Ga naar inhoud

Fout playbacken van muziek in de series


Aanbevolen berichten

Soms valt het me op dat het playbacken ze niet zo goed afgaat. Is niet erg, niet iedereen is natuurlijk volmaakt, maar een slordige was "In het circus" (uit de *professor*), als Bassie voor het eerst zingt, loopt zijn mond daar niet recht bij. Als je nog een paar voorbeelden weet noem ze hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er twee.

De eerste is niet echt een fout, eerder een flinke fout in het samenvoeven van audio en video.

Bij de karaoke in de diamand loopt bij "Het circus is weer in de stad" de synchronisatie helemaal mis.

In hetzelfde nummer, alleen dan tijdens de film zelf, gaat de playback mis in het stuk dat ze met de planken het circus binnen lopen en het stukje doen: "die kleine komt hier, ja en die grote komt daar. We bouwen samen met vereende krachten."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog eentje uit de Plaaggeest: Bij "opgeruimd staat netjes", zegt Bassie in het begin eerst geen: "Luister dus naar deze raad, ....".En dan maakt hij een fout als "Gooi geen rommel op de straat" komt, hij playbackt eerst "Want je weet waar het om gaat"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Liedjes zijn opgenomen met een muziektape, inclusief tekst, zodat daar al 'n klein verschil in kan zitten.. Daarbij komt dat in de oudere series alles na de opnames opnieuw werd ingesproken. Dat wil zeggen:

Liedteksten en spreekteksten.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar ik denk dat zij een andere versie zingen (een amerikaanse?)

Ik denk niet dat ze uberhaupt wat zingen, maar gewoon wat met hun mond bewegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de reis vol verrassingen, bij het nummer ''clowntje wil ik zijn'', zingen de Amerikaanse clownen totaal iets anders :+

Ze proberen met Bassie mee te zingen, maar hebben waarschijnlijk geen flauw idee wat die Hollandse clown nu precies zingt, dus doen ze het op gehoor :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Liedjes zijn opgenomen met een muziektape, inclusief tekst, zodat daar al 'n klein verschil in kan zitten.. Daarbij komt dat in de oudere series alles na de opnames opnieuw werd ingesproken. Dat wil zeggen:

Liedteksten en spreekteksten.

Groetjes,

Sander

Gut :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

DOM! HEEL ERG DOM! |:(:(:@

*adriaan* : Dat is dom

*bas* : Heel dom

*adriaan* : Dat is dom

*bas* : Heel dom

*adriaan* : Dat is stom :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Waarom playbacken ze dan? Ze kunnen toch ook echt zingen (lijkt me veel mooie :) )

In een serie is dat natuurlijk niet mooi, en niet echt toepasselijk. Dat is daarnaast ook heel erg moeilijk opnemen behalve als je een liedje zingt in een voorstelling ofzo...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zit ook iets vreemds in het stukje op Lanzarote, als Bassie bang is om naar beneden te klimmen en Adriaan roept dat hij niet naar beneden moet kijken. Wat er precies niet klopt weet ik niet, maar ook hier lijkt het geluid niet goed te lopen met het beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 1tje uit ''In het circus'' Uit de serie Huilende Professor

Als je Adriaan hoort zingen " Maar zie je apen kunsten maken

Kan je in extaarse(ofzoiets) raken ''

Als je ''Maar zie je'' hoort, Zingt Adriaan nog niet

Als je verder kijkt zie je Adriaan naar Bassie wijsen

van, oeps.. dit is fout

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een: Bij het hondenkoor lachen ze op het eind, maar dan klopt de verhouding niet echt...

Volgens mij praten ze op sommige stukjes gewoon, maar is er lachen overheen gezet. Ik heb Bassie overigens nog nooit zo horen lachen (net als op St. Maarten als de baron bij B&A staat.)

Link naar bericht
Delen op andere sites

oh dan heb ik ook nog wel een paar leuke, in het korte filmpje van in Engeland, daar zegt bassie aan het einde "Adriaan, jij zong net betalen doen ze met een pond..."maar Bassie zong dat zelf in dat liedje terwijl je het Adriaan zag playbacken en Bassie hoorde.

In Sint Maarten staan Bas en Aad tegenover de boeven op het einde en dan zegt Bassie (in de oude versie was dat namelijk goed)

"Ja,ja wat Adriaan zegt klopt en achterjullie staan 2 heren van de koninlijke...."

In de oude versie hoor je een goede voiceover en die is er bij de nieuwe versie uitgehaald dus staan er volgens bassie 2 heren achter de boeven, moet je maar een kijken bij die nieuwe versies, nou ben ik al zowiezo niet zo blij met die nabewerkte troep, geef mij maar de oude versies uit die goede ouwe tijd.

Tijdens het regent, het regent, in grootmoederstijd staan ze dat ook helemaal verkeerd om en om te zingen.

Na een interview dat ik met ze had durfte Bas van Toor mij een amateur te noemen, laat hij eerst naar zich zelf kijken, die gek wie is er nou een kindervriend en wie maakt hier nou de meeste fouten? daar is een speciaal toppic voor gemaakt zelfs.

Aad is pas een toffe vent, hij heeft in Dieren wel 200 handtekeningen gezet als het er niet meer waren, maar hij vond het niet erg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de oude versie hoor je een goede voiceover en die is er bij de nieuwe versie uitgehaald dus staan er volgens bassie 2 heren achter de boeven, moet je maar een kijken bij die nieuwe versies, nou ben ik al zowiezo niet zo blij met die nabewerkte troep, geef mij maar de oude versies uit die goede ouwe tijd.

"twee heren" is het origineel. Heer en dame is nabewerkt. Dat je het even weet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de nieuwe versie zegt Bassie dat er 2 heren achter hem staan.

