Ga naar inhoud

[BE] Kuifje


Aanbevolen berichten

Hier kun je alles kwijt van de avonturen van Kuifje.

Vind het zelf een erg goede serie met ook goede achtergrondmuziek.

Heb zelf 2 videobanden: Het geheim van de eenhoorn, de zonnetempel.

Heb ook 1 strip: Kuifje in Tibet.

Vind zelf de 7 kristallen bollen het best.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb van Kuifje...

  • [*:396mtqu1]alle strips.
    [*:396mtqu1]1 poster van De Blauwe Lotus.
    [*:396mtqu1]1 mega grote poster van de tentoonstelling die in Leiden te zien is.
    [*:396mtqu1]De DVD box met 7 dvd's.
    [*:396mtqu1]Een groot beeld van de raket, ongeveer 105 cm groot O+
    [*:396mtqu1]Het nieuwe exemplaar Kuifje en de alfa-kunst (met dank aan Maike _O_)
    [*:396mtqu1]Een paar boeken achtergrondliteratuur.
    [*:396mtqu1]Nog wat kleine poppetjes
    [*:396mtqu1]Ansichtkaarten, postzegel

En ja, je hebt toevallig te maken met een fan O+

Hergé is toch wel de meest briljante striptekenaar ooit, zeker gezien de leeftijd van de strip.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb van Kuifje...

  • [*:g2jyqaj7]alle strips.
    [*:g2jyqaj7]1 poster van De Blauwe Lotus.
    [*:g2jyqaj7]1 mega grote poster van de tentoonstelling die in Leiden te zien is.
    [*:g2jyqaj7]De DVD box met 7 dvd's.
    [*:g2jyqaj7]Een groot beeld van de raket, ongeveer 105 cm groot O+
    [*:g2jyqaj7]Het nieuwe exemplaar Kuifje en de alfa-kunst (met dank aan Maike _O_)
    [*:g2jyqaj7]Een paar boeken achtergrondliteratuur.
    [*:g2jyqaj7]Nog wat kleine poppetjes
    [*:g2jyqaj7]Ansichtkaarten, postzegel

En ja, je hebt toevallig te maken met een fan O+

Hergé is toch wel de meest briljante striptekenaar ooit, zeker gezien de leeftijd van de strip.

Zo, de Heidbuurt onder de Kuifje-fans :P

Maar over die dvd box, die zou ik ook wel graag willen hebben, alleen hij is mij nog een beetje te duur (80 euro bij V&D :X). Is het een beetje goeie uitgave?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uitgave is niet bijzonder. De doos er omheen is wel aardig, maar er staan geen extra's op ofzo. Wel is de beeldkwaliteit erg goed en het geluid is mooi (DD2.0). Het menu is eigenlijk best slecht en irritant, omdat het beginmuziekje achter elkaar door wordt gespeeld. Dat had beter gekund, maar het is dan ook een vrij oude uitgave.

Ik zag hem laatst bij Mediamarkt R'dam (Alexandrium) liggen voor 35 euro, das al wat betaalbaarder. ;) Ook waren de losse dvd's te koop bij Kruidvat voor 8 euro per stuk --> 8 x 7 = 56 euro, dus nog betaalbaar.

Kuifje en het Haaienmeer valt tegen qua kwaliteit, maar ik had hem nog nooit gezien (wel het boek uiteraard), dus alsnog een leuke film om te bezitten.

Zo goed? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kwalitatief goede strips, maar ik ben nooit een fan geweest en van de serie al helemaal niet.

Hergé de meest briljante striptekenaar ooit noemen vind ik onzin, want je kunt hem niet vergelijken met bijv. Carl Barks, simpelweg omdat hun strips zo verschillend zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kwalitatief goede strips, maar ik ben nooit een fan geweest en van de serie al helemaal niet.

Hergé de meest briljante striptekenaar ooit noemen vind ik onzin, want je kunt hem niet vergelijken met bijv. Carl Barks, simpelweg omdat hun strips zo verschillend zijn.

