Ga naar inhoud

Videokaart


Aanbevolen berichten

Ik had vroeger een MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart. Heb nu een VIA SG3 Unichrome Pro IGP K8M800. Bij spellen etc. gaat het echter heel erg slecht. Ik heb drivers geupdate, maar het blijft erg bagger. Iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik eraan kan doen. Misschien beter de oude videokaart erin zitten. Ik heb namelijk een heel nieuw moederbord en daar zat deze kaart dus in. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij slechter is, want het oude moederbord was al jaren oud...

EDIT: PC is trouwens pas geheel opnieuw geinstalleerd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zit de videokaart er wel goed in?

Had een gelijkaardig probleem met mijn geluidskaart, maar toen bleek gewoon dat ik niet hard genoeg had gedrukt waardoor er niet overal ideaal contact was.

Dan zal ik daar al eens naar kijken :Y, maar als iemand anders nog tips heeft hoor ik het ook graag ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

een Via S3G is niet gemaakt voor games, alle games gaan dan dus DirectX en software gebruiken, iets waar je gewone processor niet echt geschikt voor is. Je zult dus echt meer een gamerskaart moeten nemen of een wat simpelere versie ervan. Zoals je weet verkoop ik die dus ik kan altijd voor je kijken, maar denk aan iets als een Geforce 7300 LE (goedkoop en geschikt)

Na een videokaart wissel (ander merk) is het ook aanbevolen Windows opnieuw te installeren, die kan er niet zo goed tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
een Via S3G is niet gemaakt voor games, alle games gaan dan dus DirectX en software gebruiken, iets waar je gewone processor niet echt geschikt voor is. Je zult dus echt meer een gamerskaart moeten nemen of een wat simpelere versie ervan. Zoals je weet verkoop ik die dus ik kan altijd voor je kijken, maar denk aan iets als een Geforce 7300 LE (goedkoop en geschikt)

Na een videokaart wissel (ander merk) is het ook aanbevolen Windows opnieuw te installeren, die kan er niet zo goed tegen.

Bedankt voor je antwoord. Maar het terugzetten van de oude kaart zou dus ook een goede optie zijn ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Dat ligt er aan hoe veel geld je er aan uit wil geven. Voor de nieuwere spellen kan het er prima mee door, maar de vraag is: Voor hoe lang? Als je een iets groter budget hebt, zou ik voor de 512 MB versie gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat hier over een grafische kaart, niet over een PC. In dit geval is de 512 MB variant ook hoger geklokt (720 mhz ipv 667 en ja, ik weet het, er zijn ook 256 mb versies die op 720 lopen). Meer geheugen op je kaart help je performence veel meer dan een snellere GPU.

Dus neem je een nieuwe 8600, kijk dan sowieso voor de GTS (snellere GPU) en voor de 512 MB versie

Ps. het verschil is in sommige gevallen 3 euro, maar het kan ook 30 euro zijn, let dus goed op welke je koopt. Mijn voorkeur zou uit gaan naar de Club3D/MSI PCIe 512M 8600GTS Heatpipe; snel, stil en maar wel ruim 70 euro duurder dan jouw 8600GT 256 MB. Voordeel is wel als je besluit over te stappen naar Vista, je een super kaart hebt.

Ondersteunen trouwens beide DirectX 10

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart => Die heb ik nu weer in de oude PC zitten, maar als ik de drivers wil updaten, geeft-ie deze melding:

Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Enig idee waar dat aan ligt? Ik download gewoon de drivers die ik krijg op de NVIDIA site...

Niet dat het heel erg is trouwens, want de nieuwe PC is eindelijk binnen. Alleen nog even aansluiten :)!

Link naar bericht
Delen op andere sites
MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart => Die heb ik nu weer in de oude PC zitten, maar als ik de drivers wil updaten, geeft-ie deze melding:

Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Enig idee waar dat aan ligt? Ik download gewoon de drivers die ik krijg op de NVIDIA site...

Niet dat het heel erg is trouwens, want de nieuwe PC is eindelijk binnen. Alleen nog even aansluiten :)!

je moet wel drivers downloaden voor de MX serie en niet de 8 serie he ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...