Ga naar inhoud

Danny Verbiest / Samson & Gert


Aanbevolen berichten

Beter zo! Kijk nu weer dagelijks naar de serie op Ketnet. Voor mij zijn dat nieuwe afleveringen. Het blijft een leuke serie, met orginele verhalen.

Ze hadden vroeger ook nog zo'n ander programma, ook met de andere personages. Kan me herinneren dat de burgemeester dan bijvoorbeeld langs scholen ging enzo, en Samson en Gert in een caravan presenteerden. Weet iemand nog hoe dit programma heette??

"Samson en Gert rippen Bassie en Adriaan"? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Beter zo! Kijk nu weer dagelijks naar de serie op Ketnet. Voor mij zijn dat nieuwe afleveringen. Het blijft een leuke serie, met orginele verhalen.

Ze hadden vroeger ook nog zo'n ander programma, ook met de andere personages. Kan me herinneren dat de burgemeester dan bijvoorbeeld langs scholen ging enzo, en Samson en Gert in een caravan presenteerden. Weet iemand nog hoe dit programma heette??

Ja, dat weet ik ook nog. Heb er maar één aflevering van gezien geloof ik. En wat wonderer zegt met rippen van B&A: het interieur leek veel op dat van B&A ja. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Samson is ook wel geinig vind ik. :) Dat Danny Verbiest de stem van Samson is weet ik al jaren.

"Wha Gertje, ik denk zo'n beetje heel stil in mijn hoofd he, dat meneer Spaghetti he, en meneer de Raaf he, en meneer de Burgemeester he, zo'n beetje heel erg boos zijn op jou zo!"

:+

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE cast was voor mij Samson, Gert, Alberto, de burgemeester, Octaaf en Jeannine. Dat zijn ook gewoon de beste afleveringen. Van Leemhuyzen en Frieda zijn te druk en te overdreven. Om de burgemeester moet je bijvoorbeeld al lachen als ie aan komt lopen :P

Ik vond het wel heel erg toen ik hoorde dat Ann Petersen was overleden :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
DE cast was voor mij Samson, Gert, Alberto, de burgemeester, Octaaf en Jeannine. Dat zijn ook gewoon de beste afleveringen. Van Leemhuyzen en Frieda zijn te druk en te overdreven. Om de burgemeester moet je bijvoorbeeld al lachen als ie aan komt lopen :P

Ik vond het wel heel erg toen ik hoorde dat Ann Petersen was overleden :'(

Inderdaad, de afleveringen voor het tijdperk Van Leemhuyzen en Frieda Kroket waren inderdaad de beste! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik kijk al jaren naar Samson en Gert, maar ik vind het de laatste tijd niet meer zo leuk, op ketnet worden alle afleverinen 80-duizend keer herhaald, en zondag en zaterdag komen er af en toe weer wat nieuwe voorbij. En nu met Frieda Kroketen Eugene van Leemhuijsen is het al helemaal niet druk, en ik vind die eugene van leemhuijsen ook zo'n vies mannetje met zijn vinger in zijn neus :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Samson en Gert nooit zo geweldig gevonden. Vooral die burgemeester vind ik uitermate vervelend, en Gert mag ik ook helemaal niet als personage.

Alleen Octaaf is nog wel okee.

Geef mij maar de briljante Danny in Bassie en Adriaan!

*neemt telefoon op*

"ADRIAAN!" (tegen Robin) "Het is Adriaan." _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
De oudere afleveringen blijven de beste, zoals die van vandaag met de acrobaten:

Alberto: Jij bent geen acrobaat, jij bent een prutser!

Octaaf: Ah ja?!

_O_

Ja, maar die heb ik ook al zoooo vaaaaak gezien. Maar hij blijft leuk _O_ !

maar de echte "leuke" afleveringen komen bijna nooit, ik heb afleveringen die ik kan dromen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal wel leuk, maar ik heb een hekel aan Frieda kroket, het was veel leuker, toen ze het nog over Fred Kroket hadden, ook al kwam hij nooit in beeld

en Van Leemhuizen vind ik ook dom

waarom zie je Janine de Bolle nou eigenlijk nooit meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het allemaal wel leuk, maar ik heb een hekel aan frieda kroket, was veel leuker, toen ze het nog over ferd kroket hadden

en ven leemhuizen vind ik ook dom

waarom zie je janine de bolle nou eigenlijk nooit meer?

