Ga naar inhoud

Hoe sluit ik m'n Nintendo 64 8 bit aan? Help lol


Aanbevolen berichten

Allereerst: Welkom! Hopelijk blijf je langer hangen en niet enkel om antwoord op je vraag te krijgen ^_^

Ten tweede: Een Nintendo 64 is nĆ­et 8-bit. 8-bit is de NES, 64-bit is de (zoals de naam zegt) Nintendo 64. Ik ga er van uit dat je het over de Nintendo 64 hebt, dus? Ik heb er ongelofelijk weinig ervaring mee zeg ik vooraf, dus mocht iemand het beter weten mag 'ie meteen inspringen...

Ā 

Het geheim achter aansluiten is; experimenteren. Kloten, kloten, een en al kloten. Je bent goed op weg door je digikastje er uit te hebben gehaald (die kan het signaal immers alleen maar distorten), je moet proberen de console direct op je tv aangesloten te krijgen, en zorg ervoor dat je de tv-instellingen ook even omzet tot component video in dat geval. Zoeken op kanalen werkt 9 op 10 keer niet, je moet echt invoer-channel switchen gezien op zo'n flatscreen iedere ingang zijn eigen kanaal heeft. Eerst het analoog kanaal opzoeken, dan gaan kloten met kanaalknopje achterop je Nintendo 64 :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De N64 heeft geen tuner, dus zoeken naar een tunerkanaal heeft geen effect.

Je gebruikt het beste gewoon composite (geel/rood/wit) via een officiƫle Nintendokabel (goedkope kabels geven vaak te veel signaal waardoor een heleboel onleesbaar wordt, een weerstandje er tussen solderen helpt ook). Als die aansluiting niet op je TV zit kun je een scartblokje gebruiken.

Welke aansluiting A/V op jouw TV scart is is een kwestie van proberen. Op sommige TV's moet je nog eens schakelen dat het scart is (in het menu van de TV).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...