Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zit ik met mijn moeder De sleutel te kijken net, zegt ze ineens: "Hee, Paul Meyer. Die had Pake in zijn wijk."

Ik helemaal verbaasd. Blijkt dus dat mijn opa (pake, voor de Friezen hier) hem wekelijks brood bracht. Mijn opa was bakker en liep elke dag zijn wijk om de mensen brood te brengen, in Arnhem. Daar woonde Paul Myer blijkbaar. Mijn moeder weet nog dat ie ergens op de zesde verdieping woonde en dat ze het niet leuk vond om daar heen te gaan, want er was geen lift.

Zo hoor je nog es wat :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sinds wanneer ligt veenendaal in friesland? :P

haha maar leuk weetje ;)

Mijn grootvader was een Fries. Kan ik er wat aan doen dat mijn ouders vanuit Arnhem eerst naar Stolwijk verhuizen (ja, in de buurt waar de sleutel is opgenomen :)) en dan naar Veenendaal? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Gaan we het nu alleen nog maar over de ziekte hebben? Laten we de man gewoon eren om zijn werk en niet de ziekte (al is dat net zo belangrijk)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gaan we het nu alleen nog maar over de ziekte hebben? Laten we de man gewoon eren om zijn werk en niet de ziekte (al is dat net zo belangrijk)

Dat is het hem eigenlijk, velen vonden zijn werk maar "saai" omdat hij zo weinig deed :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gaan we het nu alleen nog maar over de ziekte hebben? Laten we de man gewoon eren om zijn werk en niet de ziekte (al is dat net zo belangrijk)

Dat doen we toch ook. Juist omdat hij zo ziek was wordt zijn werk extra gewaardeerd. Wat Frey terecht zegt is dat er nogal een vreemd beeld van Paul Meyer ontstaan is, omdat hij zo weinig in beeld was. Nu begrijpt iedereen tenminste waarom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik heb nu ook respect voor Paul Meijer. Nu begrijp ik waarom hij zo weinig in beeld was en dat hij in De Diamant is vervangen. -0-

sorrie dat ik zo laat ben, maar ik wil toch even reageren.

ik vind dat paul het heel wat beter deed dan de bb in de diamant, ook al kwam hij dan zo wijnig in beeld. ik heb respect voor zijn werk als bb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had al tijden respect voor die man, zoals ik eigenlijk vind dat je respect voor iedereen moet hebben.

Ik vind het wel opvallend dat Paul ondanks zijn ziekte in de periode 1976 (Plaaggeest) - 1989 (zijn dood) toch nog heeft gewerkt 8 televisie en film projecten (!) waaronder de Dolly Dots serie, waarin hij op een geweldige manier een oude opa speelde. En natuurlijk de rol van postzegelhandelaar in 'Mijn vader woont in Rio' van Ben Sombogaart, Paul's laatste rol.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik zat dus samen met m'n moeder de 1 juli DVD te kijken, waarop Aad over Paul Meyer vertelde, en toen herinnerde mijn moeder zich dat hij pake's enige klant was bij wie hij het brood nog aan de deur bracht (in plaats van te bellen en te wachten tot de mensen naar beneden kwamen, Meyer woonde in een flat), omdat hij zo slecht te been was.

Ja. Ik weet ook niet wat jullie met die info moeten, maar... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...