Een fan hoeft echt niet objectief te zijn hoor. Hergé is voor Hinse de beste striptekenaar. Hoef jij het helemaal niet mee eens te zijn, maar dat maakt het voor Hinse geen sikkepit minder waar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kwalitatief goede strips, maar ik ben nooit een fan geweest en van de serie al helemaal niet.

Hergé de meest briljante striptekenaar ooit noemen vind ik onzin, want je kunt hem niet vergelijken met bijv. Carl Barks, simpelweg omdat hun strips zo verschillend zijn.

Hergé was wel de eerste striptekenaar in Europa die de ballonwolkjes toepaste, daarvoor ging het dmv tekst onder het plaatje. Ook was hij ontzettend goed in het tekenen van realistische plaatjes, ik heb daar nog heel veel lectuur van liggen als je bewijzen wilt, van auteurs die echt niet allemaal Hergé fan zijn. ;)

Maar Carl Barks was meer de man van humor en vrolijke plaatjes, realistisch was het niet te noemen en ook de originaliteit begon op den duur op te raken (vind je het gek met zoveel strips :P). Begrijp me goed: ook de verhalen van Carl Barks vind ik erg gaaf, maar halen het toch niet bij de kwaliteit van wat Hergé heeft gemaakt vind ik. Ik vind dat Don Rosa er een stuk dichter in de buurt komt. :)

Maar het blijft een mening, en meningsverschil is alleen maar goed. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik durf te zeggen dat Kuifje de beste strip ooit is. Ben zelf een groot stripliefhebber en de Kuifje's zijn toch steeds de favoriet. Heb de gewone serie uiteraard compleet. Een franse kuifje. Drie Duitse Kuifjes en Alle videobanden. Ook die van Kuifje en het haaienmeer maar die is enorm saai.

De strips zitten gewoon heel goed in elkaar. Wat een voorstudie daar aan vooraf is gegaan zeg. Zitten bij de meeste járen tussen. Dan reisde hij weer naar een land om vanalles op te zoeken en foto's te maken en dergelijke. Zit gewoon prachtig in elkaar en het klopt ook.

Helaas dat de Alfa-kunst nooit is afgemaakt. Dat had me ook een gaaf verhaal geleken.

Ben nog altijd op zoek naar de facsimile van Kuifje en de zwarte rotsen. Of nog beter: de originele uitgave. Die strip is namelijk helemaal hertekent en ik ben zo lang op zoek naar het origineel voor een betaalbare prijs. Vreemd trouwens dat die facsimiles niet gewoon meer worden gedrukt. Er is enorm veel vraag naar.

Tweedehands zijn die enorm duur,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi!

Leuk dat er eens een topic word gemaakt over onze beroemde reporter. Ik vind de avonturen van Kuifje echt schitterend, fantastisch en spannend. Haha moest hier effe wat opmaak gebruiken ;)

Ik heb diverse stripverhalen van Kuifje zoals De scepter van Ottocaer, Het geheim van de Eenhoorn, het gebroken Oor, Cokes in voorraad, Kuifje en de picaro's en o.a. ook nog Raket naar de maan en het absolute hoogtepunt: 'Mannen op de maan'. Hoe dat de tekenaar en maker van die strips; Hergé; dat zo goed heeft kunnen inschatten hoe het er aan toe zou gaan en een beschrijving van een prachtige raket en van de maan. En een 10-tal jaar later was een maanreis dus echt een feit (zoals ook in het B&A liedje wordt gezongen). Fantastisch gewoon!

Groetjes van Lorenzo :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

KUIFJE : de BESTE stripreeks die gemaakt is, de tekenfilms zijn ook geweldig.

