Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik zie bij de aftiteling van *bas* en *adriaan* avonturen (in ieder geval bij de sleutel en de huilende professor) de naam Rinus Michels voorkomen, bij geluid en licht dacht ik.

Is dit de Rinus Michels die wij kennen van het voetbal?

Dank u, twice

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahahaha, nee joh, natuurlijk niet! :D

De Sleutel & de Huilende Professor zijn gemaakt eind jaren 70, begin jaren 80. Toen was het WK en EK bezig. Denk niet

dat diezelfde Rinus toen om de dag ging trainen en geluid + licht verzorgen. Daarnaast zijn het ook wel twee hele aparte opleidingen die je niet in één keer kan volgen. En eerst de ene doen, dan de ander lijkt me ook stug. Je moet natuurlijk

ook tijd overhouden om te ontspannen. Nee, ik weet wel zeker dat het hem niet is. ;)

Maar het is toevallig, komt best wel eens voor dat twee verschillende mensen dezelfde naam hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien niet echt hard nodig dat ik het zeg, maar ik doe het toch maar :P :

volgens mij gaat het hier niet om de Sleutel en de Professor, maar om de Diamant en de Professor...de geluidsman van de Sleutel was immers Paul Sibbing; Rinus Michels werkte mee aan de Diamant.

Ik wilde het maar even rechtzetten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

okay, maar dat hij voetbaltrainer was was eind jaren 80 (vanaf 1986 als is me niet vergis) dus in principe is dat mogelijk, aangezien je als bondscoach niet zo'n lange opleiding nodig hebt...

maar het is inderdaad niet echt voor de hand liggend, maar een naam als rinus michels is natuurlijk niet zomaar een heel voor de hand liggende naam, ik vond het wel de moeite dit even te checken :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij was niet vanaf 1986 bondscoach, toen werd hij het opnieuw (met succes) voor het EK van 1988, maar op het WK van 1974 was hij ook al present, alleen toen waren er weer geen B&A series. Nog geeneen zelfs. :P

En bondscoach heeft wel degelijk een lange opleiding, je wordt het niet zomaar, je moet in het verleden voetballer zijn geweest, anders kan je nooit alles leren zonder ervaring. En je begint in het jeugd-team, dan moet je opklimmen --> jààààààren later --> uiteindelijk professioneel voetballer worden en dan nog maar eens zien dat je na jouw pensioen aan

de bak kan komen als trainer, laat staan bondscoach. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Rinus Michiels was de neef van de bekendere bondscoach en hij deed ook jarenlang de casting bij Medisch Centrum west. Opvallend detail is dat hij op dezelfde dag overleed als Ben Tenniglo. Hij werd 77.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rinus Michiels was de neef van de bekendere bondscoach en hij deed ook jarenlang de casting bij Medisch Centrum west. Opvallend detail is dat hij op dezelfde dag overleed als Ben Tenniglo. Hij werd 77.

Dat wist ik niet, wel jammer dat hij overleden is :{. Hoe kom je aan deze info ?

>>> General Chat

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat wist ik niet, wel jammer dat hij overleden is :{. Hoe kom je aan deze info ?

>>> General Chat

Ik keek een tijdje terug naar de special 'Terug naar lelystad' op de dvd van Medisch Centrum West seizoen 1. Marc Klein Essink & Rob van Hulst vertelden toen over Rinus, die de casting van de figuranten deed. Zij zeiden toen al dat hij niet verward moest worden met dé Rinus Michels, maar dat het wel een neef van hem was.

Ik even kijken op IMDB en hij bleek dus overleden te zijn, op 18 februari jongslede.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik even kijken op IMDB en hij bleek dus overleden te zijn, op 18 februari jongslede.

Ja, dat staat daar wel, maar ik ben er vrij zeker van dat het niet klopt. Een of ander figuur heeft daar de geboorte- en overlijdensdatum van de ándere Rinus Michels opgegeven.

En dan ook nog eens de verkeerde overlijdensdatum: 18 februari was de dag waarop de voetbal-Michels werd geopereerd aan een hartklep (in het Belgische Aalst, wat nu dus op IMDb wordt vermeld als plaats van overlijden van de B&A-Michels); hij overleed echter pas op 3 maart.

Maar dan nog, het klopt gewoon niet, dat durf ik toch wel te zeggen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat staat daar wel, maar ik ben er vrij zeker van dat het niet klopt. Een of ander figuur heeft daar de geboorte- en overlijdensdatum van de ándere Rinus Michels opgegeven.

En dan ook nog eens de verkeerde overlijdensdatum: 18 februari was de dag waarop de voetbal-Michels werd geopereerd aan een hartklep (in het Belgische Aalst, wat nu dus op IMDb wordt vermeld als plaats van overlijden van de B&A-Michels); hij overleed echter pas op 3 maart.

Maar dan nog, het klopt gewoon niet, dat durf ik toch wel te zeggen ;)

Hmm vaag, maar waarom die verwarring met zijn overlijdensdatum. dat was toch vrij duidelijk?? hoe kun je je daar nou in vergissen. Naja het zal dan wel niet kloppen. blijkt maar weer hoe groot die verwarring is/was. Maar wat blijft is dat rinus de geluidsman wel de neef van de overleden rinus michels was...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

De Hollandse voetbaltrainer Rinus Michels is inderdaad afgelopen jaar overleden. Maar Dick Engelbracht, die je wel kent als Inspecteur de Vries maakte het begin van een mooie carrière door een imitatie van hem. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...