In de oude versie hoor je een voice-over van Bassie zeggen dat er een dame en een heer achter ze staan, dan zou ik zelf als ik jou was die banden maar eens goed bekijken.

Het is een fout die er in de oude versie niet in zat

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfffffffffffff, moet je eens goed opletten bij het liedje "Erik de Viking" in Denemarken (Reis door Europa). Als je die andere vikingen een beetje met hun mond ziet bewegen... VRESELIJK!

Of zoals Robin zou zeggen:

*robin* VRE-SE-LIJK!

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de nieuwe versie zegt Bassie dat er 2 heren achter hem staan.

In de oude versie hoor je een voice-over van Bassie zeggen dat er een dame en een heer achter ze staan, dan zou ik zelf als ik jou was die banden maar eens goed bekijken.

Het is een fout die er in de oude versie niet in zat

"twee heren" is origineel. Ze hadden namelijk die scene al opgenomen voor ze doorhadden wie de personen van de marechaussee waren. En toen klopte het niet meer dus. Tijdens de bewerking voor video is het veranderd, maar op DVD is het originele geluidsspoor weer gebruikt en zijn ze vergeten dat stukje te veranderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pfffffffffffff, moet je eens goed opletten bij het liedje "Erik de Viking" in Denemarken (Reis door Europa). Als je die andere vikingen een beetje met hun mond ziet bewegen... VRESELIJK!

Of zoals Robin zou zeggen:

*robin* VRE-SE-LIJK!

Waarschijnlijk is het net als bij die clowns. Ze hebben geen idee wat ze moeten zingen, dus ze doen maar wat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

* SCHOP *

Ik weet niet of dit al besproken is.....

Aan het eine van het liedje 'spoken bestaan niet' komen er een paar echo's van Adriaan: bang bang bang bang, maar de eerste echo vergeet Adriaan te playbecken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

in europa zingen B&A in elk land een nummer (les) en ik zie dat het vaak niet lekker loopt, of te snel of te traag, ect. ;) verder geen probleem hoor, maar het valt mij gewoon op

Link naar bericht
Delen op andere sites
in europa zingen B&A in elk land een nummer (les) en ik zie dat het vaak niet lekker loopt, of te snel of te traag, ect. ;) verder geen probleem hoor, maar het valt mij gewoon op

Ik irriteer me er ook een beetje aan...

Komt denk ik toch door de bewerkingen...

Jammer dat er niet meer aandacht aan is besteed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik irriteer me er ook een beetje aan...

Komt denk ik toch door de bewerkingen...

Jammer dat er niet meer aandacht aan is besteed!

Japz das wel jammer, maja verder mijn complimenten voor Martijn! ;)

ik zou graag willen dat er een dvd uit kwam met bloopers :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pfffffffffffff, moet je eens goed opletten bij het liedje "Erik de Viking" in Denemarken (Reis door Europa). Als je die andere vikingen een beetje met hun mond ziet bewegen... VRESELIJK!

Of zoals Robin zou zeggen:

*robin* VRE-SE-LIJK!

In de nabewerkte versie van eric de vieking, zingen bas en aad overigens dubbel. Bas zingt de bovenstem, en een hele vage onderstem. Aad zing de normale stem, en een hele erge bromstem.

Er zitten ook fouten in. Aan het begin van de oude versie, hoor je de viekingen zingen, ohohoho, enz. dat hoor je niet aan het begin van de nieuwe. Verder, ik weet het niet zeker, maar op de dvd zie je de viekingen zingen, terwijl ze het niet doen, op het einde. Hij ging terug naar spanje, en kreeg daar alle eer, zingt adriaan in de nieuwe versie ineens alleen :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
*adriaan* Kan gewoon echt niet playbacken! In de shorty het orkest heb wel 10 fouten ontdekt, dan is hij te laat dan te vroeg

Ja daarover gesproken er is een scene die me altijd dwars zat in die shorty.

Als Adriaan begint over "Het tweede instrument dat halen wij nu uit de kast, 't is groot en heeft een zware toon: het is een contrabas." Waarom hebben ze dan geen contrabas gebruikt in in die scene het is de bedoeling dat de kinderen er wat van leren waarom laten ze dan niet zien hoe een Contrabas uitziet?

En: als muzikant kan ik rustig zeggen dat een Contrabas niet klinkt als het instrument wat te horen is, dat is overduidelijk een basgitaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja daarover gesproken er is een scene die me altijd dwars zat in die shorty.

Als Adriaan begint over "Het tweede instrument dat halen wij nu uit de kast, 't is groot en heeft een zware toon: het is een contrabas." Waarom hebben ze dan geen contrabas gebruikt in in die scene het is de bedoeling dat de kinderen er wat van leren waarom laten ze dan niet zien hoe een Contrabas uitziet?

En: als muzikant kan ik rustig zeggen dat een Contrabas niet klinkt als het instrument wat te horen is, dat is overduidelijk een basgitaar.

maar 'basgitaar' klinkt weer niet in het liedje ;) ik denk dat hij niet voor handen was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja daarover gesproken er is een scene die me altijd dwars zat in die shorty.

Als Adriaan begint over "Het tweede instrument dat halen wij nu uit de kast, 't is groot en heeft een zware toon: het is een contrabas." Waarom hebben ze dan geen contrabas gebruikt in in die scene het is de bedoeling dat de kinderen er wat van leren waarom laten ze dan niet zien hoe een Contrabas uitziet?

En: als muzikant kan ik rustig zeggen dat een Contrabas niet klinkt als het instrument wat te horen is, dat is overduidelijk een basgitaar.

Ach ja je ziet zowieso niet altijd de juiste instrumenten. Maar in ieder geval kan je horen hoe een contrabas klinkt..

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...