Ga naar inhoud

De Film van Ome Willem


Aanbevolen berichten

Aangezien hier een hoop 20-plus zit, zal menig persoon zich de legendarische film van Ome Willem nog moeten herrineren.

Dit was een programma waar theater en televisie werden gecombineerd.

Al heeft het niet zolang bestaan als Bassie en Adriaan, het was op de televisie vanaf 1974-1990 en sinds 2001 tot heden al dan in de vorm van herhalingen.

Hoofdrolspelers waren Edwin Rutten (Ome Willem), Pieke Dassen (August), Aart Staartjes (Toon) en Jennifer Willems (Teuntje) met Harry Bannink, Harry Moten en Frank Noya voor de muzikale begeleiding.

Teksten waren o.a. van Willem Wilmink.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond de Grote meneer Kaktus show altijd leuker... mijn broertje is nog een keer naar een theatervoorstelling van Ome Willem geweest. Ik vind Edwin Rutten eng ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het vroeger ook weleens gezien, maar helemaal niet veel hoor.

ik ben immers nog maar 16 dus veel kans heb ik dus ook niet gehad.

ik vind et stom en gwoon kinderachtig

met

LUST JIJ SOMS EEN BROODJE POOEEEEEEEPP??????

zoooooooooooo ontzettend dom vind ik dat programma (dat dat nog kijkcijfers trekt?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik vind et stom en gwoon kinderachtig

met

LUST JIJ SOMS EEN BROODJE POOEEEEEEEPP??????

zoooooooooooo ontzettend dom vind ik dat programma (dat dat nog kijkcijfers trekt?)

Ja maar het is ook een programma voor kleuters, als ik het nu voor het eerst zou zien zou ik het misschien ook stom of kinderachtig vinden, hetgeen ook geld voor Bassie en Adriaan.

Het is gewoon pure nostalgie, voor mij dan.

En voor degene die het B&A vergelijken, niet doen het is een heel ander concept en voor een hele andere doelgroep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zelf vond eigenlijk alleen het liedje leuk, die had ik dan ook op plaat en die heb ik heel vaak gedraaid.

Op tv keek ik er soms wel naar want toen nog 3 kanalen, had je weinig keuze...

Meneer Kaktus keek ik ook wel, alleen vond ik eigenlijk alleen HET GEVAAR heel gaaf :+

Ik ben toen ik 5 of 6 was een keer bij de opnames geweest. Daarna vond ik het nog stoerder ;)

Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd??

Ik weet alleen nog dat je niet een tas aan het stuur van je fiets moet hangen ;)

Heb trouwens Kweetniet nog een keer in het echt gezien, op Texel, deed ie een eenmanshow in de duinen, met kippen en plastic eieren. Niet als Kweetniet natuurlijk, maar dezelfde acteur.

Peter-Jan Rens is trouwens een raar figuur. Wel eens ontmoet op een boekenbeurs (hij schrijft ook) maar... nee, kweenie, TV persoonlijkheden zijn vaak beroerde schrijvers voor fans (Yvon Jaspers had me afgelopen jaar toch een kapsones...). Zijn boeken zijn WEL leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben toen ik 5 of 6 was een keer bij de opnames geweest. Daarna vond ik het nog stoerder ;)

Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd??

Ik weet alleen nog dat je niet een tas aan het stuur van je fiets moet hangen ;)

Heb trouwens Kweetniet nog een keer in het echt gezien, op Texel, deed ie een eenmanshow in de duinen, met kippen en plastic eieren. Niet als Kweetniet natuurlijk, maar dezelfde acteur.

Peter-Jan Rens is trouwens een raar figuur. Wel eens ontmoet op een boekenbeurs (hij schrijft ook) maar... nee, kweenie, TV persoonlijkheden zijn vaak beroerde schrijvers voor fans (Yvon Jaspers had me afgelopen jaar toch een kapsones...). Zijn boeken zijn WEL leuk.

Ik heb nog een aflevering op videoband staan van de 200e Ome Willem aflevering, daar komen Kaktus, Stemband en Kweetniet in Ome Willem of bezoek, evenals Hakim, Meneer de Uil, Chico Lama en Koningin Beatrix (Aart Staartjes) omdat Ome Willem 200 jaar is geworden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb nog een aflevering op videoband staan van de 200e Ome Willem aflevering, daar komen Kaktus, Stemband en Kweetniet in Ome Willem of bezoek, evenals Hakim, Meneer de Uil, Chico Lama en Koningin Beatrix (Aart Staartjes) omdat Ome Willem 200 jaar is geworden

Zowel ome Willem als Meneer Kaktus zijn tegenwoordig ook op DVD uit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zowel ome Willem als Meneer Kaktus zijn tegenwoordig ook op DVD uit ;)

Klopt ik heb een DVD, maar bij Ome Willem kwamen geen Klaris/Smorenburg wissels voor dus neem ik de leukste afleveringen op van de televisie, ze zijn precies hetzelfde als op de DVD's behalve de kwaliteit dan.

Maar daar let ik niet zo op bij kinderseries.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...