Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als jullie het onderwerp van deze post lezen, wat zijn jullie herinneringen hieraan?

Mijn herinneringen aan de Lachspektakelshow zijn; 'n geweldig leuke show die ik heel veel gezien heb, hele leuke momenten bij heb beleefd, veel mensen heb ontmoet en met veel plezier aan terugdenk.

Weten jullie nog hoe de show begon? Ik wel:

3 Plingels waarbij de zaallichten uitgingen

Hallo Vriendjes (begintune):

*adriaan* : En ik zeg een hele goeiemiddag allemaal!

:) : Goeiemiddag!!

*adriaan*: En dat waren jullie nog niet allemaal en nog niet allemaal tegelijkertijd, ik zeg goeiemiddag allemaal!

:) : Goeiemiddag!!!!

*adriaan* : Stukken beter! Jongens en meisjes, dames en heren mag ik me even voorstellen, mijn naam is Adriaan en ik van plan om samen met Bassie er een heerlijke, fijne, gezellige voorstelling van te maken. Hebben jullie er zin in?

:) : Jaaaa!

*adriaan* : Oke, maar voor we gaan beginnen heb ik allereerst een vraag aande jongens en meisjes.. Kennen jullie de spelregels van deze voorstelling?

:) : ..reactie publiek..

*adriaan* : Ik hoor Ja, ik hoor Nee... Wat doen we als er een artiest op het toneel aan het werk is?

:) : ..reactie publiek..

*adriaan* : Stil zijn.. Maar is deze artiest klaar met zijn werk dan gaan we hem belonen met een fijn applaus, dat gaan we even repeteren. Steek ik mijn duim omhoog gaan we allemaal klappen, doe ik mijn duim omlaag zijn we allemaal stil. Daar gaan we applaus!

Publiek geeft op teken van Adriaan een matig applaus en is stil als Adriaan zijn duim omlaag doet..

*adriaan* : Dat stil zijn fantastisch, dat applaus: waardeloos! Dat moet toch veel harder.

Adriaan steekt zijn duim nogmaals de lucht in, het publiek applaudiseert harder, maar Adriaan is nog niet tevreden..

*adriaan* : Het wordt al wat beter, maar er ontbreekt nog wat aan.. Een appalus is niet alleen met de handen, we gebruiken ook de monden erbij!

Adriaan steekt zijn duim omhoog en de kinderen applaudiseren en juichen hard..

*adriaan* : En dat is het applaus wat we hier in Rotterdam* (*voorbeeld) gewend zijn! Maar jongens en meisjes, ik was vorige week in Spanje, daar ben ik ook naar een voorstelling geweest en dat is fantastisch, want in Spanje krijgt een artiest niet alleen applaus, maar daar roept het publiek ook Ole. Ole is Spaans en dat betekent bravo. Dat gaan wij hier ook doen, doe ik dit met mijn hand roepen we allemaal Ole. Klaar?

Adriaan geeft een zwaai met zijn hand en het publiek roept Ole, hij vervolgt nog 2 keer..

*adriaan* : Dat zijn de spelregels. Duim omhoog, duim naar beneden stil en dit is Ole. We doen het nog 1 keer.

Publiek volgt de aanwijzingen van Adriaan nog een keer op..

*adriaan* : Kunnen we beginnen en als eerst we op het toneel zien we Bassie!

Groetjes,

Sander

PS: Foto's van Lachspektakelshow komen zo snel mogelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:Y

Ik kan het me nu alleen herinneren omdat ik pas die DVDs gekeken heb :'( Ik heb vier keer de show gezien en weet alleen nog de laatste, toen was ik een jaar of twaalf, het stuk met die ballon en de goocheltruc met de kist. Verder vrij weinig. Ik moet een keer in hypno-therapie of zo ;)

Ik ga nou de DVD weer kijken, want ik vind het eigenlijk onwijs grappig. Goed uitgetikt ook, ik hoorde Adriaans stem en intonatie, geinig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

JA! Wat een wereldshow was dat! *O* En dan wijst hij naar links en Bassie komt van rechts. :P

*bas* En ik zeg hoi!

:) Hoi!

*adriaan* Bassie, wat doe jij nou?

*bas* Nou, dat zie je toch. Ik begroet ons publiek. Kijk maar: Hoi!

:) Hoi!

*adriaan* Bassie, dat kan je toch niet doen?

*bas* Oh jawel hoor, dat gaat gemakkelijk. Hoi!

:) Hoi!

*adriaan* Bassie, als je ergens binnenkomt en je ziet allemaal mensen zitten, wat zeg je dan netjes?

*bas* Hoi!

:) Hoi!

