Ga naar inhoud

[Centraal] Wielrennen


Aanbevolen berichten

Ook de beloften hebben hun wedstrijd gereden

Wat een wedstrijd tussen de 3 topfavorieten. Hoewel ik zeer ontgoocheld ben dat noch Albert (gaf de beste indruk) en Boom niet hebben gewonnen, moet ik zeggen dat Stybar het slim heeft gespeeld: de topfavorieten mekaar laten uitmatten en dan toeslaan.

Had Stybar niet gevallen of Albert niet had meegetrokken, had het een nog spannender strijd geweest tussen Albert en Boom

Het podium

1- Zdenek Stybar ( Tsj )

2- Lars Boom ( Ned )

3- Niels Albert ( Be )

Nugoed, Tsjechië en Nederland hebben al een wereldkampioen.

Bij de vrouwen zal het ook wel Nederland boven worden. Maar wacht maar af allemaal: de mannen elite wordt toch weer Belgisch, Belgisch misschien nog een andere nationaliteit :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat een dubbel gevoel.

Hele race gaat het goed, en in die laatste afdaling valt Sven Nijs. (en het leek toch wel ernstig)

Gelukkig kon Vervecken nog afstand nemen van Wellens en Mourey.

Met het podium:

1- Erwin Vervecken

2- Bart Wellens

3- Francis Mourey

Uiteindelijke conclusie goed voor Fidea. Verschrikkelijk voor Rabobank: Nijs gevallen, Vantourenhout lek (en hij had een echte superdag), de Knegt rug en veel gevallen en Groenendaal gewoon niet goed genoeg meer.

Voor België wel een ander goed nieuws, na en jaar zien we eens zowel de wereldkampioenstrui én de Belgische driekleur in het veld.

Hopen nu dat het niet te ernstig is voor Nijs en ook voor de Knegt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een dubbel gevoel.

Hele race gaat het goed, en in die laatste afdaling valt Sven Nijs. (en het leek toch wel ernstig)

Gelukkig kon Vervecken nog afstand nemen van Wellens en Mourey.

Inderdaad een debacle voor Nijs zeg! Zo goed rijden en dan in de laatste ronde zo vervelend onderuit gaan. Wel sneu voor al die fans met die spandoeken die verderop stonden en totaal niet begrepen waarom Nijs ineens niet meer bij de kopgroep zat!

Vervecken dus de kampioen. Mooi gereden, alleen vond ik hem wat lauw reageren bij de huldiging. Zelf wel juichen toen hij gehuldigd werd, maar voor de nummers twee en drie kon er niet eens een applausje af.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Phonak zet er een punt achter.

di 15/08/06 - De ProTour-ploeg Phonak stopt ermee aan het einde van het seizoen. Manager Andy Rihs kondigde de ontbinding van het team aan. "Wat Landis deed, leidde tot dit tragische einde." Voor Axel Merckx is dit een bittere pil. Hij wil nog een jaar fietsen, maar heeft nog geen ploeg.

De Zwitserse ploegmanager Andy Rihs heeft de handdoek in de ring geworpen. Hij doekt het Phonak-team aan heteinde van het seizoen op.

Rihs nam die beslissing omdat hij geen nieuwe sponsor meer kon vinden.

Sponsor Phonak had al langer aangekondigd dat het uit het wielrennen stapte. De ploeg zou overgenomen worden door iShares.

Maar die sponsor haakte af na het dopingverhaal van Phonak-kopman en Tour-winnaar Floyd Landis (foto).

Ploegleider John Lelangue zal zich nu toeleggen op de zoektocht naar nieuwe werkgevers voor de renners, waaronder Axel Merckx, en ander personeel van Phonak.

Wat een domper zeg.

Was echt een goede en gezellige ploeg.

Nuja, zoalng er geen duidelijkheid komt over Landis, Ullrich en Basso zal de dopingvloek nog lang over het wielrennen hangen

Even ter verduidelijking

Landis ontent nog steeds het gebruik van testosteron (en meestal bekennen ze toch na het B-staal)

Basso en Ullrich zijn nog niet eens beschuldigd, enkel hun naam "zou" genoemd zijn in de Fuentes zaak

Link naar bericht
Delen op andere sites
Phonak zet er een punt achter.

