Ga naar inhoud

Wijnand

Users
  • Aantal items

    176
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Wijnand

  1. OK, ik was dus van plan om zowel de VIDEO-RAM kaart als de FDC-Kaart in Kicad in te voeren. Schema en pcb... Zal wel even wat tijd in beslag nemen, want ik moet me ook nog in Kicad inwerken (heb hiervoor altijd met Eagle gewerkt, maar die wordt vanaf 2026 niet meer ondersteund). Labbus gebruikte twee verschillende afmetingen voor zijn pcb-kaarten: 10x16cm eurokaart en 10x18cm verlengde eurokaart.
  2. Goedenavond heren van het goede leven, Ik ben weer eens diep het internet in gedoken om opzoek te gaan naar meer informatie die mij/ons kan helpen mijn/ons Labbus systeem(pje) weer operationeel te krijgen. En dan bedoel ik een systeem(pje) met een minimum aan insteekkaarten (b.v. 2448+4405+4665+7805), LABBUG 5.3.17, 2 floppy drives en LABDOS als OS. Nu ben ik er intussen achter gekomen (en verbeter me wanneer ik er naast zit) dat LABBUG 5.3.17: 1. Zowel via RS232 (ik gebruik die nu met een RS232->USB converter naar PuTTY op Ubuntu) als via de VIDEO-RAM kaart naar keyboard en video-monitor met de gebruiker kan communiceren en 2. LABDOS van een floppy kan booten. M.b.t. dat laatste, het is dus niet nodig dat (zoals bij de EC-6809) er een aparte boot ROM geïnstalleerd moet zijn? Maakt het niet uit of ik 3,5" i.p.v. 5,25" drives gebruik? Een alternatief zou kunnen zijn om de weg van de EC-6809 te volgen door te kiezen voor ASSIST09, een aparte BOOT-ROM en Flex als OS. Jullie mening graag... Droom lekker (als het maar niet over de Labbus gaat).
  3. foute timing... regende dus pijpenstelen... https://alf4all.nl/engineering/topics/projects/che-1b/keyboards/ps2_keyboard/index.htm https://alf4all.nl/engineering/topics/projects/che-1b/keyboards/usb_keyboard/index.htm daar staat ook de software.
  4. ga eerst met mijn hond lopen...
  5. Eerste bytes vanaf F000, komt overeen met mijn dump...
  6. is er ook een help voor 5.3.17?
  7. Toch een kleine bijdrage van mij misschien. Ik heb voor mijn CHE en XEROX820 bij gebrek aan een keyboard met een parallelle uitgang een PS2 keyboard van een arduino voorzien die er dan parallel van maakt. Heel simpel maar werkt wel. Later uitgebreid met USB.
  8. Hallo @diangelo en @Tiemen, Zijn jullie nog bereid om wat voor deze discussiegroep te betekenen? Dat zou heel fijn zijn. Hardware, software en documentatie is moeilijk te verzamelen. Zelf ben ik zeer geïnteresseerd in FDC's en video-RAM modules. Groeten...
  9. En door Gerard gebruiksklaar gemaakt, ook jij bedankt... labbus.asm labbus.s19 labbus.prn
  10. Shortform_labbus_1.pdf Shortform_labbus_2.pdf Shortform_labbus_3.pdf
  11. Een berg documentatie materiaal door Jerome bij elkaar gezocht en ingescand. Bedankt Jerome... systeembus.pdf 2440-CPU.pdf 4664-RAM.pdf 8212-ADC.pdf 8312-DAC.pdf
  12. Ha Gerard, dat klinkt mooi. Jeroen en ik zijn al een tijdje bezig documentatie te verzamelen en te ordenen. Ga alles bij elkaar zetten op: https://alf4all.nl/engineering/topics/projects/labbus/index.htm Als jij ook iets kunt bijdragen? Gr.
  13. Ha Jerome, daar is tie toch weer...😜 Mijn mail address is w.nijs@alf4all.demon.nl Whatsapp kan ook 06-39087850.
  14. Hallo Gerard, Leuk, een derde Labbus freak... Ik heb dat rapport intussen hier, zal het vanavond eens doorlezen. Wat voor een rack heb jij? En welke kaarten? Gr. Wijnand
  15. Wijnand

    Philips P2000T

    Echte P2000 fans🤣 Iedereen de beste wensen. Gezondheid, geluk en veel P2000 plezier... 👍👍👍
  16. Wijnand

    Philips P2000T

    Dat moet dan wel een heel zware p2000t zijn als je er een palletwagen erbij krijgt....👍🤣
  17. @jerome Hallo Jerome, Heb jij (als KiCad aanhanger) misschien een template voor de eurokaarten voor het Labbus systeem? Gr...
  18. @jerome Ha Jerome, Hoewel ik een fan van Eagle ben, heb ik ook maar KiCad op mijn linux machine geinstalleerd. Eens kijken hoe dat werkt en of mijn Eagle ontwerpen makkelijk in KiCad te importeren zijn. Ben van plan om in ieder geval eens met een/de FDC kaart te beginnen. Lijkt me wat comfortabeler werken dan via SDCC en dan downloaden. Jij had het over meerdere varianten FDC's, kun je daar wat meer informatie over geven? B.t.w. foto's mag je als .jpg hier neerzetten hoor, alleen documentfiles graag in pdf. OK, ik hoor het wel, groeten...
  19. Wijnand

    Philips P2000T

    ik ben al druk bezig om de linux versie van M2000 op Ubuntu wat uit te proberen. Maar hoe wil je dat er getest wordt en hoe zaken terug te koppelen? Via deze topic?
  20. Wijnand

    Philips P2000T

    Tata... Er zal vast wel ergens een manual voor deze M2000 bestaan...
  21. Wijnand

    Philips P2000T

    @dionoid Installeerde voor kort alleen maar m.b.v. apt. Maar, nooit te oud om te leren. Heb de commamd line methode geprobeerd sudo dpkg -i M2000_0.7_amd64.deb maar dat levert 4 niet geinstalleerde dependencies op. Het installeren van die packages levert nieuwe dependencies op. Heb jij een hint hoe dat in 1 keer te doen? Opgelost: sudo apt-get -f install installeerd alle gemiste dependencies Nu testen...!!!
  22. Wijnand

    Philips P2000T

    Hallo @dionoid, Het zal wel aan mij liggen, maar uitgepak krijg ik 3 files 2x zst en 1x debian-binairy van 4 bytes. Uh... en toen? Gr.Wijnand
  23. @Maurits zie onder projects, CHE https://alf4all.nl/engineering/framed/index.htm
×
×
  • Nieuwe aanmaken...