Link naar bericht
Delen op andere sites
:Y

Ik kan het me nu alleen herinneren omdat ik pas die DVDs gekeken heb :'( Ik heb vier keer de show gezien en weet alleen nog de laatste, toen was ik een jaar of twaalf, het stuk met die ballon en de goocheltruc met de kist. Verder vrij weinig. Ik moet een keer in hypno-therapie of zo ;)

Ik ga nou de DVD weer kijken, want ik vind het eigenlijk onwijs grappig. Goed uitgetikt ook, ik hoorde Adriaans stem en intonatie, geinig.

Idd die truc met die kist kan ik me ook nog heel goed herinneren, opeens stond *bas* dan achterin de sporthal. morgen krijg ik waarschijnlijk de foto,s van de lachspektakel show.

Er was ook een goochelaar en dat was niemand minder dan André Du Lord

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* Wat jij moet doen is binnenkomen en dan netjes het publiek begroeten

*bas* Ohw wacht ff, dus ik moet opnieuw binnenkomen.. Even de voetjes vegen; Goodafternoon Lady's and Gentlepeoples!

*adriaan* Ja, wat doe je nou?

*bas* Ja nou sta ik ze netjes te begroeten, gaan ze me uitlachen!

*adriaan* Waar zijn we vandaag?

*bas* Uuuuh.. In Rotterdam.

*adriaan* Juist en in Rotterdam praten ze hollands, dus een hollandse begroeting!

*bas* Ohw je kan hier gewoon Hollands praten?

*adriaan* Ja!

*bas* HOOOOOOOOOOOOOOII!!

*adriaan* Ik bedoel een nette begroeting.

*bas* Oohw netjes; Zeg heey hallo Lui!

*adriaan* Nou!

*bas* Dat was toch netjes?

*adriaan* Binnenkomen, spontaan: Goeiemiddag jongens en meisjes!

*bas* Binnenkomen, spontaan: Goeiemeisjes jongens en middag!

*adriaan* Andersom!

*bas* Hedde.. Ohw andersom..

*adriaan* Hij snapt het!

Bassie staat met z'n achterwerk naar publiek gekeert en schudt met z'n billen terwijl hij het publiek begroet..

*bas* Goeiemeisjes jongens en middag

*adriaan* Je zegt het achterstevoren..

*bas* He, zeg ik het nou weer ondersteboven / binnenstebuiten.

*adriaan* Het is zo makkelijk..

*bas* .. Ja maar jij maakt het vandaag zo ingewikkeld

*adriaan* Goeiemiddag jongens en meisjes!

*bas* Nou ik ga even repeteren hoor..

*adriaan* Gaat ie repeteren, komt ie overnieuw binnen en dan zegt ie eindelijk:

*bas* Poepoepidioepoepoeee.....

*adriaan* En dan zegt ie:

*bas* Pierepierepiet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het begin is altijd hetzelfde, ik ben ruim 25x naar hun shows geweest vanaf 1988. En het is me opgevallen dat het altijd al zo geweest is. Ik heb in die 25x maar 5x de gocheltruc gezien die je op de dvd van bxa Live ziet... En de show klopt ook niet, want hij is maar 50 minuten! En er is heel veel in geknipt..

Link naar bericht
Delen op andere sites

hehe ik herrinner me nog wel dat ze met emmers met water erin gingen gooien op het publiek, die kinderen op de voorste rij helemaal opschuiven =D zat er confettie in de emmer :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, of dat er minutenlang werd toegwerkt naar de grote verrassing voor Bassie, kreeg hij uiteindelijk een zooi water over zich heen, mochten wij met zijn allen ''Alles is voor Bassie'' zingen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb in die 25x maar 5x de gocheltruc gezien die je op de dvd van bxa Live ziet... En de show klopt ook niet, want hij is maar 50 minuten! En er is heel veel in geknipt..

De DVD 'Bassie en Adriaan Live' is niet een opname van de Lachspektakelshow zoals hij jaren in sporthallen te zien was. Het zijn alle acts en liedjes die Bassie en Adriaan in de afgelopen 29 jaar op toneel hebben gebracht. De DVD van de werkelijke Lachspektakelshow komt aan het einde van het jaar uit. De eerste twee DVD's waren een compilatie van alle acts en liedjes.