Ikzelf heb alle strips, een paar ook nog in een dubbele uitgave ( zo'n harde kaft uitgave )

onder die strips zitten veel eerste nederlandstalige druks

Ik heb ook alle tekenfilms

en ik heb de raket besteld ( moet dringend binnenkomen }:| )

Het enige dat ik nog moet hebben is de album "De bijous van castafiore", de brusselse versie van de juwelen... ( maar dat zal niet lang duren O-) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Belgen onder ons konden natuurlijk niet achterblijven met hun liefde voor Kuifje. ;)

Het grootste nadeel aan Kuifje is dat alles zo belachelijk duur is. Alles ervan is ongeveer een collectors item, niets is makkelijk te krijgen (om de prijs maar kunstmatig hoog te houden). Ik vind dit jammer, omdat je als verzamelend student maanden moet sparen om iets moois te kopen. Van alles wat ik heb, waren de strips zelf en de meter hoge raket (50 euro) nog relatief het goedkoopste, hoewel de grote poster van de tentoonstelling in Leiden (10 euro) ook niet duur was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha Kuifje, ja ook hier een liefhebber van deze strip. Prachtige verhalen, met soms een mooie diepere achtergrond.

Ben zelf druk aan het sparen om de albumreeks compleet te krijgen, mis nog een paar titels maar die gaan er ongetwijfeld komen. De Kuifje encyclopedie heb ik ook, net als de tekenfilms en enkele postzegels.

Aardig trouwens als je ook nog oudere albums bezit. De huidige druk is namelijk qua tekst op sommige punten gewijzigd. Altijd leuk om dan de originelen in bezit te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar waarom gingen die mensen er vroeger nou niet voorzichtig mee om. Al die eerste drukken zijn nooit in een nieuwstaat of daar dicht tegen aan. Vind er niets aan als het onder de beschadigingen zit.

Vroeger was verzamelen niet zo'n must als nu, die strips werden gekocht om te lezen, en daardoor sleten ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is jullie favoriet?

Die van mij 7 kristallen bollen/de zonnetempel.

Daarna die van Kuifje in Tibet. Die is ook erg mooi.

Kuifje in Tibet, vanwege de prachtige gelijkenis tussen de situatie van Hergé zelf en de hoofdpersonen.

Maar 's werelds beste stripalbum vind ik eigenlijk De juwelen van Bianca Castafiore. Het spelletje dat Hergé met de lezer speelt is voortreffelijk. Iedere pagina eindigt met iets spannends, terwijl er in het hele verhaal eigenlijk niets gebeurt. Dus niet het verhaal zelf, maar de uitwerking, is geweldig! Ik denk alleen dat niemand het met me eens is :P

De zeven kristallen bollen en De Zonnetempel zijn ook heel goed, vooral qua plot dan. De Zaak Zonnebloek is ook briljant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonnebloek _O-

hehe, leuke typfout.

Heeft er hier iemand trouwens wél de originele of facsimiles van de zwarte rotsen?

Kweenie wat je met origineel bedoelt? Ik heb wel een album uit de jaren '70, maar of dat origineel is weet ik niet.

Trouwens, welk liedje zingt Kapitein Haddock als hij in Mannen op de Maan uit de raket gestapt is en aan het zweven is. In het oudere album zingt hij 'We reizen naar St. Job, op nen ezel, op nen ezel' in latere drukken schijnt dat een ander liedje te zijn geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kweenie wat je met origineel bedoelt? Ik heb wel een album uit de jaren '70, maar of dat origineel is weet ik niet.

Trouwens, welk liedje zingt Kapitein Haddock als hij in Mannen op de Maan uit de raket gestapt is en aan het zweven is. In het oudere album zingt hij 'We reizen naar St. Job, op nen ezel, op nen ezel' in latere drukken schijnt dat een ander liedje te zijn geworden.

Hij bedoelt dat er andere tekeningen waren, ik zal het wel even opzoeken.

