Ga naar inhoud

"Bassie" bij Jensen op de radio


Aanbevolen berichten

Laatst was er op donderdagavond bij 'Jensen!' en enquête:

Welk programma vinden kinder het meest eng?

Donald Duck

Bassie & Adriaan

Telekids

{nog een programma, weet niet meer welke}

er was massaal op B&A gestemd, vanwege het hoge nachtmerrie-gehalte onder de kinderen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

er was massaal op B&A gestemd, vanwege het hoge nachtmerrie-gehalte onder de kinderen...

Nou,ik heb B&A vroeger nooit eng gevonden.Dan vond ik een Disney film

De Lion King bijvoorbeeld veel enger,vooral omdat er iemand in vermoord

werd vond ik als klein kind erg eng.Bij B&A(uitgezonderd de plaaggeest)

zijn eigelijk geen dingen om bang voor te zijn als klein kind,maar dit is

puur mijn eigen ervaring.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou,ik heb B&A vroeger nooit eng gevonden.Dan vond ik een Disney film

De Lion King bijvoorbeeld veel enger,vooral omdat er iemand in vermoord

werd vond ik als klein kind erg eng.Bij B&A(uitgezonderd de plaaggeest)

zijn eigelijk geen dingen om bang voor te zijn als klein kind,maar dit is

puur mijn eigen ervaring.

Vind ik ook, alleen de lach van de plaaggeest vond ik vroeger wel eng en de groene mannetjes uit de professor, maar nou ook weer niet zo heel erg eng.

ik vind jensen echt geweldig, jan ook met telefoonterreur.

Ja ik ook, echt lachen _O_.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Of je het nou grappig vindt of niet, je kunt ze niet verwijten dat het een slechte imitatie is: de stem lijkt goed en ze gebruiken veel dingen uit de series: van Robin tot caravan en van prelude tot de boeven, het komt allemaal langs ;).

Voor wie nog wil luisteren: kijk even naar de link die ik op de vorige pagina van dit topic heb gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Laatst was er op donderdagavond bij 'Jensen!' en enquête:

Welk programma vinden kinder het meest eng?

Donald Duck

Bassie & Adriaan

Telekids

{nog een programma, weet niet meer welke}

er was massaal op B&A gestemd, vanwege het hoge nachtmerrie-gehalte onder de kinderen...

Offtopic:

Vreem dat Donald Duck er tussen staat, dat is namelijk geen tv programma. Er is wel een strip en een serie korte bioscoop-tekenfilmpjes met die naam.

Ontopic:

De uitslag zal wel op de plaaggeest slaan. Want de boefjes zijn toch totaal niet eng.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Bassie is boos op Jensen:

Clown Bassie is bijna zijn sponsorcontract met meubelboer Ikea kwijt geraakt door radio-dj Robert Jensen. "Hij doet mij na op de radio, maar dan met zulke platte teksten dat het mij schade berokkent. Ik ben er zelfs al over aangesproken door woonwarenhuis Ikea, een van mijn opdrachtgevers. Daar dacht men echt dat ik het zelf was en zeiden ze dat ze zo'n nare clown niet meer over de vloer wilden hebben," aldus Bassie.

De DJ is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben al heel lang een Bassie- imitator. Al onze luisteraars weten dat het een imitatie betreft en dat het dus gewoon humor is. Als Bassie er echt schade van ondervindt, moet hij even contact met mij opnemen. Dan kunnen we kijken wat eraan te doen is."

Bron: http://www.fok.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie is boos op Jensen:

Clown Bassie is bijna zijn sponsorcontract met meubelboer Ikea kwijt geraakt door radio-dj Robert Jensen. "Hij doet mij na op de radio, maar dan met zulke platte teksten dat het mij schade berokkent. Ik ben er zelfs al over aangesproken door woonwarenhuis Ikea, een van mijn opdrachtgevers. Daar dacht men echt dat ik het zelf was en zeiden ze dat ze zo'n nare clown niet meer over de vloer wilden hebben," aldus Bassie.

De DJ is zich van geen kwaad bewust. "Wij hebben al heel lang een Bassie- imitator. Al onze luisteraars weten dat het een imitatie betreft en dat het dus gewoon humor is. Als Bassie er echt schade van ondervindt, moet hij even contact met mij opnemen. Dan kunnen we kijken wat eraan te doen is."

