Ga naar inhoud

Raad het/de woord(en)


Aanbevolen berichten

Als de titel veranderd moet worden, doe dat dan even, ik kon niet echt een gepaste titel bedenken, en als dit een slecht spel is, sluit dit topic dan.

Het werkt als volgt:

De opdrachtgever zet boven de opdracht uit hoeveel woorden het bestaat, en daaronder zet hij het hele alfabet onder elkaar, alle 26 letters van A tot Z. Achter elke letter zet je hoeveel keer deze letter erin zit. Voorbeeld:

Deze opdracht bestaat uit 8 woorden.

A 5X

B 1X

C 0X

D 2X

E 7X

F 0X

G 1X

H 0X

I 4X

J 0X

K 0X

L 1X

M 0X

N 5X

O 1X

P 0X

Q 0X

R 4X

S 5X

T 0X

U 0X

V 2X

W 0X

X 0X

Y 0X

Z 0X

Als het te moeilijk wordt, en ze willen een hint, geef je ze die door iets te zeggen wat er mee te maken heeft, of achter de letters te zetten in welke woorden het voorkomt, in dit geval:

A 5X (1e woord 1x, 3e woord 3x, 8e woord 1x)

B 1X (1e woord 1x)

Als het woord geraden wordt, is de volgende aan de beurt.

Het voorbeeld hierboven mag in principe als opdracht worden gebruikt. Als hij opgelost is, is de oplosser aan de beurt.

Succes!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmmm... ik heb die uitleg een paar keer doorgelezen, maar zelf denk ik dat dit spel niet echt veel succes gaat hebben.

Ten eerste is het ontzettend ingewikkeld, want je weet niet hoeveel letters ieder woord heeft en ik denk niet dat er veel members zullen zijn die dit uit hun hoofd kunnen oplossen / dan wel zin hebben om er pen en papier bij te pakken :N

Ten tweede komt, ALS je weet hoeveel letters iedere zin heeft, het spel weer erg in de buurt van galgje waarbij het enige verschil is dat je al weet welke letters er in de zin zitten zonder dat je hoeft te raden :{

Zie dit niet alszijnde afkraken van een idee, want nieuwe ideeen zijn altijd welkom en wie weet komt er zomaar weer eens een leuk nieuw spel uit iemands geniale brein :)_O_ . Hou alleen wel rekening met het feit dat een spel speelbaar moet zijn voor op het forum en dat sommige dingen te ingewikkeld te zijn om te spelen, of zo lastig in elkaar zitten dat meer dan de helft van de spelers al afhaakt voordat ze er al naar gekeken hebben... Het moet dus eenvoudig speelbaar blijven en ook niet te veel op andere spellen lijken ;)

Ik ga dit topic dus op slot doen ;) , maar schroom niet om jullie ideeen voor eventuele nieuwe spelletjes te blijven posten ^O^

ps. als iemand van de andere moderators het wel een leuk spel lijkt kan het topic natuurlijk altijd geopend worden... dat hoor ik dan graag. Ik pleit iig voor deze beslissing ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...