In Mannen op de Maan zingt hij: "En wij gaan naar Caraçao. Goodbye, farewell. Om te vissen op kabeljauw" In de tv serie zingt ie weer wat anders. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kweenie wat je met origineel bedoelt? Ik heb wel een album uit de jaren '70, maar of dat origineel is weet ik niet.

Trouwens, welk liedje zingt Kapitein Haddock als hij in Mannen op de Maan uit de raket gestapt is en aan het zweven is. In het oudere album zingt hij 'We reizen naar St. Job, op nen ezel, op nen ezel' in latere drukken schijnt dat een ander liedje te zijn geworden.

In (uit mijn hoofd, heb geen zin om te controleren) 1949 ofzo is heel de zwarte rotsen hertekend. Dat is ook de reden dat het origineel of een facsimile van het origineel zo'n gelieft verzamelobject is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hehe, die kende ik allemaal al. Al zou het hele album op internet staan. Ik wil hem toch hier in de kast hebben :P

Tja dat album van mij is dus zo'n hertekening. Mooie link trouwens Hinse. Ik ben dan wel fan, zoveel info heb ik ook weer niet dat ik dat allemaal wist.

Ook een leuk feitje: In de veranderingen in de Kuifje albums is ook een foutje geslopen. Het blad "Wereld Nonsens"waar Piet Salie en Jan Kalebas voor werken, heet in de latere drukken "Privaat". Aan het begin van het album Kuifje en de Picaro's heeft Haddock het in de laatste druk echter ineens weer over Wereld Nonsens, waarna enkele pagina'verderop de naam Privaat weer opduikt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja dat album van mij is dus zo'n hertekening. Mooie link trouwens Hinse. Ik ben dan wel fan, zoveel info heb ik ook weer niet dat ik dat allemaal wist.

Ook een leuk feitje: In de veranderingen in de Kuifje albums is ook een foutje geslopen. Het blad "Wereld Nonsens"waar Piet Salie en Jan Kalebas voor werken, heet in de latere drukken "Privaat". Aan het begin van het album Kuifje en de Picaro's heeft Haddock het in de laatste druk echter ineens weer over Wereld Nonsens, waarna enkele pagina'verderop de naam Privaat weer opduikt :)

Ja, haha, echt grappig al die foutjes. Die albums zijn ook al zo vaak bestudeerd! ;) En Archibald.... ik zou ook wel een eerste druk willen, maar die dingen zijn onbetaalbaar voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een fan hoeft echt niet objectief te zijn hoor. Hergé is voor Hinse de beste striptekenaar. Hoef jij het helemaal niet mee eens te zijn, maar dat maakt het voor Hinse geen sikkepit minder waar.

Ik heb het hier ook meer over kwalitatief de beste dan over de favoriete.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hergé was wel de eerste striptekenaar in Europa die de ballonwolkjes toepaste, daarvoor ging het dmv tekst onder het plaatje. Ook was hij ontzettend goed in het tekenen van realistische plaatjes, ik heb daar nog heel veel lectuur van liggen als je bewijzen wilt, van auteurs die echt niet allemaal Hergé fan zijn. ;)

Ik zeg ook niet dat hij geen goede tekenaar was, ik zie zelf ook wel dat hij geweldig was. Hij was één van de beste striptekenaars ooit.

Maar op het gebied van kunst geloof ik sowieso niet in één beste, simpelweg omdat je heel veel kunstenaars niet met elkaar kunt vergelijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zeg ook niet dat hij geen goede tekenaar was, ik zie zelf ook wel dat hij geweldig was. Hij was één van de beste striptekenaars ooit.

Maar op het gebied van kunst geloof ik sowieso niet in één beste, simpelweg omdat je heel veel kunstenaars niet met elkaar kunt vergelijken.

Ik had het over beste striptekenaar, niet beste kunstenaar 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik had het over beste striptekenaar, niet beste kunstenaar 8)7

:?

Een striptekenaar is een kunstenaar. Ik zei dat op het gebied van kunst sowieso niet in één beste geloof, dus ook niet bij striptekenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...