Ga naar inhoud

Mijn B&A DVD's spinnen de pan uit!


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren de Europa DVDs 1 en 2.

ALs ik deze in mijn DVD speler afspeel beginnen ze te "spinnen" als een gek. Vooral de 1e maakt keiveel lawaai, de 2de iets minder.

Op een gegeven moment, aangekomen bij een bepaald hoofdstuk op de dvd houdt het geluid op. Iemand een idee?

Titel aangepast voor algemene discussie. Wordt eventueel naar een ander onderdeel verplaatst :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sinds gisteren de Europa DVDs 1 en 2.

ALs ik deze in mijn DVD speler afspeel beginnen ze te "spinnen" als een gek. Vooral de 1e maakt keiveel lawaai, de 2de iets minder.

Op een gegeven moment, aangekomen bij een bepaald hoofdstuk op de dvd houdt het geluid op. Iemand een idee?

Heb ik niet, alleen bij de trailers van andere dvd's in het begin draaien ze wat harder, op een andere DVD speler heb ik dit ook bij andere DVDs. Het ligt dus aan je DVD speler in combinatie met de DVDs.

Heb je dit ook bij andere spelers? Dan zou ik terug gaan, misschien zijn ze uit balans.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sinds gisteren de Europa DVDs 1 en 2.

ALs ik deze in mijn DVD speler afspeel beginnen ze te "spinnen" als een gek. Vooral de 1e maakt keiveel lawaai, de 2de iets minder.

Op een gegeven moment, aangekomen bij een bepaald hoofdstuk op de dvd houdt het geluid op. Iemand een idee?

Zal toch echt aan je computer zelf liggen denk ik. Ik heb ook nergens last van

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij hangt de schatkaart deel1 ,4 seconden en dan gaat het weer door.

Kan zijn dat de transitie van de layers niet goed gaat, hoewel ik niet zeker weet of de schatkaart dual layered is. Is die skip van vier seconden ergens in het midden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij hangt de schatkaart deel1 ,4 seconden en dan gaat het weer door.

Kan zijn dat de transitie van de layers niet goed gaat, hoewel ik niet zeker weet of de schatkaart dual layered is. Is die skip van vier seconden ergens in het midden?

Ik heb even gekeken naar de eigenschappen van de dvd en hij is inderdaad dual layered.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb even gekeken naar de eigenschappen van de dvd en hij is inderdaad dual layered.

Dan zal dat het zijn. Sommige spelers hebben daar meer moeite meer dan andere. Vier seconden vertraging is veel, maar het kan dus voorkomen. Mijn schoonvader had een DVD en die speelde de hele tweede layer niet. Ook leuk.

Je kunt eventueel proberen de DVD om te ruilen, soms ligt het aan het schijfje zelf in plaats van een algemene persfout. Ik heb namelijk nergens last van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb even gekeken naar de eigenschappen van de dvd en hij is inderdaad dual layered.

Dan zal dat het zijn. Sommige spelers hebben daar meer moeite meer dan andere. Vier seconden vertraging is veel, maar het kan dus voorkomen. Mijn schoonvader had een DVD en die speelde de hele tweede layer niet. Ook leuk.

Je kunt eventueel proberen de DVD om te ruilen, soms ligt het aan het schijfje zelf in plaats van een algemene persfout. Ik heb namelijk nergens last van.

Nou ja ik heb er verder niet echt last van ofzo . Het viel me gewoon even op. Als de dvd nou op meer plekjes gaat hangen dan gaat die natuurlijk wel terug naar de winkel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb even gekeken naar de eigenschappen van de dvd en hij is inderdaad dual layered.

Dan zal dat het zijn. Sommige spelers hebben daar meer moeite meer dan andere. Vier seconden vertraging is veel, maar het kan dus voorkomen. Mijn schoonvader had een DVD en die speelde de hele tweede layer niet. Ook leuk.