[..]

Wat een domper zeg.

Was echt een goede en gezellige ploeg.

Nuja, zoalng er geen duidelijkheid komt over Landis, Ullrich en Basso zal de dopingvloek nog lang over het wielrennen hangen

Even ter verduidelijking

Landis ontent nog steeds het gebruik van testosteron (en meestal bekennen ze toch na het B-staal)

Basso en Ullrich zijn nog niet eens beschuldigd, enkel hun naam "zou" genoemd zijn in de Fuentes zaak

Ik vind het niet echt een domper. Een ploeg die de laatste jaren voortdurend vanwege dopingzaken in het nieuws was zal ik niet echt missen. De goede renners komen vanzelf wel weer bij andere ploegen terecht, daar maak ik mij geen zorgen over. Unibet zal wel in de ProTour komen ipv Phonak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag is de Eneco-tour begonnen (ookwel de ronde van de Benelux)

De proloog vandaag was onnoemlijk spannend

1- Stefan Schumacher 7'00"78

2- George Hincapie op 0"45

3- Joost Posthuma op 1"

4- Jose Iban Guitierez op 2"

5- Tom Boonen op 4"

Morgen zie ik Boonen de leiderstrui overnemen en ik zie hem zelfs de Eneco-tour winnen.

Ook Thomas Dekker staat er nog goed voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja Den Helder, zou dj koelkast gaan kijken zijn? :P

Ik betwijfel het. Maar ik ben vandaag wel gaan kijken hier in Sittard en het was zeker de moeite. Ik stond vlak achter de finish en de renners kwamen in totaal 3x langs. Lekker weer ook, dus het was echt leuk :).

Als iemand geinteresseerd is in foto's dan kan hij zich melden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eneco-tour eindigt met dubbel gevoel

De laatste etappe in de eneco-tour moest voor vuurwerk zorgen, en dit gebeurde ook, op de laatste helling van de dag ging Gilbert weg en bleef 2 seconde voor op het sprintend peloton.

Maar in dit peloton moest Stefan Schumacher (toen nog 2e) uitwijken voor de arm van een toeschouwer.

In z'n uitwijkmanouvre raakte z'n achterwiel het voorwiel van George Hincapie waardoor deze viel.

Schumacher eindigde nog 3e en pakt dankzij de bonificaties de leiding in de eneco tour terwijl george hincapie over de meet strompelde.

Was zoooo blij met de overwinning van Gilbert maar toen zat ik in zak en as om de val van Hincapie, het zit die jongen echt nooit mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eneco-tour eindigt met dubbel gevoel

De laatste etappe in de eneco-tour moest voor vuurwerk zorgen, en dit gebeurde ook, op de laatste helling van de dag ging Gilbert weg en bleef 2 seconde voor op het sprintend peloton.

Maar in dit peloton moest Stefan Schumacher (toen nog 2e) uitwijken voor de arm van een toeschouwer.

In z'n uitwijkmanouvre raakte z'n achterwiel het voorwiel van George Hincapie waardoor deze viel.

Schumacher eindigde nog 3e en pakt dankzij de bonificaties de leiding in de eneco tour terwijl george hincapie over de meet strompelde.

Was zoooo blij met de overwinning van Gilbert maar toen zat ik in zak en as om de val van Hincapie, het zit die jongen echt nooit mee.

Inderdaad erg jammer. Had graag gezien hoe het zonder die val was verlopen. Schumacher ook niet blij natuurlijk, want zo wil je uiteraard niet winnen. Hincapie heeft inderdaad veel pech dit jaar. Stuur breekt af in Parijs-Roubaix en 2x minder dan een seconde tekort komen voor een tijdritzege.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Bettini is wereldkampioen op de weg, 2e werd Zabel en Valverde 3e.

