allememaggies Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 [..]Ik was aan het twijfelen tussen Jaguar/Jordan , Red-Bull heet het nou geloof ik... Yep en daar gaat David Coulthard nu racen... ploeggenoot wordt Klien of Liuzzi (of hoe heet die gast)... Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 SCHOP Ferrari heeft weer een fantastische race gereden, eindelijk. maar naast de geweldige race van Schumacher, ook al won Schumi niet, was het een ontzettend leuke race et heel veel actie op de baan. Quote Link to post Share on other sites
allememaggies Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 Wat een race vandaag tussen Schumi en Alonso op het einde! Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Wat een race vandaag tussen Schumi en Alonso op het einde! Had Raikkonen maar niet zo vroeg moeten opgeven ... Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Wat een race vandaag tussen Schumi en Alonso op het einde! Had Raikkonen maar niet zo vroeg moeten opgeven ... Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Jaja, vandaag weer een Grote Prijs, namelijk de prestigieuste van het jaar : Monaco Uitslag 1- Kimi Raïkkonen 2- Nick Heidfeld 3- Mark Webber 4- Fernando Alonso 5- Juan-Pablo Montoya 6- Ralf Schumacher 7- Michael Schumacher 8- Rubens Barrichello Het was een mooie race waar Raïkkonen en de 2 Renaults wegreden van de rest van het peloton. Tijdens de eerste pitstops spinde Christian Alberts en blokkeerde de baan voor oa Schumacher, Montoya, Barrichello, Villeneuve etc Tijdens de safety-car tijd deden de 2 Renault hun pitstop, en moest Coulthard opgeven Na de safety-car reed Raïkkonen nog steeds aan de leiding, met Trulli op de tweede plaats, maar er zaten wel 3 gedubbelden tussen. Hierdoor kon Raïkkonen een grote kloof slaan met Trulli van 20 seconden. En Trulli op zijn beurt nog eens een kloof van meer dan 10 seconden op Alonso, die derde lag. Na de pitstops van beiden lag Raïkkonen nog steeds aan de leiding en Trulli lag derde achter een veel tragere Alonso. In de laatste 15 ronden was het zeer spannend, de Williams wagens van Webber en Heidfeld zaten net acher Alonso en er was een enorm peloton voor de 5e plaats aan het vechten. Toen Trulli aan Fisico voorbij ging was het een schitterende actie, maar beiden kwamen er niet goed uit, waardoor Montoya op 5 lag, en daarachter nog Ralf, Michael en Barichello. Toen gingen de Williams wagens beiden voorbij aan Alonso, die snel achter kwam op hun, waardoor uiteindelijk zelfs Montoya nog kwam aanvallen op Alonso. Ondertussen waren ook Ralf, Michael en Barichello aan het vechten voor hun plaatsen. Uiteindelijk kwam Raïkkonen over de streep als winnaar, met meer dan een halve minuut voorsprong op de Williams wagens en meer dan 50! seconden voorsprong op Alonso. Besluit van de race : Ferrari doet het wat beter, Renault verslijt teveel zijn banden, Williams is terug bij de top en McLaren is super Volgende weer GP van Europa, benieuwd, want het kwalificatiesysteem verandert weer enorm Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Zaterdag en zondag op circuitpark zandvoort: 4 vrij recente ferrari's (1999, 2000, 2001 2002) bestuurd door niemand minder dan Eddie Irvine, Jacky Ickx, René Arnoux en John Bosch (John Bosch is eigenaar van de auto's) er is ook een historisch formule 1 kampioenschap, met allemaal oude formule 1 auto's zoals een ferrari uit 1978. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted June 19, 2005 Author Share Posted June 19, 2005 ... IK BEN KWAAD, GEFRUSTREERD, EN KWAAD Alle Michelin-auto's na de formatieronde binnen, waardoor enkel de Ferarri's, Jordans en Minardi's hebben geraced. Nuja racen; welgeteld 1 actie tijdens de hele GP. En dat op het circuit waar de meeste races per jaar worden gereden. Onverstaanbaar. Quote Link to post Share on other sites
