Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - deel 3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Het is ergens te lezen op dit forum, maar weet alleen niet meer waar... :?

Haartjes op de lens, als de lens niet goed schoon wordt gemaakt, kunnen er haartjes op de lens blijven zitten, dit zie je op de lens misschien niet zo goed, maar op de tv des te meer.

En ik ben het overigens ermee eens dat de Kroon echt een behoorlijk korrelig beeld heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de beeldkwaliteit van 'De Geheimzinnige Opdracht" het best.

Nog een leuke scène uit de Verzonken Stad:

De boeven komen binnen in hun nieuwe huis in Griekenland:

*baron* Subliem, uitstekend. Het is ons weer gelukt, we zijn vrij.

*japie* Die gevanginnis begon me goed op m'n zenuwen te werken.

*b2* Wat walt er op aante merken?

*japie* Ik zij die gevangennis begon me goed op m'n zenuwen te werken!

*b2* Ja, dat merk ik, zenuwenpees!

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

*baron* Subliem, uitstekend. Het is ons weer gelukt, we zijn vrij.

*japie* Die gevangenis begon op m'n zenuwen te werken.

*b2* Wat walt er op aan te merken?

*japie* Ik zei: "Die gevangenis begon me op m'n zenuwen te werken!"

*b2* Ja, dat is goed aan je te merken, zenuwenpees!

Inderdaad, ik vind het elk avontuur prachtig hoe *b2* de toon zet in het begin van het avontuur...

Schatkaart, scene 1 met B2:

"Vlugge Apie? Wat een gekke naam is dat!"

Kroon, scene 1 met B2:

Ik weet niet precies wat B2 zegt, maar hij verstaat de baron in ieder geval verkeerd ;)

Stad, scene 1 met B2:

De bovenstaande quote

Dat vind ik mooi;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, ik vind het elk avontuur prachtig hoe *b2* de toon zet in het begin van het avontuur...

Schatkaart, scene 1 met B2:

"Vlugge Apie? Wat een gekke naam is dat!"

Kroon, scene 1 met B2:

Ik weet niet precies wat B2 zegt, maar hij verstaat de baron in ieder geval verkeerd ;)

Stad, scene 1 met B2:

De bovenstaande quote

Dat vind ik mooi;)

Scène 1 met de Kroon

*baron* Oh, het is gelukt. We zijn uit de gevanginnis ontsnapt.

*b2* Wa wa seggie?

*baron* Ik zeg we zijn uit de gevanginis ontsnapt.

*b2* Ja natuurlijk anders zouden we hier nie rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gisteren een dubbelvideobox van de verzonken stad in mn bezit gekregen,

het is dezelfde voorkant als die op de dvd en de uitgever is arcade, ik ben er erg blij mee (O)

groeten dennis

Is het de moete waard om hem te kopen als je de dvd al hebt?

En welke begintune staat er op "De normale Smoortune" of "De Griekse Smoortune"?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is het de moete waard om hem te kopen als je de dvd al hebt?

En welke begintune staat er op "De normale Smoortune" of "De Griekse Smoortune"?

volgens mij is het de oude begintune van smoor, ebn is het exact de zelfde als die op de dvd staat.

dus nee

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is het de moete waard om hem te kopen als je de dvd al hebt?

En welke begintune staat er op "De normale Smoortune" of "De Griekse Smoortune"?

het was zeerzeker de moeite waard, hij kostte me 1 euro, daar kan je toch totaal niet voor tobben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En welke begintune staat er op "De normale Smoortune" of "De Griekse Smoortune"?

het is de normale smoortune die eropstaat, das opzich wel jammer want ik vind de griekse versie wel leuker, op in ieder geval beter passen bij de serie.

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het is de normale smoortune die eropstaat, das opzich wel jammer want ik vind de griekse versie wel leuker, op in ieder geval beter passen bij de serie.

dennis

Dat is wel jammer :{

Met de Griekse Smoortune is de sfeer weer een beedje terug. Dat is neminste beter dan de normale smoortune.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is wel jammer :{

Met de Griekse Smoortune is de sfeer weer een beedje terug. Dat is neminste beter dan de normale smoortune.

jazeker, het is toch iets wat het weer een beetje extra geeft, zon andere begintune.

al vind ik bij de huilende prof de begintune niet leuk, met die kinderstemmetjes.

*baron* nog een klein uurtje

*b2* *steekt brandende aansteker uit*

*baron* + *japie* *kijken verbaasd*

*b2* ja, je vraagt toch om een vuurtje,

geweldig wat voor gezicht hij daarbij trekt,

ik vind sowieso de conversaties tussen b2 en vj in de verzonken stad stuk voor stuk prachtig.

groeten dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites

*japie* Hoelang is het nog rijden baas?