McEwen 5e en Boonen 9e.

Ik zeg dat de versnelling van Sanchez voor Valverde zowel McEwen en Boonen heeft genekt, want zij waren volgens mij nog geen 2 km aangesloten in het peloton.

Mooi voor Bettini, maar had veel liever Zabel als wereldkampioen gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bettini is wereldkampioen op de weg, 2e werd Zabel en Valverde 3e.

McEwen 5e en Boonen 9e.

Ik zeg dat de versnelling van Sanchez voor Valverde zowel McEwen en Boonen heeft genekt, want zij waren volgens mij nog geen 2 km aangesloten in het peloton.

Mooi voor Bettini, maar had veel liever Zabel als wereldkampioen gezien.

Inderdaad. Zabel had ik het heel erg gegund. Zo'n kans krijgt hij waarschijnlijk niet meer. Maar Bettini verdient het ook zeker. Gezien zijn carriere en zijn aanvallend koersen van vandaag _O_! Een waardige winnaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad. Zabel had ik het heel erg gegund. Zo'n kans krijgt hij waarschijnlijk niet meer. Maar Bettini verdient het ook zeker. Gezien zijn carriere en zijn aanvallend koersen van vandaag _O_! Een waardige winnaar.

Idd Bettini, Vinokoerov en die zwitser (kan even niet op z'n naam komen) hebben ?cht de wedstrijd gemaakt.

Jammer toch dat onze beide landen tamelijk door het ijs zijn gezakt (want ookal zegt Boonen niet ontgoocheld te zijn, hij had vandaag kunnen winnen had hij 1 mannetje bij hem gehad, idem dito trouwens voor McEwen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Isaac G?lvez is zaterdagnacht overleden na een valpartij tijdens de zesdaagse in Gent. De renner van Caisse d'Epargne-Illes Balears werd ter plekke gereanimeerd, maar overleed op weg naar het Universitair Ziekenhuis van Gent. Isaac G?lvez is 31 jaar geworden.

Het ongeval gebeurde tijdens de tweede ploegkoers om 00.30 uur op de wielerbaan van Gent. G?lvez, die wereldkampioen is op het onderdeel ploegkoers, zou in aanraking zijn gekomen met Dimitri De Fauw. Vervolgens zou hij een doodsmak hebben gemaakt tegen de balustrade.

"De blessures waren meteen levensbedreigend. De snelle actie van het Rode Kruis, de geneesheren en het MUG-team mocht niet baten", verklaarde een verpleger van het Universitair Ziekenhuis van Gent.

Heel wat toeschouwers waren getuige van het fatale ongeluk. Enkelen onder hen verkeerden in shock en werden onwel. Een lid van het organisatiecomit? van de Gentse zesdaagse moest zelfs met hartklachten naar het ziekenhuis gebracht worden.

De organisatie besloot het evenement af te gelasten, "uit respect voor Galvez, zijn familie en de andere renners". De andere renners tracht men intussen zo goed mogelijk op te vangen in het hotel. "Mogelijk doen we nog een beroep op Slachtofferhulp", aldus Christophe Peeters, de Gentse Schepen van Sport, ook aanwezig op het moment van het drama.

&

Wie was Isaac G?lvez Lopez?

Isaac G?lvez Lopez werd op 25 mei 1975 geboren in Vilanova i la Geltr?, Barcelona. In 2000, op zijn vijfentwintigste, zette hij zijn eerste passen in het profpeloton, bij het Spaanse team Kelme-Costa Blanca. Het jaar voordien had G?lvez reeds goud behaald op het WK op de piste. Samen met zijn vaste kompaan Juan Llaneras, waarmee hij ook om de zege streed in de Zesdaagse van Gent, was hij in Berlijn de sterkste in de ploegkoers.

Ook de jaren nadien bleven Llaneras en G?lvez zich manifesteren op de piste. In 2001 pakte het Spaanse duo zilver, in april 2006 werden Llaneras en G?lvez voor de tweede keer wereldkampioen ploegkoers, ditmaal in Bordeaux. Een maand geleden eindigde het koppel in de Zesdaagse van Amsterdam nog als tweede en ook op het moment van het dodelijke ongeval legden Llaneras en G?lvez beslag op de tweede plaats.

Maar ook op de weg was Isaac G?lvez Lopez geen onbeschreven blad. Van 2000 tot 2004 verdedigde hij de kleuren van Kelme-Costa Blanca, daarna stapte de Spanjaard over naar het huidige Caisse d'Epargne-Illes Balears. Intussen ontwikkelde hij zich als een niet onaardige sprinter. In 2000 won hij de Clasica de Almeria en in 2002, 2003 en 2006 was hij een aantal keer de snelste in de voorbereidingswedstrijden op Mallorca.

Ook in de Vierdaagse van Duinkerke, het Internationaal Wegcriterium, de Ronde van Cataloni? en de Catalaanse Week demonstreerde G?lvez zijn snelle benen. Isaac Galvez nam twee keer deel aan de Tour de France, in 2005 en 2006, maar wist er nooit een ritje mee te pikken en moest telkens vroegtijdig van de fiets.

Enkele weken geleden stapte G?lvez nog in het huwelijksbootje.

Ik blijf het toch altijd enorm triest vinden om dit soort berichten te moeten lezen. Viel mij afgelopen jaar een paar keer in positieve zin op, jammer dat hij al zo vroeg is overleden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Jan Ullrich heeft op een persconferentie in Hamburg bekend gemaakt dat hij stopt met wielrennen. ?Der Jan? is 33 jaar en reed vorig jaar net voor de start van de Tour de France zijn laatste koers.

Ullrich kwam voor de Tour in opspraak wegens mogelijke betrokkenheid in een groot dopingschandaal. Hij werd beschuldigd van dopinggebruik en werd door zijn toenmalige werkgever T-Mobile geschorst en later ontslagen. Hij heeft altijd gezegd dat hij onschuldig is en ook vandaag benadrukte hij dat nog eens. ?Ik heb nooit vals gespeeld,? aldus de Duitser.

In zijn persconferentie haalde Ullrich hard uit naar de media en wielerbonden. Omringd door zijn ex-vrouw en enkele vrienden sprak hij zijn boosheid uit over de gang van zaken. ?Ik ben schuldig zonder proces. De media en bonden beschouwen mij nu als een zware crimineel.?

Jammer dat hij stopt, toch een groot verlies voor de wielerwereld...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Nog iemand die de Giro d'Italia volgt? Erg leuk en spannend koersverloop vind ik zelf. Erg aanvallend en nog veel kanshebbers op de eindzege :).

Ik volg hem een beetje. Ben de laatste tijd erg druk dus niet zoveel tijd. Maar het is inderdaad ongekend spannend. Eergister wel een groot stuk gezien van die overwinning van Garzelli.

Trouwens al die dopingsschandalen. Zabel en Riis hebben het dan met veel spijt toegegeven, en ook wat minder bekende Telekom-renners. Vooral grappig dat Ullrich blijft ontkennen terwijl de medische staf doodleuk zegt dat zij het in zijn arm hebben gespoten :') .

Afijn, even op een rij, de laatste tourwinnaars:

In 1996 wint Riis, toegegeven onder invloed van doping

In 1997 wint Ullrich, toegegeven door de arts: onder invloed

In 1998 wint Pantani, tja dat moet wel onder invloed zijn. Die man is enkele keren geschorst en dood gevonden een paar jaar terug, onder invloed van drugs. Die heeft vast en zeker ook gebruikt dat jaar.

In 1999 - 2005 Armstrong, dat blijft ook dubieus. Zo sterk terugkomen terwijl de rest van het peloton doping pakt...

In 2006 Landis, tja dat onderzoek loopt nog.

Miguel Indur?in is dus de laatste eerlijke winnaar :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik volg hem een beetje. Ben de laatste tijd erg druk dus niet zoveel tijd. Maar het is inderdaad ongekend spannend. Eergister wel een groot stuk gezien van die overwinning van Garzelli.