TMP Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 ...IK BEN KWAAD, GEFRUSTREERD, EN KWAAD Alle Michelin-auto's na de formatieronde binnen, waardoor enkel de Ferarri's, Jordans en Minardi's hebben geraced. Nuja racen; welgeteld 1 actie tijdens de hele GP. En dat op het circuit waar de meeste races per jaar worden gereden. Onverstaanbaar. Was inderdaad een nogal belachelijke bedoeling. Enige "leuke" eraan was dat Christijan Albers in de punten reed . Quote Link to post Share on other sites
Robin04 Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Is al enige dagen bekend, maar Rubens Barrichello (Ferrari) rijdt vanaf volgend seizoen niet meer voor Ferrari. Hij heeft een contract getekend bij BAR-Honda. Felippe Massa (Sauber) volgt Barrichello op bij Ferrari. -> Bron <- Quote Link to post Share on other sites
TMP Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Is al enige dagen bekend, maar Rubens Barrichello (Ferrari) rijdt vanaf volgend seizoen niet meer voor Ferrari. Hij heeft een contract getekend bij BAR-Honda. Felippe Massa (Sauber) volgt Barrichello op bij Ferrari.-> Bron Ik heb die Massa nooit echt geweldig gevonden. Niet echt iemand voor bij Ferrari vind ik. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 [..]Ik heb die Massa nooit echt geweldig gevonden. Niet echt iemand voor bij Ferrari vind ik. Hij is veel te onstuimig vind ik, ik had liever een Fisichella, Webber of Trulli bij Ferrari gezien, die zijn veel beter, alleen zijn Fisico en Trulli wel al weer wat ouder Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Fernando Alonso is 3e geëindigd en is dus wereldkampioen. Helemaal onverdiend is het niet, maar er is teveel geluk bij gemoeid geweest. Volgend jaar hopen op een spannender kampioenschap met zowel BAR als Ferrari die ook weer op niveau presteren Quote Link to post Share on other sites
rancho Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Ja, Alonso is kampioen, vrdind al heeft hij ook een hoop mazzel gehad met de uitvallen van Raikonen zo nu en dan. Volgend jaar Massa bij Ferrari...ben benieuwd. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted October 9, 2005 Author Share Posted October 9, 2005 Vandaag was het de voorlaatste race van het seizoen, met een geweldige race van Kimi Raïkkonen, in de laatste ronde is hij nog aan Fisichella voorbij gegaan, schitterend manouvre!! Ook de punten van DC zijn verdiend Maar wat een lul is die Sato toch, je zou op zijn auto kussens moeten plaatsen dat hij anderen niet zo kan hinderen Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 Laatste GP is verreden, en nu is ook het constructeurskampioenschap voor Renault. Nu het jaar gedaan is : wat conclusies van mezelf 1 - Renault was misschien niet de beste wagen, maar wel de constantste, met een meer betrouwbare motor. 2 - Zoals elk jaar zag je weer hoe bij een topteam waardeverhoudingen kunnen scheef gaan : Fisico steeds pech, Montoya een eikel en Barrichello een mietje om nog te zwijgen over kamikaze-Sato 3 - Raïkkonen was overall de beste courreur van het jaar, met de snelste auto, maar wat heb je eraan als je soms van P20 moet starten. 4 - Ferrari had een baal-jaar, wat wel eens mocht na 5 jaar dominantie 5 - BAR had in het begin niet met de illegale brandstoftank moeten rondrijden, anders hadden ze zeker 3e geweest bij de constructeurs 6 - Red Bull was de revelatie van het jaar, want niemand had gedacht dat ze het beter zouden doen dan Sauber. 7 - Een aantal mensen die beter moeten stoppen : Barrichello ( heeft de ballen niet voor F1 ), Villeneuve ( had nooit terug moeten komen ), Sato ( een gevaar op de weg ), Heidfeld ( heeft z'n kans bij een topteam gehad en heeft het verknald ). 