Je kunt eventueel proberen de DVD om te ruilen, soms ligt het aan het schijfje zelf in plaats van een algemene persfout. Ik heb namelijk nergens last van.

Nou ja ik heb er verder niet echt last van ofzo . Het viel me gewoon even op. Als de dvd nou op meer plekjes gaat hangen dan gaat die natuurlijk wel terug naar de winkel.

heb je dit probleem ook bij andere dvd's eigenlijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb je dit probleem ook bij andere dvd's eigenlijk?

Nee alleen bij deze heb ik dat gehad . Anders zou ik mijn dvd even terug naar de winkel moeten brengen om te checken waar het aan ligt.

Ik heb trouwens een Samsung dvd.

--edit quote in quote in quote verwijderd--

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn 2 dvd's van het eheim van de schatkaart hoor ik zo'n beetje voortdurent gefluit of getjilp van vogels. Ik heb ze bij verschillende winkels gekocht. Maar toch zijn ze allebij slechte kwaliteit! Dat zijn de andere series namelijk niet.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Ik heb sinds gisteren de Europa DVDs 1 en 2.

ALs ik deze in mijn DVD speler afspeel beginnen ze te "spinnen" als een gek. Vooral de 1e maakt keiveel lawaai, de 2de iets minder.

Op een gegeven moment, aangekomen bij een bepaald hoofdstuk op de dvd houdt het geluid op. Iemand een idee?

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb vandaag deel 1 gehaald, en als de DVD in het menu aankomt begint 'ie keihard te spinnen. Ik voelde het ook toen ik mijn hand op de bovenkant van mijn DVD-speler hield. De DVD-speler begon toen helemaal te trillen. Bij een bepaalde scene hield het op. Ik heb er trouwens niet echt last van. Bij mijn DVD-speler hoor je het pas als je je oor heel dicht bij de DVD-speler houdt. Bij andere DVD's die ik heb, heb ik dit niet gehad, dus het moet wel aan de DVD liggen.

(ik heb trouwens een Philips 625 DVD-speler geloof ik)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb vandaag deel 1 gehaald, en als de DVD in het menu aankomt begint 'ie keihard te spinnen. Ik voelde het ook toen ik mijn hand op de bovenkant van mijn DVD-speler hield. De DVD-speler begon toen helemaal te trillen. Bij een bepaalde scene hield het op. Ik heb er trouwens niet echt last van. Bij mijn DVD-speler hoor je het pas als je je oor heel dicht bij de DVD-speler houdt. Bij andere DVD's die ik heb, heb ik dit niet gehad, dus het moet wel aan de DVD liggen.

(ik heb trouwens een Philips 625 DVD-speler geloof ik)

ik heb geen idee waar het aan ligt. ik heb nergens last van, zowel op de computer als op de speler niet. de speler is een sony trouwens

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik heb geen idee waar het aan ligt. ik heb nergens last van, zowel op de computer als op de speler niet. de speler is een sony trouwens

Trouwens, dat spinnen komt geloof ik alleen in het hoofmenu voor, als ik naar het Extra's menu ga, houdt het harde gespin ineens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij mij doen die DVD's het perfect

misschien ligt het aan je DVD speler

of de DVD is niet helemaal goed

zoals ik al zei is de DVD dan niet perfect in balans en is jouw DVD speler daar heel erg gevoelig voor, sommige DVD spelers hebben dat (ik heb er ook één die daar gevoelig voor is, andere DVD speler geen probleem) en heeft te maken met de snelheid van het loopwerk, sommige spelers zijn 16x-speed, sommge maar 2x, dat maakt ook verschil.

zelfde als met CD-ROM spelers in je pc...

hoe sneller hoe meer kans op geluid.

een DVD menu bestaat uit een groot aantal lagen: een loopende MPEG (video, stilstaand of niet) + muziek + data, dus dan kan hij harder draaien. Sommige DVD spelers lezen het van tevoren in (shock proof) ...

