Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwschierig of er mensen zijn die net als ik de passie voor cabaret delen. Zelf vind ik Hans Teeuwen en Bert Visscher de leukste die er zijn. Maar ik kan ook erg lachen om; Lebbis en Jansen, Youp van 't Hek en natuurlijk ook oudere cabaretiers zoals Wim Sonneveld, Wim Kan en Toon Hermans.

Post hier dus je mening over cabaret

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwschierig of er mensen zijn die net als ik de passie voor cabaret delen. Zelf vind ik Hans Teeuwen en Bert Visscher de leukste die er zijn. Maar ik kan ook erg lachen om; Lebbis en Jansen, Youp van 't Hek en natuurlijk ook oudere cabaretiers zoals Wim Sonneveld, Wim Kan en Toon Hermans.

Post hier dus je mening over cabaret

Cabaret is echt leuk. Ik kan er heel erg om lachen. Bert Visscher, Youp van `t Hek, Arie en Sylvester vind ik geweldig. Maar Hans Teeuwen vind ik soms heel hilarisch, maar hij moet ophouden met het schelden met k*nker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Doe mij maar Herman Finkers, jammer dat hij niet meer optreed doordat hij leukemie heeft

Ja, Herman Finkers ^O^.

Cursus klantgerichtheid:

Klant - Nou verkoopt u nou kussentjes of niet?

Herman - Nou... We hebben ze wel maar we verkopen ze nooit.

Want wij hebben de keuze uit maar liefst 2 kleuren en de Bijenkorf uit 10.

Klant - Oh. Nou, dan ga ik op zoek.

Herman - Hij zit hier rechttegenover!

En weer verlaat een tevreden klant het pand :D.

Lukas

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cabaret boeit me eigenlijk niet zoveel, maar ik vind De vliegende Panters en sommige stukjes van Hans Teeuwen erg leuk, alleen begrijp ik soms de humor niet echt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Hans Teeuwen gewoon de koning, op dit moment de beste cabaratier van Nederland. Maar heb hier tig cd's liggen van Youpie, Herman Finkers, Bert Visscher, Toon Hermans, Wim Sonneveld.

Helemaal geweldig :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hans Teeuwen is trouwens naast Bassie en Adriaan degene waar ik mijn jargon van heb aangepast ;)

zeg hoe weet je dat allemaal?

ooooooooooooooh boek

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Boeiend, boeiend, interessant, boeiend, boeiend...

ik vind het altijd maar irritant als mensen hem gaan nadoen.

Beste caberetiers vind ik Teeuwen, Finkers en de Vliegende Panters. De laatste show van Teeuwen, Industry of love, vond ik trouwens -zeker voor zijn niveau- vrij matig en meelijwekkend. Hopelijk gaat dit niet zo door.

Van 't Hek en De Jonge vind ik tegenwoordig niet zo bijzonder meer, ze zijn teveel bezig het publiek van hun wereldbeeld te overtuigen en Freek de Jonge lijkt de laatste tijd niet meer geïnteresseerd te zijn in humor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bert Visscher zuigt. Echt iemand die leuk probeert te zijn, maar het in geen velden of wegen is. Hij heeft zijn kop niet mee, moet per sé gekke bekken trekken, heeft veel te veel decor nodig enz. (mijn mening :P)

Nee, hier in Den Haag ruled bij mij voor altijd Harrie Jekkers! _O_

En natuurlijk Toon Hermans, Herman Finkers, Youp van 't Hek.

En ikzelf wil later ook cabaretier worden en ik ben al aardig op weg.

Als je vermaak nodig hebt op een feestje, bel me maar. :D Ik imiteer met plezier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik vind het altijd maar irritant als mensen hem gaan nadoen.

Beste caberetiers vind ik Teeuwen, Finkers en de Vliegende Panters. De laatste show van Teeuwen, Industry of love, vond ik trouwens -zeker voor zijn niveau- vrij matig en meelijwekkend. Hopelijk gaat dit niet zo door.

Van 't Hek en De Jonge vind ik tegenwoordig niet zo bijzonder meer, ze zijn teveel bezig het publiek van hun wereldbeeld te overtuigen en Freek de Jonge lijkt de laatste tijd niet meer geïnteresseerd te zijn in humor.

En hoe bedoel je dat? (is net zo boos als Avatar)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik vind het altijd maar irritant als mensen hem gaan nadoen.

Beste caberetiers vind ik Teeuwen, Finkers en de Vliegende Panters. De laatste show van Teeuwen, Industry of love, vond ik trouwens -zeker voor zijn niveau- vrij matig en meelijwekkend. Hopelijk gaat dit niet zo door.

Van 't Hek en De Jonge vind ik tegenwoordig niet zo bijzonder meer, ze zijn teveel bezig het publiek van hun wereldbeeld te overtuigen en Freek de Jonge lijkt de laatste tijd niet meer geïnteresseerd te zijn in humor.