Bron: http://www.fok.nl

*rolls eyes* Stond ook al in de Telegraaf. Ik zal het even vertalen:

"Ik heb te lang niet met m'n kop in de krant gestaan." *pauze* "Ah, daar kan ik over zeuren! Is mooie gratis publiciteit, nu nog even een gelegenheid zoeken..." *pauze* "Hans Klok heeft een nieuwe show, ik laat het 'toevallig' even bij de journalisten vallen."

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is toch wel duidelijk dat het niet de echte Bassie is :?, ik vind dit wel erg slap...

Hij lijkt dan wel niet perfect veel, maar wel genoeg om mensen te laten denken dat hij de echte is. Bas vind hem zelf ook erg goed nagedaan ;) Was trouwens wel leuk om die mp3 te luisteren, erg gezellig :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij lijkt dan wel niet perfect veel, maar wel genoeg om mensen te laten denken dat hij de echte is. Bas vind hem zelf ook erg goed nagedaan ;) Was trouwens wel leuk om die mp3 te luisteren, erg gezellig :P

Achja niks aan te doen.

Jensen heeft nog wel meer leuke imitaties, dus het is niet zo dat ik deze zo ontzettend ga missen.

Maar ik vond het wel reuze meevallen, ik neem toch aan dat iedereen dit wel van de echte Bassie kan onderscheiden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had het gesprek zelf niet op de radio gehoord, deze link stond later bij dat bericht.

Ging het na dat nummer dat op het einde begon verder dan?

het ging wel verder dan dat mp3-tje

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal wel een beetje ver gaan hoor... Al dat gezeur om iemand die een imitatie doet. Laat ze eerst eens goed luisteren en uitzoeken wie die stemmetjes nadoet voordat ze conclusies gaan trekken! Overigens vind ik het wel op een nette maniet opgelost! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is toch wel duidelijk dat het niet de echte Bassie is :?, ik vind dit wel erg slap...

zegt satiredebat je misschien iets? Het blijft echt triest dat veel mensen het verschil tussen echt en nep niet zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zegt satiredebat je misschien iets? Het blijft echt triest dat veel mensen het verschil tussen echt en nep niet zien...

Helemaal meeeens, ik snap eigenlijk niet dat mensen het niet horen, ok wij kennen zijn stem, maar als je *nep bassie* hoort kun je toch wel begrijpen dat dat niet echt *bassie* is

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zegt satiredebat je misschien iets? Het blijft echt triest dat veel mensen het verschil tussen echt en nep niet zien...

Vergeet niet dat er een heleboel domme mensen rondlopen op deze aardkloot en aangezien Nederlanders steeds meer op Amerikanen beginnen te lijken (ze worden steeds dikker en ze denken steeds minder na)... nou ja, tel uit je winst.

WIJ weten dat het Bassie niet is, omdat WIJ Bassie kennen. Mensen die hem anderhalve minuut op TV zien en verder uit de telegraaf kennen, horen het verschil niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nu zijn de imitaties verleden tijd!!

Bassie (de echte) was boos op Jensen. Hij vond het te ver gaan.

Ook Jensen gaf in een telefoongesprek met Bassie op de radio te kennen

dat het soms wel echt te ver ging, en bood zijn excuses aan, en zei dat de imitaties niet meer uitgezonden en gemaakt zullen worden.

Bron: Hart van Nederland 10-03-2005

Bassie gaf echter wel te kennen dat hij de imitaties bij het televisieprogramma Kopspijkers "niet erg" vond...

Link naar bericht
Delen op andere sites
En nu zijn de imitaties verleden tijd!!

Bassie (de echte) was boos op Jensen. Hij vond het te ver gaan.

Ook Jensen gaf in een telefoongesprek met Bassie op de radio te kennen

dat het soms wel echt te ver ging, en bood zijn excuses aan, en zei dat de imitaties niet meer uitgezonden en gemaakt zullen worden.

