Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zijn er onder jullie mensen die kunnen AutoCad-en.

Zoja: kan iemand mij zeggen hoe je in de paperspace een veld kan zetten waarin je een titel kan zetten zonder deze ook in de modelspace te moeten zetten?

Ik citeer uit mijn dictaten:

Modelspace (modelruimte) en paperspace (papierruimte) werden ingevoerd met de komst van AutoCAD Release 11. Als we niets regelen tekenen we altijd automatisch in de modelruimte. Vanaf AutoCAD 2000 kunnen we met wat meerdere papierruimten werken. De naam papierruimte is vervangen door Layout
Moet het titelblok geplaatst worden dan schakelen we over op het papiervlak, wat AutoCAD "layout" noemt. Dit schakelen geschiedt met tabblad layout 1, onderaan het scherm.
Overschakelen van MODELRUIMTE naar Layout

--> Klik op tabblad Layout1. Is layout 1 niet te zien dan is deze mogelijkheid uitgezet. Het is te schakelen door te klikken op: Tools > options > display. Alle opties in het veld layout elements moeten voorzien zijn van een vink. In beeld is gekomen Page Setup - Layout1

--> Controleer via tabblad Plot Device of de juiste printer ingesteld is. Kies vervolgens tabblad Layout settings. Het volgende komt in beeld:

randycad2ux4.jpg

--> Vul dialoogscherm Page setup Layout1 in zoals hierboven is weergegeven en klik daarna op OK

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...