Voorlopig helemaal geen Teeuwen meer. Hij is gestopt omdat hij het niet meer trok

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bert Visscher zuigt. Echt iemand die leuk probeert te zijn, maar het in geen velden of wegen is. Hij heeft zijn kop niet mee, moet per sé gekke bekken trekken, heeft veel te veel decor nodig enz. (mijn mening :P)

En z'n eeuwige standaardzinnetje: Hatseflats! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En hoe bedoel je dat? (is net zo boos als Avatar)

Ik heb een keer een staafdiagrammetje gemaakt, met daarin

a. het aantal mensen die Hans Teeuwen zijn

en b. het aantal mensen die niet Hans Teeuwen zijn

ik kwam tot de conclusie dat de overgrote meerderheid van de bevolking niet Hans Teeuwen is, dus ook niet echt/echt niet grappig als ze zijn grappen recyclen. No offense.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zijn hoogtepunt?

Bedoel je dat je Industry of love beter vond dan bijvoorbeeld Hard & Zielig?? *verbaasde emoticon*

Nou, dat zeg ik niet, maar dat wil niet zeggen dat hij NU het meest geliefd is, moet je alleen al kijken hoeveel in dit topic Hans Teeuwen goed vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, dat zeg ik niet, maar dat wil niet zeggen dat hij NU het meest geliefd is, moet je alleen al kijken hoeveel in dit topic Hans Teeuwen goed vinden.

Ik hoor dus kennelijk niet bij deze groep. Teeuwen kan mij absoluut niet bekoren. Mijn favoriet is overigens ook Herman Finkers. Heerlijke droge humor, zonder dat het een moment echt grof wordt. In tegenstelling tot Teeuwen die echt mensen uit staat te schelden, blijft Herman net op het randje. Daarnaast vind ik de special effects / geluidseffecten in de shows van Finkers subliem! Eén van mijn favoriete stukjes is trouwens McBeth, echt schitterend gedaan.

Ik hoop dat Herman ooit in staat zal zijn om zijn tiende theatershow te kunnen spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, dat zeg ik niet, maar dat wil niet zeggen dat hij NU het meest geliefd is, moet je alleen al kijken hoeveel in dit topic Hans Teeuwen goed vinden.

Dat is inderdaad waar. Weinig caberetiers waar zoveel van gedownload wordt ook; hij lijkt soms een popster.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik hoor dus kennelijk niet bij deze groep. Teeuwen kan mij absoluut niet bekoren. Mijn favoriet is overigens ook Herman Finkers. Heerlijke droge humor, zonder dat het een moment echt grof wordt. In tegenstelling tot Teeuwen die echt mensen uit staat te schelden,

Ik heb dit altijd maar een raar standpunt gevonden. Teeuwen scheld er inderdaad op los, maar het lijkt me vrij duidelijk dat hij het niet serieus meent en ik zie bijvoorbeeld een stuk waarin hij de Jostiband afkraakt meer als parodie op mensen die dit doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb dit altijd maar een raar standpunt gevonden. Teeuwen scheld er inderdaad op los, maar het lijkt me vrij duidelijk dat hij het niet serieus meent en ik zie bijvoorbeeld een stuk waarin hij de Jostiband afkraakt meer als parodie op mensen die dit doen.

Maar het gaat om de manier waarop zoiets gedaan wordt. Finkers houdt het veel netter. Bij Teeuwen is een show al snel een aaneenschakeling van schelden en beledigen. Kennelijk wordt dit door veel cabaretliefhebbers gewaardeerd. Ik vind dat verder prima hoor, maar Teeuwen zal nooit mijn favoriet worden, sterker nog, in de stukjes die ik toevallig van Teeuwen gezien heb zat niet 1x iets waarin ik een grap kon herkennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Erik Brey geweldig. Zowel zijn solo-shows van de afgelopen jaren als Purper. Beschaafd, intelligent en muzikaal en je steekt er nog iets van op ook, want elke show heeft een muziekthema. Nooit zo leuk zo veel over Beethoven geleerd.

Kees Torn kan geweldig met taal omgaan, maar is een zeer onaangenaam persoon op het toneel.

Marc Marie Huijbrechts was aandoenlijk maar maakte nooit een zin af. Was wel grappig.

Reinder van der Naalt is gewoon lief. Niet zo'n massaal idool als die vreselijke Teeuwen (die zo'n beetje de Giphart is van het Nederlands cabaret), maar juist ingetogen en puur.

Verder is Herman Finkers geniaal en Bert Visscher heeft een paar leuke sketches.

Ik erger me vrijwel altijd dood aan grappen/sketches over sex, want net als in de literatuur vind je bijna nooit een goede beschrijving. En het is me veel te goedkoop, over het algemeen. Lekker scoren, we doen er een sex scene in! :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmz balen dat Hans stopt...

