Ga naar inhoud

Videopac G7200 beeld wat klein


Aanbevolen berichten

Ik had laatst mijn Videopac G7200 laten repareren, schakelaar bleek niet goed, maar nu werkt ie wel weer, maar het interne beeld op het ZW scherm is wat klein.

Is dat in te stellen met potmeters, of moet er meer gebeuren?

De uitvoer via RGB naar SCART is trouwens super strak, dus extern beeld is uitstekend.

Moet je aan R35 en R37 draaien misschien?

https://home.kpn.nl/~mdr.vd.enden/download/g7200_2.jpg

aangepast door blanka
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben denk ik iets wijzer, R25 is blijkbaar de draaiweerstand voor de beeldhoogte, die lijkt door de printplaat in te stellen met een schroevendraaier.

Dat bord bevat echter ook hoog voltage delen voor de CRT. Iemand tips over hoe dat uit te proberen? Kun je op een bepaalde manier ontladen, en dan stukje draaien, opnieuw aanzetten totdat het goed is?

g7200a.jpg

g7200b.jpg

aangepast door blanka
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het gewoon met een goed geisoleerde schroevendraaier geprobeerd, en boel is qua hoogte goed. Beeld is nog wel wat uit het midden, en licht gedraaid, maar wel scherp en duidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • blanka changed the title to Videopac G7200 beeld wat klein

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...