Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ergens in de jaren zestig, toen TV nog in zwartwit was, bracht de BBC een televisieserie over een tijdreiziger, nee, een tijdheer: een timelord van zo'n 950 jaar oud. Hij heet "the Doctor", zijn echte naam is niet bekend.

Deze serie is soms een paar jaar van de buis geweest, maar kreeg altijd weer een reboot. De doctor zelf veranderde regelmatig (we zijn inmiddels met de elfde acteur bezig), omdat hij in plaats van dood gaan, reincarneert tot een nieuw persoon, heel effectief. Elke acteur brengt zijn eigen flair aan de rol, wat best bijzonder is.

De doctor reist rond in een tijdmachine die er van buiten uitziet als een police box (een soort telefooncel), maar van binnen veel ruimer is (andere dimensie enzo). Hij reist van voor naar achter en weer terug in de tijd en door het universum, vaak met een of meerdere companions (vaak vrouwen).

In 2005 is Doctor Who weer nieuw leven ingeblazen, eerst een seizoen met Christopher Eccleston (ook bekend uit Heroes), toen drie met David Tennant (O+ O+ O+) en dit seizoen is begonnen met Matt Smith.

Er is zelfs een spinoff, of eigenlijk twee: The Sarah Jane Chronicles, de avonturen van een van zijn vroegere (de vierde doctor) companions, en Torchwood, met Captain Jack Harkness die een poosje met de Doctor heeft gespeeld.

Ik moet eerlijk zeggen dat de oude series me niet kunnen boeien, omdat ik vooral kijk voor het drama en niet voor de SF elementen, en oude tv-series zijn daar meestal niet zo goed in, maar misschien zijn er wel fans hier van de oudere serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...