De vrouw die Janine de Bolle speelt (Ann Petersen), is al een tijdje overleden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De vrouw die Janine de Bolle speelt (Ann Petersen), is al een tijdje overleden...

Ok ik dacht het al, maar wist het niet zeker, vind het lullig om iemand dood te verklaren als dat niet zo is. Wel spijtig

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit eer laten ze haar nog in de leader haar nog staan. Is wel logisch als ze nog oude afleveringen uitzenden. Ze heeft geloof ik in nog wel meer Belgische programma's gespeeld en dat deed ze fantastisch!

Ik vindt het leuk dat ze het elke dag uitzenden en zondag komt vaak altijd een nieuwe aflevering, wel met tekenfilms maar dat doet er niet toe.

Ze laten Marlyne nooit zien omdat ze niet bestaat. Grappig dat B&A daar op bezoek zijn geweest.

''Er klopt iemand op de deur''

''Ik moest kloppen want de bel doet het niet''

Ik moet nog steeds lachen als Gert Alberto Alber noemt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Samson en Gert vind ik wel een leuke serie,maar zoals velen hier

vind ik de oude afleveringen met Ann Petersen het leukst.

jah idd, en die nieuwe typertjes kan ik dus niet uitstaan, zoals ik al eerder zei, die Frieda Kroket en van Leemhuizen zijn niks

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind die van de begintijd van Octaaf het eukste, Alber(toooo) nog lekker dik, Octaaf die op zijn 'turnpantoffels' loopt en tegen iedereen zegt dat dingen zijn specialiteit zijn en dat zijn Miranda (die af en toe ook meeseelde) dat ook altijd zegt...

Die vond ik erg leuk ;)

Ohja grappig; op Marktplaats staat steeds een button van Bassie & Adriaan met Lara, maar ze hebben als titel:

Button, Bassie & Adriaan met Samson!

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind ik ook, de oude afleveringen waren/zijn de beste !

Bijna bij alles is het begin het leukste, dan is het nog nieuw, weet je wel.

Alhoewel, bij Bassie & Adriaan vind ik juist de laatste afleveringen (vanaf Schatkaart) het leukste. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze laten Marlyne nooit zien omdat ze niet bestaat. Grappig dat B&A daar op bezoek zijn geweest.

Er is wel een aflevering waarin haar stem te horen is.

Overigens vind ik het enige echt leuke aan Samson en Gert, behalve de belachelijkheid, het feit dat Octaaf zegt dat alles één van zijn specialiteiten is. Wordt soms lekker absurdistisch; 'stekkers uit stopcontacten trekken, dat is toevallig één van mijn specialiteiten'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt van S&G geweldige afl. tussen zitten... Op het studio 100 forum ook wel de ultieme S&G afl. Zoals naar China.... Geweldig gewoon!! Dat Alberto in het huis van van S&G een put gaat graven naar het midden van de aarde.... Dat is een echte klassieker!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er is wel een aflevering waarin haar stem te horen is.

Overigens vind ik het enige echt leuke aan Samson en Gert, behalve de belachelijkheid, het feit dat Octaaf zegt dat alles één van zijn specialiteiten is. Wordt soms lekker absurdistisch; 'stekkers uit stopcontacten trekken, dat is toevallig één van mijn specialiteiten'

Ik dacht dat ze vroeger 1 keer te zien was in een clip.

Ik vind de afleveringen altijd leuk en wisselend ondanks dat het herhaald wordt, zit ook nu en dan wat nieuws tussen.

Vroeger waren ze op zijn best met die oude afleveringen rond de begin jaren 90. Alberto was ook wat boller, nu is het een magere spriet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat heb ik nou nooit begrepen...

