Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gestart

Beste. 

Ben op zoek naar een 5,25 pc diskdrive inbouwmodel , moet wat diskettes overzetten. 
Mocht u iets hebben verneem ik graag een reactie Liefst met aansluitkabel naar de controller .

Alvast dank !

gepost

Als het voor de P2000 is, dan moet je erg oppassen met de meest voorkomende types, die zijn vaak 1,2MB. En die draaien op 360rpm, daar kan shugart van zeg een P2000T niks mee.

Maar je kunt er vast mee greaseweazelen, als dat het doel is. Maar voor P2000 perikelen, kom een keer langs.

gepost
8 uur geleden, blanka zei:

Als het voor de P2000 is, dan moet je erg oppassen met de meest voorkomende types, die zijn vaak 1,2MB. En die draaien op 360rpm, daar kan shugart van zeg een P2000T niks mee.

Maar je kunt er vast mee greaseweazelen, als dat het doel is. Maar voor P2000 perikelen, kom een keer langs.

Daar is het uiteindelijk voor ja . Maar vooral om die eens te proberen op de groote floppy kaart in de 2000. De 3,5 inch wil niet lopen. Formateren wel maar JWS besturingss diskette doet hij niet. Heb 2 van die groote kaarten doen beide hetzelfde. Daardoor wil ik eens kijken of het met een 5,25 wel lukt 

gepost

Grote bord werkt prima met 3,5" drives. Dat is mijn standaard gebruiksopstelling.

gepost
2 uur geleden, blanka zei:

Grote bord werkt prima met 3,5" drives. Dat is mijn standaard gebruiksopstelling.

Hmmmm okee , ik krijg em met geen mogelijkheid draaiend. Heb 2 van die borden . Formateren doen ze . JWS besturings schrijven niet Heb al vanalles geprobeerd tot drives wisselen aan toe hij wil niet !

gepost (aangepast)

Je hebt wel goede 3,5" drives? Een HD 1.44 moet je omkatten, anders formateert ie wel, maar kun je er i.d.d. niet op schrijven. Dus of een 720kB 3,5" gebruiken, of een 1,44 omkatten naar 9 sectors per track  (normaal 18 setors per track). Met de NEC drives die ik gebruik gaat dat redelijk simpel (draadje op solderen).

aangepast door blanka
gepost
2 uur geleden, blanka zei:

Je hebt wel goede 3,5" drives? Een HD 1.44 moet je omkatten, anders formateert ie wel, maar kun je er i.d.d. niet op schrijven. Dus of een 720kB 3,5" gebruiken, of een 1,44 omkatten naar 9 sectors per track  (normaal 18 setors per track). Met de NEC drives die ik gebruik gaat dat redelijk simpel (draadje op solderen).

Hmmmm Blanka,

Daar vertel je me iets intressants. Ik heb een drive van Alps zover ik weet de andere 2 moet ik kijken . Hoe kat je zo'n ding om op de print om ? Staat daar iets bij ? Nu maak je me nieuwsgierig en hoop dat ik het daarmee gefixt ga krijgen .

Graag hoor ik van je. Of heb jij misschien een Nec drive uiteraard tegen betaling over en te koop voor me ? 

Groet , Patrick 

gepost (aangepast)

Kijk vooral even naar Amiga drive mod videos, daar is een grote hoeveelheid instructies voor beschikbaar. Zoekterm "Floopy drive <vul hier typenummer in> Amiga MOD" zeg maar. Amiga gebruikt ook shugart drive 1-4.

aangepast door blanka
gepost
8 uur geleden, blanka zei:

Kijk vooral even naar Amiga drive mod videos, daar is een grote hoeveelheid instructies voor beschikbaar. Zoekterm "Floopy drive <vul hier typenummer in> Amiga MOD" zeg maar. Amiga gebruikt ook shugart drive 1-4.

Wat me nu in elk geval opvalt wel met wat je schrijft  verklaart waarom ik HD floppies gebruik en hij net als bij de DD floppies maar 1248 blokken per kant heeft.

Kan beide formateren maar ze hebben beide zowel HD als DD evengoed maar 1248 blokken terwijl je normaal zou verwachten dat dit bij een HD meer had moeten zijn.

gepost
18 minuten geleden, Patrick1977 zei:

Wat me nu in elk geval opvalt wel met wat je schrijft  verklaart waarom ik HD floppies gebruik en hij net als bij de DD floppies maar 1248 blokken per kant heeft.

Kan beide formateren maar ze hebben beide zowel HD als DD evengoed maar 1248 blokken terwijl je normaal zou verwachten dat dit bij een HD meer had moeten zijn.

Cancom wist me overigens ook veel te vertellen wat ik heb onderzocht maar dit was nieuw voor me. En ook die MOD's van mijn Alps drive heb ik ze gevonden. Vanmiddag ben ik vrij.

Dat ga ik proberen. Hopelijk wil de kaart dan. Ik bezit 2 van deze kaarten en een NEBO die werkt . Daardoor weet ik ook als ik de floppies met groote kaart formateer dat ik ze welliswaar leeg prima kan lezen in de NEBO . Dat de kaart dus wel degelijk iets doet. Wilde het projectje eerst aan de kant slingeren maar jij geeft weer hoop :) En het zou inderdaad heel goed kunnen . 

gepost
16 uur geleden, blanka zei:

Met mijn drives is het niet gelukt in elk geval 1 was al te ver heen en van de andere klopte de print niet met tekening van internet. Zou je een NEC gemodificeerd over hebben neem ik hem graag over van je . Dan zit ik ook meteen met het goede typen . Kan anders diskdrives aan het kopen blijven dat heeft geen zin .

Groet , Patrick

• Nieuwe aanmaken...