Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en de plaaggeest - deel 2


Aanbevolen berichten

Weet iemand trouwens de titel van dat leuke pianomuziekje dat oa bij de restaurantdroom te horen is? Het staat niet op de muzieksite van bassieenadriaan.

Ik denk van Rinus van Galen, die maakte de muziek in de jaren '70 series.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 145
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat dacht ik ook, maar ik wil de titel weten. En waarom staat deze muziek niet op muziek.bassieenadriaan ? Tis een veelgebruikte in de plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat dacht ik ook, maar ik wil de titel weten. En waarom staat deze muziek niet op muziek.bassieenadriaan ? Tis een veelgebruikte in de plaaggeest.

Ja, in de plaaggeest, maar in latere series niet meer. Eigelijk wel jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik keek daarnet even naar 'Alfred J. Kwak' op Ketnet en wat zag ik rap voorbijgaan in de aftiteling: stemmen: En Jan Anne Drenth stond erbij.

Ik weet niet of dit al eerder aan bod is gekomen maar is het nu het 'schoolhoofd' uit de Plaaggeest dat hier nu ook een stem inspreekt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Is het jullie wel eens opgevallen, dat, nadat Bassie in het water is gelazerd na het badkuip avontuur, het erg duidelijk is dat hij ook acrobaat is geweest? Hij heeft me toch een indrukwekkende schouderpartij zeg... woei! Kan zelfs Adriaan nog een puntje aan zuigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, Wonderer. Daar let ik nou weer helemaal niet op. Ga even op de schouders van Bassie zitten letten. *lol*

Tja, ik let nu eenmaal op spieren. Waarschijnlijk omdat ik ze zelf probeer te kweken ;) Maar ik schijn op wel meer dingen te letten die jullie heteromannen niet opvalt... Met John kan ik tenminste praten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Qua karakter vind ik Bassie ook best veranderd. Ook de manier waarop hij praat, maar vooral het brutale. Natuurlijk zijn z'n domme acties en geweldige grappen gebleven, maar in de nieuwere series komt hij naar mijn mening veel serieuzer over. Hij is daar op een andere manier grappig dan in de Plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me namelijk heel erg goed herinneren dat ik de Plaaggeest voor het eerst zag op Kindernet. Ik dacht eerst dat het een nieuwe serie was toen aflevering 1 begon, maar toen ik de beelden zag, zag ik dat het een hele oude was. Ik meen me te herinneren dat ie al wel nabewerkt was, maar weet het niet zeker. 1999 zou dus goed kunnen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan me namelijk heel erg goed herinneren dat ik de Plaaggeest voor het eerst zag op Kindernet. Ik dacht eerst dat het een nieuwe serie was toen aflevering 1 begon, maar toen ik de beelden zag, zag ik dat het een hele oude was. Ik meen me te herinneren dat ie al wel nabewerkt was, maar weet het niet zeker. 1999 zou dus goed kunnen

De dubbelbox van 1996 is Klaris muziek.

De dubbelbox van 1998 is Smorenburg muziek.

Dus ik denk dat de Klaris versie nooit op Nick. is geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb toen nog wel wel een hele oude versie van de Plaaggeest van Nick opgenomen, toen er ook nog geen logo bij de serie was gemaakt enzo.

Is het bij iemand van jullie trouwens ook zo dat de naam van de DVD van de sleutel ''ba plaaggeest'' heet? Dat zag ik vandaag toen ik de sleutel DVD ging bekijken :?

en wat ik ook vreemd vond van de plaaggeest DVD:

aan het begin van aflevering 2 zegt bassie op tv altijd; ik heb nog maar 5 vingers over... Hier zie je op de DVD ook een screenshot van bij hoofdstukselectie, maar in de film zelf is dit op de DVD weggelaten?? O}:?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had het vandaag met een vriend over jeugdseries en natuurlijk ook over B&A.

Hij had nog nooit van de Plaaggeest gehoord, dit komt omdat deze serie eerst nog op Kindernet werd uitgezonden, pas erg laat begon men het weer uit te zenden.

