Ga naar inhoud

Formule 1 : discussie en speculatie


Aanbevolen berichten

  • 3 months later...
  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

SCHOP

Ferrari heeft weer een fantastische race gereden, eindelijk.

maar naast de geweldige race van Schumacher, ook al won Schumi niet, was het een ontzettend leuke race et heel veel actie op de baan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Jaja, vandaag weer een Grote Prijs, namelijk de prestigieuste van het jaar : Monaco

Uitslag

1- Kimi Raïkkonen

2- Nick Heidfeld

3- Mark Webber

4- Fernando Alonso

5- Juan-Pablo Montoya

6- Ralf Schumacher

7- Michael Schumacher

8- Rubens Barrichello

Het was een mooie race waar Raïkkonen en de 2 Renaults wegreden van de rest van het peloton.

Tijdens de eerste pitstops spinde Christian Alberts en blokkeerde de baan voor oa Schumacher, Montoya, Barrichello, Villeneuve etc

Tijdens de safety-car tijd deden de 2 Renault hun pitstop, en moest Coulthard opgeven :(

Na de safety-car reed Raïkkonen nog steeds aan de leiding, met Trulli op de tweede plaats, maar er zaten wel 3 gedubbelden tussen.

Hierdoor kon Raïkkonen een grote kloof slaan met Trulli van 20 seconden.

En Trulli op zijn beurt nog eens een kloof van meer dan 10 seconden op Alonso, die derde lag.

Na de pitstops van beiden lag Raïkkonen nog steeds aan de leiding en Trulli lag derde achter een veel tragere Alonso.

In de laatste 15 ronden was het zeer spannend, de Williams wagens van Webber en Heidfeld zaten net acher Alonso en er was een enorm peloton voor de 5e plaats aan het vechten.

Toen Trulli aan Fisico voorbij ging was het een schitterende actie, maar beiden kwamen er niet goed uit, waardoor Montoya op 5 lag, en daarachter nog Ralf, Michael en Barichello.

Toen gingen de Williams wagens beiden voorbij aan Alonso, die snel achter kwam op hun, waardoor uiteindelijk zelfs Montoya nog kwam aanvallen op Alonso.

Ondertussen waren ook Ralf, Michael en Barichello aan het vechten voor hun plaatsen.

Uiteindelijk kwam Raïkkonen over de streep als winnaar, met meer dan een halve minuut voorsprong op de Williams wagens en meer dan 50! seconden voorsprong op Alonso.

Besluit van de race : Ferrari doet het wat beter, Renault verslijt teveel zijn banden, Williams is terug bij de top en McLaren is super

Volgende weer GP van Europa, benieuwd, want het kwalificatiesysteem verandert weer enorm

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Zaterdag en zondag op circuitpark zandvoort: 4 vrij recente ferrari's (1999, 2000, 2001 2002) bestuurd door niemand minder dan Eddie Irvine, Jacky Ickx, René Arnoux en John Bosch (John Bosch is eigenaar van de auto's)

er is ook een historisch formule 1 kampioenschap, met allemaal oude formule 1 auto's zoals een ferrari uit 1978.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( ...

IK BEN KWAAD, GEFRUSTREERD, EN KWAAD

Alle Michelin-auto's na de formatieronde binnen, waardoor enkel de Ferarri's, Jordans en Minardi's hebben geraced. Nuja racen; welgeteld 1 actie tijdens de hele GP.

En dat op het circuit waar de meeste races per jaar worden gereden. Onverstaanbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( ...

IK BEN KWAAD, GEFRUSTREERD, EN KWAAD

Alle Michelin-auto's na de formatieronde binnen, waardoor enkel de Ferarri's, Jordans en Minardi's hebben geraced. Nuja racen; welgeteld 1 actie tijdens de hele GP.

En dat op het circuit waar de meeste races per jaar worden gereden. Onverstaanbaar.