8 - Van de rookies zijn Monteiro en Doornbos degenen die ik meest kans geef om te blijven, Alberts had beter bij DTM gebleven, want hij maakte echt veel foutjes en Karthikean ( of hoe je het schrijft ) zal er wel inblijven danzij een immens kapitaal uit India Dit zijn geen conclusies meer : wel vaststellingen Dit was het laatste seizoen voor Minardi en Jordan ( heeeeel jammer ) en Peter Sauber heeft z'n team verkocht aan BMW, hij blijft wel de baas, maar voor hoe lang? Wat zal het volgend jaar brengen? Met de V8-motoren? Ik denk dat Ferrari er weer zal staan, en vrees dat McLaren weer hetzelfde als vele jaren zal hebben : na een schitterend jaar weer een baal-jaar ( ik hoop het niet ). Volgend jaar wordt ook het jaar van bevestiging voor Red Bull en wat zal er nu gebeuren met de "nieuwe" teams : Midland ( ex-Jordan ) en mini-Red Bull ( ex-Minardi ) Er zou ook een nieuw team komen, maar daar weet ik niet veel meer van Zo dat waren mijn observaties over 2005 in de F1, hopelijk komt er nu een discussie op gang over F1 Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Laatste GP is verreden, en nu is ook het constructeurskampioenschap voor Renault.Nu het jaar gedaan is : wat conclusies van mezelf 1 - Renault was misschien niet de beste wagen, maar wel de constantste, met een meer betrouwbare motor. 2 - Zoals elk jaar zag je weer hoe bij een topteam waardeverhoudingen kunnen scheef gaan : Fisico steeds pech, Montoya een eikel en Barrichello een mietje om nog te zwijgen over kamikaze-Sato 3 - Raïkkonen was overall de beste courreur van het jaar, met de snelste auto, maar wat heb je eraan als je soms van P20 moet starten. 4 - Ferrari had een baal-jaar, wat wel eens mocht na 5 jaar dominantie 5 - BAR had in het begin niet met de illegale brandstoftank moeten rondrijden, anders hadden ze zeker 3e geweest bij de constructeurs 6 - Red Bull was de revelatie van het jaar, want niemand had gedacht dat ze het beter zouden doen dan Sauber. 7 - Een aantal mensen die beter moeten stoppen : Barrichello ( heeft de ballen niet voor F1 ), Villeneuve ( had nooit terug moeten komen ), Sato ( een gevaar op de weg ), Heidfeld ( heeft z'n kans bij een topteam gehad en heeft het verknald ). 8 - Van de rookies zijn Monteiro en Doornbos degenen die ik meest kans geef om te blijven, Alberts had beter bij DTM gebleven, want hij maakte echt veel foutjes en Karthikean ( of hoe je het schrijft ) zal er wel inblijven danzij een immens kapitaal uit India Dit zijn geen conclusies meer : wel vaststellingen Dit was het laatste seizoen voor Minardi en Jordan ( heeeeel jammer ) en Peter Sauber heeft z'n team verkocht aan BMW, hij blijft wel de baas, maar voor hoe lang? Wat zal het volgend jaar brengen? Met de V8-motoren? Ik denk dat Ferrari er weer zal staan, en vrees dat McLaren weer hetzelfde als vele jaren zal hebben : na een schitterend jaar weer een baal-jaar ( ik hoop het niet ). Volgend jaar wordt ook het jaar van bevestiging voor Red Bull en wat zal er nu gebeuren met de "nieuwe" teams : Midland ( ex-Jordan ) en mini-Red Bull ( ex-Minardi ) Er zou ook een nieuw team komen, maar daar weet ik niet veel meer van Zo dat waren mijn observaties over 2005 in de F1, hopelijk komt er nu een discussie op gang over F1 Karthikeyan is de loser onder de rookies, zeurt te veel en is veel te langzaam in vergelijking met Monteiro, Albers heeft talent maar is af en toe een beetje Roekeloos (lijkt dus wel een beetje op Alonso, behalve dat albers 26 is en Alonso 19 toen hij begon) Robert Doornbos heb ik al jaren heel hoog zitten en ik verwacht er wel wat van. Albers geef ik de meeste kans op een zitje volgend jaar. Sponser belangen Het Liuzzi en Klien gedoe, door het nieuwe Red Bull (Scuderia Torro Rosso) hebben andere rijders veel minder kans, omdat de rijders bij het grote Red Bull al vast staat, Coulthard en Klien, lijkt de kans groot dat Liuzzi dar gaat rijden. En omdat ook Scott Speed door Red Bull gesteunt (gesponsort) wordt gaat hij daar waarschijnlijk ook rijden. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Heel goed nieuws : Christian Albers zit volgend jaar zeker in de F1 Christijan Albers heeft een 2-jarig contract getekend bij Midland. De Nederlander werd vandaag bevestigd door het team.“Ik ken Christijan al sinds 1999, toen hij in de Duitse Formule 3 reedâ€Â, aldus Colin Kolles, teambaas van Midland. “Hij won daar zes races en startte tien keer van pole-position. Sindsdien heb ik zijn carrière nauwlettend gevolgd. Christijan is erg competitief, professioneel en een bewezen winnaar. Ik heb er vertrouwen in dat hij snel een plaats vindt in het team en ons kan helpen met het ontwikkelen van de auto.†Op 15 november wordt Team Midland officieel gepresenteerd, op 7 december gaat Albers voor het eerst aan de slag op het circuit van Jerez. “Ik ben erg blij dat ik in staat ben met Midland de volgende stap in mijn carrière te zettenâ€Â, zegt Albers. “Ik waardeer mijn leerjaar bij Minardi en zie dit als een stap voorwaarts.†Albers is niet helemaal onbekend met de mensen van Midland. “Ik heb vorig jaar al eens voor ze getest en ik ken Colin uit mijn Formule 3-tijd. De plannen van Midland, samen met Toyota en Bridgestone, zien er veelbelovend uit.†Ik ben hier blij mee, want Alberts heeft het ondanks wat foutjes heel goed gedaan in 2005 Quote Link to post Share on other sites
Robin04 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Inderdaad goed nieuws voor Christijan Albers! Maar wat ik me toch afvraag: Wat gaat er met Doornbos gebeuren? Zal er voor hem volgend jaar een stoel vrij zijn? Ik hoop 't... Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Inderdaad goed nieuws voor Christijan Albers! Maar wat ik me toch afvraag: Wat gaat er met Doornbos gebeuren? Zal er voor hem volgend jaar een stoel vrij zijn? Ik hoop 't... Het zou kunnen dat hij ook bij Midland gaat rijden, maar ik vrees ervoor. Bij Midland is er meer kans voor een Rus of voor Karthikean met z'n miljoenen dollars. Ik hoop dat als Doornbos niets vindt, hij testrijder wordt ergens en dan het jaar erna weer aan de slag kan Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 [..]Het zou kunnen dat hij ook bij Midland gaat rijden, maar ik vrees ervoor. Bij Midland is er meer kans voor een Rus of voor Karthikean met z'n miljoenen dollars. Ik hoop dat als Doornbos niets vindt, hij testrijder wordt ergens en dan het jaar erna weer aan de slag kan De kans dat Doornbos gaat rijden is behoorlijk, maar het nieuws zal waarschijnlijk pas volgende week of die week erop. Ik denk dat hij testrijder gaat worden, hij wordt wel als talent gezien door veel teams Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 [..]De kans dat Doornbos gaat rijden is behoorlijk, maar het nieuws zal waarschijnlijk pas volgende week of die week erop. Ik denk dat hij testrijder gaat worden, hij wordt wel als talent gezien door veel teams Misschien krijgt hij het plaatsje bij Williams waar Alberts lang op stond ( tot hij echt kon rijden natuurlijk ) Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 [..]Misschien krijgt hij het plaatsje bij Williams waar Alberts lang op stond ( tot hij echt kon rijden natuurlijk ) Williams en RebBull zijn iig geval geintereseerd, in hoeverre weet ik niet maar het zou goed zijn als hij derde rijder bij deze teams kan worden en heel veel test kilometers kan maken. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 [..]Williams en RebBull zijn iig geval geintereseerd, in hoeverre weet ik niet maar het zou goed zijn als hij derde rijder bij deze teams kan worden en heel veel test kilometers kan maken. En als je dan kijkt naar Massa of Alonso weet je dat zoiets helpt! Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Nico Rosberg, de zoon van, gaat rijden als 2e rijder bij, Williams. Giancarlo Fisichella was ook in de race voor het 2e zitje in de Williams maar blijft toch bij Renault Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 Nico Rosberg, de zoon van, gaat rijden als 2e rijder bij, Williams.Giancarlo Fisichella was ook in de race voor het 2e zitje in de Williams maar blijft toch bij Renault Dat is goed nieuws, hij heeft het in GP2 echt schitterend gedaan. Bij Fisico vrees ik voor opnieuw een onzichtbaar seizoen, wat ervoor gaat zorgen dat hij toch wel z'n droom niet zal kunnen waarmaken om ooit bij Ferrari te rijden Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 BAR gaat proberen het formule1 snelheids record te pakken, alleen is dat door regen in het water gevallen, de poging gaat door alleen weten ze nog niet wanneer. ik vraag met eigenlijk af wat het huidige record is, 380km/h? op een circuit als monza, of vroeger op de hockenheim ring was volgens mij tot maximaal 370 km/h te halen. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 6, 2005 Author Share Posted November 6, 2005 BAR gaat proberen het formule1 snelheids record te pakken, alleen is dat door regen in het water gevallen, de poging gaat door alleen weten ze nog niet wanneer.ik vraag met eigenlijk af wat het huidige record is, 380km/h? op een circuit als monza, of vroeger op de hockenheim ring was volgens mij tot maximaal 370 km/h te halen. Het huidige record staat op naam van Montoya met ik dacht 378km/h op Monza, dit jaar met de McLaren-Mercedes. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 even een update over het snelheidsrecord Tijdens een test in Mojave, Californië, klokte testrijder Alan van der Merwe met zijn BAR-Honda 415 kilometer per uur. In alledrie zijn runs kwam de Zuid-Afrikaan boven de 400 kilometer per uur. BAR werkt de voorbereidingen voor de recordpoging af op het Californische vliegveld omdat het beoogde parcours, de beroemde zoutvlakten van Bonneville, door hevige regenval onbegaanbaar geworden zijn. De uiteindelijke recordpoging is wel gepland voor Bonneville. BAR hoopt daar in mei of juni 2006 geschiedenis te schrijven. Schitterend toch Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 even een update over het snelheidsrecord[..] Schitterend toch idd, geweldig. Ik las het net op F1racing.net, ongelofelijk. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 [..]idd, geweldig. Ik las het net op F1racing.net, ongelofelijk. En ze willen volgend jaar NOG sneller rijden, ik vraag me af of ze het dan met een V10 gaan doen of met een V8? (of gaan ze freaky doen en een V12 nemen, of een motor met turbo ) Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 [..]En ze willen volgend jaar NOG sneller rijden, ik vraag me af of ze het dan met een V10 gaan doen of met een V8? (of gaan ze freaky doen en een V12 nemen, of een motor met turbo ) Ik neem aan dat het redelijk volgens de regels zal gaan, ik vermoed dus een 3L(3000cc) V10. Als je pure power wilt moet je de BMW-turbomoter(1500cc v6) uit 1986 hebben, die had ik kwalificatie-trim 1500pk, dat was 1pk per cc Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Adrian Newey naar Red-Bull Newey, die nu nog bij McLaren werkt, gaat vanaf februari 2006 bij Red-Bull werken. Hij wordt beschouwd als een van de beste ontwerpers in de formule1. Rory Byrne is uiteraard de beste, maar dat snap je wel he Randy Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 Adrian Newey naar Red-BullNewey, die nu nog bij McLaren werkt, gaat vanaf februari 2006 bij Red-Bull werken. Hij wordt beschouwd als een van de beste ontwerpers in de formule1. Rory Byrne is uiteraard de beste, maar dat snap je wel he Randy Jammer voor McLaren, maarja, het zij zo Lennert, ik protesteer tegen je opmerking Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Doornbos naar Reb-Bull ( sr. ) hij heeft in ieder geval een test stoeltje, als hij tijdens de tests opvalt maakt hij kans op een racestoeltje. Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Het is weer spannend, heerlijk Als Schumacher nu alles wint, en Alonso wordt elke keer 2e, dan komen ze allebei op 140 punten, en dan wint schumache omdat hij meer overwinningen heeft behaald. Maar wie moet er winnen Randy, Michael Schumacher of Fernando 'aansteller' Alonso. enkel Massa heeft naast deze 2 nog een kans, maar dan moet hij alles winnen en Schumacher & Alonso geen punten meer pakken, kansloos dus. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 16, 2006 Author Share Posted August 16, 2006 Op zich maakt het mij voor dit jaar niet uit wie er wint. Het is tenminste weer lekker spannend in het kampioenschap. Maar als ik naar de toekomst kijk liefst Schumacher. Kan hij stoppen met 8 titels, kan Kimi naar Ferrari, zakt Renault weg, en zit Alonso volgend jaar in een onbetrouwbare McLaren Als Schumacher doordoet (dat weten we dus na Monza) dan moet het Alonso worden, en Kimi naar Renault. Hebben we volgend jaar een schitterend jaar. Zoiezo hetgene dat ons volgend jaar een titelstrijd geeft waar Kimi meedoet voor de titel heeft mijn voorkeur (nuja, eventueel een combo schumacher-kimi kan nog wel, maar dan moet ik verdomme voor een team supporteren waar schumacher bij rijdt) Quote Link to post Share on other sites
Smarkie Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Dat heb ik nog het liefste, Kimi en Schumacher bij Ferarri. Ik ben voor beide, dus in 1 team is natuurlijk toppie. Iemand de race van vorige week gezien. Die was echt geweldig! Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 16, 2006 Author Share Posted August 16, 2006 Dat heb ik nog het liefste, Kimi en Schumacher bij Ferarri. Ik ben voor beide, dus in 1 team is natuurlijk toppie. Iemand de race van vorige week gezien. Die was echt geweldig! Leukste race in jaren. Deed mij terug denken aanFrankrijk 1999 (Frentzen in de Jordan), Nurburgring 1999 (toen Herbert won in de Stewart) en Duitsland 2000 (Barrichelo in de Ferrari) Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 [..]Leukste race in jaren. Deed mij terug denken aanFrankrijk 1999 (Frentzen in de Jordan), Nurburgring 1999 (toen Herbert won in de Stewart) en Duitsland 2000 (Barrichelo in de Ferrari) idd, vooral Nurburgring en Hockenheim vond ik fraaie races, Ik zou graag willen dat Schumi nog een jaar doet, ik heb hem helaas nooit zien rijden, zou ik graag willen. Ik was vorig jaar van plan kaarten voor Spa 2006 te kopen maar tot een ieders spijt gaat die GP niet door, dus ook niet voor mij. Kimi naar Renault zou wel mooi zijn, Kimi naar Ferrari ook, dat laatste heeft mijn voorkeur, maar dat zou ook betekenen dat Schumacher stopt, en dat zou ik jammer vinden. Aan de andere kant, als Schumi kampioen wordt zou ikn mijn ogen moeten stoppen, stoppen op een hoogtepnt is mooi, daar tegenover staat wel dat je niet weet of hij een 9e kan winnen of dat hij nietmeer competatief is of misschien juist wel. Al met al draai de stoelendans op dit moment vooral om de beslissing die Michael maken gaat. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 16, 2006 Author Share Posted August 16, 2006 [..]Aan de andere kant, als Schumi kampioen wordt zou ikn mijn ogen moeten stoppen, stoppen op een hoogtepnt is mooi, daar tegenover staat wel dat je niet weet of hij een 9e kan winnen of dat hij nietmeer competatief is of misschien juist wel. Jah, kijk naar Hakkinen, iedereen dacht na 2000, ow dat wordt smullen volgend jaar en toen moest Mika z'n carière toch wel met een wrang gevoel afsluiten. Hill was iets anders: die was ontslagen, en heeft toch nog 2 mooie jaren kunnen doen (jammer van 1999) Zelfde geldt voor Villeneuve, die moest niet meer terug in de F1 zijn gekomen. De enige die écht op hun hoogtepunt zijn gestopt zijn Prost en Mansell (Mansell heeft wel de stomme zet gedaan in 1995 nog voor McLaren te rijden) Oja, en Senna ook, maar dat was niet bepaald gewild stoppen (want in 1994 had hij wereldkampioen kunnen worden, als je ziet dat Hill op 1 punt stond na het seizoen, maar laten we over 1994 zwijgen of ik wordt zowel kwaad als ongelukkig) Quote Link to post Share on other sites