*baron* Nog een klein uurtje...

{B2 houdt aansteker voor de baron}

*baron* Wat is dat, B2?

*b2* Nou... een aansteker... U vroeg toch een vuurtje?

*baron* Nee... Ik zei: "Nog een klein uurtje!"

*b2* Oow... vreemd... dan heb ik u verkeerd verstaan...

Ik weet wel dat het dezelfde scene is dan wat Dennis net schreef, maar mooi dat B2 dat laatste nog zegt. Dat getuigt wel dat B2 zelf niet weet dat hij doof is.... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Er viel me weer iets op in een scène waarin de Baron Bassie en Adriaan afluistert via het verborgen microfoontje in de lamp. Ze laten elkaar altijd zo mooi uitpraten. Je hoort het bijvoorbeeld heel goed in het stukje waarin Japie en B2 voor het eerst achter de rots tegenover het hotel van B&a zitten en door Adriaan bekeken worden met de verrekijker. De boefjes melden vervolgens aan de Baron dat Adriaan stond te kijken en de Baron vraagt of ze ontdekt zijn.

Vervolgens hoort de Baron Bassie Adriaan uitlachen omdat hij de boeven zou hebben gezien. Vervolgens meldt de Baron aan Japie dat alles in orde is. Op het moment dat de Baron dat zegt, hoor je de stemmen van Bassie en Adriaan abrupt zwijgen. Ze praten dus nooit door elkaar heen, maar laten elkaar netjes uitpraten :)

In Het Geheim van de Schatkaart zat ook al zoiets met Bassie en de nieuwslezer op de radio (staat op de site van Wonderer).

Het zal ongetwijfeld gedaan zijn om de dialogen beter verstaanbaar te maken (en dus is het geen goof), maar het is wel grappig om te horen! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

jazeker, het is toch iets wat het weer een beetje extra geeft, zon andere begintune.

al vind ik bij de huilende prof de begintune niet leuk, met die kinderstemmetjes.

Ja ik vind de tune van de Professor ook het minst van allemaal. Als ze alle muziekjes toch aan het veranderen zijn, waarom dan niet díe tune.. :N

Maar om even niet offtopic te zijn...ik vind dat er in de Stad wel veel kleine foutjes in voorkomen. Bijvoorbeeld gisteren weer dat Japie van verre afstand zo goed kan horen wat Adriaan voor grap uithaalt met Bassie. Oke Japie is niet doof, maar of hij zo goed kan horen..ik betwijfel het :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of het jullie ook opgevallen is, maar in de eerste of 2e aflevering van de Verzonken Stad, zie je op een gegeven moment B&A de bus in stappen op het vliegveld met nog een paar andere mensen.

Een van die personen lijkt verdacht veel op Joop Dikmans.

Misschien is dit allemaal wel oud nieuws en in dat geval heb ik niets gezegd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of het jullie ook opgevallen is, maar in de eerste of 2e aflevering van de Verzonken Stad, zie je op een gegeven moment B&A de bus in stappen op het vliegveld met nog een paar andere mensen.

Een van die personen lijkt verdacht veel op Joop Dikmans.

Misschien is dit allemaal wel oud nieuws en in dat geval heb ik niets gezegd!

Ja en die zit ook (ik meen het goed te zeggen) 3 plaatsen achter Adriaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had gisteravond een grote fout in aflevering 8 gezien (hij stond al op info.bassieenadriaan.nl) Als *danny* naar *bas* en *adriaan* belt ligt de steen op tavel in hun hotelkamer. Ik vond dit wel een van de grootste fouten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel leuk dat ze op het einde (als de steen in brand vliegt) de oude muziek hebben O+ Heerlijk :)

Inderdaad een zeer aangename verrassing, de oude sfeer in die scène is daarmee weer helemaal terug. Muziekje hoorde helemaal bij het in brand vliegen van de steen. Gelukkig dat tijdens de nabewerking toch veel oude muziek gehandhaafd is.