Ik zelf ontdekte de plaaggeest pas in 1996, toen ie uitkwam op dubbelbox. Ik dacht: Hee, nieuwe serie. Hij was schijnbaar al een hele tijd niet meer op tv geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja vreemd is dat... Adriaan zei zelf bij de uitzending van Jensen ook al dat de Plaaggeest 7 afleveringen had O}

Ik heb het idee dat ze zijn samengevoegd en opnieuw zijn opgedeeld, want er is een aflevering waar ze twee baantjes hebben, en dat klopt eigenlijk niet wat ritme betreft. De oorspronkelijke afleveringen duurden ook korter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag deel 1 van de Plaaggeest gekocht op video. De versie kwam uit 2002. Ik had gevraagt aan die man van de winkel als ze deel 2 ook nog wilden bestellen. En die man zij 'Die is nog net te bestellen'. Er was een nieuwe videoband uitgebracht. Deze is bij Top1toys te koop voor € 9,99. Het is 1 videoband net zoals de Huilende Professor en de Verzonken Stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het enige nadeel aan de serie is dat het einde wel héél beroerd is; en brief van de Plaaggeest die zegt dat hij nooit meer zal plagen. Eat een domper. Het was veel leuker als de circusartiesten ontdekt hadden dat Douwe de Plaaggeest is. Zou ook beter aansluiten op de vermoedens die Adriaan al had in de haven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was veel leuker als de circusartiesten ontdekt hadden dat Douwe de Plaaggeest is. Zou ook beter aansluiten op de vermoedens die Adriaan al had in de haven.

Maar nu blijft er juist zo'n leuk mysterie hangen! Is Douwe de Plaaggeest nou echt of niet? Iedereen denkt het, maar het verlossende antwoord is nooit gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar nu blijft er juist zo'n leuk mysterie hangen! Is Douwe de Plaaggeest nou echt of niet? Iedereen denkt het, maar het verlossende antwoord is nooit gegeven.

In een van de boekjes over de plaaggeest lijkt het onmoggelijk, omdat hij er ongeveer bij staat te kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

B&A hebben toch niet de Plaaggeest te pakken gekregen? Adriaan achtervolgt hem wel en Bassie wacht op Adriaan bij de caravan, maar ze krijgen hem uiteindelijk niet te pakken. Anders was het stuk daarna eigenlijk overbodig geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij bedoelt als *bas* *adriaan* het jochie met de plaaggeest kleding te pakken hadden... dan zag je het jochie de hoek om rennen en dan zei Bassie; die zien we nooit meer, weg is weg. Vanaf punt stopte het altijd.

Dit was ook altijd bij de diamant. Die stopte altijd bij de tv winkel als Adriaan zei: we gaan de kinderen weer laten lachen in het circus!

Later kwam hier het stukje met Circus B&A nog bij...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel het garagedeel echt top is vind ik die man die Meneer kooy/van Der Kooy wel een erg beroerde acteur. Als Bassie nee antwoord op de vraag of ze verstand hebben van auot's zie je hem gewoon lachen en dan opeens heel schuchtig kijken naar Adriaan.

Als hij Douwe uitleg geeft, komt het er ook heel nep uit "Zie maar wat je doet"

Volgens info.bassieenadriaan is het een actuer, maar kan hem op IMDB niet vinden, maar weet iemand of hij nog meer rollen heeft gehad? Volgens een mail van Adriaan was (en is) hij een echte garage-eigenaar maar ik weet het zo net niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel het garagedeel echt top is vind ik die man die Meneer kooy/van Der Kooy wel een erg beroerde acteur. Als Bassie nee antwoord op de vraag of ze verstand hebben van auot's zie je hem gewoon lachen en dan opeens heel schuchtig kijken naar Adriaan.

Als hij Douwe uitleg geeft, komt het er ook heel nep uit "Zie maar wat je doet"

Volgens info.bassieenadriaan is het een actuer, maar kan hem op IMDB niet vinden, maar weet iemand of hij nog meer rollen heeft gehad? Volgens een mail van Adriaan was (en is) hij een echte garage-eigenaar maar ik weet het zo net niet.