Waarom als ze iets bijzonders willen doen, dat ALTIJD in het huis van Samson en Gert moet. _O-

Tjah... het zaakje van octaaf, het huis van alberto en de werkplek van de burgemeester vind ik ook niet echt geweldige locaties :N

*)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die aflevering met de trein is lachen, als Octaaf machinist wordt.

Staat er zo'n oud stoomtreintje op het gemeentehuis en hij denkt dat die voor hem is. Gaat ie met mevrouw Jeannine, Gert en Samson oefenen :D

Moeten ze steeds uitstappen en instappen, totdat gert het beu begint te worden.

Octaaf: Wel, dan mag jij niet meer meerijden met mijn trein.

Gert: Dat maakt me niet uit, dan ga ik wel in het kantoor van de burgemeester zitten, dan zijn we tenminste van jouw gezeur af. Kom Samson.

Samson: Ok Gertje.

Mevrouw Jeannine: Na kom jongen, rijd jij maar wat rond met je moeke.

_O-

En later komt Alberto met een tambour majoor pak, hij wil ook machinist zijn haha.

Octaaf: Ik heb tenminste een echt machinistenpak.

Alberto: Mijn pak is veel mooier dan dat versleten prullenpak van jou.

Mevrouw Jeannine: Wat?! Versleten pak?! Maar dat pak is nog van mijn vader geweest, van Kamiel de Bolle.

Alberto: Ja? Kamiel de mottebollen zeker.

Wat waren de afleveringen _O-_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een nachtmerrie gehad naar aanleiding van een aflevering van S&G... :@ Octaaf of Alberto, ik weet niet wie, had een nieuwe WC gemaakt, midden in de kamer... dus prompt droomde ik dat ik in het openbaar naar de WC moest.

Gertje, bedankt! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien wel leuk om te weten voor de S&G liefhebbers:

Zaterdag 20 november 2004

08:35 De spin

16:15 Computerspelletjes

Zondag 21 november 2004

09:00 De vierling

In het dorp wordt een vierling geboren. Ter gelegenheid hiervan komt de minister op bezoek. Er is echter nog heel wat werk in het gemeentehuis: de lift moet gemaakt worden en de gangen versierd. Gert, Samson en Alberto worden opgetrommeld om de burgemeester te helpen. Wanneer de ouders met hun vierling de lift willen nemen naar het bureau van de burgemeester blijft de lift hangen. De minister kan er elk moment zijn, wat nu??

Maandag 22 november 2004

16:15 Vast in een fles

Dinsdag 23 november 2004

16:15 De sprekende kameel

Woensdag 24 november 2004

16:15 Iedereen is ziek

Donderdag 25 november 2004

16:15 Handtekeningenboek

Vrijdag 26 november 2004

16:15 Zwijgen

Allemaal te zien op Ketnet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal.Weet iemand ook of er ooit van (b.v Serie 1) ook een box van b.v 3 DVDs Wordt gemaakt,want nu staan er maar steedt 2 afleveringen op de DVD van *danny* Samson & Gert *danny* die ze maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Er was de laatste tijd nog wat nieuws rond Danny Verbiest

Danny Verbiest stapt uit het aandeelhouderschap van Studio 100. Hij verkoopt zijn belang van 33,3 procent aan de mede-oprichters en andere twee aandeelhouders Hans Bourlon en Gert Verhulst. Danny Verbiest treedt ook terug als bestuurder van Studio 100. Danny Verbiest zet deze stap om persoonlijke redenen. Hij zal in de toekomst nieuwe uitdagingen aangaan.

Danny Verbiest zal zijn activiteiten als acteur/poppenspeler (Samson) voor Studio 100 voorlopig gewoon verder zetten. Het bedrag van deze transactie wordt niet meegedeeld. Danny Verbiest, Gert Verhulst en Hans Bourlon beklemtonen dat deze wijzigingen in onderling overleg en in de beste verstandhouding zijn

verlopen.

(..)

Bron: Studio 100

O ja heeft iemand nog informatie over dat B&A bij Samson & Gert op bezoek waren? Ik heb hier elders op het forum een foto gezien maar ik kan het niet meer vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kwam nu om 7.55.