De goocheltruc met de kist is er uitgehaald, omdat Bassie last kreeg van zijn knieen, omdat hij 'n tijdje in de kist moest blijven zitten. In het beginstadium van de Lachspektakelshow was dit nog goed vol te houden, maar na een aantal jaren deze truc te hebben gedaan is die geschrapt.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals duidelijk te zien is wordt Bassie omgeruild voor Evert, nadat Bassie even achter het gordijn ging... Dit is te horen aan de stem van Bassie maar ook door het lopen voor hij achter het doek gaat en nadat hij terug komt... Maar nog een foutje in de dvd dus. Aad verteld aan het begin dat deze show jaren is opgevoerd in de theaters. Zo wordt het ook bedoeld.. de dvd 25 jaar theater, is dus een echte compilatie. En zo noemen ze het dus eigenlijk een compilatie. Je krijgt op de dvd van de lachspektakelshow dus een aantal dingen hetzelfde te zien.. o.a ga je mee (naar het circus) begin praatje over spanje en de spreekstalmeester... en noem maar op... Of heb ik het fout..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoals duidelijk te zien is wordt Bassie omgeruild voor Evert, nadat Bassie even achter het gordijn ging... Dit is te horen aan de stem van Bassie maar ook door het lopen voor hij achter het doek gaat en nadat hij terug komt... Maar nog een foutje in de dvd dus. Aad verteld aan het begin dat deze show jaren is opgevoerd in de theaters. Zo wordt het ook bedoeld.. de dvd 25 jaar theater, is dus een echte compilatie. En zo noemen ze het dus eigenlijk een compilatie. Je krijgt op de dvd van de lachspektakelshow dus een aantal dingen hetzelfde te zien.. o.a ga je mee (naar het circus) begin praatje over spanje en de spreekstalmeester... en noem maar op... Of heb ik het fout..

Leuk, spoilers }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het begin is altijd hetzelfde, ik ben ruim 25x naar hun shows geweest vanaf 1988. En het is me opgevallen dat het altijd al zo geweest is. Ik heb in die 25x maar 5x de gocheltruc gezien die je op de dvd van bxa Live ziet... En de show klopt ook niet, want hij is maar 50 minuten! En er is heel veel in geknipt..
Ben je ook naar die show geweest in oudenbosch te brabant??

Gewelidg was dat,1996 denk ik dat het was *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had jullie nog een aantal kiekjes beloofd van de Lachspektakelshow, dankzij Wonderer staan ze op de site. Hier komt de link, daar kunnen jullie er een aantal bekijken:

http://info.bassieenadriaan.nl/album.ph ... takel&id=1

Dit is maar 'n fractie van mijn foto's van de Lachspektakelshow, het is echter 'n hels karwei om die allemaal ingescant te krijgen. Hier dus 'n compilatie.

Veel plezier met het bekijken ervan.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had jullie nog een aantal kiekjes beloofd van de Lachspektakelshow, dankzij Wonderer staan ze op de site. Hier komt de link, daar kunnen jullie er een aantal bekijken:

http://info.bassieenadriaan.nl/album.ph ... takel&id=1

Dit is maar 'n fractie van mijn foto's van de Lachspektakelshow, het is echter 'n hels karwei om die allemaal ingescant te krijgen. Hier dus 'n compilatie.

Veel plezier met het bekijken ervan.

Groetjes,

Sander

Het einde van de Lachspektakelshow zie je toch in de Reis door Europa?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Newby ofzow??? Al eerder heb ik al verteld dat Adriaan met de lachspektakelshows alleen aan het begin en eind zijn acrobatenriem draagt. Tijdens de show een bruine riem. Was dit vanwege zijn gewicht??

Ook riemen slijten, heethoofd. Ga je ook nog zeggen dat ie nu een blauwe broek draagt vanwege zijn gewicht of zie je in dat je gewoon domme opmerkingen maakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook riemen slijten, heethoofd. Ga je ook nog zeggen dat ie nu een blauwe broek draagt vanwege zijn gewicht of zie je in dat je gewoon domme opmerkingen maakt?

Als de welgeklede nicht van dit forum wil ik graag mevrouw Wonderer erop wijzen dat zwart beter afkleed dan blauw... Zou u mij nu naar het ontopic gedeelte willen vergezellen om aldaar fijn in discussie te gaan over de welbekende lachspekatel show, in plaats van een nutteloze conversatie verder te laten ontwikkelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als de welgeklede nicht van dit forum wil ik graag mevrouw Wonderer erop wijzen dat zwart beter afkleed dan blauw... Zou u mij nu naar het ontopic gedeelte willen vergezellen om aldaar fijn in discussie te gaan over de welbekende lachspekatel show, in plaats van een nutteloze conversatie verder te laten ontwikkelen?

Kledingadviezen zijn niet aan mij besteed (maar het verklaart wel waarom ik voornamelijk zwart draag >:)) Bedankt voor het maken van mijn punt, maatje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De riem die je op de foto's ziet, die echt bruin is, gebruikt Adriaan tijdens de act als 'scherpschutter'. Dan heeft hij 'n holster waar hij z'n revolver in draagt. Op de videohoes van Bassie en Adriaan op Reis door Europa heeft hij er echter eentje die wel bij de gesp van zijn gewone riem past. Een zwarte dus.