Was inderdaad een nogal belachelijke bedoeling. Enige "leuke" eraan was dat Christijan Albers in de punten reed :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vandaag was het de voorlaatste race van het seizoen, met een geweldige race van Kimi Raïkkonen, in de laatste ronde is hij nog aan Fisichella voorbij gegaan, schitterend manouvre!!

Ook de punten van DC zijn verdiend

Maar wat een lul is die Sato toch, je zou op zijn auto kussens moeten plaatsen dat hij anderen niet zo kan hinderen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste GP is verreden, en nu is ook het constructeurskampioenschap voor Renault.

Nu het jaar gedaan is : wat conclusies van mezelf

1 - Renault was misschien niet de beste wagen, maar wel de constantste, met een meer betrouwbare motor.

2 - Zoals elk jaar zag je weer hoe bij een topteam waardeverhoudingen kunnen scheef gaan : Fisico steeds pech, Montoya een eikel en Barrichello een mietje om nog te zwijgen over kamikaze-Sato

3 - Raïkkonen was overall de beste courreur van het jaar, met de snelste auto, maar wat heb je eraan als je soms van P20 moet starten.

4 - Ferrari had een baal-jaar, wat wel eens mocht na 5 jaar dominantie

5 - BAR had in het begin niet met de illegale brandstoftank moeten rondrijden, anders hadden ze zeker 3e geweest bij de constructeurs

6 - Red Bull was de revelatie van het jaar, want niemand had gedacht dat ze het beter zouden doen dan Sauber.

7 - Een aantal mensen die beter moeten stoppen : Barrichello ( heeft de ballen niet voor F1 ), Villeneuve ( had nooit terug moeten komen ), Sato ( een gevaar op de weg ), Heidfeld ( heeft z'n kans bij een topteam gehad en heeft het verknald ).

8 - Van de rookies zijn Monteiro en Doornbos degenen die ik meest kans geef om te blijven, Alberts had beter bij DTM gebleven, want hij maakte echt veel foutjes en Karthikean ( of hoe je het schrijft ) zal er wel inblijven danzij een immens kapitaal uit India

Dit zijn geen conclusies meer : wel vaststellingen

Dit was het laatste seizoen voor Minardi en Jordan ( heeeeel jammer ) en Peter Sauber heeft z'n team verkocht aan BMW, hij blijft wel de baas, maar voor hoe lang?

Wat zal het volgend jaar brengen? Met de V8-motoren?

Ik denk dat Ferrari er weer zal staan, en vrees dat McLaren weer hetzelfde als vele jaren zal hebben : na een schitterend jaar weer een baal-jaar ( ik hoop het niet ).

Volgend jaar wordt ook het jaar van bevestiging voor Red Bull en wat zal er nu gebeuren met de "nieuwe" teams : Midland ( ex-Jordan ) en mini-Red Bull ( ex-Minardi )

Er zou ook een nieuw team komen, maar daar weet ik niet veel meer van

Zo dat waren mijn observaties over 2005 in de F1, hopelijk komt er nu een discussie op gang over F1 :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatste GP is verreden, en nu is ook het constructeurskampioenschap voor Renault.

Nu het jaar gedaan is : wat conclusies van mezelf

1 - Renault was misschien niet de beste wagen, maar wel de constantste, met een meer betrouwbare motor.

2 - Zoals elk jaar zag je weer hoe bij een topteam waardeverhoudingen kunnen scheef gaan : Fisico steeds pech, Montoya een eikel en Barrichello een mietje om nog te zwijgen over kamikaze-Sato

3 - Raïkkonen was overall de beste courreur van het jaar, met de snelste auto, maar wat heb je eraan als je soms van P20 moet starten.

4 - Ferrari had een baal-jaar, wat wel eens mocht na 5 jaar dominantie

5 - BAR had in het begin niet met de illegale brandstoftank moeten rondrijden, anders hadden ze zeker 3e geweest bij de constructeurs

6 - Red Bull was de revelatie van het jaar, want niemand had gedacht dat ze het beter zouden doen dan Sauber.