Even de tijden voor deze week:

Zaterdag 1 januari 2005

08:00

Zondag 2 januari 2005

07:55

Maandag 3 januari 2005

07:55

16:15

Dinsdag 4 januari 2005

07:55

16:15

Woensdag 5 januari 2005

07:55

16:15

Donderdag 6 januari 2005

07:55

16:15

Vrijdag 7 januari 2005

07:55

16:15

Helaas niets bekend over de titels van de afleveringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Afscheid van samson, maar nog lang niet met pensioen

Kei hard werken houdt me jong

Straks houdt hij zijn rol als geestelijke vader van samson voor gezien, maar de jonge fans zullen er weinig van merken. Samson moet immers Samson blijven en dus wordt er druk naar een vervanger gezocht. Toch is het vertrek van Danny Verbiest bij Studio 100 het einde van een tijdperk. De man die ons de voorbije 15 jaar zovel moois schonk, opent straks een bureau dat ‘reizen op maat’ organiseert. “Keihard werken houdt me jongâ€Â, zegt de bijna-zestiger.

Het nieuws dat Danny Verbiest Studio 100 verlaat, werd niet in alle media even sereen gebracht. Eén krant vond het nodig om hem zwaar op de hiel te trappen. “Het bericht dat ik in alle vriendschap afscheid neem van het bedrijf, was voor die mensen blijkbaar niet voldoende,†zegt hij. “Nee, er moest en zou meer achter zitten. Dus schreven ze dat het een publiek geheim was dat Gert Verhulst en ik elkaar niet konden luchten.

(boosà Ik was daar echt ziek van! Ze belden zelfs met Walter De Donder en Koen Crucke, in de hoop een of andere smeuïge roddel van hen te krijgen. Uiteindelijk vonden ze een ex-werknemer die bereid was iets te vertellen. (rolt met de ogen) Ja zeg, waarom denk je dat we die man ontslagen hadden?â€Â

Voor alle duidelijkheid: dat bericht was volledig uit de lucht gegrepen?

Danny: “denk je dat Gert en ik zo lang hadden kunnen samenwerken als we elkaar niet konden uitstaan? Dan waren we allang onze eigen weg gegaan. Bovendien was Gert dan vorig jaar zeker geen getuige op mijn huwelijk geweest. Laten we alsjeblief ernstig blijven! Ik laat niet dan goede vrienden achter bij Studio 100.â€Â

Je zit nu midden in de kerstshows van ‘samson en gert’. Ga je dat soort hoogdagen toch niet een klein beetje missen?

“Een klein beetje? Ik ga ze ontzettend missen! Daarom duurde het ook een jaar voor ik de knoop doorhakte? Ja, het was een emotionele beslissing. Studio 100 was tenslotte mijn kind. Maar goed, net als mijn oudste dochter die onlangs ging samenwonen met haar vriend, kan ook Studio 100 stilaan zonder papa verder. Het bedrijf is volwassen geworden.

Wat mezelf betreft: ik 59 de klok begint dus te tikken. Als ik nog iets anders wil doen met min leven, moet het nu gebeuren.â€Â

Je wil blijkbaar een soort van reisbureau oprichten?

“Ik werk samen met een vrouw die in Zuid-Afrika jarenlang een bureau had dat reizen op maat verkocht. Die dame leverde fantastisch werk. Dat weet ik, want ik was zelf klant bij haar. Toen ik vernam dat ze terug in België was komen wonen, stelde ik haar voor om samen in zaken te gaan. Porta Mundi – zo heet ons bedrijfje- is een incentievebureau. We richten ons in de eerste plaats tot bedrijven,die hun werknemers een extraatje willen aanbieden in de vorm van een reis.

