Ga naar inhoud

De verloren afleveringen van het geheim van de Sleutel


Aanbevolen berichten

[..]

Somige banden zijn wel helemaal verrot :P . Kijk bijvoorbeeld maar naar de plaaggeest en dan de scene dat Adriaan aan de kraan hangt. Deze is een beetje "overgeel".

Ok, daar heb je gelijk in. Maar als ik me niet vergis, is die serie voor een veel lager butget gemaakt en dus waarschijnlijk ook met film van minder hoge kwaliteit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ok, daar heb je gelijk in. Maar als ik me niet vergis, is die serie voor een veel lager butget gemaakt en dus waarschijnlijk ook met film van minder hoge kwaliteit.

De film tv industrie heeft zich ook steeds verder ontwikkeld en dat is in de sleutel serie al wel een beetje te merken als je kijkt naar de kwaliteit van beeld

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, we hebben er alle vertrouwen in dat het een spectaculaire band gaat worden *O*

Alleen moet dan toch wel het hele verhaal overhoop worden gehaald?[/img][/url][/code]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Antonio schreef:

Vlugge-Japie schreef:

En ja, we zullen ook weer nieuwe grappen ontdekken en goofs...

Het kan ook de andere kant opgaan, dat sommige goofs ineens verklaarbaar worden. Ook wel interessant natuurlijk.

Haha, eindelijk zijn we gered, eindelijk weer nieuw kijkmateriaal :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik hoop dat de kwaliteit nog goed is, zo'n oude 16mm film kan behoorlijk rood aanlopen.

klopt! ik heb dat gehad met oude familiebeelden. die waren ook opgenomen met 16mm die waren voor de helf rood aangelopen. maar dankzij veel uren achter de computer is dat gelukt. Trouwens welke type film gebruik jij voor jou series even tussendoor?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gewoon Hi8 bandjes van Sony. (HMP/HME)

die werken best lekker! Alleen is het monteren niet lastig? Ik doe bijna alles digitaal tegenwoordig. Vind ik lekker vooral bij het monteren. Scheelde me bijna 2 uur bij de verjaardag van oma film!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

die werken best lekker! Alleen is het monteren niet lastig? Ik doe bijna alles digitaal tegenwoordig. Vind ik lekker vooral bij het monteren. Scheelde me bijna 2 uur bij de verjaardag van oma film!

Ja, ik monteer ook via de computer. Als ik er aan denk hoe die vroeger die 16mm films werden gemonteerd... vreselijk! Daar moet ik echt niet aan denken! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik monteer ook via de computer. Als ik er aan denk hoe die vroeger die 16mm films werden gemonteerd... vreselijk! Daar moet ik echt niet aan denken! 8)7

als het misgaat dan ben je om te schieten! Volgens mij heeft Aad ook wel eens momenten gehad van pure woede vanwege die stomme 16mm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Op Adriaan-hompage stond dat Aflevering 2 binnenkort op televisie komt. Misschien komt aflevering 2 ook wel op de dvd van "De Verdwenen TROS-ster".

Misschien komt er een herziene DVD versie van de Sleutel.

Maar ik denk dat ze eerst proberen de andere aflevering terug te vinden, voordat ze de Sleutel-DVD opnieuw uitbrengen (lijkt mij in ieder geval logisch).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik zie net op de site dat er bj het stukje van de verloren afleveringen nu zelfs de hulp van ons ingeroepen wordt voor aflevering 7.

Als er iemand is die aflevering 7 in zijn bezit heeft, moet bellen met adrina produkties

Aan jennoH hebben ze iig niks...Maar als iemand iets heeft, moeten ze echt bellen. Want ik denk dat ze dan een dvd uit gaan brengen, met alles. Dus jongens, als jullie iets hebben, bel! En vraag het ook aan iedereen die je kent, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zo kunnen we de serie eindelijk volledig zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aan jennoH hebben ze iig niks...Maar als iemand iets heeft, moeten ze echt bellen. Want ik denk dat ze dan een dvd uit gaan brengen, met alles. Dus jongens, als jullie iets hebben, bel! En vraag het ook aan iedereen die je kent, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zo kunnen we de serie eindelijk volledig zien.

Ik denk dat ze dan 2 dvd's gaan uitbrengen anders zou op één dvd iets van 275 minuten komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

maar als de verloren afleveringen erbij komen, dan komt er toch meer bij dan alleen die 2 afleveringen, want omdat die 2 stukken ertussenuit zijn moest add nog meer dingen eruit halen. dus dan zou het nog langer duren, dus het zou niet vreemd zijn als ze dan 2 dvd's uitbrengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar als de verloren afleveringen erbij komen, dan komt er toch meer bij dan alleen die 2 afleveringen, want omdat die 2 stukken ertussenuit zijn moest add nog meer dingen eruit halen. dus dan zou het nog langer duren, dus het zou niet vreemd zijn als ze dan 2 dvd's uitbrengen.

Klopt... dertien afleveringen in totaal. Zou net passen, denk ik, maar Aad kennende zal het wel twee worden. Special edition!! Met veel extra's ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar als de verloren afleveringen erbij komen, dan komt er toch meer bij dan alleen die 2 afleveringen, want omdat die 2 stukken ertussenuit zijn moest add nog meer dingen eruit halen. dus dan zou het nog langer duren, dus het zou niet vreemd zijn als ze dan 2 dvd's uitbrengen.

En de delen krijgen natuurlijk ook nieuwe dvd covers.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En de delen krijgen natuurlijk ook nieuwe dvd covers.

das wel leuk, ik vind het leuk om verschillende versies met dan ook verschillende covers te hebben.

maar deze zou ik dan niet kopen om de cover maar om de verdwenen afleveringen erbij te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

das wel leuk, ik vind het leuk om verschillende versies met dan ook verschillende covers te hebben.

maar deze zou ik dan niet kopen om de cover maar om de verdwenen afleveringen erbij te hebben.

En natuurlijk komen er ook nieuwe titels van de afleveringen op Nick. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt... dertien afleveringen in totaal. Zou net passen, denk ik, maar Aad kennende zal het wel twee worden. Special edition!! Met veel extra's ;)

Inderdaad ik denk dat de uitzendingen eerst op DVD verkrijgbaar zullen zijn. Want nick zal toch ook eerst de nieuwe uitzendingen moeten kopen. Maar die DVD zal wel vol met extra's zitten. Maar tja wat zou jij doen als je eindelijk je werk na zoveel jaar terug vind!

Link naar bericht
Delen op andere sites

zijn ze dan al gevonden want nu snap k er nix meer van

Alleen de eerste aflevering van de 2 is gevonden en die 2e aflevering van de 2 vragen ze onze hulp in, of ja, de hulp van de fans, zie de homepage van Adriaan daarvoor

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ga maar uit van het laatste. Want anders brengen ze eerst de versie uit met de eerste gevonden aflevering uit. En dan vinden ze de tweede, kunnen ze weer een nieuwe dvd uitbrengen. Ik denk dat ze eerst wachten tot ze beiden afleveringen hebben, of die tweede moet onvindbaar blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ga maar uit van het laatste. Want anders brengen ze eerst de versie uit met de eerste gevonden aflevering uit. En dan vinden ze de tweede, kunnen ze weer een nieuwe dvd uitbrengen. Ik denk dat ze eerst wachten tot ze beiden afleveringen hebben, of die tweede moet onvindbaar blijven.

Klopt, ik denk dat als ze echt na een jaar zoeken of zo die aflevering 7 nog niet hebben gevonden, dat ze dan zeggen: We doen wel alleen aflevering 2

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb vernomen dat er ook een derde deel van de vermiste tapes bestaat, die is gemaakt omdat ze van het geheim van de sleutel een korte serie wouden maken, op dat derde deel staat dus een ander eind met de sleutel maar bassie wou de serie langer laten duren en daarom is de tape in de kast beland , die hebben ze eruit gehaald en gaan ze waarschijnlijk om dat ze het ene deel van de vermiste 2 hebben gevonden oopk uitgeven, :) super niuews he

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb vernomen dat er ook een derde deel van de vermiste tapes bestaat, die is gemaakt omdat ze van het geheim van de sleutel een korte serie wouden maken, op dat derde deel staat dus een ander eind met de sleutel maar bassie wou de serie langer laten duren en daarom is de tape in de kast beland , die hebben ze eruit gehaald en gaan ze waarschijnlijk om dat ze het ene deel van de vermiste 2 hebben gevonden oopk uitgeven, :) super niuews he

kan je misschien wat duidelijker zijn?

derde deel van de vermiste tapes? :?

Er waren 2 tapes vermist, 1 is teruggevonden, 1 is terug. Het heeft niets met delen en niets met 3 te maken :?