7 - Een aantal mensen die beter moeten stoppen : Barrichello ( heeft de ballen niet voor F1 ), Villeneuve ( had nooit terug moeten komen ), Sato ( een gevaar op de weg ), Heidfeld ( heeft z'n kans bij een topteam gehad en heeft het verknald ).

8 - Van de rookies zijn Monteiro en Doornbos degenen die ik meest kans geef om te blijven, Alberts had beter bij DTM gebleven, want hij maakte echt veel foutjes en Karthikean ( of hoe je het schrijft ) zal er wel inblijven danzij een immens kapitaal uit India

Dit zijn geen conclusies meer : wel vaststellingen

Dit was het laatste seizoen voor Minardi en Jordan ( heeeeel jammer ) en Peter Sauber heeft z'n team verkocht aan BMW, hij blijft wel de baas, maar voor hoe lang?

Wat zal het volgend jaar brengen? Met de V8-motoren?

Ik denk dat Ferrari er weer zal staan, en vrees dat McLaren weer hetzelfde als vele jaren zal hebben : na een schitterend jaar weer een baal-jaar ( ik hoop het niet ).

Volgend jaar wordt ook het jaar van bevestiging voor Red Bull en wat zal er nu gebeuren met de "nieuwe" teams : Midland ( ex-Jordan ) en mini-Red Bull ( ex-Minardi )

Er zou ook een nieuw team komen, maar daar weet ik niet veel meer van

Zo dat waren mijn observaties over 2005 in de F1, hopelijk komt er nu een discussie op gang over F1 :P

Karthikeyan is de loser onder de rookies, zeurt te veel en is veel te langzaam in vergelijking met Monteiro, Albers heeft talent maar is af en toe een beetje Roekeloos (lijkt dus wel een beetje op Alonso, behalve dat albers 26 is en Alonso 19 toen hij begon)

Robert Doornbos heb ik al jaren heel hoog zitten en ik verwacht er wel wat van. Albers geef ik de meeste kans op een zitje volgend jaar.

Sponser belangen :r Het Liuzzi en Klien gedoe, door het nieuwe Red Bull (Scuderia Torro Rosso) hebben andere rijders veel minder kans, omdat de rijders bij het grote Red Bull al vast staat, Coulthard en Klien, lijkt de kans groot dat Liuzzi dar gaat rijden. En omdat ook Scott Speed door Red Bull gesteunt (gesponsort) wordt gaat hij daar waarschijnlijk ook rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Heel goed nieuws : Christian Albers zit volgend jaar zeker in de F1

Christijan Albers heeft een 2-jarig contract getekend bij Midland. De Nederlander werd vandaag bevestigd door het team.

“Ik ken Christijan al sinds 1999, toen hij in de Duitse Formule 3 reedâ€Â, aldus Colin Kolles, teambaas van Midland. “Hij won daar zes races en startte tien keer van pole-position. Sindsdien heb ik zijn carrière nauwlettend gevolgd. Christijan is erg competitief, professioneel en een bewezen winnaar. Ik heb er vertrouwen in dat hij snel een plaats vindt in het team en ons kan helpen met het ontwikkelen van de auto.â€Â

Op 15 november wordt Team Midland officieel gepresenteerd, op 7 december gaat Albers voor het eerst aan de slag op het circuit van Jerez. “Ik ben erg blij dat ik in staat ben met Midland de volgende stap in mijn carrière te zettenâ€Â, zegt Albers. “Ik waardeer mijn leerjaar bij Minardi en zie dit als een stap voorwaarts.â€Â

Albers is niet helemaal onbekend met de mensen van Midland. “Ik heb vorig jaar al eens voor ze getest en ik ken Colin uit mijn Formule 3-tijd. De plannen van Midland, samen met Toyota en Bridgestone, zien er veelbelovend uit.â€Â

Ik ben hier blij mee, want Alberts heeft het ondanks wat foutjes heel goed gedaan in 2005

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad goed nieuws voor Christijan Albers! :) Maar wat ik me toch afvraag: Wat gaat er met Doornbos gebeuren? O} Zal er voor hem volgend jaar een stoel vrij zijn? Ik hoop 't...

Het zou kunnen dat hij ook bij Midland gaat rijden, maar ik vrees ervoor.

Bij Midland is er meer kans voor een Rus of voor Karthikean met z'n miljoenen dollars.

Ik hoop dat als Doornbos niets vindt, hij testrijder wordt ergens en dan het jaar erna weer aan de slag kan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zou kunnen dat hij ook bij Midland gaat rijden, maar ik vrees ervoor.

Bij Midland is er meer kans voor een Rus of voor Karthikean met z'n miljoenen dollars.

Ik hoop dat als Doornbos niets vindt, hij testrijder wordt ergens en dan het jaar erna weer aan de slag kan

De kans dat Doornbos gaat rijden is behoorlijk, maar het nieuws zal waarschijnlijk pas volgende week of die week erop. Ik denk dat hij testrijder gaat worden, hij wordt wel als talent gezien door veel teams

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De kans dat Doornbos gaat rijden is behoorlijk, maar het nieuws zal waarschijnlijk pas volgende week of die week erop. Ik denk dat hij testrijder gaat worden, hij wordt wel als talent gezien door veel teams

Misschien krijgt hij het plaatsje bij Williams waar Alberts lang op stond ( tot hij echt kon rijden natuurlijk )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien krijgt hij het plaatsje bij Williams waar Alberts lang op stond ( tot hij echt kon rijden natuurlijk )

Williams en RebBull zijn iig geval geintereseerd, in hoeverre weet ik niet maar het zou goed zijn als hij derde rijder bij deze teams kan worden en heel veel test kilometers kan maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nico Rosberg, de zoon van, gaat rijden als 2e rijder bij, Williams.

Giancarlo Fisichella was ook in de race voor het 2e zitje in de Williams maar blijft toch bij Renault

Dat is goed nieuws, hij heeft het in GP2 echt schitterend gedaan.

Bij Fisico vrees ik voor opnieuw een onzichtbaar seizoen, wat ervoor gaat zorgen dat hij toch wel z'n droom niet zal kunnen waarmaken om ooit bij Ferrari te rijden

Link naar bericht
Delen op andere sites

BAR gaat proberen het formule1 snelheids record te pakken, alleen is dat door regen in het water gevallen, de poging gaat door alleen weten ze nog niet wanneer.

ik vraag met eigenlijk af wat het huidige record is, 380km/h?

op een circuit als monza, of vroeger op de hockenheim ring was volgens mij tot maximaal 370 km/h te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
BAR gaat proberen het formule1 snelheids record te pakken, alleen is dat door regen in het water gevallen, de poging gaat door alleen weten ze nog niet wanneer.

ik vraag met eigenlijk af wat het huidige record is, 380km/h?

op een circuit als monza, of vroeger op de hockenheim ring was volgens mij tot maximaal 370 km/h te halen.

Het huidige record staat op naam van Montoya met ik dacht 378km/h op Monza, dit jaar met de McLaren-Mercedes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

even een update over het snelheidsrecord

Tijdens een test in Mojave, Californië, klokte testrijder Alan van der Merwe met zijn BAR-Honda 415 kilometer per uur. In alledrie zijn runs kwam de Zuid-Afrikaan boven de 400 kilometer per uur. BAR werkt de voorbereidingen voor de recordpoging af op het Californische vliegveld omdat het beoogde parcours, de beroemde zoutvlakten van Bonneville, door hevige regenval onbegaanbaar geworden zijn. De uiteindelijke recordpoging is wel gepland voor Bonneville. BAR hoopt daar in mei of juni 2006 geschiedenis te schrijven.

Schitterend toch ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ze willen volgend jaar NOG sneller rijden, ik vraag me af of ze het dan met een V10 gaan doen of met een V8?