Schandalige overwinning trouwens. Wordt een halve kilometer lang meegenomen in het zog van de motor en komt zodoende nog over Simoni heen. Dat sloeg werkelijk nergens op |:(!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Schandalige overwinning trouwens. Wordt een halve kilometer lang meegenomen in het zog van de motor en komt zodoende nog over Simoni heen. Dat sloeg werkelijk nergens op |:(!

Inderdaad, ik vind zulke voorvallen altijd wel mooi :P

Het siert op een of andere manier de wieliersport. Ik heb geen favoriet dus dan vind ik dat wel genieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Zondag ga ik waarschijnlijk naar de ploegentijdrit in Eindhoven kijken. En na de Tour is er in de Eneco Tour een tijdrit hier in Sittard.

Kijk trouwens erg uit naar de proloog in London. Het lijkt me echt mooi om de renners door het bekende centrum van de stad te zien rijden :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was best leuk. Niet druk en ik stond vooraan naast het startpodium, kon alle toppers goed zien :).

Wel grappig, ik ben op het laatste momnet ook nog geweest. Vriend van mij was cameraman (op de motor) en ik kon met hem mee naar de vip. Gratis bier en eten :P

Van de wedstrijd overigens niks meegekregen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

En meteen een mooie prestatie van Thomas Dekker. Trouwens ook van Vino, benieuwd of hij zijn favorietenrol kan waarmaken.

Van mij mag Sastre of Leipheimer wel winnen, maar geef ze niet zo veel kans. Podium zit er zeker wel in maar een eerste plaats niet. Ben benieuwd wie uiteindelijk kopman wordt bij Astana, vond Kloden gisteren sterker dan Vino.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mwa, de eerste week zegt niets. Mocht Menchov in vorm zijn in de bergetappes kan hij misschien wel wat moois neerzetten. Rabo heeft immers een goede ploeg.

Ik verwacht toch 'gewoon' Vino... We'll se...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sterke zege van de gele truidrager vandaag! Geel dragen is één ding, maar dan nog zo fraai een dagzege boeken maakt het alleen maar mooier.

Zeer sterk inderdaad. Had het Willems ook wel gegund, hij ging er in de slotfase als enige van de kopgroep nog echt vol voor. Heb het met de spurts wel weer gehad. Van mij mogen de bergen en tijdritten wel komen. Helaas mis ik die voor een groot deel omdat ik dan op vakantie ben...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Enkel mensen die niets van wielrennen afweten denken dat Rasmussen de tour gaat winnen.

Mijn geld staat op Klöden maar stiekem hoop ik dat Cadel Evens (Predictor Lotto hé) hem gaat winnen.

Klöden rijdt wel erg goed voor iemand met zo'n blessure, maar ok. Hoop op Leipheimer of Sastre, maar zie het ze beide niet halen. Gok op Valverde of Klöden, Valverde's tijdrit is echter een stuk minder. Evans is ook zeker een goede kanshebber. Contador vind ik trouwens een van de smaakmakers deze Tour, hoop dat hij nog wat meer laat zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klöden rijdt wel erg goed voor iemand met zo'n blessure, maar ok. Hoop op Leipheimer of Sastre, maar zie het ze beide niet halen. Gok op Valverde of Klöden, Valverde's tijdrit is echter een stuk minder. Evans is ook zeker een goede kanshebber. Contador vind ik trouwens een van de smaakmakers deze Tour, hoop dat hij nog wat meer laat zien.

Valverde zal wel nog een etappe winnen door z'n sprint bergop, maar zo enorm steekt hij er niet boven uit in de bergen.

Sastre zal het nooit halen wegens een veel te zwakke tijdrit.

Op Leipheimer kan ik niet echt commentaar geven: hij rijdt als Armstrong (berekend) maar is zeker niet zo sterk.

