Ga naar inhoud

[centraal] Boeken!


Aanbevolen berichten

[..]

Ik bedoel ook niet dat hij eng IS, maar dat hij eng LIJKT. Stel, als je iemand die Paul van Loon of zijn boeken niet kent (maar ja, wie kent hem nou niet?) laat kijken naar een foto van Paul, zal hij zeggen dat het een griezelschrijver is, of een echte griezel ;)

Weet ik, maar ik moet toch voor mijn vrienden opkomen ;) Die bril heeft ie trouwens tegen het licht, niet omdat het stoer staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er zijn er toch die het bijna als een feitenbundel behandelen.

Nuja, komt volgens mij omdat er toch wel nét iets minder onmogelijke zaken in gebeuren dan in Het Bernini Mysterie (brandende kardinalen zitten niet in de Da Vinci code :P)

Daarom benadruk dat ik dat niet doe ;). Leuk boek, maar het blijft fictie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik wil even wat vertellen over een "serie" boeken die ik een tijdje geleden ontdekt heb, toen ik bij Intermale zocht naar een boek over een homoseksuele politieman. Die schijnen er niet te zijn, het enige waar de eigenaar mee aan kwam, was David Brandstetter, een man die voor de verzekeringsmaatschappij van zijn vader claims op levensverzekeringen onderzoekt. Een soort prive-detective dus.

Het boek is uit 1971 en is nogal dun (waar ik niet van hou), maar toen ik eenmaal begon te lezen, was ik behoorlijk onder de indruk. De stijl is sober en zakelijk, met zo nu en dan een juweeltje van een zin tussendoor. Het geeft een prachtig beeld van het Californie van de jaren zeventig en Dave Brandstetter zelf is ook een prettig personage. Whiskyliefhebber, enigszins zwaar op de hand omdat zijn lover is gestorven en neit belachelijk slim of zo waardoor je je als lezer dom voelt.

Er zijn in totaal twaalf Brandstetterboeken (de nieuwste is uit 1991, de auteur is pas overleden), en de helft ervan is out of print. Ik heb nu de eerste vier en het zesde boek en probeer de rest te pakken te krijgen. Ik heb er pas twee gelezen, de eerste en de derde, en het geeft ook een duidelijk beeld van de persoon Brandstetter, waardoor het niet alleen een detective is, zoals Baantjer.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal vertel, omdat jullie toch geen interesse hebben, maar ik ben gewoon onder de indruk van zijn stijl en de personages en dat wilde ik even kwijt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben helemaal fan van de boeken van Dan Brown.

Na de Da Vinci Code en het Het Bernini Mysterie ben ik nu bezig in het Juvenalis Dilemma.

Ik hou niet van lezen maar deze boeken spreken me op de een of andere manier aan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben helemaal fan van de boeken van Dan Brown.

Na de Da Vinci Code en het Het Bernini Mysterie ben ik nu bezig in het Juvenalis Dilemma.

Ik hou niet van lezen maar deze boeken spreken me op de een of andere manier aan!

Jevenalis Dilemma is niet mis, maar Da Vinci,Bernini en de Delta Deceptie vind ik beter (kan misschien zijn omdat ik het Juvenalis Dilemma nog maar een keer heb gelezen en de andere drie al zeker 3 keer elks.

Ben momenteel bezig met m'n moeders Eco-collectie te lezen.

Naam van de roos en slinger van Foucault zijn haar favoriete boeken, dus het moet wel goed zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De slinger van Foucault wil ik ook nog lezen ja... weet alleen niet of ik die in het engels of het nederlands zal lezen... ik hou niet van vertalingen maar ik kan geen frans, dus dan kan ik net zo goed de nederlandse lezen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De slinger van Foucault wil ik ook nog lezen ja... weet alleen niet of ik die in het engels of het nederlands zal lezen... ik hou niet van vertalingen maar ik kan geen frans, dus dan kan ik net zo goed de nederlandse lezen...

Naar mijn mening zijn de Eco's goed vertaald: ik heb natuurlijk enkel ervaring met de eerste 75 pagina's van De naam van de roos maar het blijft meeslepend. (mijn moeder heeft de boeken zowel in het Nederlands, het Engels als het Frans, maar zo goed is m'n Frans ook weer niet ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Gisteren kon ik niet slapen en heb het boekje "Doornroosjes Honden" van Willy Spillebeen gelezen.