Hij wordt acteur genoemt omdat hij een paar zinnen zegt, en hij zal echt wel de echte meneer van der Kooy zijn.

Theo van woerden is ook acteur maar niet een beroeps.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel het garagedeel echt top is vind ik die man die Meneer kooy/van Der Kooy wel een erg beroerde acteur. Als Bassie nee antwoord op de vraag of ze verstand hebben van auot's zie je hem gewoon lachen en dan opeens heel schuchtig kijken naar Adriaan.

Als hij Douwe uitleg geeft, komt het er ook heel nep uit "Zie maar wat je doet"

Volgens info.bassieenadriaan is het een actuer, maar kan hem op IMDB niet vinden, maar weet iemand of hij nog meer rollen heeft gehad? Volgens een mail van Adriaan was (en is) hij een echte garage-eigenaar maar ik weet het zo net niet.

In de kantine van garage Van Der Kooy hangt een foto van hem met B & A. Ze zouden die foto er volgens mij niet hangen als hij een vreemde was. Dus ik neem aan dat hij (net als Lennert zei) de echter Van Der Kooy, toenmalig eigennaar van de garage, is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar zijn naam is toch Aad Boogaard? Wat zou dat met van der Kooy te maken hebben dan. Het zou inderdaad kunnen, maar wat is het verband?

Ik heb even een mailtje gestuurd naar garage Van Der Kooy of ze meer informatie hebben over de opnames en eventuele acteurs. Dus misschien kom ik binnenkort met meer informatie hier over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb even een mailtje gestuurd naar garage Van Der Kooy of ze meer informatie hebben over de opnames en eventuele acteurs. Dus misschien kom ik binnenkort met meer informatie hier over.

Heb ik ook al eens gedaan, nooit wat op gehoord. Hopelijk heb jij meer succes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja volgens mij is het ook gewoon de baas, hij staat immers niet om IMDB én Adriaan zei het. Maar hoe komen de mensen van info.bassieenadriaan dan aan Aad bogaard?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja volgens mij is het ook gewoon de baas, hij staat immers niet om IMDB én Adriaan zei het. Maar hoe komen de mensen van info.bassieenadriaan dan aan Aad bogaard?

Aad Boogaard staat op de aftiteling en we zijn er tot nu toe van uitgegaan dat hij dat was... kan zijn dat het iemand anders was, maar we weten dus niet wie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb een eigen videorecorder aangeschaft. Dus ik kan nu eindelijk mijn videobanden bekijken. Ik had de Plaaggeest op video gekocht (de versie uit 2002) en daar stond nog Klaris muziek op. En ik hat toen ook nog de versie uit 2004 gekocht (voor de verzameling). Daar stond de zelfde versie op als de dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aad Boogaard staat op de aftiteling en we zijn er tot nu toe van uitgegaan dat hij dat was... kan zijn dat het iemand anders was, maar we weten dus niet wie.

Aad Boogaard wordt ook alleen maar genoemd in de aftiteling van de derde aflevering, dus ik denk dat hij alleen in aflevering 3 mee heeft gespeeld. Het kan dus haast niet anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aad Boogaard wordt ook alleen maar genoemd in de aftiteling van de derde aflevering, dus ik denk dat hij alleen in aflevering 3 mee heeft gespeeld. Het kan dus haast niet anders.

Afl. 3 is in de garage en wegrestaurant...

Het zou dus bv een medewerker van de garage kunnen zijn, of tast ik nou ver mis?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Afl. 3 is in de garage en wegrestaurant...

Het zou dus bv een medewerker van de garage kunnen zijn, of tast ik nou ver mis?

Dat wegrestaurant was ik zelfs vergeten! Die man die Bassie en Adriaan de opdracht geeft om die slagroomtaarten in die vrachtwagen te bezorgen! Ook dat kan Aad Boogaart natuurlijk zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...