We zullen morgenavond wel zien hoe de verhoudingen staan in het tijdrijden, dan zal wel duidelijk worden wie het zal worden (maar geloof me vrij Klöden zal ofwel geel nemen ofwel in de top 3 komen)

Hoop wel dat Mayo op veel tijd wordt gezet dat hij wat vrijheid krijgt en zo'n stunt als in de Giro kan maken (was imo de mooiste etappe van de Giro, want vind Di Luca maar een lul)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Man, wat een tijdrit!!!

Had nooit gedacht dat Vino het zo goed zou doen.

Tevens knap van Rasmussen, maar ik vrees dat we tegen het einde van de Pyreneën wel een verzwakt Rabo-blok zullen zien want ze moeten dat geel nu toch al een lange tijd verdedigen.

Op dat vlak doet Evans de beste zaak: Davitamon-Lotto moet geen controlewerk doen en 1 minuut is zeker overbrugbaar (want aanklampen kan hij als geen ander)

Hetzelfde kan gezegd worden van Klöden, al staat hij anderhalve minuut achter op Evans. Maar als hij het verschil tot 2 minuten kan beperken op de laatste tijdrit heeft hij een zeer reële kans (want de volgende tijdrit is veel vlakker en dus meer voor Klöden, àls hij niet nog eens tegen de vlakte gaat tenminste)

Contador is tevens een mooie verrassing, hij zal zeker een etappe nemen nog, maar zie hem de ronde niet winnen, want ze gaan hem toch geen 2 minuten laten nemen in een bergetappe.

Maar wat een tegenvaller van Valverde, ingelopen door Rasmussen in de laatste 2 kilometers, wat een afgang.

En ook Moreau, zwak gewoon, hij zal de ronde niet uitrijden denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vino vandaag zwaar door het ijs gezakt en Rasmussen heeft een erg goede zaak gedaan. Evans moet nu waarschijnlijk tijd terug winnen in de bergen om hem nog te kunnen pakken in de tijdrit. Valverde stelde wederom teleur, maar hij staat wel weer in de top-10. Benieuwd wat Contador nog kan laten zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat doet Vino toch weer?

Gisteren een dode mus, vandaag weer minuten weggereden?

Nuja, is eigenlijk typisch Vino want hij heeft het al in elke grote ronde voorgehad (nuja, Vuelta vorig jaar was minder).

Ik vrees voor Klöden en Leipheimer voor geel en als Evans nog meer dan een goede minuut verliest mag hij er een kruis over maken.

Ik zie het niet graag gebeuren, want het is weer door zo'n vlucht die het peloton liet begaan dat Rasmussen geel heeft gepakt, maar hij wekt wel sympathie op (zeker door al die beschuldigingen) het wordt kantje-boordje denk ik

Contador wel zeeer toffe verrassing, maar geel haalt hij niet want ik zie hem er Rasmussen echt niet meer dan 10 sec. afrijden en hij is momenteel gelijkwaardig aan Rasmussen.

Het wordt nog tof denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat doet Vino toch weer?

Gisteren een dode mus, vandaag weer minuten weggereden?

Nuja, is eigenlijk typisch Vino want hij heeft het al in elke grote ronde voorgehad (nuja, Vuelta vorig jaar was minder).

Ik vrees voor Klöden en Leipheimer voor geel en als Evans nog meer dan een goede minuut verliest mag hij er een kruis over maken.

Ik zie het niet graag gebeuren, want het is weer door zo'n vlucht die het peloton liet begaan dat Rasmussen geel heeft gepakt, maar hij wekt wel sympathie op (zeker door al die beschuldigingen) het wordt kantje-boordje denk ik

Contador wel zeeer toffe verrassing, maar geel haalt hij niet want ik zie hem er Rasmussen echt niet meer dan 10 sec. afrijden en hij is momenteel gelijkwaardig aan Rasmussen.

Het wordt nog tof denk ik.

Hopelijk verliest Rasmussen woensdag wat tijd en wordt het een meesterlijk spannende tijdrit _O_! Maar denk niet dat ze hem nog pakken als ze woensdag geen tijd goed maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hopelijk verliest Rasmussen woensdag wat tijd en wordt het een meesterlijk spannende tijdrit _O_! Maar denk niet dat ze hem nog pakken als ze woensdag geen tijd goed maken...