(of gaan ze freaky doen en een V12 nemen, of een motor met turbo :P )

Ik neem aan dat het redelijk volgens de regels zal gaan, ik vermoed dus een 3L(3000cc) V10. Als je pure power wilt moet je de BMW-turbomoter(1500cc v6) uit 1986 hebben, die had ik kwalificatie-trim 1500pk, dat was 1pk per cc 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adrian Newey naar Red-Bull

Newey, die nu nog bij McLaren werkt, gaat vanaf februari 2006 bij Red-Bull werken. Hij wordt beschouwd als een van de beste ontwerpers in de formule1.

Rory Byrne is uiteraard de beste, maar dat snap je wel he Randy :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adrian Newey naar Red-Bull

Newey, die nu nog bij McLaren werkt, gaat vanaf februari 2006 bij Red-Bull werken. Hij wordt beschouwd als een van de beste ontwerpers in de formule1.

Rory Byrne is uiteraard de beste, maar dat snap je wel he Randy :P

Jammer voor McLaren, maarja, het zij zo

Lennert, ik protesteer tegen je opmerking ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Het is weer spannend, heerlijk

Als Schumacher nu alles wint, en Alonso wordt elke keer 2e,

dan komen ze allebei op 140 punten, en dan wint schumache omdat hij meer overwinningen heeft behaald.

Maar wie moet er winnen Randy, Michael Schumacher of Fernando 'aansteller' Alonso.

enkel Massa heeft naast deze 2 nog een kans, maar dan moet hij alles winnen en Schumacher & Alonso geen punten meer pakken, kansloos dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich maakt het mij voor dit jaar niet uit wie er wint. Het is tenminste weer lekker spannend in het kampioenschap.

Maar als ik naar de toekomst kijk liefst Schumacher. Kan hij stoppen met 8 titels, kan Kimi naar Ferrari, zakt Renault weg, en zit Alonso volgend jaar in een onbetrouwbare McLaren ;)

Als Schumacher doordoet (dat weten we dus na Monza) dan moet het Alonso worden, en Kimi naar Renault.

Hebben we volgend jaar een schitterend jaar.

Zoiezo hetgene dat ons volgend jaar een titelstrijd geeft waar Kimi meedoet voor de titel heeft mijn voorkeur ;)

(nuja, eventueel een combo schumacher-kimi kan nog wel, maar dan moet ik verdomme voor een team supporteren waar schumacher bij rijdt)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat heb ik nog het liefste, Kimi en Schumacher bij Ferarri. Ik ben voor beide, dus in 1 team is natuurlijk toppie. Iemand de race van vorige week gezien. Die was echt geweldig!

Leukste race in jaren.

Deed mij terug denken aanFrankrijk 1999 (Frentzen in de Jordan), Nurburgring 1999 (toen Herbert won in de Stewart) en Duitsland 2000 (Barrichelo in de Ferrari)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Leukste race in jaren.

Deed mij terug denken aanFrankrijk 1999 (Frentzen in de Jordan), Nurburgring 1999 (toen Herbert won in de Stewart) en Duitsland 2000 (Barrichelo in de Ferrari)

idd, vooral Nurburgring en Hockenheim vond ik fraaie races,

Ik zou graag willen dat Schumi nog een jaar doet, ik heb hem helaas nooit zien rijden, zou ik graag willen. Ik was vorig jaar van plan kaarten voor Spa 2006 te kopen maar tot een ieders spijt gaat die GP niet door, dus ook niet voor mij.

Kimi naar Renault zou wel mooi zijn, Kimi naar Ferrari ook, dat laatste heeft mijn voorkeur, maar dat zou ook betekenen dat Schumacher stopt, en dat zou ik jammer vinden.

Aan de andere kant, als Schumi kampioen wordt zou ikn mijn ogen moeten stoppen, stoppen op een hoogtepnt is mooi, daar tegenover staat wel dat je niet weet of hij een 9e kan winnen of dat hij nietmeer competatief is of misschien juist wel.

