Ga naar inhoud

GameCenter CX


Aanbevolen berichten

Zijn jullie al bekend met deze serie? Loopt al zo'n 10 jaar in Japan, en zijn al heel wat afleveringen/seizoenen uitgebracht.

Wel zo fijn dat er ondertitels gemaakt zijn door liefhebbers, zodat de niet-Aziaten ook mee kunnen lezen :)

Waar gaat het over? In elke aflevering moet de presentator (blijkbaar een Japanse komiek) een oud spel (meestal Famicom) uit zien te spelen, hoe moeilijk het ook mag zijn, en hoe lang het dan ook mag duren. Voorzien van leuk commentaar, spanning gebracht door de voice-over, en samen met teamgenoten probeert hij elke keer weer een spel tot een goed einde te brengen. Bekende spellen, maar ook obscure/onbekende spellen die alleen in Aziƫ zijn uitgebracht.

Tussendoor zijn er ook items over andere oude spellen, brengt hij bezoekjes aan arcadehallen overal in het land, en nog meer leuks. Elke aflevering duurt een uur.

Ik heb er zelf al een aardig aantal gezien (wel weer even geleden dat ik het voor het laatst heb gezien).. Jammer genoeg zijn nog niet alle afleveringen van ondertitels voorzien, maar in ieder geval wel al een hele lading. Gewoon op te zoeken op youtube Ik kom er net achter dat alle afleveringen verwijderd zijn van Youtube :X Zal wel te maken hebben met copyright, aangezien ze ook DVD's verkochten van de serie..

Heb wel zo snel dit gevonden, een nieuwe aflevering, om toch een beeld te krijgen bij de reeks;

http://www.youtube.com/watch?v=p2TVWywdkTg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben al stuk of 6 DVD-boxen uitgebracht, en zelfs een eigen spel! Dat komt in 1 van de latere seizoenen ook aan bod, de ontwikkeling en totstandkoming van dat spel, erg tof gedaan! Ook de nodige interactie tussen fans van de show, en ook een paar live-events komen voorbij.

Jammer dat het van Youtube is afgehaald, was altijd wel tof om te kijken als je 'even' niks te doen had. Afleveringen gezien van bijvoorbeeld Castlevania 3 op de NES, dat ie bijna 7 uur bezig is met 1 level, damn! Dat is pas doorzettingsvermogen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Helaas wel ja.. maar daarom dus ook mijn vorige post, via die site kan je alsnog een heleboel afleveringen (met ondertitels!) bekijken (dit keer via Metacafe)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...