Maaruh de Engelse George Carlin is ook zeer goed :D Met zn Airline announchement (dat is de enige die k van hem ken en die is echt super goed)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voorlopig helemaal geen Teeuwen meer. Hij is gestopt omdat hij het niet meer trok

Maar ik neem toch aan dat dit tijdelijk is? Of kan Hans het soms niet accepteren dat zijn laatste show minder enthousiast ontvangen is? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar het gaat om de manier waarop zoiets gedaan wordt. Finkers houdt het veel netter. Bij Teeuwen is een show al snel een aaneenschakeling van schelden en beledigen. Kennelijk wordt dit door veel cabaretliefhebbers gewaardeerd. Ik vind dat verder prima hoor, maar Teeuwen zal nooit mijn favoriet worden, sterker nog, in de stukjes die ik toevallig van Teeuwen gezien heb zat niet 1x iets waarin ik een grap kon herkennen.

Natuurlijk is het niet erg dat je de humor van Teeuwen niet ziet, want het is voor mensen die niet van zijn soort absurdisme houden zeer ontoegankelijk.

Het is echter jammer dat je dan aanneemt dat het het schelden en vloeken is, wat Teeuwen zo populair maakt. Want voor mij, en ik denk voor de meeste fans (of na Industry of Love ex-fans), gaat het vooral om de performance en het feit dat hij aan volstrekte leegte grenzende onzin staat te verkondigen op zo'n boeiende wijze. Hij maakt inderdaad nauwelijks 'grappen' in de oorspronkelijke betekenis van het woord, maar is vooral komisch omdat wat hij doet nergens op slaat maar vaak toch erg knap gevonden en vooral ontzettend goed neergezet en getimed is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Ik mag graag kijken naar Arie & Sylvester, maar ook naar Najib Amhali _O_

Voor de rest vind ik het meeste niets aan, te grof of te druk.

Bij Bert Visscher ligt de nadruk op te druk bijvoorbeeld :P

nogal ja, en idd Najib Amhali is helemaal ^O^

maar Herman Finkers is toch mijn favoriet

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rayman is ook wel goed.

En Arie en Sylvester is ook wel leuk idd.

Hoe hij bij de Lama's speelt. _O-_O-

De Lama's... |:(

Het enige leuke aan dat programma is dat het mij er steeds weer van overtuigd dat ik meer van acteren en improviseren weet 'profesionals', wat toch wel prettig is.

Maar het is ook ergerlijk om mensen zo ontzettend slecht met leuke oefeningen om te zien gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cabaret vind ik leuk! :) En dan vooral Hans Teeuwen, Bert Visscher en Theo Maassen!!!

Hans Teeuwen is echt supergrof, kraakt iedereen af, je gaat gewoon lachen op de manier hoe hij bepaalde dingen zegt / uitspreekt. ^O^

Bert Visscher is leuk omdat hij heel druk doet: rare pasjes, gekke bekkies, alles gaat in een hoog tempo bij hem. ^O^

Theo Maassen is vooral kritisch op de gehele maatschappij en op de manier hoe hij dan dringen negatief brengt is soms fantastisch ^O^

Dit is gewoon echt mijn top 3.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cabaret vind ik leuk! :) En dan vooral Hans Teeuwen, Bert Visscher en Theo Maassen!!!

Hans Teeuwen is echt supergrof, kraakt iedereen af, je gaat gewoon lachen op de manier hoe hij bepaalde dingen zegt / uitspreekt. ^O^

Bert Visscher is leuk omdat hij heel druk doet: rare pasjes, gekke bekkies, alles gaat in een hoog tempo bij hem. ^O^

Theo Maassen is vooral kritisch op de gehele maatschappij en op de manier hoe hij dan dringen negatief brengt is soms fantastisch ^O^

Dit is gewoon echt mijn top 3.

Ik ben het met je eens, maar Bert Visscher vind ik irritant om naar te kijken... Zooo druk... En ik vind hem niet grappig, je moet alleen lachen omdat hij zo druk is..

Maaaar mijn favoriete stukkie is wel van Bert Visscher: "Ik wist het niet meer"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Lama's... |:(

Het enige leuke aan dat programma is dat het mij er steeds weer van overtuigd dat ik meer van acteren en improviseren weet 'profesionals', wat toch wel prettig is.

Maar het is ook ergerlijk om mensen zo ontzettend slecht met leuke oefeningen om te zien gaan.

Het origineel, Whose Line is it Anyway, is GE-WEL-DIG. Vooral de Engelse versie met Clive dinges. Probeer de aflevering met Robin Williams eens te pakken te krijgen, geniaal gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het met je eens, maar Bert Visscher vind ik irritant om naar te kijken... Zooo druk... En ik vind hem niet grappig, je moet alleen lachen omdat hij zo druk is..

Maaaar mijn favoriete stukkie is wel van Bert Visscher: "Ik wist het niet meer"

Ik vind Bert Visscher vreselijk, ik kan echt niet om hem lachen, hij doet alleen maar druk zonder grappig te zijn.

De cabaretiers van NUHR vind ik wel leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Overigens is De Vloer Op wel weer briljant, ook een Nederlands improvisatie programma.

Ik zat vaak met kromme tenen daar... kweenie, te intens of zo. En te veel close ups, heb ik een hekel aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...