dus tja.. kan gebeuren ;) zet je je geluid wat harder :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij mij doen die DVD's het perfect

misschien ligt het aan je DVD speler

of de DVD is niet helemaal goed

Helemaal niet goed? Er staan geen krasjes op mijn DVD, maar wel een aantal kleine haartjes (of is het stof?).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had gisteren trouwens deel 2 gekocht. Deze zit ook te spinnen, maar het is wel minder dan deel 1. Ik heb beide delen trouwens in verschillende winkels gekocht. Het moet dus aan mijn DVD-speler liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij is de DVD van 'Het geheim van de schatkaart' een probleem.

Om de 4 seconden ofzo, stopt het beeld en het geluid eventjes, en gaat dan weer door. En dit zo 140 minuten lang! Dus de DVD is volgens mij slecht gemaakt. Omdat ik ook deel 1 van het geheim van de Schatkaart heb en ook alle 6 Europa DVD's en daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik heb hem niet teruggebracht naar de winkel, want het was het laatste exemplaar dat ze hadden en er kwamen geen volgende leveringen van die DVD meer dus heb ik hem gehouden, het gaat toch min of meer om te volgen dus...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij is de DVD van 'Het geheim van de schatkaart' een probleem.

Om de 4 seconden ofzo, stopt het beeld en het geluid eventjes, en gaat dan weer door. En dit zo 140 minuten lang! Dus de DVD is volgens mij slecht gemaakt. Omdat ik ook deel 1 van het geheim van de Schatkaart heb en ook alle 6 Europa DVD's en daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik heb hem niet teruggebracht naar de winkel, want het was het laatste exemplaar dat ze hadden en er kwamen geen volgende leveringen van die DVD meer dus heb ik hem gehouden, het gaat toch min of meer om te volgen dus...

Ik was terug gegaan, geld terug geëist en ergens anders opnieuw gekocht. Het lijkt me behoorlijk irritant om zo te kijken namelijk :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn DVD van 'De verdwenen kroon' spint echt heel hard als je hem opstart. Zelfs als je op de bank zit is het zó goed te horen. Maar als ik de film start houdt het geluid op. Komt dit doordat mijn DVD-speler de DVD niet goed kan lezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij is de DVD van 'Het geheim van de schatkaart' een probleem.

Om de 4 seconden ofzo, stopt het beeld en het geluid eventjes, en gaat dan weer door. En dit zo 140 minuten lang! Dus de DVD is volgens mij slecht gemaakt. Omdat ik ook deel 1 van het geheim van de Schatkaart heb en ook alle 6 Europa DVD's en daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik heb hem niet teruggebracht naar de winkel, want het was het laatste exemplaar dat ze hadden en er kwamen geen volgende leveringen van die DVD meer dus heb ik hem gehouden, het gaat toch min of meer om te volgen dus...

Dat ligt volgens mij aan je toestel. Dat heb ik ook heel vaak. Moet je even kijken naar een andere tv zender. Als ie het dan nog doet ligt het dus gewoon aan je tv. En de audio kabel even controleren natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

*geeft een gigantische schop omhoog*

De laatste tijd doen mijn DVD's van De Plaaggeest en De Diamant heel raar. Als ik de Plaaggeest afspeel tot 01:38:04 blijft het beeld even hangen en dan is ie ineens een half uur verder (hij ging toen trouwens wel heel hard spinnen)! Op mijn PC heb ik hier geen last van. En bij de diamant speelt ie de dvd soms vertraagd af, vooral in het begin, wat heel irritant is :X Ook hier geldt, op de PC heb ik hier geen last van. Ik dacht eerst dat het aan het schijfje lag, ik heb ze allebei grondig schoongemaakt, maar het blijft steeds gebeuren. En op beide DVD's zitten weinig tot geen krasjes. Begin toch steeds te denken dat het aan mijn DVD-speler ligt... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb bij bijna alle B&A dvds dat het geluid niet helemaal gelijkt loopt met het beeld, het geluid loopt een heel klein beetje achter (of voor, weet het niet precies). Het is wel hinderlijk want dan klopt het geluid niet precies met de mondbewegingen. Af en toe blijft het beeld een halve seconde hangen en speelt het geluid door, dan krijg je dat. Moet ik de dvd op stop zetten en dan op resume klikken en dan loopt het weer gelijk, en dan na een kwartier heb ik weer hetzelfde verhaal. Ik heb dit op mn dvd en pc en niet met andere DVDs. Alleen de Leren & Lachen DVDs doen het perfect.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*geeft een gigantische schop omhoog*