Op sommige foto's van Lennert lijkt het alsof Adriaan een bruine riem om heeft, dit komt door de lichtval. Het is de riem uit 'de Stad' en 'Reis door Europa'. Kortom wel 'n zwarte.

Groetjes,

Sander

Edit: NU weer on-topic. Ik wil heel graag ervaringen horen, wat je hebt meegemaakt bij de Lachspektakelshow, wanneer je voor 't laatst bent geweest en welke acts je bijvoorbeeld het leukst vond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Edit: NU weer on-topic. Ik wil heel graag ervaringen horen, wat je hebt meegemaakt bij de Lachspektakelshow, wanneer je voor 't laatst bent geweest en welke acts je bijvoorbeeld het leukst vond.

Ik ga binnenkort naar ''Bassie & zijn Vriendjes'', ook maar eens even

kijken wat dat precies inhoudt en of het leuk is zonder Adriaan. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste show van mij was in Hellendoorn. Helaas heb ik hier geen foto's van.... Toen was het nog niet officheel bekend dat ze meteen zouden stoppen... Ik heb wel na de show achter de schermen gekeken, en dat had ik beter niet kunnen doen. Iedereen was emotioneel, en het is een heel vervelend gezicht om je grote idool te zien huilen.... Het liefst zou ik naar hem toe lopen en zeggen, achter de wolken schijnt de zo.. Maar ja dat doe je niet snel..

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb er heel veel plezier aan gehad ik heb hem 5 keer gezien en alle 5 de keren was het echt toppie ik ben voor het laats geweest in maart 2003 ik was toen 12 mijn ouders vonden mij te oud om er naar toe te gaan ik vond dat niet en ben gewoon gegaan ik zag bij het optreden kinderen die veel ouder waren mischien een jaar of 15 zag ik er zitten

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

(O) Ik heb goed nieuws de DVD *bas* Bassie & Adriaan *adriaan* Lachspektakelshow komt 15 Maart uit,hier het persbericht.

BASSIE & ADRIAAN - Lachspektakelshow

Vol met grappen, scènes en liedjes zoals we die van Bassie en Adriaan gewend zijn.Verkrijgbaar op DVD vanaf 15 maart 2005

Vol met grappen, scènes en liedjes zoals we die van Bassie en Adriaan gewend zijn. Als Bassie uitlegt hoe de Bassie & Adriaan-films gemaakt worden, schateren de kinderen van de lach. Als Bassie voor Adriaan een taart goochelt, gieren de kinderen in de zaal van de lach. Zelfs als Bassie een glaasje limonade drinkt, liggen de kinderen in de zaal krom van het lachen!

Kortom, de LACHSPEKTAKELSHOW is de juiste naam voor deze voorstelling, die vol zit met grappen, scènes en liedjes zoals we van Bassie en Adriaan gewend zijn!

Speelduur: ± 50 minuten - Keuring: alle leeftijden - Beeldformaat: 4:3 - Regio Code 2 (pal) -

Taal: Nederlands - Audio: Dolby Digital 2.0

Verkrijgbaar op DVD vanaf 15 maart 2005 bassielach5mb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
(O) Ik heb goed nieuws de DVD *bas* Bassie & Adriaan *adriaan* Lachspektakelshow komt 15 Maart uit,hier het persbericht.

BASSIE & ADRIAAN - Lachspektakelshow

Vol met grappen, scènes en liedjes zoals we die van Bassie en Adriaan gewend zijn.Verkrijgbaar op DVD vanaf 15 maart 2005

Vol met grappen, scènes en liedjes zoals we die van Bassie en Adriaan gewend zijn. Als Bassie uitlegt hoe de Bassie & Adriaan-films gemaakt worden, schateren de kinderen van de lach. Als Bassie voor Adriaan een taart goochelt, gieren de kinderen in de zaal van de lach. Zelfs als Bassie een glaasje limonade drinkt, liggen de kinderen in de zaal krom van het lachen!

Kortom, de LACHSPEKTAKELSHOW is de juiste naam voor deze voorstelling, die vol zit met grappen, scènes en liedjes zoals we van Bassie en Adriaan gewend zijn!

Speelduur: ± 50 minuten - Keuring: alle leeftijden - Beeldformaat: 4:3 - Regio Code 2 (pal) -

Taal: Nederlands - Audio: Dolby Digital 2.0

Verkrijgbaar op DVD vanaf 15 maart 2005 bassielach5mb.jpg

Komt ie ook op video uit?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tuurlijk ga ik hem ook kijken.

Er zullen wel weer wat mooie herinneringen naar boven komen..

Twee keer ben ik er naar toe geweest en het was twee keer feest!

Nu wordt het weer feest met deze nieuwe DVD!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...