Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Ja ik ben ook zeer benieuwd of dat op bestaande computers werd gedraaid en zoja wat voor. Of dat er speciaal dingen gebouwd zijn.
  3. Meen je niet, wat gaaf! Ik heb me sowieso altijd afgevraagd hoe de link tussen de software van bijvoorbeeld Quatro (het zetten van die hokjes) en de regie gebeurde. De kandidaten moesten daar zelf '2 op rechts!' roepen waarna het werd gedaan, maar waar draaide het zoal op? Of ook Dayzers Donderdag (Wat een restyle van Jeopardy was), werd daarvoor iets al bestaands gebruikt of moest echt alles van de grond af gebouwd worden? Je bent echt meer dan welkom om hier wat herinneringen te delen als je tijd hebt, ik ben oprecht heel nieuwsgierig. Ik ken ook echt ál die spellen die je noemt
  4. Earlier
  5. Leuk topic! Prikkelt het geheugen! Want voor veel TV-shows/spelletjes ben ik achter de schermen verantwoordelijk geweest voor software en techniek... o.a voor Dayzers, Mes op Tafel, Per seconde wijzer, 2 voor 12, Lucky Letters, DenkTank, 10 voor taal , Jackpot, That's The Question, Quatro, Woordroof (NCRV)...
  6. Ik ben lekker bezig geweest met het goed werkend krijgen van FLEX 3.0.1 op mijn LABBUS system. Alles werkt nu naar behoren. Het laatste grote struikel blok was het schrijven. De driver was iets te groot geworden. Na inbouw van controlle van het einde (en verwijderen van debug code) ging het allemaal goed. Ik gebruik 2 GoTek's en die geven na geselekteerd te zijn direkt een READY signaal af. Maar met floppies moet eerst de motor op toeren komen en 3.5 inch disks geven al helemaal geen ready meer af. Dus (zie foto) een one shot gevoed met de index puls en het ready signaal naar d
  7. bedankt voor de info. mijn vermoeden is dat ik het oorspronkelijk heb gekregen via een programma voor een analoge klok: en dat tekenen van de wijzers ging via een stuk assembler code en dus met a=usr(x) dit plaatje komt uit een p2000 software catalogus. en ook uit een andere catalogus:
  8. @frits Vandaag heb ik meer geluk, ik vind hem in een keer. NatLab verfijnde graphics.pdf
  9. Ik ben wel heel benieuwd welke nieuwsbrief dat is geweest. Daar had ik vroeger nooit de beschikking over. Op de 1 of andere manier kwam ik via een neef soms wel aan nieuwere software of misschien via de school waar ik op zat. Daar waren ook p2000t's waar we les op hadden. Ik heb een aantal jaren geleden een serie p2000t's over gekocht via marktplaats die van de Pius X school zijn geweest in Almelo. Daar waren denk ik zo'n 60 tapes bij met van alles en nog wat er op. Die tapes wil ik nog digitaliseren.
  10. Ook dit jaar houdt de Big Ben Club zijn ROX. Op deze dag veel Acorn retro computing maar ook ook moderne ARM SBC met RISC-OS
  11. Ik denk dat die wel past met wat aanpassingen, de printmaat is van zijn cartridge overgenomen.
  12. Wellicht een idee om @Bertus te vragen om hiervoor een cartridge behuizing te ontwerpen/maken? Dat zou het helemaal af maken.
  13. Kan m even niet vinden, maar in een van de nieuwsbrieven staat een serie functies voor fijne graphics. Ik denk dat je die bedeoelt. @HAL9000 Op school hebben we een TRS-80 en we kwamen erachter dat het erg op elkaar lijkt. Op de TRS-80 is het echter 64x16 tekens, dus 128x48 pixels. De P2000T heeft kleur, en in 80-tekenmodus zelfs 160x72 pixels.
  14. Cool! Ik heb ooit, en dan hebben we het over '78 of '79, ook zo'n stukje machinecode gemaakt voor de TRS80. Die had een vergelijkbare 2x3 set van karakters waarmee je dat kon doen. Ik was toen 14 of 15. De vader van een middelbare schoolvriend had een constructiebureau, de TRS80 werd daar voor complexe constructiedoorrekeningen gebruikt. Buiten kantooruren was het onze speeltuin. Vele uren daarop zoekgemaakt.
  15. Ik had vroeger (ergens in 1983-85) ook de beschikking over een routine om lijnen te tekenen op de p2000t. Dat was via een usr() call vanuit basic.
  16. Ik denk dat Ancalagon ook veel assembler bevat of alleen maar assembler is.
  17. Lol, die rare layout zit juist ingebakken in mijn reptielenbrein. Nadat ik denk ik van 1990-2020 geen P2000 had aangeraakt functioneerden de Ghosthunt reflexes weer direct en ouderwets.
  18. Geweldig!! Ik zat laatst Ghosthunt te spelen op mijn P2000T, maar kan echt niet wennen aan de pijltjes toetsen (voornamelijk omhoog en omlaag heb ik moeite mee). Ik stuur je een PM!
  19. Mijn eerste PCB gisteren ontvangen en vandaag voorzien van componenten en voila, een werkende joystick-interface voor de P2000T. Deze emuleert toetsen en accepteert Atari-stijl DB-9 joysticks, zoals The Arcade van Suzo. Speler 1 werkt als pijltjestoetsen met spatie als vuurknop Speler 2 werkt als 2,4,6,8 met 0 als vuurknop Stuur maar een PM bij interesse. Ik moet nog even kijken wat de onderdelen kosten als ik die voor 4 bordjes inkoop.
  20. Dank! Dat "Bugs from Space" had ik over het hoofd gezien. Doolhof hoort inderdaad ook tot het lijstje met assemlby games.
  21. Bugs from Space Doolhof ook voor 95%
  22. Hi, ik ben op zoek naar P2000T games die puur in assembly zijn geschreven, en die dus in hun Basic code niet veel meer hebben dan alleen het aanroepen van een USR functie. Tot nu toe kom ik op de onderstaande lijst van 10 games, maar wellicht heb ik een paar assembly games over het hoofd gezien? Brick-Wall Fraxxon Space Fight Tetris Ghosthunt Lazy Bug Monkey Kong Multipede Tank Battle Macho Man
  23. Die Monitor disassembly voorzien van commentaar wordt zeker gewaardeerd; het maakt het allemaal een stuk leesbaarder en beter te begrijpen. De BASIC disassembly van nuttig commentaar voorzien lijkt me een stuk lastiger, ook omdat het 4x groter is dan de Monitor ROM.
  24. Gefeliciteerd alle gebruikers die op Unix Epoch-Time zijn geboren! 55 jaar!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...