Daarnaast organiseren we ook reizen op maar voor particulieren. Dat kan over de hele wereld, maar zoals je weet, ben ik zelf in de eerste plaats een Afrik-kenner. Ook in China ben ik goed thuis. Ik heb daar uitstekende relaties. De chinese ambassadeur is een persoonlijke vriend van me. Ik heb trouwens nog meer plannen in China. Sommige animatiestudio’s daar maken werkelijk prachtige tekenfilms, maar raken die bij ons niet aan de straatstenen kwijt, omdat de verhalen oosters zijn. De bedoeling is u dat ik die studio’s advies geef en hun verhalen herwerk voor een westers publiek.

En wij die dachten dat je het de komende jaren wat rustiger aan wou doen…

“Ik zei het al tegen mijn vrouw Helga: ik zal het binnenkort drukker hebben dan in de tijd dat ik geen tijd had (lacht. Wat me drijft op mijn leeftijd zo hard te blijven werken? Ik doe dt gewoon graag. Ik hef niets meer te bewijzen, maar dat is ook het eluke aan deze nieuwe uitdaging.

Ik weet overigens zeker dat Porta Mundi een succes wordt. Mijn partner en ik zitten op dezelfde golflengte. We willen allebei kwaliteit bieden en hard werken. Helga doet natuurlijk ook mee.Zij was mijn assistente bij Studio 100 en blijft dat ook in het nieuwe bedrijf.

Nee, ik voel helemaal niet de behoefde om het wat kalmer aan te doen. Integendeel , ik wel een zekere druk blijven voelen. Ik ontmoette een paar collega’s die intussen wel al met pensioen zijn. Sorry, maar ik zou niet in hun schoenen willen staan. Laat mij maar actief zijn en blijven presteren.â€Â

Naar verluidt ga je zelf mee op zoek naar een vervanger voor Samson?

“Dat is ook weer zo’n journalistenfabel. Nee, ik heb veel liever dat mijn collega’s dat voor me doen. Ik denk dat ik het zelf heel moeilijk zou hebben om een vervanger aan te duiden. Intussen ontving ik wel al een berg faxen, brieven, en e-mails. Er lopen blijkbaar nogal wat kandidaat-Samsons in Vlaanderen rond.†(lacht)

Aan welke eisen moet de nieuwe Samson voldoen? Mag er een verschil zijn met de manier waarop jij hem speelde?

“Als het van mij afhangt niet. Samson moet Samson blijven. Ook de stem moet hetzelfde klinken. Eén ding weet ik in ieder geval zeker: mijn opvolger zal keihard moeten trainen. De huidige kerstshow bijvoorbeeld is loodzwaar. Samson is dan ook bijna anderhalf uur lang ononderbroken op het podium. Hoewel ik kan terugvallen op 40 jaar ervaring als poppenspeler, heb ik het er nog moeilijk mee. De nieuwe Samson zal dus behoorlijk sterk moeten zijn en flink wat pijn moeten verbijten.â€Â

Wanneer neem je definitief afscheid van Samson?

“In mei of juni, veronderstel ik. Intussen speel ik nog de kerstshows en de speciale voorstellingen ter gelegenheid van 15 jaar Samson en Gert. Ik neem ook nog de opnames van de nieuwe tv-reeks voor mijn rekening. Daarna is het echter definitief afgelopen.â€Â

Wat vindt Helga van je vertrek bij Studio 100?

“ik heb een schat van een vrouw. We hebben er lang samen over gepraat. Natuurlijk steunt ze me. Als jij vindt dat je dat moet doen, dan sta ik daar voor 200 procent achter, zei ze. Helga hielp me enorm bij het verwerken van het nakende afscheid. Ja, ik had het er toch een beetje moeilijk mee.â€Â

Jullie stapten vorige lente in het huwelijksbootje. Hoe valt het getrouwde leven mee?

“dat is fantastisch, hé! Aanvankelijk dacht ik dat het geen verschil zou maken – Helga en ik woonden tenslotte al enkele jaren samen – maar het is toch anders. Dat gevoel is moeilijk onder woorden te brengen. Ik ben in de eerste plaats met Helga getrouwd om haar gelukkig te maken. En weet je wat? Het maakte me op mijn beurt zielsgelukkig.â€Â

Bron: Story 5 januari 2005 – geert huysman

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...