Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Inderdaad, de tweede titel van de TT klinkt echt héél erg saai. En ook de eerste TT is zo vaag als de pleuris.... Ik kreeg gister plots een spontaan idee, maar voordat ik er meteen een voltallig concept voor een comedyserie van maak (Lol! :')), besluit ik eerst even een klein topic erover te openen. :P

Een ieder die me een beetje kent, zal vast wel weten dat ik (tè) veel met televisie bezig ben. Al tijden denk ik dan ook aan hoe het zit met al die mensen die voor programma's oud beeldmateriaal uit archieven opsporen. Vroeger dacht ik; Werken die bij Beeld & Geluid? In de Uitzendstraten...? En gaat dat allemaal via de computer, even een database openen, 2 trefwoorden erin en hoppa, je hebt wat je zoekt? Ik weet inmiddels dat het gewoon mensen van zo'n zender zijn die al die beelden zoeken, al dan niet in Beeld & Geluid of bij het eigen archief... Maar toch, het idee was mooi geweest, dat er van die mensjes waren die zoiets opzochten voor al die dingen.

Met name een uitzending van Shownieuws van afgelopen maandag (Die in het teken stond van John Kraaijkamp Sr.) liet me er weer aan denken, toen djkoelkast zijn gal spuide over het feit dat ze de meeste filmpjes van Kraaijkamp voor die uitzending gewoon van sites als YouTube gehaald hadden. Prompt gingen mijn gedachten op volle toeren, en verzon ik 2 mannetjes die zóveel met televisie hebben, dat ze er nu betaald voor krijgen (Zij het slecht betaald) om televisie-beelden te zoeken. Werkend in een groot archief met alléén maar oude banden en troep, moeten ZIJ ervoor zorgen dat de boel daar georganiseerd blijft en alles dus makkelijk te vinden is. Helaas zorgen die 2 zelf voor de grootste chaos in het gebouw.

Ach wat, ik schrijf gewoon even wat op.

Met een hoop kabaal vliegen er zo'n 25 banden op een karretje over de richel, zo de diepte in. "Wat doe jij nou?", vraagt Twan, redelijk geschrokken van het grote aantal banden wat verdwijnt in de diepte van het zogenaamde 'Sport7-ravijn'. Cor schreeuwt uit de hoogte; "Dat was Hamelen maar! Niemand die daar naar omkijkt, ze denkten toch dat dat allang weg is!" "Ooooh, dan is het goed. Hamelen, doorgestreept. Zeg Cor, hoe is het daarboven?" "Het is hier fantastisch!", antwoordt Cor. "Wat, ik dacht dat Ursul De Geer die banden allang had meegenomen?" "Nee, ik bedoel dat hier alles in orde is! Head's up, hier komt die muziekspecial van Karin Bloemen!", en met een grote klap valt er een gigantische videoband uit de lucht, die naast Twan op de richel kapot klapt. Zonder van de herrie op te kijken streept Twan maar raak. "Muziekspecial van zeug, doorgestreept."

Inderdaad, het is lenteschoonmaak en de archivarissen van het Beeld-archief, Cor Rector en Twan Bees zijn bezig de hogere plekken in de gigantische ruimte op te ruimen. De meesten bewaren hun archief op lagere plekken, zoals kelders, maar daar had de vorige archivaris bij het inwerken een simpel antwoord op; De kelder staat al vol. Cor, sowieso niet de snelste, kreeg het voor elkaar nog te antwoorden; "Oh, waarmee?"

Ik zit sowieso nog vol ideeën over de archivarissen, maar ik wil eerst weten wat men van dit korte, snel geschreven incomplete fragmentje vind... Of sowieso van het hele concept. :)

(Ik probeer ook maar een beetje leven in dit subforum te krijgen, anders is het zo rustig. So please don't shoot me. ;))

EDIT: Eigenlijk is sketches to-taal het verkeerde woord, tenzij je het ziet als geschreven sketches. Don't know, verhalen zou beter staan.

EDIT 2: OP is groter geworden dan ik op gehoopt had. :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...