Al met al draai de stoelendans op dit moment vooral om de beslissing die Michael maken gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aan de andere kant, als Schumi kampioen wordt zou ikn mijn ogen moeten stoppen, stoppen op een hoogtepnt is mooi, daar tegenover staat wel dat je niet weet of hij een 9e kan winnen of dat hij nietmeer competatief is of misschien juist wel.

Jah, kijk naar Hakkinen, iedereen dacht na 2000, ow dat wordt smullen volgend jaar en toen moest Mika z'n carière toch wel met een wrang gevoel afsluiten.

Hill was iets anders: die was ontslagen, en heeft toch nog 2 mooie jaren kunnen doen (jammer van 1999)

Zelfde geldt voor Villeneuve, die moest niet meer terug in de F1 zijn gekomen.

De enige die écht op hun hoogtepunt zijn gestopt zijn Prost en Mansell (Mansell heeft wel de stomme zet gedaan in 1995 nog voor McLaren te rijden)

Oja, en Senna ook, maar dat was niet bepaald gewild stoppen (want in 1994 had hij wereldkampioen kunnen worden, als je ziet dat Hill op 1 punt stond na het seizoen, maar laten we over 1994 zwijgen of ik wordt zowel kwaad als ongelukkig)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jah, kijk naar Hakkinen, iedereen dacht na 2000, ow dat wordt smullen volgend jaar en toen moest Mika z'n carière toch wel met een wrang gevoel afsluiten.

Hill was iets anders: die was ontslagen, en heeft toch nog 2 mooie jaren kunnen doen (jammer van 1999)

Zelfde geldt voor Villeneuve, die moest niet meer terug in de F1 zijn gekomen.

De enige die écht op hun hoogtepunt zijn gestopt zijn Prost en Mansell (Mansell heeft wel de stomme zet gedaan in 1995 nog voor McLaren te rijden)

Oja, en Senna ook, maar dat was niet bepaald gewild stoppen (want in 1994 had hij wereldkampioen kunnen worden, als je ziet dat Hill op 1 punt stond na het seizoen, maar laten we over 1994 zwijgen of ik wordt zowel kwaad als ongelukkig)

1994 is idd discutabel, evenals 1989 en 1990.

Maar je hebt gelijk, het kan totaal omslaan, en dan kun je maar het beste stoppen en de mensen laten fantaseren over wat er had kunnen gebeuren als Schumi wel door gegaan was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

1994 is idd discutabel, evenals 1989 en 1990.

Maar je hebt gelijk, het kan totaal omslaan, en dan kun je maar het beste stoppen en de mensen laten fantaseren over wat er had kunnen gebeuren als Schumi wel door gegaan was.

1989 en 1990 zijn nu niet bepaald zaken waarover ik vind dat we kunnen discussiëren. Geen van ons (op rcp en een aantal anderen na) waren oud genoeg om dat nog écht bewust meegemaakt te hebben.

Maarja, laten we dit jaar gewoon afwachten, en na Japan beginnen over de toekomst.

Volgende race hoop ik op een echt duel schumacher-alonso, maar het zal er wel weer niet van komen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
De Formule 1-kalender voor 2007 telt voorlopig zeventien races. De kansen van Imola lijken nog niet helemaal verkeken, want tussen de derde race (Bahrein) en de vierde (Spanje) gaapt een gat van vier weken. Het circuit Enzo e Dino Ferrari in Imola beloofde eind vorig jaar een flinke verbouwing om het circuit te moderniseren. Het is mogelijk dat de FIA het resultaat van deze renovatie afwacht.

De Nürburgring is ook gewipt, maar de organisatoren van de Grand Prix van Europa willen graag afwisselend met Hockenheim de Grand Prizx van Duitsland organiseren. Het is dus mogelijk dat de Nürburgring, jaarlijks goed voor vele duizenden Nederlandse fans, in 2008 weer op de kalender staat.