Kort boekje (ietsje onder 100p) maar wel leuk, gaat over een meisje van 8-9 dat alleen met haar moeder woont en geconfronteerd wordt met afscheid van verschillende personen in haar leven.

Niet zo'n immens boeiend onderwerp, maar de schrijftijl maakt dit goed: wat sprookjesverhaalachtig geschreven.

Leuk boekje als je eens in anderhalf uur een goed boekje wilt uitlezen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Na "Steen der Wijzen" ben in nu bezig in "De zwarte orde" van James Rollins. Ben wel pas rond blz. 100, maar beide zijn erg spannende boeken die heerlijk lezen. Zeker de moeite waard als je houdt van thrillers :).

Nog iemand die deze of andere leuke boeken heeft gelezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Even een lijstje van boeken die ik de moeite waard vind om te vernoemen:

-Duizend Schitterende zonnen/Khaled Hosseini

-Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij/Jonathan Safran Foer(!)

-Dieren Eten/Jonathan Safran Foer

-Haar naam was Sarah/Tatiana de Rosnay

-Animal Farm/George Orwell

-Komt een vrouw bij de dokter/Kluun

-De weduwnaar/Kluun

-Klunen/Kluun

-Het Gouden Ei/Tim Krabbé

-Ik ben niet bang/Niccolo Ammaniti

-Fatwa/Jacky Trevane

-Naar afganistan komt god alleen nog om te huilen/Shakib, Siba

En waarschijnlijk nog wel wat vergeten.

Jonathan Safran Foer is toch m'n lievelingsschrijver ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Tussen het studeren door ben ik bezig in 'A Song of Ice and Fire', waar ook de tv-serie 'A Game of Thrones' op gebaseerd is. De laatste tijd niet echt verder meer in gelezen, maar deel 2 van 'A Storm of Swords' ligt hier wel klaar.

De schrijver lijkt zich niet al te zeer te haasten met het afronden van de serie, er zijn nog twee boeken te gaan, dus ik denk dat ik het ook maar rustig aan blijf doen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Nou, ik ben zelf niet zo'n boekenfan. Ik zelfs tegenwoordig heel weinig boeken, de boeken die ik lees gaan over de geschiedenis Deventer aangevuld met heel veel plaatjes :P .

 

Voor mijn eindexamen heb ik wel veel moeten lezen, sommige vielen me op:

 

Het Achterhuis (Anne Frank's dagboek) - best wel saai eigenlijk, ze vertelt heel uitgebreid over haar eigen (saaie) belevenissen.

(los van haar eigen verhaal)

 

De Gelukkige Klas - ook heel saai boek, weer wordt er heel gedetailleerd over onbelangrijke zaken gesproken en is het taalgebruik heel ouderwets. 

 

Droomvrouw vermist - heel moeilijk te volgen boek, er lopen allemaal verhaallijnen dor elkaar heen, maar je merkt niet echt wanneer de verhaallijnen stoppen/beginnen.

Het boek lijkt eerst heel spannend, maar het slot is eigenlijk saai.

 

Fette Ferien (Duits voor vette vakantie) - heel leuk boek, het Duits is wel een beetje een drempel voor mij, maar ik heb moeite genomen om het te lezen, heel leuk boek.

 

Crazy (Duits boek) - beetje hetzelfde als het andere Duitse boek, leuk geschreven maar een beetje kinderachtig soms..

 

Schijndood - heel leuk boek, het neemt je helemaal mee en het is een heel spannend boek,ik zag het al helemaal voor mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Momenteel aan het (her)lezen, geheel in retro stijl;

"the Devil (and other stories)" - Tolstoy (engelse vertalingen zijn beter *) )

"Nine Stories" - JD Salinger

"Chronicles of Prydain" serie - Lloyd Alexander

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Net klaar met het lezen van het boek 'Ready Player One'. Een erg leuk boek met veel verwijzingen naar games, muziek en films uit de jaren '80. Onlangs verfilmd door Spielberg. Ik heb het boek gelezen naar aanleiding van de film, maar de verhaallijn is niet geheel hetzelfde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...