Nuja mensen dachten vorig jaar ook dat Pereiro het ging halen in de tijdrit maar Landis was er toch nog voorbij hé (ja, ik ben waarschijnlijk een van de zeer weinigen die Landis geloven)

Link naar bericht
Delen op andere sites

bron: sporza.be

Aleksandr Vinokoerov testte positief

di 24/07/07 - Aleksandr Vinokoerov is zaterdag, na zijn zege in de tijdrit van de Tour, positief bevonden op het gebruik van doping. Zijn ploeg Astana heeft hem al geschorst en trekt zich terug uit de Tour.

Zaterdag maakte Vinokoerov (foto) een verpletterende indruk in de tijdrit. Hij blies de concurrentie weg.

(Belga)

Net voor die etappe zou hij een bloedtransfusie gekregen hebben.

Het bloedstaal van Vinokoerov na de tijdrit bevatte twee verschillende soorten rode bloedcellen.

Dit wijst erop dat de Kazach kort daarvoor vreemd bloed toegediend heeft gekregen.

Het laboratorium van Châtenay-Malabry gaat nu het eerste staal van Vinokoerov vergelijken met het bloedstaal dat werd afgenomen na zijn tweede ritzege, de bergrit van maandag naar Loudenvielle.

Astana heeft Vinokoerov meteen geschorst, de renner zelf heeft al een tegenexpertise aangevraagd.

Zijn ploeg stapt uit de Tour

Astana meldde het nieuws ook meteen aan de organisatie van de Tour. Die vroeg de ploeg om zich terug te trekken uit de Tour en Astana heeft dat meteen gedaan.

Astana had met Andreas Klöden en Andrej Kasjetsjkin nog twee renners in de toptien. Vinokoerov stond na een val in de eerste week en een offday in de bergen op de 23e plaats.

Dit kan ik niet geloven.

Wat een f*cking verpesting van de tour.

Link naar bericht
Delen op andere sites
bron: sporza.be
Aleksandr Vinokoerov testte positief

di 24/07/07 - Aleksandr Vinokoerov is zaterdag, na zijn zege in de tijdrit van de Tour, positief bevonden op het gebruik van doping. Zijn ploeg Astana heeft hem al geschorst en trekt zich terug uit de Tour.

Zaterdag maakte Vinokoerov (foto) een verpletterende indruk in de tijdrit. Hij blies de concurrentie weg.

(Belga)

Net voor die etappe zou hij een bloedtransfusie gekregen hebben.

Het bloedstaal van Vinokoerov na de tijdrit bevatte twee verschillende soorten rode bloedcellen.

Dit wijst erop dat de Kazach kort daarvoor vreemd bloed toegediend heeft gekregen.

Het laboratorium van Châtenay-Malabry gaat nu het eerste staal van Vinokoerov vergelijken met het bloedstaal dat werd afgenomen na zijn tweede ritzege, de bergrit van maandag naar Loudenvielle.

Astana heeft Vinokoerov meteen geschorst, de renner zelf heeft al een tegenexpertise aangevraagd.

Zijn ploeg stapt uit de Tour

Astana meldde het nieuws ook meteen aan de organisatie van de Tour. Die vroeg de ploeg om zich terug te trekken uit de Tour en Astana heeft dat meteen gedaan.

Astana had met Andreas Klöden en Andrej Kasjetsjkin nog twee renners in de toptien. Vinokoerov stond na een val in de eerste week en een offday in de bergen op de 23e plaats.

Dit kan ik niet geloven.

Wat een f*cking verpesting van de tour.

Wat een eikel ja. Vond het natuurlijk al een beetje vreemd maar wil niet iemand die een knappe prestatie levert maar meteen weer beschuldigen van doping. Grote domper op deze Tour na al het werk dat men heeft gedaan om deze zooi te voorkomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...