Lennert Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 [..]Jah, kijk naar Hakkinen, iedereen dacht na 2000, ow dat wordt smullen volgend jaar en toen moest Mika z'n carière toch wel met een wrang gevoel afsluiten. Hill was iets anders: die was ontslagen, en heeft toch nog 2 mooie jaren kunnen doen (jammer van 1999) Zelfde geldt voor Villeneuve, die moest niet meer terug in de F1 zijn gekomen. De enige die écht op hun hoogtepunt zijn gestopt zijn Prost en Mansell (Mansell heeft wel de stomme zet gedaan in 1995 nog voor McLaren te rijden) Oja, en Senna ook, maar dat was niet bepaald gewild stoppen (want in 1994 had hij wereldkampioen kunnen worden, als je ziet dat Hill op 1 punt stond na het seizoen, maar laten we over 1994 zwijgen of ik wordt zowel kwaad als ongelukkig) 1994 is idd discutabel, evenals 1989 en 1990. Maar je hebt gelijk, het kan totaal omslaan, en dan kun je maar het beste stoppen en de mensen laten fantaseren over wat er had kunnen gebeuren als Schumi wel door gegaan was. Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 16, 2006 Author Share Posted August 16, 2006 [..]1994 is idd discutabel, evenals 1989 en 1990. Maar je hebt gelijk, het kan totaal omslaan, en dan kun je maar het beste stoppen en de mensen laten fantaseren over wat er had kunnen gebeuren als Schumi wel door gegaan was. 1989 en 1990 zijn nu niet bepaald zaken waarover ik vind dat we kunnen discussiëren. Geen van ons (op rcp en een aantal anderen na) waren oud genoeg om dat nog écht bewust meegemaakt te hebben. Maarja, laten we dit jaar gewoon afwachten, en na Japan beginnen over de toekomst. Volgende race hoop ik op een echt duel schumacher-alonso, maar het zal er wel weer niet van komen... Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 29, 2006 Author Share Posted August 29, 2006 De Formule 1-kalender voor 2007 telt voorlopig zeventien races. De kansen van Imola lijken nog niet helemaal verkeken, want tussen de derde race (Bahrein) en de vierde (Spanje) gaapt een gat van vier weken. Het circuit Enzo e Dino Ferrari in Imola beloofde eind vorig jaar een flinke verbouwing om het circuit te moderniseren. Het is mogelijk dat de FIA het resultaat van deze renovatie afwacht.De Nürburgring is ook gewipt, maar de organisatoren van de Grand Prix van Europa willen graag afwisselend met Hockenheim de Grand Prizx van Duitsland organiseren. Het is dus mogelijk dat de Nürburgring, jaarlijks goed voor vele duizenden Nederlandse fans, in 2008 weer op de kalender staat. Nieuwe races zijn er niet. Gesprekken met Mexico en Zuid-Koreo hebben nog geen resultaat opgeleverd. De Grand Prix van België is wel waar van de partij: in het weekend van 16 september strijkt het circus neer in Spa-Francorchamps. Australië 18 Maart Maleisië 08 April Bahrein 15 April Spanje 13 Mei Monaco 27 Mei Canada 10 Juni Verenigde Staten 17 Juni Frankrijk 01 Juli Groot-Brittannië 08 Juli Duitsland 22 Juli Hongarije 05 Augustus Turkije 26 Augustus Italië 09 September België 16 September China 30 September Japan 07 Oktober Brazilië 21 Oktober Yes, yes, yes en nog een yes België heeft weer z'n Grand Prix zodra de tickets kunnen worden besteld koop ik er Quote Link to post Share on other sites
Niveath Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Zal Spyker echt Midland overnemen? Zou wel écht gaaf zijn, mijn favo auto merk Quote Link to post Share on other sites
randy_roes Posted August 29, 2006 Author Share Posted August 29, 2006 Zal Spyker echt Midland overnemen? Zou wel écht gaaf zijn, mijn favo auto merk Het staat toch zo op formule1.info, dus ik denk dat het 99% zeker is Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts