Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

waarom zijn ze erop gekomen voor inees een nieuwe bb te kiezen *baron* namelijk ik vond de BB (met b1 en b2 en co ) veel better

De BB was te snel kwaad en ging op de zenuwen werken.

En ze zijn ook niet ineens zo van BB naar de Baron gegaan,

De professor was er ook nog. En de prof was te eng (Vond ik zelf vroeger ook.).Dus dan kies je een nieuwe boef. Adriaan wou even gek doen als Boefje. En omdat ze bij B&A nog wisten hoe goed Paul was nam hij het later van Adriaan over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

misschien dat men er toen achterkwam dat roken slecht is voor de gezondheid en en slecht voorbeeld voor kinderen.

En de sigaren zijn het belangrijkste kenmerk van bb.

Dus moest er een nieuwe boevenbaas komen: de baron

Aardige theorie zo vind ik zelf

Link naar bericht
Delen op andere sites
waarom zijn ze erop gekomen voor inees een nieuwe bb te kiezen *baron* namelijk ik vond de BB (met b1 en b2 en co ) veel better

De BB was te snel kwaad en ging op de zenuwen werken.

En ze zijn ook niet ineens zo van BB naar de Baron gegaan,

De professor was er ook nog. En de prof was te eng (Vond ik zelf vroeger ook.).Dus dan kies je een nieuwe boef. Adriaan wou even gek doen als Boefje. En omdat ze bij B&A nog wisten hoe goed Paul was nam hij het later van Adriaan over.

Whoa, wat een speculaties. Heb je back up voor deze info? Je brengt het alsof dit de enige waarheid is, maar heb je dat zwart op wit? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk, namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien dat men er toen achterkwam dat roken slecht is voor de gezondheid en en slecht voorbeeld voor kinderen.

En de sigaren zijn het belangrijkste kenmerk van bb.

Dus moest er een nieuwe boevenbaas komen: de baron

Aardige theorie zo vind ik zelf

Vind ik niet :N

Het houdt de afwisseling er gewoon in. Ik vond de Boevenbaas en B1 hele gave karakters, maar heb toch maar met Baron en zijn aanhang...

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien dat men er toen achterkwam dat roken slecht is voor de gezondheid en en slecht voorbeeld voor kinderen.

En de sigaren zijn het belangrijkste kenmerk van bb.

Dus moest er een nieuwe boevenbaas komen: de baron

Aardige theorie zo vind ik zelf

Vind ik niet :N

Het houdt de afwisseling er gewoon in. Ik vond de Boevenbaas en B1 hele gave karakters, maar heb toch maar met Baron en zijn aanhang...

Zou ook kunnen, het is maar een verzonnen theorie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het houdt de afwisseling er gewoon in.

Lijkt mij ook, ik denk dat de rol van de BB gewoon minder zou zijn geweest, met de *baron* konden ze weer iets nieuws neerzetten. De Huilende Professor vormde een mooie overbrugging van het oude boeventijdperk (BB) naar het nieuwe (Baron), met B2 die als bekend en ook populair figuur meeging naar dit nieuwe boeventijdperk.

Wel leuk dat het element van het breken van dingen bij de leider van de boeven is gebleven. De Baron rookt niet, dus werd de telefoon een geliefd object om te mollen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel leuk dat het element van het breken van dingen bij de leider van de boeven is gebleven. De Baron rookt niet, dus werd de telefoon een geliefd object om te mollen.

Ook pas na drie series ;) Toen werd ie gewoon zo gefrustreerd dat hij iets MOEST afbreken, anders zou hij ontploffen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De baron was op zijn best tijdens de kroon en de verzonken stad. In de series erna is hij veranderd van een crimineel in een gefrustreerde man die zich alleen maar focust op B&A :N

Zie ook mijn post hier ;)

Het was niet zijn bedoeling om de hele serie achter B&A aan te zitten. Hij wilde met ze afrekenen en daarna een grote kraak zetten. Dat is er echter nooit van gekomen, om de bekende redenen. Pas in Amerika werd de frustratie echt zijn drijfveer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En daarbij, als een domme clown en een irritante acrobaat al je plannen blijven dwarsbomen zou ik ook een keer gek worden.

Het is opzich best logisch dat hij met ze wilt afrekenen.

Ja dat wel maar dat hij toen ene opgewonden standje is geworden was niet nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de schatkaart was de baron ook top. Inbreken, fikkie stoken, afluisteren, wagen stelen, aan schat vastbinden enz... _O_

Nog een opvallend verschil tussen de Aad-Baron en de Paul-Baron:

wanneer bij de Aad-Baron de monocle naar naar beneden valt zet hij 'm telkens meteen weer op, maar de Paul-Baron laat het ding vaak gewoon hangen, of neemt hem zelfs zelf af om er een beetje mee te spelen of zijn gebaren kracht bij te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een opvallend verschil tussen de Aad-Baron en de Paul-Baron:

wanneer bij de Aad-Baron de monocle naar naar beneden valt zet hij 'm telkens meteen weer op, maar de Paul-Baron laat het ding vaak gewoon hangen, of neemt hem zelfs zelf af om er een beetje mee te spelen of zijn gebaren kracht bij te zetten.

Zo'n monocle is geloof ik ook alleen voor verziendheid (en omdat het cool staat). Je kunt er wel aan zien dat Paul een rasacteur is, omdat hij zijn omgeving betrekt bij zijn spel _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het houdt de afwisseling er gewoon in. Ik vond de Boevenbaas en B1 hele gave karakters, maar heb toch maar met Baron en zijn aanhang...

Ik denk ook dat dat de reden van de vervanging is. De BB ging misschien op den duur wel vervelen of misschien wist Aad van Toor niets meer te verzinnen met de BB, waarna hij eerst de Professor als een soort tussenpersoon verzon en daarna de Baron introduceerde als nieuwe boevenbaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het houdt de afwisseling er gewoon in. Ik vond de Boevenbaas en B1 hele gave karakters, maar heb toch maar met Baron en zijn aanhang...

Ik denk ook dat dat de reden van de vervanging is. De BB ging misschien op den duur wel vervelen of misschien wist Aad van Toor niets meer te verzinnen met de BB, waarna hij eerst de Professor als een soort tussenpersoon verzon en daarna de Baron introduceerde als nieuwe boevenbaas.

Ja, als het waar is dat Aad na de Verzonken Stad uitgekeken was op B2 en Japie, dan zou het best kunnen dat hij na twee avonturen met BB, B1 en B2 ook op hen uitgekeken was geraakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Tja wat ik te zeggen heb berust ook op speculatie maar iets zegt me dat ze na de diamant sowieso opnieuw op zoek waren naar nieuwe boeven.

Die Boevenbaas was al eens vervangen en die tweede boevenbaas vond ik toch de typische heldere geest van een echte meesterschurk niet hebben.

Misschien was de baron met Aad als baron ook maar een experiment, maar toen ze Paul voor die rol testten bleek dit zo goed te passen dat ze de baron als baas voor de lange termijn wilde hebben.

Nogmaals enkel speculatie....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja wat ik te zeggen heb berust ook op speculatie maar iets zegt me dat ze na de diamant sowieso opnieuw op zoek waren naar nieuwe boeven.

Die Boevenbaas was al eens vervangen en die tweede boevenbaas vond ik toch de typische heldere geest van een echte meesterschurk niet hebben.

Misschien was de baron met Aad als baron ook maar een experiment, maar toen ze Paul voor die rol testten bleek dit zo goed te passen dat ze de baron als baas voor de lange termijn wilde hebben.

Nogmaals enkel speculatie....

De Boevenbaas zelf werd niet vervangen, maar net als bij de Baron het geval is werd de rol door een andere acteur vertolkt. De Boevenbaas bleef de Boevenbaas. B1 en B2 proberen dat in de eerste scenes nog te verhullen door te zeggen dat de baas erg veranderd is sinds hij in de gevangenis zit.

Ik denk zelf dat de voornaamste reden is dat Adriaan stopte met het spelen van de Baron dat het téveel werd. Hij schreef, regisseerde, en acteerde 2 rollen. Volgens mij heeft Adriaan dit zelf ook als reden gegeven waarom Paul van Gorcum zijn rol overnam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Boevenbaas zelf werd niet vervangen, maar net als bij de Baron het geval is werd de rol door een andere acteur vertolkt. De Boevenbaas bleef de Boevenbaas. B1 en B2 proberen dat in de eerste scenes nog te verhullen door te zeggen dat de baas erg veranderd is sinds hij in de gevangenis zit.

Ik denk zelf dat de voornaamste reden is dat Adriaan stopte met het spelen van de Baron dat het téveel werd. Hij schreef, regisseerde, en acteerde 2 rollen. Volgens mij heeft Adriaan dit zelf ook als reden gegeven waarom Paul van Gorcum zijn rol overnam.

Ja ik bedoelde ook dat hij als acteur werd vervangen en met dat laatste ben ik het eens, heb al eens ergens anders gepost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...