Edit: *O* post nummer 1000 *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel leuk dat ze op het einde (als de steen in brand vliegt) de oude muziek hebben O+ Heerlijk :)

Jah dat doet veel plijsters op de wonde, ivm het wegvallen van 'in griekenland instrumentaal'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het ontbranden van de steen zit ook een foutje. Als adriaan die woorden op gaat lezen heeft Danny nog een gewone bril op. Als de steen eenmaal ontbrand is heeft hij ineens een zonnebril op! Toen de steen klaar was met branden had hij weer zijn oude bril op

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het ontbranden van de steen zit ook een foutje. Als adriaan die woorden op gaat lezen heeft Danny nog een gewone bril op. Als de steen eenmaal ontbrand is heeft hij ineens een zonnebril op! Toen de steen klaar was met branden had hij weer zijn oude bril op

correctie

danny heb dan meekleurende glazen in zijn bril zitten, zodra dat de zon schijnt of fel licht op het glas komt kleuren ze beetje bruinig

dat is het

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

correctie

danny heb dan meekleurende glazen in zijn bril zitten, zodra dat de zon schijnt of fel licht op het glas komt kleuren ze beetje bruinig

dat is het

Weet je dat zeker? Want het lijkt echt alsof hij zo'n grote jaren 70 zonnebril ineens op heeft en terwijl hij normaal niet zo'n donkere bril op heeft! Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar het viel me ineens op laatst

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Weet je dat zeker? Want het lijkt echt alsof hij zo'n grote jaren 70 zonnebril ineens op heeft en terwijl hij normaal niet zo'n donkere bril op heeft! Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar het viel me ineens op laatst

In ieder geval goed opgevallen....

Je moet je fouten wél ergens anders melden... :

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=1145

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom rijden de boeven met het busje door de kloof je kan er toch niet met de auto helemaal doorkomen. :?

Ze rijden niet door de kloof... Alleen loopt de kloof van de ene kant naar de andere kant van die lange weg. Zo komt het dus ook dat als ze de kloof in gaan ze naar de ene kant 4 KM moeten lopen en naar de andere 20 KM. Ze lopen dus de 20 KM wat ze uiteindelijk duur komt te staan. |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze rijden wel door die kloof. De weg loopt door die kloof, alleen bedoel en ze met 4 en 20 km de afstand uit de kloof, de bewoonde wereld zeg maar.

Tuurlijk niet! Ze lopen toch door die onverharde, rotsige wildernis heen... Dat bedoelen ze met die kloof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* "Hier is geen weg meer he, Adriaan"

Eerst loopt er een weg door de kloof, en een aantal kilometers verder houdt de weg op en gaat hij over op dat rotsenpad.

Ik heb het ff opgezocht en je hebt idd gelijk... Sorry...

*harry* : Foutje... Moet kunnen...!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het ff opgezocht en je hebt idd gelijk... Sorry...

*harry* : Foutje... Moet kunnen...!

*baron* Een foutje kan niet!!!!

Ik dacht hetzelfde dan dat jij dacht, ik let kennelijk ook niet altijd zo goed op als ik de dvd kijk ;)

Edit: foutje hersteld

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen ik voor het eerst de Verzonken Stad aan het kijken was begreep ik het niet echt goed. Maar ik vond het toen al de beste serie die *bas* en *adriaan* gemaakt hadden!

Ik vond de schatkaart altijd het beste, maar nu vind ik het erg lastig om een onderscheid tussen de schatkaart, de kroon en de verzonken stad te maken, het heeft allemaal zijn voor- en nadelen...

Groot nadeel aan de verzonken stad vind ik het einde, erg ongeloofwaardig!

maar verder een geweldige reeks van zowel B&A als van de boeven!

Edit, krom taalgebruik rechtgezet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vond de schatkaart altijd het beste, maar nu vind ik het erg lastig om een onderscheid tussen de schatkaart, de kroon en de verzonken stad te maken, het heeft allemaal zijn voor- en nadelen...

Groot nadeel aan de verzonken stad vind ik het einde, erg ongeloofwaardig!

maar verder een geweldige reeks van zowel B&A als van de boeven!

Edit, krom taalgebruik rechtgezet!

Ja, ik begin ook steeds meer te twijfelen tussen de Verzonken Stad, de Kroon en de Schatkaart... Ik zeg altijd dat ik de Kroon de leukste vindt, maar eigenlijk denk ik dat dat aan het veranderen is naar de Verzonken Stad. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het einde van de Verzonken stad vind ik zelf juist perfect! De hele serie door vraag je je af welk geheim er achter de steen schuilt. En dan aan het eind als de steen is ontbrand is het nog steeds een en al geheimzinnigheid. *bas* ''hoe kon die steen nou uit zichzelf ontbranden?'' *adriaan* ''op die vraag zullen we wel nooit antwoord krijgen.'' Echt heel mooi gedaan vind ik dat _O_ . Ik vind het alleen wel jammer aan de verzonken stad dat het verhaal af en toe warrig is. Denk aan: 1. B&A maken een gipsafdruk van de steen en daar zie je niks meer van 2. de inbraak die de boven aan het voorbereiden waren in het kleine stadje wordt niet meer op teruggekomen. 3. Het abrupte einde; B&A komen erachter dat de boeven naar Rhodos zijn gevlucht, ze gaan erheen en nog geen 10 min. later hebben ze de boeven al gevangen. 4. Heeeeeel toevallig als de boeven zijn ingerekend en B&A bijna weer naar huis moeten (laatste vakantiedag) heeft Robin met een nieuwe pc plotseling alle tekens ontcijferd.

