerk is opgehouden. B&A zijn dan nog niet helemaal omgekleed. Als ze even later in beeld zijn, zijn ze echter al hun verkleedkleren kwijt...

- Adriaan telt voor het overhandigen van de diamant/het losgeld af: 3... 2... (drukt op de knop) 1... hier... Dan rennen ze weg... Pak m beet 10 seconden later staan B&A buiten en dan zegt Adriaan: 6... 5... 4... Aangezien Adriaan hem ook nog 1 seconde vast hield, moeten zij dus binnen 3 seconden naar buiten zijn gegaan.

- Bij het rodelen stappen B1 en B2 op de linkerbaan voor de kijker, en de BB volgt iets later (ik weet niet precies op welke baan). Als ze even later aan het dalen zijn, zie je dat er vlak achter Adriaan iemand rijdt, in ieder geval, daar is de camera. Maar daar reed toch niemand?

- B1 en B2 begonnen aan de linkerkant voor de kijker en eindigden aan de rechterkant voor de kijker...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tijdens het kijken, vanacht, van Bassie en Adriaan en de gestolen diamant was ik dusdanig scherp dat mij enkele foutjes zijn opgevallen:

Hoort dat niet gewoon in de topic 'fouten in bassie en adriaan' onder het kadertje ' tips en toevoegingen'?

- Nadat ze de grot zijn uitgegaan doen Bassie en Adriaan hun verkleedkleren uit. Na een tijdje zegt Adriaan: Kom op, we moeten gaan voordat het vuurwerk is opgehouden. B&A zijn dan nog niet helemaal omgekleed. Als ze even later in beeld zijn, zijn ze echter al hun verkleedkleren kwijt...

Die verkleedkleren hebben de volgend mij over hun eigen kleren aan. Dat trek je zo uit hoor....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gister was het slot van de diamant op de TV! ^O^

- Nadat ze de grot zijn uitgegaan doen Bassie en Adriaan hun verkleedkleren uit. Na een tijdje zegt Adriaan: Kom op, we moeten gaan voordat het vuurwerk is opgehouden. B&A zijn dan nog niet helemaal omgekleed. Als ze even later in beeld zijn, zijn ze echter al hun verkleedkleren kwijt...

- Bij het rodelen stappen B1 en B2 op de linkerbaan voor de kijker, en de BB volgt iets later (ik weet niet precies op welke baan). Als ze even later aan het dalen zijn, zie je dat er vlak achter Adriaan iemand rijdt, in ieder geval, daar is de camera. Maar daar reed toch niemand?

Fout 1: inderdaad, dat was me ook opgevallen. Maja, ze kunnen wel onder het rennen de rest van de kleren uitdoen. Al ging dat bij Adriaan dan wel moeilijk, die had nog een beige broek aan en als ze dan in beeld komen heeft hij zijn normale zwarte broek weer aan.

Fout 2: Mja, eigenlijk niet, misschien moet je je dan voorstellen dat daar dan de boeven rijden, al hebben ze ze dan wel snel ingehaald. Maja tis wel mooier om verschillende soorten shots te hebben, dat ziet er leuker uit.

De laatste aflevering van De Diamant vind ik ontzettend leuk met die achtervolging! _O_

Trouwens, in die televisiezaak zeg maar waar de boeven B&A "betrappen" en de boevenbaas de diamant terug wil, lijkt het in eerst instantie dat Bassie per ongeluk of gewoon om te spelen die recorder aanzet, terwijl het achteraf het bewijsstuk is. Maar van tevoren deed hij dat toch onbewust en waarschijnlijk niet om later als bewijsstuk op band te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaaaaa.

Toen ik die scene voor het eerst zag had ik gelijk de video gekocht.

Ik vond de scene echt helemaal geweldig!

Ook als ze door het dorp rijden en dat hij dan ze hand uitsteekt en z'n hand in z'n mond heeft. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gister was het slot van de diamant op de TV! ^O^

[..]

Trouwens, in die televisiezaak zeg maar waar de boeven B&A "betrappen" en de boevenbaas de diamant terug wil, lijkt het in eerst instantie dat Bassie per ongeluk of gewoon om te spelen die recorder aanzet, terwijl het achteraf het bewijsstuk is. Maar van tevoren deed hij dat toch onbewust en waarschijnlijk niet om later als bewijsstuk op band te hebben.

Ik denk dat ie inderdaad een beetje zat te spelen, en zich later pas realiseerde wat hij eigenlijk gedaan had, waardoor het als bewijs kon dienen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vindt het schitterend dat b2 halverwege de rodelbaan op zn bek gaat, en vervolgens achteruit naar beneden gaat en keihard tegen de andere kar aanrijdt :D:D:D

Ja joh, soms als ik die oude series bekijk, vraag ik me wel af of die oude B2 *b2oud* (Harry Dickmans trouwens, de oudere broer van de nieuwe B2 *b2* Joep Dickmans) wel fatsoenlijk kan lopen, om de 5 meter valt hij steeds (helemaal of bijna) op de bek. :{

Maar goed, misschien moest hij ook zo wel spelen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij laatst opviel was dat je B1 tijdens de rit op de bobslee tegen B2 hoort zeggen: "Ja, ik hou ze in de gaten!" Volgens mij stond dit nog nooit op video. (DVD?) En ook in De Verzonken Stad, wanneer Bassie op het terras in Tira wat drinkt (net voordat hij het rietje in z'n mond steekt), lacht hij opeens: "He heee!" Dit stond ook niet eerder op video, leuk dat het zo bewerkt is!

(even tussendoor)

Link naar bericht
Delen op andere sites

allememaggies schreef:

Ja joh, soms als ik die oude series bekijk, vraag ik me wel af of die oude B2 (Harry Dickmans trouwens, de oudere broer van de nieuwe B2 Joep Dickmans) wel fatsoenlijk kan lopen, om de 5 meter valt hij steeds (helemaal of bijna) op de bek.

Maar goed, misschien moest hij ook zo wel spelen...

Jah *b2oud* en *b2* spelen natuurlijk als 'domme' boef en daarom valt *b2oud* ook zo vaak. *b2* loopt daarentegen zo krom als een 85+er en steekt standaard zijn vingers in zijn mond...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

ik heb laatst van een klasgenootje een cd gekregen met geluidsfragmenten en liedjes uit de diamant, het is allemaal maar heeeel bekapt en kort, want er staan eerst wat gewone liedjes in, en dan nog wat liedjes en fragmentjes uit de diamant, er staat op: het verhoor, en dan als ze voorlopig vrijgelaten worden stappen ze in een vliegtuig :? waarin ze dan een boef zien lopen bij het kasteel, en dan gaat adriaan effe kijken of de diamant hebben. en als hij dan weer beneden aankomt komt de politie al aanrijden en worden de boeven al gearresteerd, ik had nog nooit van deze versie gehoord. 1 van jullie wel??

groetjes dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik wist wel dat ze eerst een scene hebben opgenomen met een zweefvliegtuig, maar omdat het beeld/zicht daaruit erg slecht was en ze geen tijd meer hadden om het over te doen hebben ze maar een bestuurbaar vliegtuig genomen in plaats van het zweefvliegtuig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...