De laatste tijd doen mijn DVD's van De Plaaggeest en De Diamant heel raar. Als ik de Plaaggeest afspeel tot 01:38:04 blijft het beeld even hangen en dan is ie ineens een half uur verder (hij ging toen trouwens wel heel hard spinnen)! Op mijn PC heb ik hier geen last van. En bij de diamant speelt ie de dvd soms vertraagd af, vooral in het begin, wat heel irritant is :X Ook hier geldt, op de PC heb ik hier geen last van. Ik dacht eerst dat het aan het schijfje lag, ik heb ze allebei grondig schoongemaakt, maar het blijft steeds gebeuren. En op beide DVD's zitten weinig tot geen krasjes. Begin toch steeds te denken dat het aan mijn DVD-speler ligt... :?

zoek even naar een nieuwe firmware voor je DVD speler,

meestal lost dit een hoop problemen op.

Jammer maar waar: goedkopere DVD spelers zijn handig en heel goed, alleen hebben af en toe rare kuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je vele reacties leest in dit topic, dan weet je dat aan alles iets minders is. Zoals bij de DVD kan het beeld eens blijven hangen, stopt het geluid eens, ronkt hij. Bij videobanden had je dit allemaal niet. Maar daarvan is de kwaliteit niet te vergelijken met die van de DVD.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat klopt idd. De "goedkopere" dvdspelers doen inderdaad Vaak een beetje Vaag als het gaat om beeld en geluid gelijk laten lopen.

Echter is het vaak wel zo dat je alles erop kunt afspelen.

Cd's, MP3s, Videofilmpjes die je zelf hebt gemaakt, foto's en ook natuurlijkde Backupjes van je DVD's (hihihi)

Bij de vaak wat duurdere is het bekijken van foto's en luisteren van MP3's een probleem!!!!

Dus voor mij toch maar lekker een goedkoop spelertje ( dit omdat ik een dure gewoon niet kan betalen!!!)

En wat is in hemelsnaam een Firewall(???)

Echt werkelijk geen idee

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Firewall :?

Bedoel je firmware waar DJ Koelkast het over had ?

Ik heb zelf ook geen idee wat dat is, leg uit ;)

ok, let op.

De DVD-rom is Hardware.

Je kan de DVD zien door middel van Software

Je DVD-rom zelf heeft ook nog een soort inwendige software. Dit noemen we Firmware. Eigenlijk de inwendige besturing van de DVD-rom en de communicatie met de computer

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spreek je uit eigen ervaring? O}

Het is over het algemeen wel; hoe goedkoper de DVD player hoe meer hij speelt. Alleen de kwaliteit is over het algemeen minder dan een duurdere player.

En over het niet gelijk lopen van beeld en geluid: Onzin. Ligt aan de DVD en niet aan de player

Link naar bericht
Delen op andere sites
Echter is het vaak wel zo dat je alles erop kunt afspelen.

Cd's, MP3s, Videofilmpjes die je zelf hebt gemaakt, foto's en ook natuurlijkde Backupjes van je DVD's (hihihi)

Hmm, misschien heeft het zin dat ik een back-up van mijn DVD's maak, misschien werken ze dan weer goed! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...