Om deze redenen vind ik de Verzonken Stad nou net iets minder dan de Verdwenen Kroon, maar hij krijgt voor mij toch een goede 2e plaats! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Verzonken Stad wel duidelijk minder dan de Kroon

en de Schatkaart.En wel om deze redenen:1.Ik vind dat er teveel

toeval in deze serie zit.Vooral dat de boeven ook op Kreta zijn,

vind ik niet echt geloofwaardig.2.Het verhaal dat een Griekse

steen Nederlandse woorden in zich brand,vind ik nogal onrealistisch.

Ik vind trouwens de humor in de Verzonken Stad wel beter dan in

de Kroon en de Schatkaart.En de omgeving is natuurlijk ook prachtig.

Maar het verhaal vind ik dus wat mager.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het einde van de Verzonken stad vind ik zelf juist perfect! De hele serie door vraag je je af welk geheim er achter de steen schuilt. En dan aan het eind als de steen is ontbrand is het nog steeds een en al geheimzinnigheid. *bas* ''hoe kon die steen nou uit zichzelf ontbranden?'' *adriaan* ''op die vraag zullen we wel nooit antwoord krijgen.'' Echt heel mooi gedaan vind ik dat _O_ . Ik vind het alleen wel jammer aan de verzonken stad dat het verhaal af en toe warrig is. Denk aan: 1. B&A maken een gipsafdruk van de steen en daar zie je niks meer van 2. de inbraak die de boven aan het voorbereiden waren in het kleine stadje wordt niet meer op teruggekomen. 3. Het abrupte einde; B&A komen erachter dat de boeven naar Rhodos zijn gevlucht, ze gaan erheen en nog geen 10 min. later hebben ze de boeven al gevangen. 4. Heeeeeel toevallig als de boeven zijn ingerekend en B&A bijna weer naar huis moeten (laatste vakantiedag) heeft Robin met een nieuwe pc plotseling alle tekens ontcijferd.

Om deze redenen vind ik de Verzonken Stad nou net iets minder dan de Verdwenen Kroon, maar hij krijgt voor mij toch een goede 2e plaats! ^O^

DAT vind ik inderdaad ook een prima einde, maar daarvoor, dat de boeven zich overgeven... :?

Ze zien van dichtbij toch wel dat het een pop is (daarbij was die al plotseling verdwenen dus moesten zij dat weten)... Daarbij waren die geweren ook niet bepaald echt als je het bekeek van 2 meter...

Ja, ik begin ook steeds meer te twijfelen tussen de Verzonken Stad, de Kroon en de Schatkaart... Ik zeg altijd dat ik de Kroon de leukste vindt, maar eigenlijk denk ik dat dat aan het veranderen is naar de Verzonken Stad.

Bij mij verandert dat ook snel. DAN vind je het een weer heel tof, dan heb je hem 2x gezien en vind je een ander weer leuker, etc. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, stel je ziet twee poppen die verkleed zijn als B&A. Dan valt dat toch al op dat die voor je huis staan, iemand moet dat gedaan hebben (een bekende). Vervolgens lopen ze een paar afleveringen later op Rhodos zo snel rond, dat B&A nooit zo snel van plek naar plek konden rennen. Verder zou het toch wel opvallen dat het inderdaad een pop is, als je zo dichtbij staat en dan ook nog bedenkt dat ze die poppen al eerder gezien hebben. Het overgeven is ook een beetje vreemd naar mijn mening, want in die menigte kunnen B&A de boeven toch niks doen. Ze hadden best kunnen ontsnappen, om van B&A af te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat met die poppen vind ik ook leuk gedaan, en dat de boeven niet zien dat het poppen met houten geweren zijn... het blijft natuurlijk een kinderserie :+ de boeven merken het ook niet als B&A in de plaats van de poppen gaan staan 8)7 . (en bij de kroon in die kooi rijden zien ze ook niet) Ik vind het alleen wel weer raar dat de Baron zichzelf eerst aan gaat geven om van B&A af te zijn, en dat hij bij Op Reis Door Europa als hij uit de gevangenis komt gelijk weer achter B&A aan wil gaan. |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad, dat overgeven vond ik vroeger al heel raar. Jammer dat B&A de boeven niet gewoon "vangen" zoals in De Kroon of in De Schatkaart waar ze de bewijzen opnemen op een recordertje...

Hoe zouden die poppen eigenlijk het vliegtuig naar Rhodos en België in zijn gegaan? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...