Ga naar inhoud

Leukste feitje/weetje dat je hebt geleerd in de serie's


Aanbevolen berichten

Wat is het leukste feitje dat je hebt geleerd in de serie's.

Die van mij is van de grote bomen in het Yosemite Park.

Dat die bomen niet branden en niet kunnen worden gebruikt omdat het zo uit elkaar brokkelt.

En dat ze daarom zo oud worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zo geniaal, ik wist alles al *baron*

Hmm, dat van die bomen was idd een leuke, als kind had ik zelf meer aan de leren en lachen-filmpjes :) Ik kende bv niet al die instrumenten 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het leerzaam om te horen dat le(d)er uitzet als het vochtig wordt (zoals bij de riem van Adriaan in de Schatkaart). Maar bijna iedere aflevering heeft wel iets leerzaams in zich, bijvoorbeeld de hele Europa serie, die zit vol leuke weetjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het leerzaam om te horen dat le(d)er uitzet als het vochtig wordt (zoals bij de riem van Adriaan in de Schatkaart). Maar bijna iedere aflevering heeft wel iets leerzaams in zich, bijvoorbeeld de hele Europa serie, die zit vol leuke weetjes.

Ja, bij elke aflevering van de Europa serie, leer je ook vanallerlei woorden uit verschillende landen. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

tja, B&A hebben mij ooit Engels geleerd, niet de meester in groep 7 ;)

En natuurlijk 365 dagen en 12 maanden, 52 weken etc...

Alleen links en rechts bleef lastig... "Links is waar de duim rechts zit" tja geniale spreuk, maar je hebt er niets aan, draai je handen om en je duim zit aan de andere kant ;) Dan is dus links opeens waar de duim links zit...

En het feit dat na de regen weer zonneschijn komt is ook zeer aangenaam :D:D:D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het geen mij het meeste is bijgebleven is dat je moet zorgen dat je snel weg rent als je *baron* *aadbaron* *japie* *b2* *joris* *professor* *bb* *plaag* *B100* tegenkomt en dat je een hand moet uitsteken als je *bas* *adriaan* *robin* *lara* *adjudant* *kapitein* tegenkomt.

Die zullen je helpen tegen de boventste figuren!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik wel een leuk (en vooral geheimzinnig) feitje vind is dat Thira vroeger 1 eiland was en er door de vulkaanuitbarsting een gedeelte is weggezakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht zelf vroeger dat Canarische Eilanden ook Kanaripiet Eilanden betekende.

Maar nu weet ik dat het eigenlijk Honden Eilanden is.

En dat de maan er voor zorgt dat het hoog en laag water wordt wist ik ook nog niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ik heb zowat uit elke sirie iets geleert

maar ik heb bij het liedje 'kijk links en rechts en nog een keer als je over steken moet '

daar heb ik links en rechts geleerd ik was toen 5

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar kwam ik vanavond achter toen ik Leren en Lachen met Bassie en Adriaan zat te kijken :P

Ik heb mijn eerste Spaanse woordjes geleert van B&A. Nu spreek ik het bijna vloeind :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
ik heb zowat uit elke sirie iets geleert

maar ik heb bij het liedje 'kijk links en rechts en nog een keer als je over steken moet '

daar heb ik links en rechts geleerd ik was toen 5

De Stop en Stap-show-shorties !! Vond ik inderdaad ook leerzaam en leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Stop en Stap-show-shorties !! Vond ik inderdaad ook leerzaam en leuk.

Die zijn ze gelukkig ook op het spoor. Die wil ik echt eens heel graag terug zien. Blijkbaar is er dus nog genoeg materiaal wat er binnenkort wordt uitgebracht (verloren afleveringen Sleutel, Stop en Stap show, Lachspektakelshow, circus voorstellingen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...