Nieuwe races zijn er niet. Gesprekken met Mexico en Zuid-Koreo hebben nog geen resultaat opgeleverd. De Grand Prix van België is wel waar van de partij: in het weekend van 16 september strijkt het circus neer in Spa-Francorchamps.

Australië 18 Maart

Maleisië 08 April

Bahrein 15 April

Spanje 13 Mei

Monaco 27 Mei

Canada 10 Juni

Verenigde Staten 17 Juni

Frankrijk 01 Juli

Groot-Brittannië 08 Juli

Duitsland 22 Juli

Hongarije 05 Augustus

Turkije 26 Augustus

Italië 09 September

België 16 September

China 30 September

Japan 07 Oktober

Brazilië 21 Oktober

Yes, yes, yes en nog een yes

België heeft weer z'n Grand Prix

zodra de tickets kunnen worden besteld koop ik er :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Kimi staat op pole voor de Italiaanse GP, Schumacher 2e en Alonso 5e.

Dit wordt de GP van de waarheid

-Haalt Schumacher z'n achterstand op Alonso in?

-Wint Kimi eindelijk die GP die hij moet hebben?

en DE hamvraag, wat zegt Schumacher na de GP over 2007 (stopt hij, gaat hij door) en als extra gevolg: gaat Kimi naar Ferrari of blijft hij toch bij McLaren? (ik denk dat we volgend jaar een fin in een Ferrari zullen zien)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Michael Schumacher heeft in Monza laten weten na het lopende seizoen te stoppen als Formule 1 coureur. Ferrari liet een paar minuten na de zege op Monza een verklaring rondgaan waarin zijn besluit werd bekendgemaakt.

De reden voor zijn besluit maakte Schumacher, die in Monza zegevierde, niet bekend. Wel dat hij niet kan uitleggen wat zijn emoties zijn. ,,Al deze jaren zijn geweldig geweest??, liet Schumacher optekenen in de Ferrari-verklaring.

Schumacher zei in de persconferentie na de race: "Het was een speciale dag voor me. De zege was een mooie manier om deze belangrijke dag, voor zowel het kampioenschap als mijn toekomst, af te sluiten. Er is lang en veel gesproken over mijn toekomst. Het spijt me voor alle fans dat het zo lang moeten duren voordat ik een besluit heb kunnen nemen. Het was even wachten op het juiste moment, maar dat juiste moment is er nu. Na dit seizoen stop ik met racen." Schumacher maakte zijn Formule 1-debuut in de Grand Prix van Belgi? van 1991, bij het team van Jordan. Schumacher scoorde twee wereldtitels met het team van Benetton en werd vijf keer wereldkampioen achter het stuur van Ferrari.

Een ge?motioneerde Schumacher vervolgde: "Ik heb een buitengewoon mooie tijd beleefd in de motorsport. Ik wil mijn vader bedanken, mijn overleden moeder en mijn vrouw en kinderen. Zonder hen had ik dit onmogelijk allemaal kunnen bereiken. Ook alle mensen met wie ik heb samengewerkt wil ik heel erg bedanken. Het was een erg moeilijke beslissing. Ik kon het ook niet langer uitstellen voor mijn teamgenoot Felipe Massa, die ook een beslissing moest nemen over zijn toekomst. Ik wil me nu concentreren op de laatste drie races van het seizoen en het goed afmaken van dit seizoen." Michael Schumacher heeft door het winnen van de Italiaanse Grand Prix zijn achterstand op Fernando Alonso verkleind tot twee punten.

Ferrari maakte ook bekend dat Kimi Raikkonen (McLaren) na afloop van het seizoen Schumachers plaats zal innemen bij Ferrari. De Fin tekende voor drie jaar. Felipe Massa tekende voor twee jaar bij en is zeker tot het einde van 2008 verzekerd van een plek bij de Italiaanse renstal.

Bronnen: Formule1.info; F1racing.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...