Je bedoelt waarschijnlijk dat er eerst een andere montage was? Dat is allang bekend, tenminste dat Aad een zooi heeft weg moeten laten, om de serie toch kloppend te krijgen. Dit materiaal was in totaal goed voor 1 aflevering.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja idd. Omdat afl 7 weg was heeft Aad veel van aflevering 6 en 8 weg moeten knippen, maar hopelijk komt dat weer terug in de nieuwe montage.`

Ik denk dat dat materiaal wel weer terugkomt. Als deel 7 teruggevonden wordt, moet het verhaal immers weer passend gemaakt worden, anders zit je daar weer met een probleem.

Benieuwd wanneer we deel 2 op tv kunnen bewonderen, misschien blijft Nick de series nu op chronologische volgorde uitzenden en komt de sleutel met aflevering 2 vanzelf langs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat dat materiaal wel weer terugkomt. Als deel 7 teruggevonden wordt, moet het verhaal immers weer passend gemaakt worden, anders zit je daar weer met een probleem.

Benieuwd wanneer we deel 2 op tv kunnen bewonderen, misschien blijft Nick de series nu op chronologische volgorde uitzenden en komt de sleutel met aflevering 2 vanzelf langs.

:? is er al een versie gemaakt met deel 2 dan? :?

En ja het komt zeker terug ALS deel 7 wordt teruggevonden.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag in de Telegraaf een kort artikel over de verloren aflevering die na 20 jaar weer boven water is gekomen, compleet met foto van Aad in de montagestudio van Adrina, met de bewuste band erbij.

Ik kan het helaas niet scannen, maar ik zal de tekst overtypen, dan is in ieder geval het artikel nog te lezen. Het verhaal is hier inmiddels al wel bekend, maar het blijf natuurlijk interessant. Wat ik ook nog kan vermelden is dat ik op de twee beeldschermen achter Aad beelden zie van de boevenbaas en B1 & B2, waarbij ik dat van B1 & B2 niet direct kan plaatsen, dus ik neem aan dat het beelden zijn uit de bewuste aflevering. Lijkt me ook wel logisch ;)

Bassie en Adriaan band duikt op na 20 jaar

Het zou een perfect onderwerp zijn voor een avontuur van Bassie en Adriaan: 'Bassie en Adriaan en de speurtocht naar de verdwenen film'. Het illustere duo, dat in totaal 178 afleveringen over zijn avonturen maakte, heeft twintig jaar tevergeefs gezocht naar twee zoekgeraakte videobanden. Een van de banden werd onlangs bij toeval teruggevonden.

Adriaan van Toor is dolblij. "De beelden zijn digitaal weer helemaal opgepoetst. Ik heb de band teruggezien en het lijkt alsof de opnamen gisteren zijn gemaakt", aldus de acrobaat. De aflevering wordt eind dit jaar uitgezonden bij Nickelodeon.

De banden verdwenen in 1984. Adriaan: "Ik werd toen gebeld door Joop van den Ende, die de uitzendrechten van de 13-delige reeks 'Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel' had verkocht. Maar de afleveringen 2 en 7 waren zoek."

Een enorme speurtocht leverde niets op. "Met veel knip- en plakwerk hebben we vervolgens de boel toen zo gemonteerd dat het toch nog een doorlopend verhaal is geworden."

Adriaan bleef echter zoeken. "In 1998 hoorde ik dat ze in het archief van het Nederlands Omroep Productiebedrijf blikken met oud filmmateriaal hadden gevonden. Ik weer naar Hilversum, maar helaas. De zoekgeraakte afleveringen zaten er niet bij. Ook in 2002 ben ik nog eens in het archief wezen grasduinen, maar eveneens tevergeefs."

"Maar de aanhouder wint", aldus een triomfantelijke Adriaan. "Ze hebben de afgelopen tijd weer eens grote schoonmaak gehouden bij het NOB en toen is een van de banden weer opgedoken. We missen er dus nog één. Maar ik blijf zoeken."

Overigens gaat het met de gezondheid van Adriaan weer de goede kant op nadat vorig jaar een vreselijke ziekte bij hem werd geconstateerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een leuk artikel.En ook goed nieuws dat Nickelodeon binnenkort

de verloren aflevering gaat uitzenden.Ik verheug me er nu al op.

En ook mooi om te lezen dat het met Adriaan's gezondheid

de goede kant op gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig trouwens dat de pers vandaag, nadat dit bericht toch al bijna drie maanden bekend is er ineens zo massaal opduikt! Vraag me toch af of er iemand van dit forum enkele redacties heeft getipt :)

Goed om te lezen dat de aflevering eind dit jaar op tv komt, ben wel erg benieuwd geworden hoe ze de eerste afleveringen van De Sleutel opnieuw hebben gemonteerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...