Bron: Hart van Nederland 10-03-2005

Maar hoe loopt het nu af met dat gezeur met IKEA? Is het nu echt over tussen Bas en IKEA? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar hoe loopt het nu af met dat gezeur met IKEA? Is het nu echt over tussen Bas en IKEA? O}

Aangezien ie vorige week gewoon twee shows heeft gegeven daar, zal het wel losgelopen zijn. Ik denk dat Angela gelijk had toen ze zei dat ie tijdens die show van Klok tegen een paar journalisten aan het praten was en dit "per ongeluk" liet vallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een mooie radio was dat zeg, gisteren op Yorin FM !! Ik zelf vond het ook leuk: ``de nep-Bassie``, maar goed als je hoorde wat voor las de ``echte`` Bassie er wel niet mee had, kan ik me goed voorstellen dat ze ermee gestopt zijn. En de ``echte`` Bassie heeft het net opgelost samen met Jensen. Het had immers veel vervelender kunnen aflopen. Ik zie de kopen in de Story al weer voor me..... ;) Maar goed, Jensen en Bassie alle twee lachen en dat moet ook zo blijven !!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het zelf nogsteeds erg sneu hoe ze Bassie neerzette.

De echte Bassie vertelde ook de consequenties die de perciflage had. Te triest voor worden. De deur was ingetrapt, commentaar van mensen, etc. Als ik bassie was, zou ik toch schadevergoeding vragen, want hij heeft toch financieel consequenties gehad door die Jensen!

Trouwens, sommige dingen waren wel leuk, de dingen die niet grof waren!

En de echte bassie zei het ook, de perciflage is heeeeeel goed. Je hoorde het verschil bijna niet tussen de echte en de neppe.

respect 2 *bas* & *adriaan*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie nadoen is dan ook één van de makkelijkste dingen die er is op imitatiegebied.

Dat kunnen ze bij Jensen in ieder geval. Nu nog een paar leuke grappen en het begint wellicht ergens op te lijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond deze imitatie toen ik het voor het eerst hoorde en nu nog helemaal niet leuk onder andere omdat ik parodieën sowieso bijna altijd al niet leuk en denigrerend vind maar hier vond ik het sowieso veel en veel te ver gaan en ook helemaal niet kunnen vanwege de uitspraken die je erbij hoorde zoals "Hey Adriaantjuhhhhhh t*****lijer!" terwijl Adriaan in werkelijkheid ook ernstig ziek is geweest en we juist blij mogen zijn dat dit nog goed is afgelopen en dan komen ze met zoiets walgelijks aanzetten :r:r

Twee weken terug was ik ook op een LAN-party waarbij iemand deze uitspraak door de imitator als ringtone in z'n mobiel had staan en 's avonds minstens 1x in de 5 minuten liet afspelen, dit was ook de 1e keer dat ik deze imitatie hoorde en toen stoorde ik me er al ontzettend aan en ik kon en kan het maar niet begrijpen wat anderen daar nou zo leuk aan vinden. :{:{

Ik ben blij dat er aan deze walgelijke onzin nu eindelijk een eind is gekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit was bij vlagen ook wel erg grof.

Maar de Bassie bij Kopspijkers of Koefnoen vloekt er in het algemeen ook lustig op los hoor ;).

daar merk ik anders weinig van... ja hij maakte rake opmerkingen die soms in het verkeerde keelgat konden schieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit was bij vlagen ook wel erg grof.

Maar de Bassie bij Kopspijkers of Koefnoen vloekt er in het algemeen ook lustig op los hoor ;).

Och, daar is Bas zelf ook niet echt vies van... dus wat dat betreft is het een goeie imitatie. Je kan echter ook veel te ver gaan en dat was bij Jensen zo, IMO.

Op mijn werk waren mensen er ook heilig van overtuigd dat het de echte was, trouwens, tot ik ze het verschil even liet horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och, daar is Bas zelf ook niet echt vies van... dus wat dat betreft is het een goeie imitatie. Je kan echter ook veel te ver gaan en dat was bij Jensen zo, IMO.

Op mijn werk waren mensen er ook heilig van overtuigd dat het de echte was, trouwens, tot ik ze het verschil even liet horen.

Tsja, die dingen die hij bij Jensen soms riep over Adriaan (Teringlijer etc.) vond ik zelf ook veel te ver gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja, die dingen die hij bij Jensen soms riep over Adriaan (Teringlijer etc.) vond ik zelf ook veel te ver gaan.

En toch meen ik me een Kopspijkers aflevering te herinneren (Oftewel, ik heb 'm hier op DVD) met niet volledig onschuldige teksten als:

"Adriaan, die moet niet zo kan-ker-en"

"En zie je Bassie gaan, dan zit Adriaan heel zielig en alleen thuis aan de chemokuur"

En meer van dat fijns...

Nu is het misschien wel zo dat, doordat je daar ook beeld bij hebt, mensen beter en eerder doorhebben dat 'ie 't niet echt is. Maar qua uitspraken... och... daar kunnen ze allemaal behoorlijk erg in zijn af en toe (inclusief het origineel ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En toch meen ik me een Kopspijkers aflevering te herinneren (Oftewel, ik heb 'm hier op DVD) met niet volledig onschuldige teksten als:

"Adriaan, die moet niet zo kan-ker-en"

"En zie je Bassie gaan, dan zit Adriaan heel zielig en alleen thuis aan de chemokuur"

En meer van dat fijns...

Nu is het misschien wel zo dat, doordat je daar ook beeld bij hebt, mensen beter en eerder doorhebben dat 'ie 't niet echt is. Maar qua uitspraken... och... daar kunnen ze allemaal behoorlijk erg in zijn af en toe (inclusief het origineel ;) )

Ja, zoiets is nou niet echt minder grof dan de grappen bij Jensen.

Angela, heeft wel gelijk dat mensen nu minder snel doorhebben dat het nep is met beeld erbij, maar dan blijft het nog grof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja, die dingen die hij bij Jensen soms riep over Adriaan (Teringlijer etc.) vond ik zelf ook veel te ver gaan.

Mensen die zulke belachelijke dingen verzinnen, zijn naar mijn idee toch echt diep gezonken. Oke, tuurlijk kun je iemand na doen, en dan een klein beetje belachelijk maken, maar ik vind dit toch allemaal best ver gaan, en begrijp de mening van Bas volkomen, dat hij het niet meer als een geintje ziet, maar meer een bedreiging voor het figuur Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dit bericht was te lezen op radio.nl

Robert Jensen stopt met typetje Bassie

Robert Jensen stopt met het typetje van clown Bassie. Vandaag publiceerde dagblad De Telegraaf een artikel waarin stond dat Bas van Toor, de echte Bassie, boos is op Jensen. Van Toor was vanmiddag aan de lijn in de uitzending van Robert Jensen. Hij vertelde dat hij meerdere malen voor klootzak was uitgescholden, omdat mensen dachten dat het typetje echt was.

Ook meubelwinkel Ikea eistte dat Van Toor op Yorin FM wat vriendelijker moest zijn. Van Toor zei wel dat de opmerking 'slaande ruzie' zoals de Telegraaf schreef, niet waar is. Van Toor was namelijk ook meerdere malen te gast in de tv-show 'Jensen!'. Robert Jensen omschreef Van Toor als 'vriend van de show' en dus stopt het typetje. Wel moest Van Toor nog kwijt dat de imitatie erg goed was. [J.S./Radio.NL

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mensen die zulke belachelijke dingen verzinnen, zijn naar mijn idee toch echt diep gezonken. Oke, tuurlijk kun je iemand na doen, en dan een klein beetje belachelijk maken, maar ik vind dit toch allemaal best ver gaan, en begrijp de mening van Bas volkomen, dat hij het niet meer als een geintje ziet, maar meer een bedreiging voor het figuur Bassie.

Hij ziet het als bedreining omdat mensen denken dat het echt is, niet omdat het zo grof is.

Als dat zo zou zijn, zou ik hem een zielige zeikerd vinden die niet tegen een geintje kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er wel om kunnen lachen hoor. Hoor het nu voor het eerst. Het is inderdaad behoorlijk grof. Maar ik vind het wel om te lachen. Jammer dat het te ver is gegaan. Iedereen met een beetje verstand kan toch horen dat het geen echte Bassie is. Sorry dat Ikea niet hoort dat het nep is. Blijkt hoe slim ze zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...